Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä myös onnittelut ultrassa käyneille. Poika lupauksia oli nyt paljon!

Minulla ei ollut kolmessa aiemmassa raskaudessa juuri minkäänlaisia oireita, ainut oli se että nukkuminen oli hankalampaa, kun olin tottunut masulla nukkumaan. Lapset oli tyttö, poika ja tyttö.
Nyt tyttö tulossa ja alkuraskaudessa hirveä pahoinvointi.

Mäki aatellu tosiaan ihan normeiksi oireiksi, siks hämmästytti et neuvola laitto heti lääkärille. Tarkotus oli vaan kysellä, että uskaltaako kaikesta huolimatta jatkaa kevyttä liikuntaa. Noh, huomenna sitten kuulee mitä lääkäri on mieltä.

Kiva lukea rakenneultrakuulumisia, onnittelut hyvistä uutisista! Meillä rakenne on vasta 2 vkon päästä. Tunne on pojasta, mutta saapas nähä :) Hyvät nimet keksittiin kummallekin jo.

Tänään käytiin neuvolassa ja samalla ultrattiin ja kuunneltiin sydänääniä, neuvolantätikin sanoi että hyvältä näyttää
ja kuulostaa :)

Tuota itkuherkkyyttä on kyllä ollu itelläki. Tänään viimeksi liikutuin neuvolassa kun mies otti mukaan jonkin isälle tarkotetun esitteen. Qstockissa lauantaina näin vanhaa ystävää ja vollotin kaverin kaulassa kun kerroin raskaudesta. Onhan näitä.

Tuota iltahikoilua en ole huomannu, mutta raskauden aikana oma hiki on haissut helkkarin pahalta, dödöstä huolimatta. Mies kyllä väittää etten lemua kauemmas, mutta empä tiedä, itteä öklöttää ainakin:hungover:

Kiva lukea rakenneultrakuulumisia, onnittelut hyvistä uutisista! Meillä rakenne on vasta 2 vkon päästä. Tunne on pojasta, mutta saapas nähä :) Hyvät nimet keksittiin kummallekin jo.

Tänään käytiin neuvolassa ja samalla ultrattiin ja kuunneltiin sydänääniä, neuvolantätikin sanoi että hyvältä näyttää
ja kuulostaa :)

Tuota itkuherkkyyttä on kyllä ollu itelläki. Tänään viimeksi liikutuin neuvolassa kun mies otti mukaan jonkin isälle tarkotetun esitteen. Qstockissa lauantaina näin vanhaa ystävää ja vollotin kaverin kaulassa kun kerroin raskaudesta. Onhan näitä.

Tuota iltahikoilua en ole huomannu, mutta raskauden aikana oma hiki on haissut helkkarin pahalta, dödöstä huolimatta. Mies kyllä väittää etten lemua kauemmas, mutta empä tiedä, itteä öklöttää ainakin:hungover:
Heh mun ei tarvi enää käyttää dödö :) en haise (toivottavasti ) ja en hikoile :))

Mäkin Marabella olin juuri lopettanu dödön käytön ( kemikaalien vähentämiseksi) mutta raskaus muutti hikoilua niin että oli pakko alottaa taas. Ostin apteekista vichyn alumiinitonta dödöä. Jospa sen vois taas lopettaa kunhan hormonit tasottuu.

Onnea onnea ultrassa käyneille! Teitä oliki monta tänään.

Mä olen ihmetellyt jo muutaman päivän kun tuntuu kuvotus palanneen...? Ei semmosena 24/7 niinku alussa mutta taas pitäis kyllä syyä usein ettei tulis. Viime yönäki herätessä kuvotti.

Pikkunen on nyt viime päivinä myös piilotellu mun salakuuntelulaitetta. Syke paukuttaa joo mutta kuuluu jostain syvältä. Saas nähä saako lääkäri sitä huomenna kuuluun. Mulla eka nlalääläri siis huomenna

Ite oon alkanut hikoilemaan tosi paljon ja yhtäkkiä tulee kuumia aaltoja, mutta hiki ei haise ollenkaan :D? Enkä kyllä koskaan ole kuullut että hajuton hiki kuuluu raskauteen!
Mulla tulee kävellessä kipuja lantiolle ja nivusiin, mutta kestävät vaan muutaman minuutin ja menevät pois. Neuvolassa ei ottanut mua kauheen vakavasti että nyt jo olis liitoskipuja mutta en tiä mitä muita voisi olla?

Ai niin ja itkettää kans. Tänään itkin miehelle, että se eibsaa lähtee huomenna talkoisiin vaikka ite käyn töissä... Se vaan on tänä kesänä ollu koko ajan töissä pitkät viikot ja nyt oli lapissa viikon ja kaikki vapaa ajat tehny kaveriensa hommia lun ei kehtaa kieltäytyä... Ärsyttää et vois ne kaverikki vähän ajatella etteivät jatkuvasti mun murua hypyyttäs. Kyllä meillä kotonaki olis hommaa tai välillä voitas vaan olla yhessä ilman sen kummempaa. Alko tää vissiin ni tuntuu pahalta että sain oileen pitkät sydäntäsärkevät itkut itelleni.

Onnittelut ultrassa käyneille ja mukavia uutisia saaneille täältäkin! Mulla on ensi torstaina, eli hiukkasen tässä vielä pitää odotella. Ei oikein ole olo tytön eikä pojan kummankaan puolesta tosi vahva, joten avoimin mielin menossa.

Tänään töissä nostelin vajaan 10 kg esitelaatikoita lavalta kärryihin ja heti alkoi mahassa tuntua. Semmosta pientä puristusta, ei kumminkaan varsinaisesti sattunut. Muuten ei le kipuja juuri ollut, jotain satunnaista vihlontaa vaan, joka menee nopeasti ohi. Tuskin siis tuostakaan tarvii ihmeemmin huolestua. Ennemminkin vaan koittaa pysyä erossa niistä laatikoista ja komentaa miehet nostelemaan, jos tarve tulee:)

Joo, nämä mielialanvaihtelut ja itkuherkkyyskohtaukset on kyllä rassaavia välillä o.O Tänää oli hirveän hormonaalinen päivä ja kaikki ärsytti... Yritin rentoutua kattomalla leffan ipanan päikkyaikaan, mutta seki sai vaan itkemään ja entistä ahistuneemmalle tuulelle :D Nyt jo onneksi helpottaa ku pääsi vähä rauhottumaan miehen kanssa kahelleen.

Miten teillä muilla aiemmin synnyttäneillä/imettäneillä, onko maitoa alkanut tihkua jo raskausaikana? Mua on ihmetyttänyt, kun esikoisesta rupes paita kastumaan jo rv16 ja nyt ei mitään o.O Ennen raskautta kyllä tihkui maitoa aina joskus, vaikka imetyksen lopettamisesta on tosiaan jo yli vuosi aikaa. Mutta heti kun tuli raskaaksi nii tihkumiset loppu siihen. Huolettaa vaan, että meinaako tämä jotain huonoa nyt tän kakkosen imetyksen kannalta vai reagoiko elimistö vaan jotenkin eri lailla kun on jo yks imetys takana.

Poodle mä oon molemmissa viimesimmässä raskaudessa imettäny noin puoliväliin asti ja mulla ei oo ikinä tihkunu maitoo raskausaikana. Sit ku vauva syntyy nii sit sitä kyllä tuli :)

Okei, hyvä tietää kun oon sitä ihmetellyt, että miten tässä toisessa raskaudessa ei vielä maidontuotannosta oo näkyny merkkiäkään :)

Onnea ultrakuulumisista!

Täällä on ollut tänään sellanen jumppapäivä, ettei oo tosi! Eilen illalla nukahdin jumpsutuksiin, aamulla heräsin niihin ja oikeastaan koko päivän on tintti riehunut mahassa <3 Pääsi sitten tulevat isovanhemmat ja siskoni lapsineen myös tunnustelemaan liikkeitä. Aikamoinen päivä.

Jotain muutakin piti sanoa, mutta tippui mielestä. Huoh näitä raskausaivoja... :rolleyes:

Täällä tänään ultra :) toivottavasti pienellä kaikki kunnossa ja toivon mukaan saadaan myös sukupuoli selville. Vahva poikaolo ollut ihan alusta saakka ja kaikkien netin höpöhöpö testien ja vanhan kansan uskomusten mukaan poika olis tulossa :) myös unissa aina ollut poika, joten saa nähdä pitääkö paikkansa :happy:

Monella tais tänään olla ultra, onnea kaikille (sit kun vielä muistais kellä se oli:))! Onko muilla tällaista muistia täysin hukassa, dementia?

Mulla ainakin maitoa tihkuttanut raskaana ollessa lopummalla rv 30+ :)

Ajattelin tänään vähän hypistellä vauvan vaatteita ja ottaa parhaat päältä ja viedä loput kierrätykseen... Niitäkin NIIN paljon!

Äääh ihanaa, oli varastokopissa pieni vesivahinko.. Helvetti ku tää vuokrayhtiön on pitäny laittaa tollanen ihmeellinen tiouttava hana varastokoppiin!!! Kaikki pahvilaatikot ihan märät ja sisällöt myös. Eilen hakn astioita sieltä ja yks kulho oli ihan täynnä vettä. Katoin niitä muita laatikoita ja neki ihan märät ja vaatteet niiden sisällä myös sekä homeessa. Jes eiku kaikki vaan roskiin....

Takaisin