Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se voi Äippä olla ihan nesteistä johtuvaa pudotusta, ja tilapäistä. Onhan noita "pikalaihdutus"kuureja olemassa joissa viikossa lähtee joku 5-7kg pois, mutta se ruokavalio on nestepitoista ja kevyttä ruokaa joka menee nopeasti läpi. Heti kun rupeaa normaalisti syömään niiin vaaka näyttää normaaleja lukuja.

Metsäläinen, kuulostaapa ihan huipulta tuollainen reissu! Itsekin tykkäisin kovasti, mutta kaverit eivät moisesta oikein innostu... Onneksi mies on ammatiltaan luonto-opas, niin hänen kanssaan tulee vähän eräiltyäkin välillä :)

Oli sit pakko soittaa neuvolaan ja kysyä tosta panon tippumisesta, sanoivat kanssa että ei huolta :) nestetasapainon heittelyä, jos ei kymmeniä kiloja tipu niin hyvä:)
Taas alkaa vainoharhaisuus nostaa päästään.

Metsäläinen ihanalta reissulta kuulostaa!!!! Oon niin kateellinen kun pääsette luontoon tuolleen :) mutta voihan se tietty tuua oman kivan twistin siihen kun on raskaana ;)

Äyriäinen minun mies ei eräile kun "takapihan" metsässä lenkkipolulla koiran kanssa :'D se on semmonen kermaperse että huh huh. Itte oon meiä suhteessa ainut joka nauttii luonnosta :D

Mindis sama täällä, mies kaupunki pentu ja itse maalta, mieluummin sompailen umpimetsässä kun kaupungissa:) ukko juoksuttaa koiraa lenkki poluilla ja mä koiran kanssa ylitän lenkkipolun ja suoraan metsään:)

Nuoruuteni kesät meni aika usein teltassa tai patikoimassa kummin kanssa Lapissa :)
Ihan päästä mummolaan kun lähimpään naapuriin 10 km. On aakeeta, laakeeta ja järvi:)

Kaikille vaan ylös, ulos ja puskaan :D

Tiettäkö kukaan saako kaivosta pumpattua vettä juoda jos sitä ei keitä?
Mummolassa tosiaan ei ole juoksevaa vettä, jos ei ite juokse :D

Miks ei sais kaivovettä juoda vaikkei juoksevaa olekkaan? Yleensähän ne on kuitenkin lähdepohjaisia kaivoja ja sitä samaa lähdevettähän ne itumössö-ihmiset hamppumekoissaan hakevat jostain Espoon metsiköstä, vannovat vielä terveysvaikutteiden perään...

Eli jos se kaivo vaan suojattu, eli sinne ei mitään rottia tai sammakoita pääse tippumaan eikä näin kevätaikaan naapurisedän navetan lietteet niin mikä jottei.

Ja joskus jopa tuntuu että se kotikutoisen kaivon vesi on paljon paremman makuista kuin niitten ruosteputkien läpi jostai vantaanjoesta suodatettu liru.

Me asumme luonnonläheisellä alueella, mutta metsään mua ei enää aikuisena saa. Siellä on tapahtunut ihan liikaa pahoja asioita, kun olin lapsi. Hyväksikäyttöä siis... Pelkkä puiden huimina ja oksien rasahtelu muistuttaa mua raaoista muistoista. Tälläkin tavalla voi siis luonnon kokea.

Eikiko näin minäkin sen ajattelin, bisnes idea, pullotan ja myyn kovaan hintaan elämän eliksiirinä :D
Hamppu mekkoa mulla ei kyllä ole mutta nahka rotsi löytyy, luonnontuote sekin :)

Lumikatriina toi sun lapsuus ollut aivan kamala, toivottavasti toi mun viesti ei aiheuttanut mitään pahaa oloa sinussa, ei ollut tarkoitus!:(

Ei tietenkään aiheuttanut, älä sellaista murehdi! Ylipäätänsä ajattelen niin, etteivät ihmiset voi miettiä jokaista sanomistaan ja tekemistään sen vuoksi, mitä mulla on ollut. Siksi käyn terapiassa, että opin elämään traumalaukaisijoiden kanssa :happy:.

Äippä, kuopion torilla ei välttämättä kaupaks käy, mutta jos tuonne Kamppiin tai Senaatintorille menet niin vievät käsistä. Ei millään pahalla teitä kehäkolmosen sisäpuolella asuvia kohtaan, mutta itse maalaistyttönä ja kehän sisällä vuosia asuneena tiedän millaista se elämä siellä on ja hyvin monesti kehän sisällä asuu niitä viherpiiperöitä jotka tahtoo olla niin luomua kun olla ja voi, mutta sitten eivät kuitenkaan erota lehmää hevosesta.

(kaiken huippu oli viikolla kun eräs tuttu kertoi miten jossai Maunulassa ala-asteen oppilaat oli kauhuissaan katelleet kastenmatoa opettajan kädessä että hyi hitto mikä toi on!)

Hahhah, mindiS, voin kuvitella! :D Mulla olisi varmaan vähän totuttelemista kermaperseeseen, kun oon itse maatilan tyttöjä. Mies on kyllä ihan kaupungista, mutta lapsesta asti tykännyt liikkua luonnossa.

Lumikatriina, mulla pistää niin vihaksi sun puolesta! Että lapsuuden ja nuoruuden lisäksi sulta on pilattu myös luonnossa liikkuminen, ihan kamalaa. Tuollaisille ihmisille kuuluisi mun mielestä vähintään yhtä kovat tai kovemmatkin rangaistukset, kuin henkirikoksesta. Miten monella tavalla sinäkin oot joutunut kärsimään :(

Vesikeskusteluun: Mä haen veteni pohjavesikaivosta, sillä oman kaupunkini vesi on niin kemikaaleilla kyllästetty, että saan siitä jopa näppyjä! Pohjavesi ja lähdevesi ovat oikeastikin sitä kaikista laadukkainta tavaraa, sillä niissä kaikki mineraalit ja hivenaineet ovat tallella luonnollisessa muodossaan. Ja puhdastakin se on, sillä maakerros suodattaa veden jopa paremmin, kuin ihmisten keksimät menetelmät :) Juu, myönnetään, olen vähän hippi! :D

Joo siis asutaan Espoossa, Kamppiin tietysti jos raahautuisi isojen kanisterien kanssa ja möis 4€/L niin vois ihan hyvät voitot kääriä:)

Mummot ja ukit ollut tilallisia niin siellähän sitä apuna pentuna pottua nostamassa, lehmiä lypsämässä, pikku possuja ruokkimassa, heinää paaluttamassa, traktorilla ajalemassa ukin kanssa ja lehmällä ratsastamassa kesät meni vallan nopeasti ja hauskaa oli, möyriä polviaan myöten ( anteeksi ilmaisu) paskassa!
On varmaan sanomatta selvä että ei ole allergioita, miehellä niitä pitkä lista:)
Raaka maitoa mummolassa juotiin ja kotiin kannettiin ja nyt olis varmaan huostaan oton paikka jos sitä vauvalle juottais...
Se on valitettavaa että nykyään lapset on niin erillään luonnosta ja elämästä!
Tyttöjen kanssa metsässä ihmetellään sieniä, ötököitä,marjoja ja luonnonmonipuolisuutta :)
On siis ole mikään luomu/eco/hamppu hihhuli, niin kuin täällä sanotaan mä oon landelta ja ylpeä siitä ;)

Onkos teistä moni siellä salaisessa joulukuisten ryhmässä? Tai onko siellä aktiivista keskustelua? :)

Lumikatriina voin kyllä uskoa ettei enää tee mieli liikkua metsässä. Oot pirun vahva ihminen <3

Äippä kuule itte oon yrittäny pikkuhiljaa saaha miestä esim kalalle tai autio saareen.. pikkuhiljaa jos siitä sais kans kunnon eräjorman ;)

Timbe minä ainaki oon :) siellä on aika rauhallista tahtia se keskustelu eli tosi hyvin pysyy mukana jutuissa :) sinne vaan ;)

Mää oon kans koko ikäni asunu maalla ja mies onneks yhtä maalainen jos ei enemmänkin, maatilan poikia kun on ja nyt yhdessä siis pyöritetään hänen sukunsa tilaa :) Tänääkin ukkokulta koko päivän tehnyt traktoriremppaa tallissa. Meillä virtaa aivan ihana koski lähellä pihapiiriä ja varsinkin näin keväällä koskenpauhu ja kohina on oikein musiikkia korville :) itse en voisi kuvitellakaan elämää kaupungissa, missä heti alfaltti ja ihmisvilinä vastassa, kun nokkansa ulos työntää. Tottumis ja makukysymyksiä tietysti nämäkin :)

Takaisin