Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinku muut mammat jo tuumas että pidetään tiukasti kiinni siitä 10%! Voimahaleja <3

Ninnulle iso voimahali! Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin :Heartred

Sama juttu, ootte muut mammat suunnaton tuki ja turva ja miestä aina naurattaa, kun sanon että sitä ja tätä on nämä muut mammat kertoneet vauvan hoidosta ja raskaudesta. Myötäelän vahvasti teidän kanssa ja nää keskustelut ovat olleet iso apu kun ensimmäistä epävarmana odottelee. Kiitos ja halit kaikille! :smiley-angelic003

Ninnulle voimia, täälläkin on rukouksin muistettu <3

Ninnu voimia! Oon ihan sanaton, toivotaan nyt parasta kaikesta huolimatta! Ottaa oikein sydämestä :(

tyttö.jpg

Tänään käyty rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja pikkunen paino huimat 550g! Ja tyttöhän se meille on tulossa :)
Saatiin 10kpl 4D kuvia mukaan :)

Toivottavasti Ninnu kaikki menee parhain päin! Tsempataan että pikkuinen jaksaa sinnitellä niin että keuhkotkin ehtii kehittyä vaikka ennenaikaisena tulisi, olen ymmärtänyt että vaikka lapsivettä lähtenyt niin sitä uusiutuu myös sen jälkeen jonkin verran, koita ottaa niin rauhallisesti kuin mahdollista ettei stressi pahenna tilannetta <3 en tiedä mikä raskausviikko sinulla nyt on mutta uskotaan siihen 10%:iin ja otathan vauvavakuutuksen heti raskaustodistuksen saatuasi

Höh hoitoraja! Toivottavasti saat silti edelleen kaiken mahdollisen hoidon, jonka ne vaan pystyy sulle antamaan. Toivotaan, että pahin tilanne helpottaa ja pääset tosiaan kotilepoon.

Ninnu ihana että jaksat pysyä positiivisena. Uskotaan että se on sekä sun että vauvelin parhaaksi. Paljon haleja ja lämpimiä ajatuksia sulle. Olet ajatuksissa ja rukouksissa.

Ninnulle huimasti tsemppiä ja voimia. Onneks muutamakin viikko riittäis, jos pieni vielä vähän malttais. Saitko varoiks kortisonin, että pienen keuhkot vahvistuis? Mun mielestä kuitenkin pienen eteen pitäis tehdä kaikkensa. Oli viikkoja sitten 21 tai 23.

Mindis, valkovuoto voi olla tosi vetistä, mut lapsiveteen ei välttämättä liity mitään kipuja tai muita tuntemuksia. Sairaalassa pystyvät tsekkaa oliko lapsivettä joten kannattaa harkita.

Ninnu hienoa että pysyt positiivisissa ajatuksissa! Pitäisin positiivisena että päästävät kotiin, mutta muista nyt pysyä sit täys levesso ja passuuta miestä hyvillä mielin!!! Tsemppiä täältäkin<3

Neuvolassa käyty vauvalla kaikki hyvin mulla vähän vinksalaan, labroissa oli suolat, rauta alakanttiinja tulehdus arvot yläkantiin... Sokeri arvojen tasaukseen koitetaan että lisään proteiinia! Suolat ja rauta combo siis syynä mun pahaan oloon...

Mindis mites sulla vieläkö lirahtelee?

Lilith hyvä että ultrassa kaikki hyvin, ihana kuva <3

Tänään oli neuvola. Vauvalla kaikki ok sydänäänet huiteli 138-140. Jännä kun isoveljellä oli samana raskausviikkona (rv 23) neuvolassa sydänäänet 128 :) painosta sain taas kuulla ja kauheen saarnan veden juonnista.. 5kg tullut kuukaudessa lisää eli 11kg yhteensä. Huoh sais alkaa himmaamaan tää painon nousun tahti. Kuitenkin pieniä annoksia syön enkä mitään eines ruokia tms ja herkuttelu jäänyt vähemmälle. Suolaa kyllä tekee aika paljon mieli ja ehkä sitä on mennyt vähän liikaakin eli siinä yks nesteen kerääjä ainakin.. hemppa laskenu 106 ja tarvis alotella jotain rautakuuria. Jäi paha mieli taas tosta painonnoususta :( ärsyttää
Tänään kuitenkin poksui rv 23♡

Äippä kyllähä tuota on nyt aina välistä lirahellu, mut ei nii paljon ku sillo aamupäivällä hetki sen nostelun jälkeen. Jospa se oli vaan kirkasta valkkaria eikä lapsivettä. Aattelin huomenna soitella neuvolaan jos näyttää siltä että lirahtelu jatkuu. Mies tosin sekoo täällä huolesta ku menin sille sanoo.
Mulla kuitenki tuota kohdunsuuta operoitu vuosia sitten ni saattaa pettää raskauden aikana kun sille rasittuu painoa mut pieni möljyää massussa tosi hurjana ni jospa sillä ois siellä vettä missä lillua :)

Ninnu sulla on aivan tosi upee asenne!! Voimahaleja <3

Mindis, soittaminen ei maksa mitään ja päivystykseen jos pääset normiaikaan, niin on sekin ilmasta. Mieluummin liian varovainen, kun huoleton.

Aivan totta Air4m! :) minnekköhän sitä kannattais sit tähä aikaan soitella vai huomen aamuna sitten?
Jotenki tuntuu ettei haluais turhan takia olla lääkärien vaivana, jos ei olekkaan mitään hätää :/

Mindis: Hyvinkäällä ainakin äippäpolin puolelle on numero, johon soittaa ja ne kertoo siellä, kannattaako tulla paikalle. Taitaa olla jopa niin, että pitäisi ensiksi soittaa.

Meillä ainakin lähiterveysasemalla päivystys klo 20 saakka. Kannattaa tarkistaa. Mieluummin soitat heti ku vasta aamulla. Ei tarvii sitten koko iltaa murehtia.

Mindis kyssille soitat päivystykseen ja opastaavat siitä sut oikeelle osastolle puhelimitse tai sitten jos ovat suoraan sitä mieltä, niin kävelet vain päivystykseen. Ottaavat raskaana olevat siellä nooeesti sisään, varsinkin kun viikkojakin jo niin paljon. :) Mene ehottomasti, koskaan ei voi turhaan mennä näissä asioissa. Lääkäri juuri mulle tänään sano, että näissä asioissa ei voi koskaan tulla turhaan näytille. Sinuna en kyllä odottaus huomiseen neuvolan soittoaikaan vaan päivystykseen suoraan :)

Takaisin