Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Isyysvapaan 54 arkipäivää on siis aikaa pitää siihen asti kunnes lapsi täyttää 2 vuotta poikkeuksena se jos syntyy toinen lapsi saman vuoden puolella niin ettei kyseessä ole kaksoset jolloinka esikoisesta leikataan vapaita isältä 42 arkipäivään joista 18 pidettävä ennen toisen lapsen syntymää kelan ilmoittamaan ajankohtaan mennessä

Pitää kyl tarkistaa Kelasta. Kun meidän ei tarvis isyysvapaata vielä tänä vuonna käyttää kun mies anyways pystyy oleen paljon kotona joulun aikaan opiskeluiltansa...

Tyksiin ottavat äippäpolille päivystystapauksessa vko 22 alkaen. Muuten polille tai päivystykseen.

Meillä lapsilisä riittää vaatteisiin ja lapsivakuutukseen. Vaatteet ostan kirppareilta tai alesta. Ilman vakuutusta vois tarkalla budjetoinnilla saada kattamaan lapsen peruselämisen.

Mä jatkan jossain muodossa opintoja koko ajan. Jossain kohtaa kun opinto-oikeus loppuu jatkan työttömän arkea. Ainakin 1,5 on neiti tod näk ennen kuin mihinkään töihin lähden.

Voi paska jo se sieltä määräytyy. Olin sillo opiskelija eli niinku tulot n.400e/kk ! ????? Luulin et nykyste tuloje mukaa eli vuuen 2014 verotuksesta ni miun tulot on ollu 900/kk ! :O

Oon nii surkee kaikkien noie kelan lappujen kanssa. Ens maanantaina voi laittaa hakemukset :p

Mukava kuulla että täällä on muitakin jotka on opiskelee :) meillä mies tienaa siis enemmän vaikka itsekin käyn satunnaisesti töissä koulun ohessa :)

Ootko ollut Hirni töissä viimeisen puolen vuoden aikana? Jos tulot on 20% isommat kuin vuonna 2013 niin voidaan laskea viimeisen puolen vuoden mukaan. Mulla lasketaan viimeisen puolen vuoden mukaan, koska 2013 olin opiskelija ja tein vaan satunnaisia vuoroja opiskelujen ohella viime toukokuulle asti. Kesän ajan oli soppari niin tulot lasketaan joko maalis-elokuu, huhti-syyskuu tai touko-lokakuu riippuen tuntejen määrästä, kun teen nyt syyskuun alusta osa-aikaista työtä ja saan ansiopäivärahaa liitosta äitiysloman alkuun asti.

Mie en oo päivääkää tehny töitä, joten mie oon saanu vaan kelan rahoja, niin nehän vissiin lasketaan sit vaan sen mukaan tai jotain, luulis heiä siellä osaavan kahtoo ku miulle ei oo rahaa muusta firmasta ikinä tullu :\

Täällä on iskenyt flunssa päälle... Varmaan vauva ihmettelee jatkuvaa aivastelua.
Täytyykö jotain eritystä huomioida kun on raskaana ja flunssa?

Äitiyspaketin toppapuku on myös muunnettavissa lämpöpussiksi, joten aion ite ainakin kokeilla jos se olis sopiva pussina vastasyntyneelle Äitiyspaketti oli muuten aivan ihana!

Hirni, osaa ne, laitat vaan hakemukseen että haluat sen laskettavan viimeisen puolen vuoden tuloista :) sillä se onnistuu.

Joo, koko ajan tuntuu muutenki olevan vaa lappu sotaa kun puoliso on opintotuella :D miten muuten jos puoliso jää isyyslomalle opiskelujen aikana (onko se ees mahollista?) mitä rahaa hää sit saapi? Ja ilmottautusinko mie sit vaan takas työttömäks siks aikaa? Vai miten se menee? Vai onko ees järkee rumpata silleesä kun mie tod.näk. oisin kuitenkin kotona isyysloman ajan... :O

Mää varasin oikein ajan kelalle että menisin sinne puhumaan nuista raha-asioista ku en ymmärrä niistä mitään. Toivottavasti sielä osaavat auttaa ja selviää suurin osa

Sit ne äitiysrahat menee ilmeisesti viimeisten saatujen tukien mukaan, jos kela on maksanut tukia. Meinasin tehdä ton kelahakemuksen eilen netissä, mut oli aika mahdoton homma näiden opiskelu-, työ- ja ansiopäiväraha sekamelskan kanssa tehdä sitä netin kautta :sad001

Hirni, jos kelan tuilla oot ollu (itte kans kelan rahoilla nyt ainaki puolitoistavuotta ollu) ja saat sieltä yht. n.900e/kk, kuten itekkin saan, niin se on se minimi summa, mitä sulle aletaan maksaa

Takaisin