Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana kiitos tästä tiedosta eli oikein hyvillä mielin voin himoita sitä ja tyydyttää sen himon :P nam, taidanki heti mennä tekemään vähän iltapalaa; )

Listeria on toki vaarallinen raskaana oleville mutta ottakaa huomioon että voitte saada sen omasta jääkaapistakin. Eli ei liiallisuuksiin ei kannata sen varomisen kanssa mennä. Pastöroimattomia tuotteita kannattaa vältää ja vakuumipakkattua kalaa jota ei meinaa kypsentää uunissa mutta muuten riski on yhtä pieni kuin että saisitte sen omasta jääkaapista. Vuodessa noin kaksi raskaana olevaa sairastuu listeriaan..

Minä oon syöny tuota olympiaa ihan hyvällä ruokahalulla siinä voileipäkakussa, kuumentamattomana :D Toki kaloja oon välttäny jota en oo kuumentanu. Esim graavia lohta oon välttäny. Mut ai että savustettu lohi on hiivatin hyvää ja vielä sellanen just savustettu ja tuore.. Iso NAM! :D

Samaa mieltä CiCaDon kanssa että liiallinen varominen jättää pois. Toki tässäkin asiassa, jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Ite en jaksa stressiä moisista vetää. :)

Mulla on ihan raskauden alusta asti ollut tarkentunut hajuaisti ja välillä ihan rasittaa, kun kaikki haisee niin voimakkaalle. Samoin kaikki maut on voimakkaampia. Onneksi tuntuu enimmäkseen siltä, että hyvät maut on voimistunut. Ehkä mä vaan tykkään kaikesta ruuasta :D

Mua harmittaa, ku kaikki perusruoka, jota syödään usein, ei maistu :( Yks tosi yleinen sörsseli on heittää tähteeksi jäänyt kana- tai possuruoka kasvisten ja joko riisin tai nuudelin kanssa sekasin pannulla. Jostain syystä tuo ruoka on kuvottanut nyt raskausaikana niin pahasti, etten saa annosta syötyä loppuun. Miehen mielestä maistuu hyvältä ja samalta kuin ennenkin, mutta mun suuhun se maistuu ihan hirveeltä. Pitää vissiin keksiä uusia ruokia...

Mulle sanoi neuvolan täti, että isojen meijerien (Arla ja Valio) tuorejuustoja voi syödä. Mua harmittaa eniten se, ettei homejuustoja voi syödä, oon niin himoinnut viime viikkoina valkohomejuustoa!

Heippa !

Kalasta senverran eikö kumminkin tiivispakattua lohta voi syödä mikäli se käy pannun kautta?
Ainoa mitä kaipaa eniten niin ei voi syödä sushia noh synnytyksen jälkeen sitten :)

Kamala flunssa ollut onneks on jo hellittänyt...

Vaimomamma rv 12+ 5

Täällä tänään ekassa ultrassa käyty ja masussa kaikki hyvin <3 Oli kyllä niin tunteita herättävä kokemus se oman pikkuisen näkeminen ja sydänäänten kuuleminen. Vielä kun oli asiaa etukäteen jännittänyt niin itkuhan siinä tuli, kun ensimmäiset kuvat ruudulle tuli. On se niin ihmeellistä, kuinka siinä jo kaikki pystyi hyvin tunnistamaan, käsi ja viisi sormea, nenä ym. kovasti pieni siellä liikkui ja hieman piti mahaa tökkiä, jotta menisi asentoon mistä saisi niskaturvotuksen mitattua. Koko vastasi muutamaa päivää enempi joten nyt 12+4 mutta laskettu aika silti pysyi samana 19.12 :) Paljon onnea muille hyvistä ultra kuulumisista ja niille joilla se on edessä. Täällä on myös surullisia uutisia tullut muutamalle, syvät pahoittelut niistä.

Heippa kaikille, sekä uusille että vanhoille!

Ihania ultrakuulumisia AryA!
Hilla2, mulla on myös tota hajuaistin herkistymistä, feta esimerkiks maistuu ihan taivaalliselta.. Niinkun moni muukin juttu, voi kun vois vaan syödä. :-D

Aattelin kokeilla jos kirjottelu tänne jo luonnistuis hieman paremmin, nyt kun oon toistaiseksi voinut jo ihan siedettävästi. :grin Meillä on muuten myös tänään eka ultra! Tsemppiä muillekkin ultraan menijoille, pidän peukkuja et kaikki olis hyvin! <3

Salli 12+3

Kyllä ainaki apetina feta on pästöroitua. Mulla feta kuuluu sarjaan "rakastin ennen, joten ei tietenkään maistu nyt".

minä oon aina vähän unohdellu mitä saa syödä ja mitä ei.. amarillossa tuli sitten otettua semmonen annos missä on vuohenjuustoa ja se on ulkomaista, onhan se kuumennettu mutta en taia toisten syödä! jos kuitenkin joku tuommonen on tullakseen niin se varmaan tulee tosissaan muutenkin, suomessa kuitenkin elintarvikkeita valvotaan tosi tarkasti ja ainakaan kotimaisissa ei uskoisi mitään olevan.. oon sitten syöny ulkomaalaisia mansikoita ilman sen kummempaa pesua, senkin älysin jälkikäteen :/ mutta kissankakkalootaan puhistan kyllä ihan normaaliin malliin.. en minä usko että sitä kieltolistaa pitää viimeiseen vetoon asti noudattaa, kunhan ite vähän järkeilee :)

kivoja ultrakuulumisia ja onnea ultraan menijöille :)

täällä tänään jo 15+0 :)

Vaimomamma: meillä on rakenneultra 6.8..

Itse kysäisin lääkäriltä tuosta nostamisesta ja hän sanoi, että ei saa nostaa selällä/selkäranka huonossa asennossa. Muuten saa nostaa omien voimien varoissa ihan rauhassa, varsinkin tässä vaiheessa raskautta. Mulla kanssa päivittäin töissä painavien laatikoiden nostelua, joten halusin olla varma.

Hieman jännittää huominen töihinpaluu, kun lomalla on saanut nukkua päikkärit rauhassa. Ihan pohjaton väsymys vaivannut viime aikoina, oon yöunien lisäksi saattanut vetää parin tunnin päikkärit vielä kaveriksi.

Nepatti, sulla on toivoa ton väsymyksen kanssa. Mulla lähti helpottaan se mahdoton väsymys joskus 13 viikolla.

Mä yritän noiden ruokien kans olla tautien osalta tarkempi, kun tässä iässä ei oikeen oo varaa kohotella riskiä ja aikaa yrittää montaa kertaa, jos meniskin kesken. Pastöroidutkin pehmeet juustot voi toimii kasvualustana listerialle, joten välttelen niitäkin. Mut en kans ressaa, jos vahingos tuli jotain syötyä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja Suomes onneks hygienia kohdillaan. Saa nähdä kesälomamatkalla etelässä, miten siellä sit toimii...

14+2

Takaisin