Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninnulle voimia <3

Kiitos teille ihanat tuesta! Kyllä mä olen jo ihan ok, välillä tosin tulee sellaisia kamalia flashbackkeja päähän... Tuo meidän Suvi on muutenkin niin pieni tirppana liittyen hänen kehitysvammaansa ja lihasten hypotoniaan, että olen aina erityisen suojelevainen häntä kohtaan.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä, sukupuolta en kysynyt vaikka sen varmaan olisi nähnyt. Meillä on jokaisen lapsen sukupuoli ollut ylläri ja se on ollut musta jännittävää kysyä aina kumpi sieltä tuli

On muuten helpompi nyt käydä täällä kun on uusi puhelin , edellinen tippui sinä järkytyksen päivänä viä illalla vessanpönttöön... Tää oli halpa mutta ihan loistava mulle!

Tsemppiä ultraan menijöille!

Nyt nukkumaan, esikoinen aloittaa huomenna ekaluokan ja jännittää kai äitiä enemmän kuin poikaa
Mukkis rv 20+6

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Josalle tsemppiä rasituskokeeseen, itellä se vasta edessä.. Äippä, hyvä että selvis sun huonon olon syy. :)

Ninnu, olet mielessä ja sydäntä puristaa joka kerta. Hurjasti voimia, olette rukouksissa ❤

Arki alkanut niin saa pidempi kirjoittelu jäädä viikonlopulle. Eipä tänne mitään erikoista kuulukkaan. :)

Mukkis, hyvää koulun alkua esikoiselle ja tsemppiä myös äidille :) Eilen oli koulun pihalla jännääviä äitejä ja isiä melko paljon!

Täälä sitä nyt istuskellaan sitten tunti ja pidätellään oksua kauheessa päänsäryssä kunnes ottaa uuden kokeen. Se litku maistui lähinnä lantraamattomalle mehukatille joka oli mun mielestä ihan järkkyä ja tuli paha olo mutta joidenkin mielestä voi olla ihan hyvääkin :D
Eniten ketuttaa että toi näytteenottaja on ihan piip. Tohon viereiseen huoneeseen meni kanssa yks raskaana oleva nainen rasitukseen, mutta hän pääsi makoilemaan erilliseen huoneeseen lehden kanssa kun mut istutettiin näille odotustilojen puutuoleille kyökkimään. Pur!

Mukkis hyvä että siellä ollaan toivuttu järkytyksestä, onnea ultrakuulumisista ja paljon paljon onnea ekaluokkalaiselle... Jännittävää aikaa teidän perheessä :)
Tämä mamma varmaan itkee siinä pihalla kun tulee aika laittaa vanhin koulutielle:)

JoSa sinäkin voit pyytää josko pääsisit makaamaan jos alkaa heikottaa :) mut kohta se on ohi niin pääset syömään!

Onnea tän päivän ultraan menijöille:)

Mitäs ninnulle kuuluu?

JoSa, toi on niin hanurista! Itsellekkin tuli siitä litkusta oikea tuskanhiiki päälle, ihan hirveää yrittää istua ja pidättää oksua. :(

Ninnu, oot mielessä. Tsemppiä nyt sulle ja teidän perheelle kovasti, toivon tosiaan että kaikki kääntyy vielä hyväksi. <3

Mindis, kun epäilin että multa olisi tihkunut lapsivettä, antoivat juuri nuo ohjeet seurailla ja laittaa yöksi side, sit näytille jos side edelleen kastuu. Mulla oli kyse vaan tosi juoksevasta valkkarista, se voi oikeasti olla ihan "vettä" raskauden aikana. Toivotaan että sullakin näin :)

Mulla uusiutui se tulehdus TAAS, ja raah, nyt on tullut useamman viikon verensekaista valkkaria. En oo siitä ollut kuhean huolissani kun oon ajatellut sen olevan limakalvovuotoa johtuen tästä pirun tulehduksesta, mutta pari kertaa vuoto on ollut veriviiruista limaa (anteeki tosiaan ällöt jutut) ja kävi mielessä josko olisikin limatulppaa. Lääkärillä kävin ja katsoi tonne alakertaan, mutta mitään ei näkynyt. Oisin toivonut että olisi samalla tsekannut kohdunkaulan/suun tilanteen, nimittäin nyt oon huolissani jos paikat ovat lähteneet aukeamaan.

Jokatapauksessa aurinkoista päivää kaikille! :)

Salli 21+6

Josa mahtavaa että oot saanu sen litkun alas ja pidettyäki sisälläs! :) ja niinku äippä tuossa ehtiki jo sanoo että pitäisköhä sunki pyytää että pääsetkö makoilemaan? Tiiä vaikka ehtisit pikku torkut ottaa siinä ;)

Salli mulla oli yön side ja kuiva se oli niin eiköhän se ollut vaan tosissaan sitä kirkasta valkkaria niinku sulla ja josallaki :) pistän vielä varulta pienen siteen tälle päivälle.
Mitenkä ne ei kahtonu sitä kohdunsuuta? Eikös se ois kuitenki hyvä ja nopea ultralla tarkistaa varulta? Iha tyhmiä lääkäreitä! :/ tsemppiä tulehduksen selättämiseen! :)

Mukkis ihana kun siellä on toivuttu eilisestä <3 ja hyvää koulupäivää ekaluokkalaiselle :)

Täälläkin huoli ninnusta <3 voimahaleja <3

Onneks yhdeksältä pääsen pois! Mulla on kaikki eväätki mukana ja vesikielellä kattelen laukkuun että koska saa tarrata kii!
Ajattelin että jos olo pahenee ni pyydän et pääsisin makaan. Enää ei oo kun paha maku suussa muttakun nuo vanhukset tuppaa käyttää aina tuhteja parfyymejä ni neki vähä etoo

No puskii vaan tunnin päästä:D joo noi vahvat hajuvedet,hiki,rööki ja vanhanviinan käry pitäis laillakieltää julkisilta tiloista varsinkin jos raskaan olevia lähellä tai raskaana oleville ja muille herkille omat odotustilat!
Täällä katsellaan ryhmä hauta silmä kovana ja kohta pihalle:)

Apua. Luin Äippä sun viestin varmaan neljä kertaa ennen kun tajusin ettet puhu ryhmähaudasta. :-D Onneks viimein leikkas, mietin jo että mitä on mennyt ohi.. :grin

Viime yö meni pitkästä aikaa itkien kun muistelin omaa lähes vuodentakaista raskauskomplikaatiota jossa rv.24 tienoilla ambulanssilla kiidätettiin sairaalaan verenvuodon ja kehon kouristelun takia..joka kerta kun nää viime kuukaudet asia muistunut mieleen olen alkanut itkemään kun asiasta jäi jonkin sortin traumat luultua menettäneen poikansa jota yritettiin yli 1 1/2 vuotta.Tapahtunut oli rankka miehellenikin joka itkusena kaahasi sairaalaan kun puhelimessa olin shokissa kertonut että taisi tulla keskenmeno..se tunne kun valmistautuu hätäkasteeseen ja ajattelee että pienokainen liian nuori selvitäkseen saati edes tiedä onko enää hengissä samalla kun henkilökunta puhuu hätäsektioon viemisestä ennen tutkimuksia ja pelko ehtiikö mies ajoissa paikalle hyvästelemään yhdessä rakkaan ja odotetun lapsemme oli henkisesti raskasta ja itkuhuusin kurkkusuorana täristen pelosta ja kivusta niin että kätilö piteli kädestä tutkimusten ajan..Sen jälkeen kun sisätutkimukset takana ja sain kuulla että raskautta voidaan jatkaa olin yhä shokissa ja pelko varjosti sen raskauden loppua ja riskisynnyttäjänä yhä hieman tätäkin raskautta.Jos olisin menettänyt lapseni en tiedä olisinko kyennyt kirjoittamaan silloin traumatisoivasta tilanteesta mammapalstoille etenkään surutyötä tehdessä..toivottavasti ninnulla ja pienokaisella komplikaatioilta selvitty, noi raskauskomplikaatiot sellaisia että vaikka kuinka myötätuntoa ja tukea muilta saa rajatta ei kukaan tiedä kuinka raskasta vastaava on kokematta samaa, toivotaan parasta teille ja jaksamisesi mukaan kuulumisia, olette mielessä <3

Käyn HAL polilla kuukausittain värikkään menneisyyteni takia. Viime kerralla mukana oli juttelemassa päihdepsykiatrian työntekijä, ja minulta kysyttiin haluaisinko jutella hänen kanssaan kerran kuukaudessa, vai käydä omalla paikkakunnalla 2 kertaa kuussa juttelemassa kunnan päihdetyöntekijän kanssa. Näin helpommaksi valita tämän sairaalan päihdepsykiatrian työntekijän, sillä ajat saa joka kerta samoille päiville kun on muut sairaalakäynnit.
No ei jäänyt kovin hyvä maku suuhun. Todella hyökkäävältä vaikutti, ja sitä saarnan määrää tupakasta :( Tyyliin: Synnytyksesi voi käynnistyä etuajassa tupakanpolttosi takia ja se on sinun syytäsi...Ja minä ja muut tulemme saarnaamaan tästä vielä pitkään...!" Oikeesti, olen 20 tupakasta päivässä vähentänyt 0-3 tupakkaan päivässä. Huonoina päivinä voi mennä jopa tuo 3, ja on päiviä peräkkäin, kun en polta yhtäkään. Onko muita ketkä taistelee tän tupakan polton kanssa? Tuleeko muillekin tällasta saarnaa, joka polkee allensa? Ja tosiaan, olen lopettanut alkoholin käytön jo aikaa ennenkuin tulin raskaaksi, silloin kun aloimme yrittämään. Niin siitäkin piti päästä sanomaan: Olet alkoholisti :O Tiedän että alkoholiongelma on, vaikka olen lopettanut, niin se ongelma on, mutta olisi kerta riittänyt että sanotaan alkoholistiksi, kun se piti minulle sanoa ainakin 3 kertaa, ja vielä päälle kysyä, että pidätkö itseäsi alkoholistina, pystytkö sanomaan että olet alkoholisti? Ja ihan sama mitä minä yritin puhua ja vastailla kysymyksiin, jotka oli niin syyllistäviä ja maalaavia ja johdattelevia, aina hän löysi puheistani jotain moitittavaa ja "epäolennaista" ja aina tiesi sillä 15 vuoden työkokemuksellaan paremmin.. Kamala pätemisen tarve oli tällä työntekijällä.. Toivon syvästi että ensikuussa ei tulisi samanlaista istuntoa :( Huonoja uniakin näki tuon takia ja tuntu että kun jäi niin ahdistaan tuo maalaava käynti, niin ekat harjotussupparit tuli eilen illalla :(

Takaisin