Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmi kun mulle ei olla kerrottu missäkohtaa istukka on :( haluisin jo innolla tuntea liikkeitä mutta jos se siinä edessä on ni saan odottaa vähä pidempään :D

Joo uskomatonta miten paljon kipeempi hiiva on raskaana ollessa. Noh eihän tässä, hoidetaan hiiva pois ja pääasia että pikkunen on turvassa :)

Wildikselle ja Äipälle tsemppejä lemmikkien suhteen. On hirveää seurata avuttomana vierestä, kun toisella on kurja olo, eikä pysty mitään tekemään.

Tänään pitäis selvitä toi ohutneulanäytteen tulos mutta eipä toi lääkäri ole soitellut :(

Tiitterä mun tekee mieli kaikkea herkkuja, suolaista ja rasvasta ja proteiini pitoista (pihviä tms) onneksi noita mun mielitekoja ei voi syödä, turpoisin muuten ihan älyttömästi :)
Tunsin ekat liikkeet rv 11, tosi hentona kylläkin!

Mua himottaa tomaatit! Nimenomaan sellaiset vielä vähän "raa'at", ei vielä täysin punaisiksi kypsyneet. Greippi-, karpalo- ja sittuunamehut on kanssa himon kohteena. Ja sitten sipsit.... Varsinkin viinietikkasipsit. Sipsejä en kyllä kotiin osta, koska en niitä haluaisi ja ainakaan paljon saisikaan syödä. Sillon tällön on silti pakko niitä vähän saada.
Mulla tuntu ekat liikkeet viime viikolla, jolloin oli 12+2.

Oijoi mistäs aloitan,mitä on tehnyt mieli :D mansikoita,juustokakkua,sipsejä,muikkuja,markkinalakua,kaalilaatikkoa,lettuja,kirpeitä karkkeja,nektariinejä.. ;D kaikki muut on maistunut hyvälle,mutta ei markkinalaku :D mansikoita on mennyt jo jokunen rasia,kun nyt onneks noita suomalaisia saa :)

Viikonloppu suunnitelmat hieman vielä auki. Nyt meillä alkoi isännän kanssa yhteinen kahden viikon loma! Huippua! :)
Mietittiin,mentäisiinkö huomenna käymään Sulkavalla isännän mummon luona,mutta sen näkee varmaan vasta sitten :D

Oottekos muuten meinannu käydä perhevalmennuksessa?
Myö saatiin tänään aikataulut/aiheet :) ja jos vaan päästään,niin meinataan käydä. Kun vielä esikoista odotetaan ;)

Jänskätin tänäi muuten mitäköhän verenpaine on,kun tullut tosiaan sipsiä jonnin verran syötyä,mutta sekin oli onneks hyvä ;)

Rv 13+3

Kannattaa tosiaan käydä perhevalmennuksessa :) Välillä vähän hönöä aihetta ja tehtäviä siellä (kuvaile puolisoa ääneen yms) mutta asiaakin oppii =D

Me ainakin saatiin esikoisen kohdalla sieltä muutamia tuttuja joiden kanssa nyt tulee juteltua jos esim leikkipuistossa törmätään x)

Mulle eilen kanssa neuvolassa sanottiin noista perhevalmennuksista. Että katotaan ajat kuulemma sitten seuraavalla kerralla, joka on syyskuun alussa. Kyllä aattelin mennä, esikoinen kun meilläkin, niin eiköhän sieltä kaikenmoista hyödyllistä irtoa. Ja ehkäpä tutustuu joihinkin saman alueen odottajiin myös.

Mun tekee mieli myös appelsiinimehua, appelsiineja, oikeastaan ihan kaikkia hedelmiä ja tomaatteja. Kirsikkatomaatteja vois popsia paljaaltaan vaikka kuinka:) Ja ruuista makaronilaatikko ja puolukkavispipuuro, niitä oon tässä lomalla harva se päivä syönytkin! Karkit ja makeat sen sijan ei oikein uppoa, vaikka ennen raskautta olen ollut varsinainen sokerihiiri. Ei tosin yhtään haittaa, vaikka jäisikin tilanne tämmöseksi, että karkkeja ei tee mieli.

Täällä suuntana on viikonloppuna Turun keskiaikamarkkinat. Samalla näkee pitkästä aikaa sen suunnan kavereitakin. Ja miehella laatuaikaa yksinään sillä aikaa kun olen kyläluutana:)

Kaikista suurin mieliteko mulla on ollut kirpeisiin karkkeihin.. En voi vastustaa :D ja sitruunamehuun, nam. Kaupasta saa sellasia pieniä purkkeja puristettua sitruunamehua.. sellasta menee suoraa purkin suusta ja lisään sitä salaatteihin, mihinkä tahansa ruokiin, laatikkoihin, veteen.. Namnamnam :)

Minä oon jo yhdessä perhevalmennuksessa kerinnyt käydä. Elo-syyskuussa pääse yhteen, mutta missaan pari. Vauvan hoitaminen -teemalla varustettuun valmennukseen pääsen, mutta esim. raskauden jälkeisestä masennuksesta kertovaan valmennukseen valitettavasti en...

Mulla ei oikeestaan erityisiä mielihaluja, paitsi nuudelit O.O ja paahtoleipä voilla ja appelsiinmarmeladilla voideltuna kera kevytmaidon... :)

Komppaan Josaa! Sitruunamehua. Joko sitä tiivistettä tai sit ihan tuoreesta sitruunasta puristettua. Ja grillattua halloumia sen kanssa. Omnom....

Mitkä nää perhevalmennus hommat on ja mitenkä niihin pääsee jne? :O oon varmaa vähä urpo ku tuntuu etten mittää tiiä :D

Espoossa (siis 4,5 vuotta sitten) neuvola järjesti puolenvälin jälkeen, samoin synnärille pääsi tutustumaan mutta se vissiin on korvattu videoilla :)
Kysymällähän kaikki selviää, mutta jos jollain olis tästäkin vähän tuoreempaa tietoa :D

Eläinlääkäri soitteli ja kerto että hyvälaatuinen kasvain imusolmukkeessa, leikkaus varattu ensi tiistaille, voi meidän "pieni", mutta onneksi hyviä uutisia!:)

Mietin mindiS samaa! Ei kukaan oo neuvolassa tollasista puhunu mitään...

Turussakin on tietääkseni vaan synnytysvalmennus, mikä meni ihan kalvosulkeisilla, mut oli silti tosi hyödyllinen. Perhevalmennuksesta kuulin vasta helsingissä asuvalta kaverilta. Et ei kai kaikkialla järjestetä. Mut vitsi et haluisin iteki tost masennuksesta kertovaan session. Lapsenhoito toivottavasti jo onnistuu ;)

Onneks on sentään noita videoita, ku monet kokee synnytyspelkoa jo ihan sen takia, ettei tiedä miltä synnäri näyttää :)

Nykyään hedelmät on in ja hiilarit ;) vaalea sämpylä, spagetti ja jassu riisi
Kananmuna aamupalaksi on myöskin suosikki ;) tavis ruokaa voisin maun puolesta jättää väli (mut on pakko syödä)

Takaisin