Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille ultrassa käyneille, en pysty enää muistamaan ketkä kaikki oli käyny, ainakin poikia oli useammalle luvassa :)

Mä olen saanut kolmannen ultran molemmissa aiemmissa raskauksissa kun istukka on ollut kohdunsuun edessä, onneksi on molemmilla kerroilla siirtynyt, saa nähdä kuin nyt.

Onko teillä kellään käynyt niin että pahaolo on mennyt pois mutta sitten palannut myöhemmin?
Täällä olo kun alkuraskaudessa, oksettaa jo toista päivää, tulee ja menee :/ mitä tää on?
Mulla menossa siis rv 21+3 eihän tää nyt voi raskaus pahoinvointia olla, vai voiko? Ennen mitään tämmöistä ole ollut...

Mulla ei alkuraskaudessa ollu pahoinvointia ollenkaan,mutta nyt on tullu etovaa oloa pitkin päivää. Etenkin aurinkoisina päivinä auringonvalo aiheuttaa mulle päänsäryn jonka seurauksena tulee oksu :/

Onko teillä kellään käynyt niin että pahaolo on mennyt pois mutta sitten palannut myöhemmin?
Täällä olo kun alkuraskaudessa, oksettaa jo toista päivää, tulee ja menee :/ mitä tää on?
Mulla menossa siis rv 21+3 eihän tää nyt voi raskaus pahoinvointia olla, vai voiko? Ennen mitään tämmöistä ole ollut...
Edellisessä raskaudessani pahoinvointi jatkui vielä lapsivesien mentyäkin, oksentelua oli silloin jatkuvasti ja vain muutama viikko oli ilman pahoinvointia jolloin ehdin turhaan huokaista että nyt se pahoinvointiriena päättyi :S :) Nyt ollut tämä raskaus lähes kokonaan ilman pahoinvointia eilistä lukuunottamatta jolloin pitkästä aikaa vessaravia

Mullakin oli pahoinvointia viimeks viikolle 28 saakka. Sit helpotti hetkeks ja alko uudestaan jotain vko 30 :/

Mulla myös oli alussa pahaolo, sit hävis ja nyt tulee vain satunnaisina päivinä enää. Ja Äippä, meille poika tulee. Jospa sullekki poika aiheuttaa aaltoilevaa pahoinvointia ;)

Kiitos naiset:) oon tässä mittaillu verenpaineet ja sokerit, katsellu turvotuksia kun tuli mieleen raskausmyrkytys. Mutta yllä mainituissa ei ongelmia, onneksi!
Siis mulla loppunu tyttöjen kanssa pahat olot viimeistään rv 12 ja pysynyt poissa synnärille asti (sielläkin paha olo kivusta:)) outoa tämmöinen uusiminen!

Teinpä miehelle ja mulle sormus testit ja näytti tyttö,tyttö,tyttö,poika ja seis!
Toisin sanoen samat molemmille, samassa järjestyksessä, sattumaa? En tiedä! Olen kuullut kerrottavan että poika raskaudet naiselle rankempia kuin tytöt ja tää raskaus ollut tähän mennessä vaikeampi kuin aijemmat... Mutta sekin sattaa johtua siitä kun tosiaan ollut viimeiset 5-v raskaana;)
Edelleen poika fiilis... Mutta toisaalta jo kiintynyt emmaan <3

Tämän pojan ja esikoisen odotus on eronnut hiukan. Samat ällötykset (jauheliha-makaroni), mutta esikoisesta oksensin enemmän ja paino tippu. Tästä ei ole paino tippunut ja en ole ihan niin paljoa oksentanut. Tyttöä odottaessa oksensin vaan kerran ja pahoinvointi ei muutenkaan ollut näin paha. Eli joo minulla ainakin poika raskaudet olleet pahempia.

Mulla taas helpoin raskaus verrattuna edellisiin ja edellinen ainaki kromosomitutkimusten perusteella oli tyttö.. Nää on varmaan niin yksilöllisiä.

Tyttöjen kanssa oli helppoa 1 kanssa oksensin sen kerran ja muutenkin vain heikkoa kuvotusta. Tässä ollut aivan kamala pahaolo, ei oksua mutta toiminta kyvytön pahan olon takia samoin väsymys ollut kamalaa, tekee mieli rasvaa ja proteiinia tyttöjen kanssa hevit oli kova juttu.
Paino pysynyt samana kaikissa raskauksissa. Liitos kivut alkoi tän kanssa huomattavasti aikasemmin kuin muissa raskauksissa. Niin ja nämä mielialan vaihtelut ja karvat:/
Onhan jokainen raskaus erilainen ja edellisessä raskaudessa oli kanssa poika vibat ja tyttö tuli, toisinsanoin tää raskaus ollut rankin tähän asti jos vertaa edellisiin :/

Onko muilla ollut viiltävää kipua kohdun alaosassa ja kyljissä etenkin kävellessä. Mä soittelin tänään neuvolaan tällasista vaivoista ja varasivat mulle heti huomiseks neuvolalääkäriajan. En ollu huolissani aiemmin, ajattelin et varmasti ihan normeja kasvu/liitoskipuja, mutta nyt on alkanu stressaamaan kun niin äkäseen lääkärille laittovat. Onneks on jo huomenna ni ei tarvi kauan pelko persiissä odotella. Hyvällä lykyllähän lääkäri vaikka ultraakin ja kaikki ois hyvin. Huoh.

Rv 18+4 tänään.

Totta kai jokainen raskaus on erilainen, mutta omalta kohdaltani vertailtuna :) Siks varmaan minulla ei ollutkaan vahvasti poikaolo vaan tyttö, kun ei vastannut sitä kamalaa huonovointisuutta kuin esikoisesta.

Ngale; oli vielä viikko sitten päivittäin tollasia ja tosi kovia. Neuvolassa sanovat et ihan normaalilta kuullostaa ja kuuntelivat sydänäänet jotka oli kunnossa :)

Rv 18+6 tänään.

Onko täällä muilla puhelimessa sitä vau sovellusta missä joka päivä lukee vauvan kehityksestä? Toimiiko normaalisti? Mulla on nyt pari päivää tehnyt sitä ettei päästä ollenkaan sinne vaan heittää heti ulos niin mietin onko joku yleinen häiriö..

Mulla teki samaa. Poistin sovelluksen ja latasin uudelleen niin alkoi toimimaan taas.

Onnea ultrakuulumisista kaikille, en itsekkään jaksa muistaa ketkä kaikki siellä olikaan tänään käynyt mutta poikalupauksia taisi olla paljon! :happy::Heartblue
Ensin oli ryntäys tyttötontuille ja nyt näyttäisi poikiakin tupsahtelevan mukaan :)

Mul on tähän asti kaikki raskaudet ovat erillaiset :). Ja sama lopputulos, poika :))
Ensimmäinen; n.4kk päänsärky+ kutinatauti (mikä lie hopotogeesi?)
Ruokaa söin, tulinen ja rasvainen
Muuten oli helppo raskaus
Toinen; pientä pahoinvointia, jäätävät supistukset melkein heti ja liitoskipuja :( söin paljon pullaa ja suklaata
Nyt; ällö-olo vieläkin ja väsymys, päässä viiraa :) hiukset tippuu ja karvat kasvaa hidasti :) metallimaku suussa ja ikenet vuotaa
Hiilari kroppa ei voi sulattaa, heti turpoo mahaa
Mielelään syön hedelmiä ;)

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :)

Ngale: Varsinaisesti kohtua ei vihlo, mutta kylkiin ja tonne nivusiin/alamahaan kyllä välillä kirpaisee ja pistää, varsinkin jos erehtyy tekeen äkkiliikkeitä. Ite oon havainnoinu ne lähinnä lihasten krampeiksi ja pistelyiksi.

Takaisin