Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään taistellu taas tän lihomisen kanssa joka ei liity edes raskauteen. Olen vuodessa ottanut 20kg lisäpainoa joka suurin osa tuli kun olin päihdehoidossa, mutta nyt kuvia vertaillessa... Argh ottaa päähän!!!!!! Miks oon päästäny itteni tähän kuntoon ja nyt vielä liikuntakielto, ihanaa.

Mutta niin siitä huomisesta toinen ultra, mitä siellä tapahtuu?

Ultrataan alakautta se niskaturvotus, päärakenteet, sykkeet, tarkastetaan la ja kysellään vointia. Siinä pääpiirteissään. Mäki sain postista kutsun ultraan 15.6. Siinä on samalla punktio, joten kävi miten kävi, Jussin jälkeen tiedän kumpi siellä asustaa :) Jotain positiivista. Tosin oon niin varma, et dude on terve, etten varmaa uskois jos ne muuta väittäis. Tiedän myös, että jäbä siellä asustaa :) Oon aiemmatki muksut vaa tienny ;)

Rahi ja duud 9+4

Mäkin aattelin ihan normaalisti värjäillä hiuksiani :) kaikkihan on raskaana vaarallista, myös liiallinen lepo ja liikunta ja salaatti voi tappaa, joten järki kädessä koitan mennä kultaista keskitietä kaikessa!

Noi dödöt on kieltämättä välillä mietityttänyt mutta näkisin et esim. Tupakka tai alkoholi oli sit raskaana tai ei ynnä muut roskaruoat mitä näit nyt on on isompi riski syövälle kuin dödön käyttäminen. :) myös hajuvettä ja hajustettua kosmetiikkaa ja rasvoja ja pesuaineita aion normaalisti käyttää. Mutta kukin priorisoi erilailla asioita ja pääasia että on itse tyytyväinen ja tuntee tehneensä itselle hyvää. Oli se sitten jokapäiväinen lenkkeily omalla kohdalla tai itse tehdyn dödön käyttäminen :)

Parasta tässä ryhmässä on että täällä keskustellaan näin laajalla skaalalla asioista ja annetaan tilaa jokaiselle mielipiteelle! Ootte ihania <3

Tulipas pitkä avautuminen hihi :D

Nepsu mä jo kerkesin ajatella kuinka sulla se 2 ultra jo nyt on:) huijari;)

Neuvolassa siis ihan perus, pisut, paino,verenpaine, hemoglobiini ja meillä ainakin sykkeet :) juttelua... Sitä se tulee olemaan loppuun asti muistaakseni vasta +20 viikoilla tulee mukaan mahan mittaus :)

Rahi, jännä että sulla noin vahva tunne siitä kumpi siel masussa asustelee. Mulla ei oo mitää havaintoa :D

Äippä: Vähän ajattelin pistää vipinää ryhmään, haha no ei :)

Miten toi pisu juttu menee kun mulle ei oo siitä mitään sanottu neuvolassa..? Tai että missä vaiheessa se pitää antaa ja kuka siitä kattoo ja mitä?

Tosta Krissen viestistä tuli mieleeni sellainen että minkälaisia terveys vaikutuksia mahtaa noilla ihomaalauksilla olla ( tatuoinnit) niissä kanssa tiedä mitä myrkkyjä ja verenkiertoonhan osa siitäkin maalista menee :/ viimeisin kuva on 2kk sitten, toivottavasti ei enää mitään myrkkyä veressä vaikuttamassa toukkaan!
Varmaan tästäkin tulee tästäkin kuva otettua kun pääsee mahasta eroon :)
Alkaa tila loppua kun ei oikein viittis näkyville paikoille lätkiä tarroja kun palveluhommissa on ja hoitoalaa pitäis opiskelemaan lähteä kotoilun jälkeen:)

Meitsi menee hiukan toista polkua kun on ne kaksi matkustajaa mukana. Ekan ultran jälkeen siirtyy seuranta äippäpolille jossa lääkäri ultraa about 2 viikon välein loppuun asti. Neuvolassa käyn vaan terkalla hb:tä kattomassa.. jännää mennä eri tyylillä kuin esikoisesta! :)

Meillä on erillinen näytteen otto vessa missä käyt tekemässä talletuksen kippoon ja siellä on kanssa tikkuja, mitkä dipataan tuotokseen. Meillä tää kivan asian saa hoitaa itse ja niistä etsitään proteiinia, sen tikun väri skaala pitäis olla seinällä siellä vessassa:) mutta ehkä saattaa olla viisaampaa jos meet thlle ja sen kanssa katsotte yhdessä! Niin ja olis hyvä tehdä ennen sitä aikaa kun tuut neuvolaan.
Olihan tarpeeksi sekava vastaus :D

No nii.. Tiesin, mutta kielsin sen itseltäni! Ei juopon lupaukset pidä! Nyt on taas alkoholi ruvennut maisumaan. :( se siitä onnellisesta raskaudesta!
Miten tästä etenpäin? Tuntu siltä etten voi nyt jäädä yksin, tarvin hänen rahojaan ( ne pienetkin), tarvin hänen taitoa aja autoa ( kuka mua kuskaa keskellä yötä synnärille)
Ja vaikka hän on tälläinen kusipää nii kyl on ihan mukava vaihtaa pari sanaa "aikuisen" kaa. Tämä on niin oravapyörteista.. Tuntu ett aina joku este ( tai keksin ne itse)
Niin väsynyt :( vaikka kuinka monta kertaa olen heittänyt sen pihalle se ei vaa lähde! Olen puhunut, raivonnut, itkenyt, olen ollut välinpitämätön ja ei mikään teho.
Varmaan nytkin kun se istuu baaris ja "nauraa" ei se mihinkään lähe kun on mahakin pystyssä! :/
En tie.. Tää on taas tälläinen vuodatus :(

Ps. Nyt hän saapui.. Hyi #%#% se kaljan haju :(

Voimia marabella! Kamalan vaikea tilanne :( ajattele itseäsi ja masu vauvaa, kyllä tämä maa sentään yh vanhempia tukee ja mikä tulee sairaalaan menoon pääsee sinne ambulanssillakin! Voima hali!

Takaisin