Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Milloin teidän varhaisimmat muistot lapsuudesta ovat? Itsellä paljon muistoja 4 vuoden iässä ja siitä ylöspäin.

Heippa kaikille! Liityn mukaan tällain ihan jälkijunassa, kun tänään vasta heräsin tämän foorumin olemassaoloon. Mulla siis laskettu 21.12. ja esikoista odottellaan ihan pähkinöinä! :love7 Homma kävikin toteen nopeammin kuin osattiin odottaa, eli plussa heti ekasta "ihan vaan varmuuden vuoksi" tehdystä testistä. Toinen ja kolmas kk meni aika rankan pahoinvoinnin, väsymyksen, ynnä muun merkeissä ja ihmetellessä, että miten saan työt tehtyä ja pidettyä salaisuuden. Nyt on jo parempi vointi ja kesäloma, siispä energiaa riittää vaihteeksi jo muihinkin ajatuksiin! :smiley-bounce015

Tervetuloa kirppuliina! :)

Eihän noihin paineisiin tosiaan aina syöminen vaikuta/auta, joskus saattaa vähäksi aikaa vaan helpata. Ei sulla Äippä varmaan mitään syytä huoleen ole, ihan normirajoissahan nuo kuiteskin vielä on :) Ja neuvolassa tosiaan tuntuu joku yleisasenne olevan, että matalat paineet on vaan "ihanteellisia"... (itteä on joskus tuo kyrsiny ku alhaiset paineet tekee höntin olon ja joku sanoo sitä sitte ihanteelliseksi :D) Mutta kannattaa varmasti th:n kanssa jutella, nehän voi osittain olla syynä siihen sun huonovointisuuteenki!

Mietinki tuota, että saiskohan neuvolasta tai jostain fyssarilta noita tukivöitä lainaan, en oo vielä tähän Hämeenlinnan systeemiin perehtynyt. Toisaalta just nuo Carriwellin vyötkin on aika edullisia, joten omaksikaan ostaminen ei olis mahdoton ajatus. Voishan siitä ehkä raskauden jälkeenkin olla hyötyä :)

Meilläkin syödään varsinki tuoretta kalaa valitettavan harvoin... Syynä on yleensä hinta, tarjouksesta aina yleensä ostetaan lohta ja joskus tehään muikkuja tai silakkapihvejä. Pakasteina tulee syötyä vähän useammin. Tänään olin ihan mielissään kun sain taas tehä kevätsipuli-chipotle tabasco maustettua uunilohta :hungry: Mies ei tommosten herkkujen päälle ymmärrä, mutta tyttö onneksi on vähän ennakkoluulottomampi :p

Mulla on ollu käytössä Anita, Carriwell ja terveysasemalta lainattu SI-tukivyö, paras niistä tähän mennessä on ollu kumminkin Carriwell. Siinä on hyvä tuki mahalle (isompi pussi kuin Anitassa) ja kiristyksen saa tehtyä vaan vetämällä, eli sinne pujottaudutaan ensin ns sisään. SI vyö on tosi hyvä siinä vaiheessa kun oikeesti tuntuu että lonkat irtoaa, mutta sitä on älyttömän hankala pukea itse hakasten takia ja mun mielestä liikkuminen ja istuminen on siinä tosi hankalaa. Suosittelen sovittelemaan.
Tervetuloa Kirppuliina!

Tervetuloa Kirppuliina.

Lilith Mist kylläpä ne omatkin muistot taitaa alkaa 4-5v iästä. Jotain semmoisia.epämääräisiä fläshpäkkejä saattaa tulla ehkä varhaisemmiltakin vuosilta mutta en tiedä miten luotettavia ne on ja onko ne ehkä sellaisia että minulle on pienestä asti sanottu muistatko kun sinä silloin niin ja näin... Ja sitten olen alkanut pitää niitä omina muistoinani vaikka oikeasti kyse "opituista" muistoista...

Täällä ultraan 3,5h!!!!'' Grääähh!!!' miten voi jännittää!!'!!! Ja tällaisella jännityksenkin hetkellä sain nukuttua tosi hyvin viime yön!!! Muutaman vessareissun yhteydessä muistin ultran ja ajattelim etttä noniin nyt meni yöunet. Mutta eivätpä menneetkään!

Metsäläinen, taidetaan olla sitten jännäämässä samoihin aikoihin, mulla ultra reilun 2,5 tunnin päästä ja jännitys alkaa jo nostaa päätään. Onneksi sain nukuttua yllättävän hyvin :)

Oli fiksu veto reissata koko viime viikko ympäri suomea niin ei ehtinyt panikoimaan ultrasta. Muuten olisin varmaan hyppinyt seinille kotona :D

Tervetuloa kaikille uusille ja ihanaa maanantaita koko poppoolle.

Tervetuloa Kirppuliina mukaan!
Tsemppiä Metsäläiselle!

Meillä kalan syönti on jäänyt vähemmälle, koska lohen lisäksi meillä yleensä syödään haukea ja olen sen laittanut kokonaan pannaan.

Täällä kans paineet tipahtanu, olo kun heikoimmillaan, niin yläpaine ei yllä edes 90 asti... Syke sitten vastaavasti huitelee 70-80, kun normaalisti hetken rauhottumisen jälkeen 50 paikkeilla. Ja kyllä voin kertoa, että silmissä mustuu ja meinaa taju välillä lähteä, mutta eipä tuohon tosiaan puututa millään, suolaa käskettiin lisätä. Tuosta suolan verenpainetta nostavasta vaikutuksestakin montaa mieltä ollaan, eipä mulla ainakaan vaikuta mihinkään suuntaan. En sit tiedä vaikuttaisko jos ihan normaalia suolaa käyttäis, ruususuolaa ja vähänatriumista merisuolaa ollut käytössä ja se natrium taitaa olla just se pahis suolassa.

Kalaa meillä ei oikeastaan juurikaan syödä. Mulla itellä tulee oksentamalla ulos lohi ja se on ainut mitä muu porukka suostuu syömään mantelikalan lisäksi. Kalassahan tärkeitä ois rasvahapot, että otetaan sit purkista puhdistettuna :)

Mulla ekat muistot taitaa olla tuolta just 4v iästä alkaen. Siitä ei kyl tosiaan varma voi olla, että onko niitä opittuja muistoja, vai ihan oikeita.

Tsempit kaikille alakuloisille, kyl nää raskaushormonit on jotain aivan karmeeta! Itkuisuus ei oo mulle mitenkään normaalia, niin välillä tosi vaikea käsitellä tunteitaan ja olojaan. Onhan tässä stressiäkin vaikka mistä, että jospa se olo helpottais syksyn mittaan. Oon ite ihan syksy/talvi-ihminen ja oon niin tyytyväinen kun oli viileä kesä ja kesä alkaa taittua syksyyn! Nyt syksyllä taitaa vaan vaateongelmaa pukata ja talvella varsinkin, ainakin uudet toppahousut on pakko ostaa... Itellä tuo loppuraskaus on aikasemmin osunu keväälle/kesälle, niin eipä oo tarvinnu ulkovatetuksesta stressata.

Mulla en pari välähdystä ajalta, jolloin oon ollu alle 2 v, muuten muistot alkaa 3 vuotiaasta. Ja meidän poika ainakin muistaa tapahtumia kodista, josta muutettiin kun hän oli just täyttänyt 2.

Kalaa yritetään täälläkin syödä ainakin 2krt/vko. Lohta, kuhaa ja ahventa pääasiassa.

Selkävaivaisille mä suosittelen joogaa. Kävin ite viikko sit äitiysjoogassa ja oon siitä asti ollu selkäkivuton :)

Mä en juuri oo syöny kalaa, kun lohi ei oo uponnu ollenkaan raskausaikana. Vaaleet kalat menis, mutta ei raaski ostaa. Välillä syön pakastekalaa. Niinpä oon alusta saakka syöny kalaöljykapseleita.

Ooo nomnom lohta. Oon himoinnu monta viikkoo savustetusta lohesta. Ai että olis herkkua :D

Ja mä taas eilen kyökin, kun ulkona haisi jonku lohensavustukset :D

Takaisin