Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rahi, muista varmistaa ettei kuha ja ahven oo Suomen elohopea yms. "rikkailta" vesiltä. Kala on kans ihan mun herkkua, ärsyttävää et pitää rajoittaa eri syistä. Lohta kuitenkin syön ainakin pari kertaa viikossa. Uuniin vaan niin kuolee listeriakin :)

Air mulla taas lohi on jotain niin suurta herkkua, että... Nyt varsinki raskausaikana tehny paljon mieli. Muista kaloista en välitä :D Meitä on erilaisia :)

Heti kun joku puhuu jostain ruuasta niin mulla alkaa hirveesti tekemään sitä mieli. Savustettu lohi ja uudet perunat, nam.:happy6

Äääh barbatipu ei saa.. Hitto pitää varmaan ukko laittaa illasta kauppaan hakemaan ;)

Laitoin viestiä miehelle, että voijjaanko syyä lohta ku tulee töistä :D Äääh en kestä enää..

Tervetuloa uudet ja onnea ultra kierrokseen:)

Poodle voisko saada reseptiä kun kuulosti sun lohi ettenkö sanois namilta :)
Savulohi (tai mikä tahansa savukala) on kyllä aika hyvää varsinkin tän meidän isännän tekemänä:p
Meillä tää skarppaus ruokailuun tapahtu vasta kun esikko siirty syömään meidän kanssa, aikasemmin syötiin mitä sattu...
Nyt sit viikossa syödään 2 x kalaa, 2x kasvista 3x punasta lihaa tai kanaa, mahd monipuolisesti siis ja noista pakaste kaloista sen verran että mun mielestä niissä ei ole mitään vikaa, itse suosin fileitä tai ei paneroitua vaikka kalapuikot on kyllä lasten herkkua:)

Vähän jännää toi meidän sontun neuvola tänään tuleeko taas itkua siitä kun se kasvaa pituutta kuulemma hitaasti...ärsyttää:/

Mä en usko äippäx3, että sulla on hätää noiden paineiden kanssa jos ei ole huimausta. Mulla on myös laskeneet aina raskaudessa hieman. Parempi se on kuin että ne kovasti nousisivat, siihen pitää usein puuttua.

Joo pitää nyt kattoa, miten tää nuorison meno rauhottuu koulujen alettua... Talvella ei ainakaan meluongelmaa ollut.
Mulla myös levottomat jalat usein ja suonikohjut särkee :( Ei kuitenkaan kovia liitoskipuja, vaikka maha kovasti kasvanut.

Meillä kalaa syödään paljon kun mies ammattikalastaja :)

Tsemppiä ultraan menijöille! Mulla vasta ens viikolla...

Mukkis rv 19+4

Välillä liikkeelle lähdössä ja ylös nousussa huimaa mutta ei liikkeessä mutta niin se tais olla muidenkin kanssa:)
Mulle vaan luonnotonta tällainen paineen lasku:)

Jospa koulu kylän lapset rauhoittaa, niin ei tarvii asiaa miettiä.

Täällä suonikohjut pullollaan kun painoa enemmän jaloilla, mutta onneksi ei koske... Toivottavasti tukisukat aittaa kipuun:)

Ultrassa oli kaikki hyvin, painoarvio piirun vajaa 400g, ja muutkin mitat normaaleja. :) Sukupuolta ei saatu selville, mutta ainakin on jotain jännitettävää nyt!

Itsekkin söisin lohta vaikka joka päivä, se on vaan niiiin hyvää. Ja supistuksista, mulla tuli muutama viikko sitten napakoita "nipisteleviä" supistuksia, sain lääkkeen emätintulehdukseen eikä sen jälkeen ole supistellut. Muita oireita tossa tulehduksessa ei ollut, joten kannattaa pitää mielessä :)

20+3

Välillä harmittaa kun asuu niin pienellä paikkakunnalla eikä tääl oo mitään mammajoogaa tai muuta vastaavaa :( Selkä alkanut reistaa ja kipu säteilee pakaroihin.. Olis kiva mennä johonki jumppaan :)

Onnea ihanista ultra kuulumisista metsäläinen ja salli:)
Salli ettei teille olis tulossa tyttö? Meidän 3 tyttöä ei suostunut paikkojaan vilauttamaan niin sillä mietin ;)

Marabella meillä on samanlainen sitteri, vaikuttaa ainakin todella kivalta päikkäri sänky/ sitteriltä :) mies kun on yötyöläinen niin ei tarvii jatkuvasti rampata makkarissa vauvaa hakemassa...

Mahdollisimman paljon hommattiin käytettynä, paitsi turvaistuimet/kaukalo! Kirppareilta löytää tosi hyviä löytöjä jos vaan jaksaa metsästää :)

Rakenneultrasta tuli poikalupaus <3 huomenna saadaan tietää tuleeko vielä ylimääräinen ultra sikiötutkimusta varten kun esikoispojalla oli syntyessään sydämen rakennevika mutta tämänpäiväisen ultrauksen mukaan kaikki näyttäisi olevan onneksi kunnossa pikkuisella :) nyt rv 20+3 (ultra vastasi viikkoja 21+) ja vatsapotkuja yhä odotellaan :)

No niin, täällä yks saikkulainen. Aamusella olo oli ihan ok mutta töissä alkoi taas tulla tuntemuksia että kohta alkaa supistelemaan. Kävin pissakokeessa ja huomiselle lääkäri. Kyllä meinas olla hankalaa päästä terveysasemalle läpi saati saada aikaa.. Nyt pakkolepoa ja huomenna selviää oisko vuelä jotain tulehdusta mikä laukaisee suppareita. Kurjaa ...

Onnea ultrakuulumisista, vielä pitäis reilu viikko jännittää.

Täällä ei oo tänään liikuttu niin et tuntuis :( sydänäänet kuulu niin eipä kai tässä tartte stressata!!!

Asiasta viidenteen. Pitäskö alkaa eläinlääkäris? Tänään kissan käyttö lekurissa, diagnoosi silmätulehdus ja lasku melkein 100e. Siitä viidestä minuutista mitä oltiin siellä... :(

Alkaa todella kusta vähän muuttobudjetti. Toivottavasti päästään perille asti. Kolmeen vuoteen ei kissoilla mitään ja nyt sit tämä. Kohtalon ivaa todellakin...

Takaisin