Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkon sivuilla on alkoholittomia kuohuviinejä muutama joissa on ihan 0,00% :) sieltä kattelin itekki omille synttäreille

Joo ja me ostettii äidin juhliin ihan prismasta ni oli 0.00% ja oli hyvää :)

Täällä kans raskausaikana ehdoton nollalinja alkoholin kans. FAS on kuitenkin ainut kehitysvamma, joka on 100% estettävissä sillä, että raskausajan pidättäytyy alkoholista. Turvallista rajaa kun ei ihan eettisistäkään syistä olla voitu määrittää, niin parempi vaan olla sit ilman :) Löytyyhän nuita täysin alkoholittomiakin vaihtoehtoja, itellä kyl jäänyt nuo alkoholittomat viinit kun migreeniin taipumusta ja en normaalistikaan voi kovin monia viinejä juoda ilman kohtausta... Siidereitä oon alkoholittomia juonut joitain, mutta niin hiton imeliä ovat, että pukkaa pahoinvointia, varsinkin saunan päälle jos ottaa. Normaalisti tulee kuivaa omppua juotua jos jtn, niin ei oikeen korvaavaa löydy raskausajaksi. Kuplamehu on ihan jees, eli tuoremehua ja kivennäisvettä sekasin :)

Suomessahan tuo alkoholikulttuuri on muutenkinaivan käsittämätöntä! Joko ollaan kaikki kieltämässä tai sit täytyy olla kaksin käsin kiskomassa. Miksi ihmeessä ei vietäisi alkoholikulttuuria suvaitsevampaan suuntaan ja korostettaisi enemmän kohtuukäyttöä? Älytön määrä räkäjuoppoja ja alkoholiongelmaisia, koska ei vaan ole sitä normaalia mallia juomiseen ja heti leimataan alkoholistiksi jos vähänkään enemmän ottaa... Mun mielestä ongelma alkaa olemaan siinä vaiheessa, jos tarvii aina joka ilta sen annoksen alkoholia rentoutuakseen, tai vetää herneen nokkaan kun alkoholin käytöstä mainitaan... Itellä kyl oli lievää ongelmaa ja meillä kans suvussa rasitteena alkoholismia ja masennusta, että ei hyvä combo ollenkaan! Niin isoja murheita ollut tässä elämän varrella, että yksinkertaisesti ollut helpompi hukata pulloon ne ongelmat kuin keskustella jonkun kans... Ongelmia kun ei ikänä pitäs paeta pilluun, pulloon tai pururadalle :D Onneks on nyt niin ihana mies, joka hänkin rankemman taustansa vuoksi ymmärtää ja ihan selvänä voidaan käydä vaikeitakin asioita läpi!

Pitääpä perehtyä jos vaikka löytyisi joku kiva plo:) munkin ukko mulle naureskellut että lapsillekin tarjoillaan simaa mutta mä kieltäydyn juomaan...
Itse vaan niin yli varovainen kun elämää luon niin kaikki riskit minimiin:)

Pitänee tarkentaa itseäni kun Tytsy78 mainitsi noista saikuista :). En siis ole sairauslomaa pitänyt kymmeneen vuoteen kuin 2 päivää ja silloin olin sellaisessa kuumehorkassa etten päässyt edes työterveyteen. Työnarkomania ja kiltin tytön sydrooma samaan pakettiin niin hyvä tulee. Yritänkin tässä itseäni aivopestä, että nyt on jäätävä lepäämään jos siltä tuntuu.

Itse seurasin lapsena paljon sitä, että vanhemmat joi. Toisinaan minut jätettiin vastuuseen pikkusiskosta kun isi ja äiti lähti "tanssimaan". Parisuhteissani olen ollut alkoholin käytön kanssa aina herkkä. Entisten kumppaneiden juominen sai minut joskus pelokkaaksi. Ei siksi että he olisivat olleet väkivaltaisia tai mitään muutakaan, ehkä se lapsuudessa koettu turvattomuus nosti päätään kun näki sen läheisimmän humaltuvan. Nykyisen kanssa ei ole tällaisia tunteita ollut. Tosin hän juo humalahakuisesti aikas harvoin. Nyt viime aikoina olen huomannut ärsyyntyvän niistä yksistäkin iltakaljoista. Jotenkin kai koen, että "jos tästä pitäisi hädällä singahtaa jonnekin niin tuosta ei ainakaan apua olisi". ...Leijonaemo tjt...
Itsekin käytin/tulen käyttämään alkoholia aivan varmasti, mutta en halua että minun lapseni tarvitsee nähdä kumpaakaan vanhempaansa humalassa.

Piti vielä kopsata suoraan alkoholilainsäädännöstä määritelmä: alkoholittomalla juomalla nautittavaksi tarkoitettua juomaa, joka sisältää enintään 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia;

eli kyllähän niissä siis voi olla alkoholia, mutta itse en joisi jos ei pullossa lue kuinka paljon sitä on. Alkossa ainakin joissain alkoholittomissa viineissä on 0,9% mutta on siellä niitäkin missä on 0,0%.

c684747ffd808d2e0e8287a05ae6b5e2

On muuten pikkusen kiva olla kotona! Ihan vaan kyljellään ja korkeintaan vessassa käyn. Jes!

Mahtavaa ninnu ! :) ei se sairaalaympäristö mikää huippu oo. Miulla vielä kamala oksennus ja pöpö kammo niin vihaan jo nyt ajatusta että nyytin kanssa ekat päivöt pitää viettää vieraassa sairaalassa uudessa bakteerikannassa :(

Ihanaa ninnu että osaat ottaa rennosti:) miten sinä/vaavi voitte? Onko tilanne muutenkin rauhoittunut?

Tänne todettiin radi :( paastoarvo oli 5.3 eli just siinä rajalla.. Muut arvot oli tosi hyvät että onneks ei mitään sen vakavempaa

Vauvaa kurkitaan ens torstaina seuraavan kerran. Ei koko ajan kuulemma kannata kun voi sit tulla sen takia suppareita. Mä oon suht kipeä. Liikkuminen tekee hirveän paineen tunteen ja tuntuu kun joku raapis kynsillä emättimestä :( Maanantaina labrat ja torstaina ultrataan sit jos ei ennen sitä tuu mitään. Pitää tää vkl järkkäillä jotenkin raha-asioita. Kysille ja takas maksaa kotoa sen n.60e kun ei saa taksilappuja enää niille äitipolin käynneille. Ja samoin vaikka labraan on se 500m ei sitäkään passaa oikein kävellä. Paskaan saumaan tuli rahallisesti tämä. Mut pakko sitä jotain on keksiä :)

Joo ei varmasti tule halvaksi, mutta mitäpä sitä ei tekisi pienen eteen. Ja kotona ei tarvitse sentään maksaa päivämaksuja sairaalaan. Ihanaa Ninnu, että tilanne kaikesta päätellen parempi ja vointi suht ok. Toivotaan vielä, että nuo kipuilut vähenisivät.

Hyvä, että pääsit kotio. Se voi helpottaa stressiäkin :) toivotaan, että teidän tilanne pysyy nyt rauhallisena ja kivut helpottaa. Onko sulla Ninnu vakuutusta, jonka piikkiin saisit noi taksimatkatkin?

Täällä alkaa muuttostressi painaan päälle :nailbiting: Tuntuu, ettei mitään saa aikaseksi työpäivien ohella ja pelkkää iltavuoroa tiedossa muuttoon asti sekä yhden päivän vapaita. Muuttopäivä ei ole vielä varmistunut. Toivottavasti saatais jo avaimet uuteen asuntoon 28. päivä niin voisi viikonloppuna muuttaa eikä ma-ti, joka on kuunvaihde. Tää kämppä on niin huonossa kunnossa, että pelottaa mitä vuokranantajat sanoo ja saadaanko takuusumma takaisin :sad001 vaikka tosiaan ei ole kaikki edes itseaiheuttamaa vaan kämppä oli alunperinkin hirveessä kunnossa. Mutta jotain kissat on aiheuttanut ja vahinkoja itsellekin sattunut :oops: En malta oottaa, että päästäisiin uuteen asuntoon, joka on huomattavasti uudempi ja parempi kuntoinen :)

Voi kun sais sun kipuilun pois! Mutta hyvä että kuitenkin tosiaan kotiin pääsit lepäilemään kun ei ae sairaala ole kamalan mukava paikka olla... Paljon voimia ja paljon lepoa! Onneksi sulla sentään näytti hoitaja olevan kotosalla:)

Haha mitennii vähän koukussa tähän foorumii ku pitää tyylii viiden minuutin välein käydä kattelee onks joku kirjotellu jotai haha! :D

Voi Ninnu! Toivottavasti kotona lepäily on kuitenkin mukavampaa ja saa vauvelin pysymään sisällä. Kunpa ton kipuilun vielä saisi sulta pois!

Ihanaa Ninnu, kotilepoa vaan! Tosi hyvä.

Ru:sta kotiuduttu, tuli lääkäri keikka tutkimuksen jälkeen. Kaikki kuitenkin hyvin mutta saikku jatkuu.

Rv 20+6 ja pojalla 341g painoa. Kovasti vipelsi, kätilö tunsi anturissa tyypin mellestyksen. Erittäin touhukas ja super aktiivinen poika siis:dummy:

Ninnu mikset saa enää taksilappuja polille? Kelataksilla ja sitte pyytää polilta vain sen todistuksen kelataksia varten, eihän niissä mitään rajaa voi olla, kun koskaan tiedä kuinka paljon tulee asiaa polille? :O Mutta ihanaa että oot päässy kotias, on se oma koti vaa kultaa sairaaloihin verrattuna :)

Jos on kotiutunut niin katsotaan et voin käyttää julkisia kulkuvälineitä vaikka olenkin vuodelevossa. Oli vähän oudot ohjeet...

Takaisin