Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Wildis, kuinka tyhmää :( Multa olis päässy iso itku. Tsemppiä sinne!

Onnea kaikille ultraan menijöille! ❤

Mä näin yöllä kauheeta painajaista että olin matkustajana junassa. Ovien edessä matkusti nainen vaunujen kanssa, ovet aukesi kesken kaiken ja vauva tippui ulos. Toinen juna tuli ja vauvalta (sininen kapalo) lähti pää irti. Hyi hyi hyi :'(
Heräsin sit siihen että mulla oli kummassakin jalkapöydässä, kämmenselässä ja toisessa pakarassa suonenveto. Hiukan oli muumiomainen olo kun yritin nousta :D

Wildis, kauheeta. Mä oisin saanu ihan kauheen kohtauksen. :|

Wild voi ei eikö taloyhtiö ole korvaus velvollinen tuollaisessa tapauksessa?
Catherine aivan kamala uni:(

Onko teillä ollut missään vaiheessa rytmihäiriöitä? Mulla on todella usein ja aikasemmin ei koska ollut.. Onkoha tämä normaalia?

Niin ja Marabella mulla ollut noita rytmihäiriöitö muutaman kerran. Ovat ilm vaarattomia, mutta jos usein niin kannattaa soittaa neuvolaan.

Voi itku Wildside, onpa kyllä taloyhtiö mokannut pahasti :( Toivottavasti saat mahdollisimman paljo pelastettua tavaraa! Luulis, että tuossa joku korvausvastuukin on olemassa...

Onnea kaikille ultraan menijöille! :)

Marabella: Mulla on ollut sekä edellisessä, että tässä raskaudessa usein rytmihäiriöitä. Oon ymmärtänyt, että ne on ihan normaaleja, mutta voithan vielä neuvolassa mainita jos huolettaa. Mulla on normaalistikin hyvänlaatuisia lisälyöntejä (tutkittiin joskus semmosella vuorokausikäyrällä) ja syke sekä rytmihäiriöt villiintyy aina raskaudesta. Tympeitähän ne on, mutta yleensä ihan harmittomia. Oon lukenut, että päällä olevan rytmihäiriön saattaa saada katkaistua pidättämällä hetken hengitystä/puhaltamalla putkella vedellä täytettyyn pulloon. Itse joskus yskäisen oikeen kovasti ja se tuntuu vähän auttavan (liekö sitte lumevaikutusta :D). Sen oon kans huomannut, että närästys tuntuu noita joskus lisäävän.

Noniinhän sitä luulis että olis, mutta taitaa firma pystyä kiertämään tämänkin... Onneks ne oli sellasia mitä en enää tarvinnut/käyttänyt/tykännyt. Sen takia ne siellä varastossa oli, mut ei kuitenkaan kiva et ne pilalle meni ku oisin voinu laittaa eteenpäin tavarat tms.

Hmm.. Missä menee rajaa? Mulla on 1-4 kertaa viikossa ja yleensään iltaisin, levossa.. Onneksi ne ei kestää ko muutaman sekunttia..
Ensi viikolla on neuvola ja jos mainitsen tost asiasta :)

Kuulostaa Marabella noi sinun rytmihäiriöt ja lisälyönnit hyvinkin tutuilta. Mulla ne alkoi tuossa ensimmäisen kolmanneksen loppuvaiheessa ja myös hengästyin ihan järjettömän paljon normaalista kävelystä. Kävin eilen EKG:ssä ja siellä hoitaja, joka sen otti, sanoi että kaikki näyttäisi normaalilta mutta lääkäri katsoo vielä tarkemmin.
Lääkäri selitti oireiden olevan hyvinkin yleisiä raskausaikana ja yleensä harmittomia mutta poikkeuksia myös on joten tahtoi heti katsoa sydänfilmin. Tykytykset ja pompotukset voivat kuulemma myös johtua anemiasta, siis jos hemppa kovin alhaalla. Kannattaa sinunkin mainita asiasta neuvolassa, se EKG:n ottaminen on lopulta hyvin pieni juttu siitä, että saa mielenrauhan :)

Tänään taas aamu alkanu oksentamalla :depressed: On kyllä niiiiin väsyny olo, ettei tosikaan! Eilen oli se rakenneultra ja kaikki mallillaan, painoarvio 357g ja vastas viikkoja 20+3. Pikkusta vaivas hikka niin oli vaikeuksia sydänkäyriä saada, mut lopulta onnistui. Liikkui ja potki aivan kamalasti, esitteli habaansa suu mutrussa, varmistui omat olot, että tyttö tulossa :dummy1: Laajaa verenkuvaa suositeltiin otettavaksi tän jatkuvan pahoinvoinnin ja etovan olon vuoksi, pääsis sit tippaan ja laitettas myös rautaa suoraan suoneen kun ei pysy rautavalmisteet sisällä. Toi raudanpuute voi kuulemma vaikuttaa tähän paskanmakuun suussa ja päänsärkyihin. Verenpaineet jatkuvasti matalalla ja ku tullu ihan hiton heikko olo välillä niin verensokeritkin aina ihan maissa...

Wildside, eiks kotivakuutus korvaa tuommosissa tilanteissa jos muualta ei korvauksia saa? Inhottava juttu, ei kyl itellä piitäs hermo yhtään kun talvivaatteet ja nyt kaikki vauvakamat varastossa, ei ihan pikkusummista ois kyse mitä rahallisesti menettäs :/

Mulla ollu raskaudet erilaisia, mut nyt ollu tyttöolo just siks ku melko samaan tyylin mennyt kun tyttöä odottaessa. Molemmissa synnytykseen asti menneissä raskauksista ollut plussasta asti melko varma olo siitä, et kumpi tulossa ja näyttäs nytkin osuneen arvelut oikeaan. Tytöstä hemppa laski alle sadan ja pojasta pysy koko raskauden hyvänä. Tyttöä odottaessa maha vaan edessä ja ei takamus levinny ollenkaan, poikaa odottaessa levähti maha sivuille ja perse levis, omat housut sain jalkaan vuos synnytyksestä ku lantio anto periks niin paljon, housukoko kasvoi koosta 34 kokoon 42 :O Nyt näyttäs taas pysyvän lantio läjässä, vaikka älyttömiä kipuja onkin. Mitään erityisesti ei tee mieli, paitsi mitä nyt ilman raskauttakin himoitsen, eli hyvää ruokaa! :joyful:

En muista pitikö muuta kirjotella, tosiaan tuota raskausdementiaa täälläkin havaittavissa :hilarious: Jatkuu sit imetysdementialla ja äitiysdementialla ja sit onkin aivot vallan pehmenneet ku tovin kotona... No ei sentäs :)

Joo kyl mä uskon ett se on normaali, mutta just missä se rajaa menee :) parempi olla varovainen näissä asioissa :)
Katella mitä n. täti sanoo
Ihana ko meillä neuvolassa ultralaite (vanhakin kyllä ) ja ajattelin pyytää kurkkaamaan pikkusta ❤️

Warheartille onnea tyttölupauksesta! :happy: Toivottavasti sulla olot helpottaisi, ei varmasti ole mukavaa oksennella ja voida pahoin tuossa vaiheessa raskautta kun kuvittelisi jo pahimman olon olevan takanapäin.

Warheart onnea pikku tytöstä :)

Hitto tätä pahaa oloa, miksi tää alko uudestaan:/ soittelin neuvolaankin että mitä tää nyt on, ja sain ajan maanantaille kun nuorimmalla on 1,5 neuvola että katsotaan hempat ja protskut ja ehkä sydän äänetkin;) siis sikäli jos pikku neiti antaa äidin vetää muutamaksi min pitkäkseen...

Oli sit pakko tehdä toscapiirakkaa ja meinaan jälkkäriksi palan syödä, oon ollu niin kuuliainen ruokavalion kanssa mutta nyt rupean kakku palan kokoiselle mielenosoitukselle:b

Mulla ollut tyttöjen kanssa maha kans ihan edessä ja pystyssä mutta nyt levinnyt lanteilla ja taakse ja tosi alhaalla, what what?

Niin oli sydämessä edellinenkin ja tyttö tuli;) en ihan luota itseeni! Olisihan se kiva joo mutta mä ajan itseni hulluksi tällä miettimisellä:)
Tärkeintä että meille tulee vauva!
Pakko vaan sanoa että kyllä on NIIIIIN erilainen raskaus kun edelliset...

Takaisin