Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi kurjaa kun sinullekin kävi noin Salamanteri :(

Miksi se tuntuu sille että ne jotka tahtoisivat lapsen eivät sitä saa (ainakaan helposti) kun taas jotkut pamahtaa tyyliin humalavahingosta heti raskaaksi.

....Toivottavasti ei loukkaa ketään tämä ajatukseni =)

Tata, alkoi vähän hihityttää tuo kommenttisi. Itse tosiaan e-pillereiden käytön aika raskaaksi toista kertaa elämäni aikana. Kääk.

Mutta salamanteri osaanottoni teidän koko perheelle ja toivotan teille kaikkea hyvää ja tsemppiä tulevaisuuteen.

Milloin täältä loppuisi keskenmenot, ihan kamalaa kuinka moni on sen joutunut kokemaan täällä meidän joulukuisissa.....

Joo vuoden varmaan saa odottaa, mutta siinä ajassa menee luottotiedot ainakin minulla. Olen koittanut tehdä kaikkeni etteivät ne mene, en onneksi käyttöaikana saanut niitä menemään joten siinä määrin kaikki vielä "hyvin".

Salamanteri voima halit teille, toivotaan että seuraavan kerran tärppää ja tekin saatte oman pienen syliin <3

Suvituuli tervetuloa ja rohkeasti mukaan vaan:)

Unohdin jo kuka kyseli huimauksesta, täälläkin huimaa varsinkin kun nopeasti nousee ylös ja kun syke nousee lepo sykettä korkeammaksi:/ johtuu VP : stä, ei kyllä muiden kanssa ole huimaullut vasta kuin loppu raskaudessa. Jospa olis ohimenevää, toivottavasti :)

Paljon lohduttavia haleja suru-uutisia saaneille <3

Jotain hyvää selvästi tässä vanhana odottamisessa, et on ehtiny oleen vakiduunis ja pistään rahaa säästöönkin. Tosin oon kai aina ollu hyvä elään varojeni mukaan ja ostaan kaiken ruuan vaiks alennuksesta ja kilohintoja vertailemalla... Velaks en osta ikinä mitään, niin tulee yleensä paljon halvemmaksikin. Syosittelen samaa kaikille :) Tai no, onhan mulla toi asuntolaina :)

Vkl jaettu ilouutisia taas vähän laajemmalle, tästä alkaa tulla totta!

Nii ja mua huippaa kanssa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Normistikin matala vp ja nyt varsinki...

Pahoittelut Salamanteri ja voimia <3 ihan järkyttävää tää menetysten määrä :'(

Täällä kans mitaillu sellasia 100/60 ja 90/55 paineita ja sykkeet n. 90 luokkaa. Kuuluu asiaan ja parempi näin kuin et ois liian korkee. Kaupan kassajonossa oon joutunu istuu alas lattialle ku tulee nii huimaava olo paikallaan seisomisesta. Korkea syke johtuu kasvavasta verivonyymistä eli sydän joutuu tekee vähä tiuhempaa töitä. :) hissukseen vaan ja voinnin mukaan ja paljon juomista. Neuvolassa kehoittivat lakua ja salmiakkia syömään vaikka muuten kielletty. Suolaa saa myös lisätä mikäli ei ala turvottelee.

Esikoista yritettiin saada 1.5 vuotta ja meni tässä toisessakin raskautumisessa yli vuosi. Vähän kateellisena joskus kuuntelee miten helposti toisilla tärppää ^^ Olin jo yhdessä välissä varma etten saa ikinä yhtäkään lasta mutta onneksi toisin kävi =)

Voi kurjaa, Hömötiaiselle ja Salamanterille paljon voimia! En voi edes kuvitella tuskaanne, onhan sitä tässä ajassa jo ehtinyt niin kiintyä pienokaiseen<3 Toivottavasti ensi kerralla kaikki menee hyvin.

Täällä on myös huippailua esiintynyt, verenpaineet on alhaiset ja hemppakin tosi matala. Syödä täytyy usein ja koko ajan on mehuarsenaali kaapissa odottamassa! Jospa tämä tästä ajan mittaan helpottaisi. Se päivittäinen pahoinvointi on ainakin mennyt ohi, siitä olen kiitollinen :)

Rv 12+2

Salamanterille ja Hömötiaiselle paljon voimia! <3 Joko nämä huonot uutiset alkaisivat loppua. Koko ajan pelottaa omastakin puolesta. Odottelen sitä rv 12 että vois huokaista, mutta eihän se siihen lopu. Tuttuni on saanut keskenmenon rv 16 ja tuntuu että oikeasti pystyn huokaisemaan vasta puolen välin kieppeillä.

Kiitos vinkistä, taidankin ottaa poitsulle tabletin mukaan kun mulla on ultra. Kännykkää tarviin itse koska haluan ottaa kuvan näytöstä. ;) Huominen vielä toipilaana. Korvatulehdushan se sieltä taas löytyi. Mun pieni potilas. <3

Heipsansaa.
Täällä olisi tuore tulokas tähän keskusteluryhmään. Olen viikolla 11+3 ja la 18.12. Esikoistani odotan 6,5 vuoden yrityksen jälkeen. Aika varovaisesti olen tästä syystä suhtautunut kaikkeen mikä liittyy tähän raskauteen, eikä tämä tunnu vieläkään ihan todelliselta. Oireet ovat olleet muuten aika hillittyjä, lukuunottamatta muutaman viikon rajua pahoinvointia. Avomiehellä raskausoireet sen sijaan näkyvät selvästi. :D
Ekassa neuvolassa ollan käyty ja ensi viikolla ensimmäinen virallinen ultra. (Varhaisultrassa käytiin omakustanteisesti hakemassa mielenrauha viikolla 7+3.)

Omalla kohdalla pelkoja lievitti parin viikon takainen neuvolan varhaisultra josta muistona kuva pienestä pallerosta :Heartred

Toki vieläkin joka vessakäynnillä tulee paperia tihrustettua näkyykö verta vai ei.

Jotenkin julmaa että meidät mammat "pakotetaan" odottamaan jopa pari kuukautta ennen ensimmäistä ultraa, eihän se varmasti koskaan ole helppoa, mutta esim. tuulimunan kohdalla olisi varmast helpompaa tietää jo sillon n.rv 7 tietämillä onko siellä kyydissä ketään eikä odotella sitten sitä verta tai ekaa nt-ultraa jonnekin rv12 tietämille. Kuitenkin sitä plussan jälkeen alkaa heti elää sitä raskautta täysillä, tutkii omaa kehoa, peilailee mahaa peilin edessä ja miettii pinnasängyn sijaintia jne jne..

Toivotaan että jäljellä olevat päästän loppuun saakka :angel7 toivotaan kovasti enkeleitä lapsiamme suojelemaan

Meillä ensimmäinen ilmoitti tulostaan vuoden jälkeen siitä kun ehkäisy lopetettiin. Nyt emme olemitään käyttäneet ja tämä esikoinen täytti tänään 5vuotta. Vahingossakaan enole raskaaksi tullut näinä vuosina. Olin jo ajatellut että hoitoihin tässä joutaa, mutta onneksikävi tuuri ja tässä sitä ollaan.:)

Jilli tervetuloa mukaan. Pitkä yritys teilläkin takana, onnea kyytiläisestä :) oma 1,5 vuoden yritys kuulostaa teidän yritykseen verrattuna lyhyeltä. Tulitko luomusti raskaaksi nyt? Saako udella että oliko teillä jotain lapsettomuus diagnoosia vai vain selittämätön lapsettomuus?

Meille meidän 4-v esikko oli iloinen "vahinko" ei oltu vuoteen käytetetty ehkäisyä ja oltiin sillä mielin että tulee jos on tullakseen, sen jälkeen ei käytetty mitään vasta kuin lapsi #3 jälkeen kun mietittiin että vieläkö yksi tehdään:) meille toi raskautuminen on ollut ehkä liiankin helppoa, jos niin voi sanoa, kun joulukuussa meillä on 4 lasta alle 5 vuoteen!
Mitä nyt mies herättelee jo nyt toiveita vauva #5 :D
Tätä raskautta yritettiin 3 kk ja tärppäs.
Toivotaan että nyt jo loppuis huonot uutiset ja kaikkien sintit kasvaa isoksi vauvaksi ja marras-tammikuussa syliin :)

Otan osaa teidän suruunne jotka olette menettäneet pikkuisen, kokemuksesta tiedän että se on tuskallista <3

Itse saan huomenna tietää onko pikkuisella kaikki hyvin.

Takaisin