Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli tänään ultra. Kaikki hyvin ja poika tulossa. Vaikka kyllähän me se jo oikeastaan tiedettiin, kun lääkäri jo pari viikkoa sitten niin arveli (ja kertoi ihan kysymättä). Onnea muillekin hyvistä uutisista! :)

Mä koitan hankkia käytettynä kaiken minkä järkevästi pystyn. Turvakaukalo varmaan pitäisi ostaa uutena, mutta isofix-telakan ostin jo käytettynä, kun kaukalon malli on jo tiedossa. Käytettynä tähän mennessä ostettu myös äitiysvaatteita, kantoliina ja ilmaiseksi sain vähän vanhemmat, mutta hyvin toimivat Emmaljungat lenkkirattaiksi. Matkarattaat tilattiin uutena, kun reissataan jonkin verran, ja halusin siksi ihan yhden tietyn mallin. Pinnasänkyä ja hoitopöytää/tasoa etsin käytettynä, mutta oon huomannut että jotkut pyytää niistä torissa melkein uuden hintaa, että tiedä sitten... Toisaalta edulliset menee näemmä heti kaupaksi.

Onnea ultriin kaikille ja tervetuloa uusille :happy: Poodlen lohiherkku kuulosti sen verran hyvältä, että lähtee testiin seuraavan kauppareissun yhteydessä. Kalaa tulee syötyä kerran kaksi viikossa. Useimmiten töissä, joten nieriää tai lohta vaihtoehtoina, jotka käy raskaana oleville.

Täällä ei suurempia selkäkipuja tai muita vielä ollut paitsi nyt lauantaina. Oli tällä viikolla sen verran kiirettä töissä, ettei paljon kerinnyt istua ja vielä kuusi päivää töitä niin veti alaselkä ja pakarat täysin jumiin. Pienellä levolla helpotti kyllä ja tänään pääsinkin jo salilla käymään. Paljon tollaset tukivyöt suurinpiirtein maksaa? Voipi olla että tarttee loppuajalle jotain helpotusta, kun seisomatyö.

Osa hankitaan uutena ja osa varmaan käytettynä. Ite oon vaan tosi huono tutkiin kirppareita yms.

Tervetuloa uudet ja onnea ultra kuulumiaista tänään tais olla poikien päivä :)

Täällä saatiin huomiselle lääkäri aika tästä mun olotilasta... Jännä nähdä mitä mieltä lekuri on :/
Meinas tytön neuvolassa laatta lentää kun haisi niin käsi desille:(

Onnea ultrassa kävijöille ja huomiseen ultraan menijöille sekä tervetuloa uusille :)

Kirppuliina, mitkä matkarattaat ostit?

Niin ja onnea kaikille taas hyvistä ultrauutisista ja peukkuja niille jotka vielä odottaa omaansa :)

Täällä masussa alkanu oleen mahdottomat jumpat joka päivä. Taitaa tulla vauhdikas kaveri <3

Äippä, kävi itselläkin mielessä et josko olis tyttö tulossa, kun noin paikkojaan varjelee. :-D Meetkö lääkäriin siis pahoinvoinnin takia, onko sulta jo otettu verikokeita? Anteeks jos oot jo kirjottanyt tästä, en oo vielä ihan päässyt ajantasalle viesteissä..

Tervetuloa uusille, ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista tänään niitä saaneille! :)

Meillä taidetaan olla kaikki paitsi turvakaukalo ja vaunut käytettynä, tietty jotain vaatteita ja sälää ollaan ostettu myös uutena. Toppapuvun ostin tälle tulevalle vauvalle uutena, kun oli niin hyvässä alennuksessa että monet pyytävät käytetystäkin edemmän.
Toi sänky-sitteri näytti tosi kätevältä, mut millä nimellä sitä myydään? Aloin miettiä jos mekin hankittaisiin tollanen. :)

Hansu: Carriwell tais olla siinä alle 30, tuntuu laadukkaalta ja hyvältä. Suosittelen, seisomatyö ittellänikin, helpottaa oloa kummasti.

Salli pahan olon takia meen kun mulla loppu tää paha olo rv 10-12 ja alko viikko sit uudestaan ja kerran oksullakin käyty... Oma Th oli sitä mieltä että ehdottomasti pistää lääkärille. Hemppa oli tänää 113 joten se vähän laskussa mutta ei niin paljon että se olis syynä samoin paineet 114/65 oli suht jees. Th sanoi myös että saattaa olla just hormonaalista mutta ihan asioiden pois sulkua tää vierailu :) ja ennen kaikkea mielenrauhaa!

Se carriwell tuki vyö maksaa Lekmer.fi netkaupassa 15.90 ja joka sentin arvoinen :)

Voi vitsi kun otitte ton lohiasian esille, mä tykkäisin niin paljon syödä lohta mut mulla on vuosia jo tullu lohesta vähän niinku ruokamyrkytysoireita. Maha tyhjentyy kummastaki päästä ja tuun kauheen sairaaks. Varmaan jotaki allergiaa tai sit se on se lohen rasva. Lapselle teen lohikeittoa pakkaseen aina ison satsin. Syödään kuitenkin muita kaloja säännöllisesti.

Meille ekalle lapselle ostettiin paljon käytettyjä tavaroita, tai siis ainakin kaikki kalliit ja ne sitten myytiin pois ja nyt ostetaan taas paljon uutena, jos saatais monta seuraavaa käyttäjää niille, (vaikka ne mieheni haluamat 7 lasta) :wink.
Mua rupes vaan niin nyppimään kun moneen kalliiseen juttuunkaan ei tarvi laittaa ku kymppi tai kaks lisää niin saa uuden, ja haluamansa värisen, ym.

Välillä unohdan olevani raskaana niinkun tänään mansikkapellolla, ja nyt on selkä ja maha ja jalat kipeenä. Tuli paha mieli kun pienessä kyttyrässä kömmin siellä ja kun nousin ylös puolentoista tunnin päästä niin tajuttomat potkut ja hirvee möyriminen alkoi, raukka pieni on varmaan ollu puristuksissa siellä :crybaby2.
Toivottavasti siellä oli tarpeeks tilaa. Tuli pikkusen huonoäitifiilis.

Perjantaina on ultra ja jänskättää. Onneks meillä on loma ja aivan hirveesti ohjelmaa niin ei ehkä kerkee niin hirveesti pohtimaan. Huomenna lähetään laivalle, jee. Meidän poika on titi-nalle fani ja pääsee kattoo taas niitäkin, eikai tuo koskaan niihin kyllästy.

Tulipas taas lörpöteltyä. Saa lukea mut ei oo pakko hei :grin

Tänään 20+0 :Heartred

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja onnea myös huomisiin tuleviin ultriin! :) Itsellä rakenneultra keskiviikkona ja jännittää kyllä vietävästi.

Tervetuloa uudet, Hirni ja Sasha! :)

Meilläkin pyritään syömään kalaa sen pari kertaa viikossa. Tykätään kyllä kovasti. Pääsääntöisesti tehdään lohta ja pakastekalat on musta kanssa ihan hyviä, mantelikala ja kalaleikkeet menee oikein hyvin. Syön itse vielä joka päivä pellavansiemenöljyä koska siinä erittäin hyvä rasvahappokoostumus. Söin jo ennen raskautta ihon hyvinvointiin. Sitähän saa syödä, vaikka pellavansiemeniä ei saa.

Tervetuloa uudet mukaan ja onnea ultrakuulumisista!

Meillä kalaa syödään 2-3 kertaa viikossa. Uunilohi on mun lempparia, nams

Täällä olis tänään 20+0. Jos vaan pojat pysys masussa ainakin viel 8 viikkoa niin päästäs melkeen hyville viikoille. Mutta jokainen päivä lisää siihen tietää aina vaan parempaa lopputulosta ja pienenmpää aikaa teholla/ keskolassa. Taas olis tällä viikolla uusi kontrolli ultra <3 viikonloppuna säikäytti urakalla kun kohdun alaosaa viilsi niin ettei kävelemään päässyt... Kesti vielä koko päivän, mutta levossa helpotti ja lääkkeillä. Kohta saa laittaa varmaan sairaalakassin valmiiksi ihan vaan varmuuden vuoksi. Vatsakin on sen kokoinen kuin esikoisesta viikolla 26 :D

Henriikka tosi nätit rattaat teidän pienillä:)
Söpö massu sulla mutta vähän ajattelin että sulla isompi masu kun siellä kuitenkin kaksi pientä:)
Onko sulle jo syntymäpäivä annettu mortille ja vertille vai odotteletko että käynnistyy itsestään?

Tytsy78, tilasin Britaxin Motion 4 -rattaat (tarkemmin nämä: https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Lastenvaunut/Rattaat/Britax-Motion-4,-Hidden-Treasure.html). Ilmatäytteiset pyörät, mutta silti menee tosi pieneen tilaan ja supernopea laittaa kasaan. Turvakaukalon saa näppärän oloisesti siihen suoraan kiinni ja talvipyörät saa eteenkin ostettua, jos tulee tarvis. Toivotaan että on hyvät! Kokemusta ei ole, mutta liikkeissä on tullut nyt paljon pyörittyä, eikä myyjät (3 eri kaupassa) ainakaan oikeen keksineet mitään muuta meidän tarpeisiin yhtä hyvin sopivaa. :)

Äippä x3: ei ole annettu vielä tarkkaa syntymäpäivää pojille, mutta lokakuun lopusta marraskuun puoliväliin, sillä välin tulevat :) jos ei jo aikaisemmin... Ennenaikaisen synnytyksen riski kuitenkin suuri kun vain yksi istukka. Ja en oo viel kauheesti pohtiny miten ne maailmaan saatetaan, luultavasti sektiolla turvallisin. Mutta tulee kun tulee, pääasia että tulee :D

Toivottavasti jaksaavat olla marraskuulle niin ei tarvii keskolassa/hoidossa olla pitkään:)

Takaisin