Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilasin mutta ei kai sieltä paljoa tuu tai sitte menee suoraan johonki roskapostiin tosiaa alusta asti ollu vaikka mitä kipuja mutta nyt ressaa ku tuolleen tuonne sisälle tuikkii ihan tosissaan

Mä muistelisin että nykyään kaikkien yli 25-vuotiaiden raskaana olevien pitää käydä sokerirasituksessa joskus puolen välin tietämillä, oli sitten ylipainoa tai ei.

Tosiaan, ainakin täällä Kuopiossa kaikki yli 25-vuotiaat joutuvat käymään sokerirasituksessa - painosta riippumatta. Joillain toisilla paikkakunnilla käytäntö saattaa olla erilainen.

Tilasin sen boxin kun edellistä odotin ja oli ihan täysin turha meidän perheessä:)

Munkin mielestä yli 25-v mammat joutuu rasitukseen mutta joka kunnassa tuntuu olevan eri suositukset!

Ei minulle ole koskaan tuosta iästä (Kuopiossa) sanottu mitään :O Edellisellä kerralla olin 24v ja silti olivat sinne laittamassa. Nyt tietenkin ylitetty 25 parilla vuodella. Ketään ei kuitenkaan pakoteta.

Mä sitten jaksan ihmetellä tota suositusten eroa eri kunnissa! Kun pitäis muka käypä hoito -suosituksia yms noudattaa ja yhtenäisiä käytäntöjä noudattaa. Olisko vähän halvempaa jos ees vähän vähemmän vaihtelis ja koko maassa tehtäis vaan muutamat eri ohjeet satojen sijaan :o

Kattoo nyt tilataanko toi boxi, jos on ihan turha...

Siis me saatiin siitä boxista ruokalappu, kirja, tuttipullo, mainoksi... Näin muistaakseni, tämä siis n 2-vuottasitten :)

Mä tilasin ton ja siellä oli tuttipullo, pari vaippaa, ruokalappu, sukat ja mainoksia sekä alennuskuponkeja. Oli ihan kiva näin esikoista odottaessa. Ja kun tilas sen netistä niin heti tilauksen jälkeen sai omista tiedoista muuttaa, että en halua mainoksia. Ja ei ole tosiaan tullut.

Mullekin sanottiin neuvolas et kaikki yli 25-v. Joutuu sokerirasitustestin ja Alle 25-v. Kaikki joilla on ylipainoa ja/tai suvussa diabetes.

Muakin on pistellyt alavatsaa, oon ajatellu olevan vain kasvukipuja. Oon hieronnu vähän mahaa niin helpottanu (en siis kunnollakunnolla hieronu). Mulla tosin saattaa olla enempi vatsalihakset kipeinä ku viime yö tuli juteltua norjaa kaakeliastialle

Mä tilasin ton babyboxin ja harmitti, että sain jonkin vanhemman, jossa Lindexin etuseteli meni tosi pian vanhaksi. Siihen nähden, että oli ilmainen, niin ihan ok setti. Eikä mullekaan ole mainoksia tullut normaalia enempää.

Meille ei tullut sukkia, mutta siellä oli body. Lisäksi oli Me&I:n kuolalappu, joku pieni liina, tuttipullo, vaippanäytteitä ja jotain mainoksia.

Mäki tilasin ton babyboxin edellisessä raskaudessa. Meeille tuli jotain vanhoja etukuponkeja jotka oli menny jo puol vuotta sitte umpeen... :O Ruokalappu, kaks vaippaa, body.

Tiiättekö saako ton tilata uudelleen? Siis ei oo kauaa kun ton kävin hakee, joskus alku vuonna. Mut se raskaus meni kesken. Eikös tuo oo oikeutettu jokaiseen raskauteen? :P

Siel luki et pitäis tulla tekstari tuosta babybox hommasta. Ei tullu. Pelkkä sähköposti. Saako sen sillä haettua?

Ehkä mä soitan maanantaina sinne Naistenklinikalla ja ihmettelen miksi en saanut minkäänlaisia kuvia matkaan.. Hölmö tajusin sen vasta päivällä... Ketuttaa!!!! Nyt nukkumaan <3 öitä kollega-odottajamammat

Takaisin