Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja täällä Keski-Suomessa ei kuulemma pääse enää edes tutustumaan synnärille :( Olisi ollut mukava käydä etukäteen katselee paikkoja. Synnäriin tutustuminen on kuulemma ainoastaan joku powerpoint esitys auditoriossa. :/

Saanko purkautua! Putkauvvun silti! Kyllä taas ärsyttää! Aaargh itkukin meinaa tulla. Oltii miehekkeen kaa sovittu että lähetää huomenna ikeasta hakee meille lipastoo ja muuta vauvakamaa ja olin aatellu et ihan kahestaa päästäs kerrankin menee ja ois ihana käyä vaan kahestaa siellä kun ei oo ikinä käyty missään kahestaan (ja kohtahan se on vielä harvinaisempaa ku on baby)... Niin sain just kuulla että miehekkeen kaks siskoo on lähössä mukaan sinne ja miulta ei oo ees kysytty.. KUN TIETENKIN NE LÄHTÖÖ MUKAAN KU MYÖ MAKSETAA BENSAT NI SAMASSA KYYVISSÄHÄ PÄÄSEE.. eikä siinä mutta hyvä ettei ne oo mukana vauvantekohommissakin aina. Siis myö ei oo käyty IKINÄ missään ihan kahestaan. V*ttu että keittää. Ja mitä mie voin enää sanoo että en haluu niitä mukaa ku sit miehekkeen tyyliin se sanoo suoraan niille et "riikka ei haluu teitä mukaan". Jookiitos.. Mieheke ku ei voi kierrellen perheelleen mitään sanoo, ja kun se kerta jo lupas ni onpa kiva. ##:(:(:!@)@)@#:66:6:#: äääää :(( olin jo nii innoissani tuosta reissusta. Nyt ei huvita yhtään. :'(

Harmi juttu Hirni! Tiedän tunteen, koska exän kanssa todella harvoin oltiin kahdestaan missään. Ja jos oltiin, niin silloinkin hän mietti ihan muita asioita eikä edes keskittynyt kuuntelemaan mua. Ja kysymättä raahas opiskelukavereita meille, kun asuttiin yliopiston vieressä ja sitten ihmetteli, että olin kärttyinen (ku olisin halunnu olla rauhassa omassa kotona).

Ootko sanonut suoraan, että haluaisit tehdä asioita kahdestaan tai viettää aikaa yhdessä? Mä en osannu eksältä sitä vaatia, olin liian kiltti.

Hillan kanssa samaa mieltä, että sanot nyt topakasti ukolles, että haluat kahdestaan tehä asioita ukkos kans. Ja ite 35vuotiaana oon jo oppinut, että joskus joutuu pahottaan toisten mieliä eli ite tuskin enää piittaisin siitä jos ukkoni sanois vastaavassa tilanteessa minun piikkiini, että haluan mennä kahen. Tosin meillä on jo (kantapään) kautta opittu (osittain) että toiselta pitää kysyä. Äitini on ärsyttävä esimerkikki siitä että lupailee kaikkea kysymättä ensin isältäni...

Hirni :( komppaan hillaa! Miehelle vaan päähän iskostat nyt sen että kun luvataan että mennää ja ollaan kahdestaan niin sitten siihen ei siskoja tarvita! Voisi sanoa siskoilleen että MIEHESI oli sinulle luvannut että Ikeaan mennään kaksin! Eikä että sinä et halua niitä mukaan...

Tossa meidän alku aikoina tolla miehellä oli taipumusta tollaiseen että lupasi että kahdestaan ollaan ja mennään mutta sittenpä mukana oli sen vanhemmat tai kaverit :( no paloipa sitten kiinni tohon ja kysyin suoraan että minkä ihmeen takia sen äitin ja isin pitää olla mukana joka ikisessä asiassa mitä tehdään, että miksi ei voida olla kahdestaan? Että haluaisiko se että äitinsä ja isänsä olisi tsemppaamaan sängyn reunalla kun sekstataan? Oltiin siis tässä kohtaa oltu yhdessä sellainen 1-1,5 v! No vastaus että eipä hän tajunnut:O

No nyt sitten kun 8-vuoden jälkeen niin pyritään siihen että edes kerran kk pyritään käymään treffeillä (kahvilla, leffassa, syömässä, kaupassa tms) ja jopa ukkeli itse osaa sanoa mukaan pyrkiville (anoppi:() että on sen ja mun aikaa, kahdestaan, ilman muita!!!

Nyt hirni vaan miehelle päähän iskostat että nää viimeiset kuukaudet on TEIDÄN ja ollaan/tehdään KAHDESTAAN! Vahvistaa parisuhdetta ja luotte niitä yhteisiä muistoja joita voi sitten muistella kun kiireistä vauva arkea elätte!

Joulumasu ootko muuten käynyt hussin sivuilla vauvamatkalla osoissa siellä on "tutustumis käynti" ja videoita. Muistaakseni seillä oli kättäri, Naistenklinikka ja Jorvi :)

Jos tekee kelan asiointipalvelussa noi hakemukset, niin mulla ainakin se näytti suoraan paljonko olin tienannut 2013 ja paljonko pitäis olla tienannut viimeiset 6kk, että laskettaisiin sen mukaan.

Juu, tuolta omasta asioinnista kelasta löytyy kaikki. Omilla pankkitunnareilla täytyy kirjautua.
Musta tuntuu, et moneenkaan synnäriin ei enää pääse tutustumaan. Mut netistä voi löytyä kuvia tai virtuaalikiertue.
Tyksissäkin ne nyt remppaa synnäriä, et ees muutaman vuoden vielä menis, ni voi olla aika ruuhkasta senkin takia. 1 huone siis aina poissa käytöstä. Mut se synnäri on vaan rivi huoneita, jokaisella oma, käytävä jota voi kypsytellä, et synnytys etenis ja isille kahvihuone. Thats it.

Hirni, joo suoraa puhetta vaan miehelle. Se voi olla että ei oikeesti oo tajunnu, et joka kerta joku häärää mukana ja se häiritsee. :D

Täällä oli eilen pienen riidan jälkeen nukkumaan mennessä ekat kipeemmät supistukset.. Ajattelin ensin et vessahätä, mut kipu helpotti aina välissä ja tuli takas. Ehkä noin 5 min välein, huoh. :( Onneks sain nukahdettua ja aamulla jäljellä oli vaan saatanalliset liitoskivut matkalla päiväkotiin. :|

Hirni, eiköhän ne siskotkin ymmärrä, että noi vauvvajutskat pitää kiherrellä kahdestaan, eivätkä toivottavasti loukkaannu siitä, ettei nyt pääsekään samalla kyydillä. Tavallaanhan se on herttaista että miehellä on noin hyvät välit siskoihinsa ja on selvästi hyväsydäminen. Ei varmaan ollut ajatellut asiaa samalla tavalla kuin sinä. Mutta olisin saanut itsekin hirveen raivarin. Ehkä kannattaa tehdä tuntemuksesi miehelle selväksi ilman raivaria :)

Eikös tampereella kuitenkin vielä pääse tutustumaan synnäriin? Ihan kuin olisin neuvolan seinältä sellaista lueskellut.
Eipä sillä, en vielä uskalla ajatella tai valmistautua tuohon H-hetkeen. Ajattelin kuiten käydä vauvantain valmennuksessakin sitten lähempänä. Vaikka voiko siihen oikein täysin valmistautua.

Kait se sit pitäs uskaltaa sanoo vaan suoraan tuolle miehelle, riitahan siitä varmaan tulee mutta saa nähä.. Miehen yleinen suhtautumistapa näissä tilanteissa on aina ollu vaan se "no soita sie niile että ei käy"... Ennenkin ollaan oltu tässä samassa... Esim joka vklp kesällä kun ollaan menty miehekkeen vanhenpien mökille niin miehekkeen siskot kulkee kyyvissä ettei kaikilta mee bensat ja silleen.. (ens kesänä ei vaan taida enää mahtuu kun on kaukalo :)) ) mut sekin ois välillä ollu kivaa aikaa olla ihan vaan kahestaan ennen ku mennään sinne koko perheen seuraan.. Huom. Sohva ostoksille mies otti anopin mukaan kun se tietää niistä enemmän, no enpä sitten saanut sellasta sohvaa kun hoisin halunnu ku anopin mielestähän divaanit on ihan mulkeroita ku ei niitä voi siirtää ja nii isoja ja painavia ja plaa, ja sit löyty nätti kolmen istuttava niin sekään ei käyny kun jalat oli liian matalat. :\ argh. Oisin ymmärtäny jos anoppi ois ees maksanu sen sohvan meille mutta ei. (ja se on myös hyvi inhottavaa että anoppi tietää aika lähelle sentilleen paljon meillä on rahaa tilillä ja mihin sitä käytetään (heillä nimittäin käyttöoikeudet miehekkeen tilille))

Huh, mulla menis totaalisesti hermot jos mun anoppi tolleen tunkis meidän elämään, eikä mies osais irrottautua äidistään. Miten niillä voi olla oikeudet edelleen sun miehen tilillekin?!

Hirni vähän kuulostaa että teilläkin napanuora nätisti kiinni :(
Anteeksi kun nyt sanon mutta kyllä olis aiheellista kunnon keskustelu miehen kanssa että missä sen perhe on? Onko se sinä ja vaavi vai se äiti, isi ja siskot? Meillä tää keskustelu käyty, riita tuli mutta pointtini ymmärsi ja sai porukkansa kanssa asian ymmärtämään... Ok anoppi vieläkin pitää mun 30-v miestäni sen 3-v poikana, mutta mies sentään osaa jo puoliaan ja meidän puolia pitää!

Ite varmaan sanoisin ukolle että mene sinä sitten siskojesi kanssa ostamaan MEIDÄN vauvalle tavarat kun niiden kanssa mieluummin menet! Olen vähän v-mäinen tiedän mutta jos aina on "kiltti" ja tekee niinkuin muut haluaa niin aina on itsellä paha mieli ja muut kävelee yli! Välillä saa olla vähän "ämmä" ja pitää omia puoliaan ja sitä kautta parisuhteen puolia!

Terv. Super bitch ;)

No sillä tosiaan on napanuora kiinni ! Meijä äitiki välillä nauraa että se on ihan tyytyväinen että myö veljeni kanssa ollaan älytty ite lähtee kotoo ja muuttaa omillee ja alkaa elää omaa elämää .. En tiiä minkä kohtauksen anoppi saa kun kuulee että käytiin eilen neuvolassa kipujen takia ei oo heti sille soitettu :))

Olen äipän kans samaa mieltä, että liian kiltti ei aina saa olla. Itekki joskus ollu ja huomasin, että kaikki käveli yli! Looetin sen kilttinä olemisen ja sen jälkeen on ihmiset tajunnu, että mua ei enää tallota ja mulla on omat mielipiteet. Suosittelen lämpimästi tosiaan puhumaan miehesi kanssa asioista.

Mä oon onnekas kun mulla on anoppi, joka on ihan huippu. Sanoo aina: "Teidän elämä ja kenelläkään ei ole oikeutta siihen puuttua, teette niinkuin itse haluatte" Hän ei koskaan ole puuttunut elämäämme. Toki jos neuvoja kysyy niin se on asia erikseen!

Meillä isäntä on kyllä mamman ja papan poika. Napanuora on tiukasti kiinni. Onneksi ei tiliin pääse mutta huolehtivat laskuista ja ostelevat milloin mitäki mm vaatteet, ruokaa ja hygienia tavaroita ( ennen kondomit tuli anopilta)..
Kun alettii kahtoo omaa taloa niin appiukko päätti minkä ostetaan. Tuumasi tämä tai ne ei oo takaajina, no eihän siinä paljon vaihtoehtoja ollu.
Meillä on entuudestaan kaks muksua ja kolmas tulossa, esikoiselle on joskus ostaneet jotain tais ihan alkuaikoina.. mut toiselle ei. Ja kolmannesta ei välitä, alkovat hirveen saarnan pitää ehkäisystä ja keskeytyksestä. Joten luulen ettei uuden tulokkaan tarvii sinne mummolaan mennä. Ennemmin huolehtivat 32v pojasta kuin 10v ja 1v4kk lapsenlapsista..

Hirni mitä sulle eilen sanottiin neuvolassa niistä kivuista? Sori jos olet jo kirjottanut, en ole huomannut.

Toisinaan on kyllä ihan kiva että miehen suku asuu toisella puolella maapalloa!

Takaisin