Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mukaan uudet joulutonttujen odottajat :)

Tais olla hiustenvärjäyksestä puhetta niin kyllä itte ainaki ajattelin ja pakkokin värjätä raskaudenkin aikana aika säännöllisesti. Tosin aina käyn kampaajalla (joka tosin on hyvä ystäväni) niin luotan kyllä täysin että hän tietää mitä tekee :) juurikin viikko sitten taas värjäiltiin mun hiuksia :P

Oon aikaisempien kohdalla värjäillyt hiuksia kotona ja ajattelin nytkin. En tietenkään värjää joka kuukausi, mutta hiusten sitä tarvitsiessa. Nyt ens viikolla pakko värjätä, kun hirveet juurikasvut ja juhliin meno. Ekan kohdalla kysyin asiasta neuvolassa ja sieltä sano, että voi värjäillä ilman suurempaa huolta :)

Mulla verkkokauppa.comista Unbornheart. Maksoi muistaakseni 49e ja joka euron arvoinen :) vaikuttaa ihan hyvältä, tuskin noin halvalla paljon parempaakaan saa... Jossain kehuttiin ton mukavuutta siihen angel-jotain merkkiseen. Saa kännyyn appsin ja äänet voi tallentaa (nettilinkki) ja lähettää vaikka Whatapilla kaverille :) Ruudulla näkyy syke.

Kun ekalla kerralla ei kuulunu millään muuta kuin oma syke, niin katsoin netistä muutaman vinkin ja sit löytyi istukan (ääni viuh-viuh) vierestä tokalla kertaa rauhallisesti etsimällä ja anturia kallistelemalla häpyluun alta :)

Mukavaa kun uusia tupsahtelee :) tervetuloa itse kullekin :) Tuosta värjäämisestä olen myös kuullut yhtä sun toista ohjetta...kohta enää tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei :) ajattelin toimia maalaisjärjen varassa ja jatkaa tyven värjäystä vähän pidemmillä väleillä.
Tällä viikolla ei enää kovin pahaa oloa, mutta ääretön väsymys zzz sympatiat kaikille joilla pikkuisia kotona. Huomasin keskustelun että muillakin tuota turvotusta massussa, täälläkin niin pömpöttää, että kohta jään töissä nalkkiin ;) vielä pitäisi salata nt ultraan saakka siis melkein 2 vko huokaus...mihin sitä itsensä vuoraa kohta???
Rv 10+1

Yhyyyy oon yksin kotona mun kisumisun kanssa, kävin ostaa lohtuherkkuja, mutta ei maistu... Odotan vaistomaisesti, että mies tulee kotiin mutta se on nyt mökillä pari päivää. Väsyttää, mutta ei nukuta..... Pikkuinen koko ajan mielessä ja vähänkin maha tuntemuksia alan itkemään pelosta :D herkilläkö? Haha

Täälläkin ukko töissä, tällä hetkellä hyvä niin kun sen naama lievästi sanottuna vituttaa:/

Tuli mieleen sellainen kokemuksen syvärinta ääni teille naiset joilla on rautaa kropassa, ottakaa pois ennen kun menette synnärille! Meidän eka vaavi oli ylläri perätila ja mun piti lähtee magneettikuvaan, kun arvioivat että mahtuu syntymään!
On ehkä pientä tuskaa näprätä rautaa naamasta pois kun supparit tulee 2 min väli:)
Ihan tämmönen just in case kommentti tähän väliin!
Vihdoin vika untenmailla, toivottavasti! Öitä naiset!

Jännä juttu et neuvolassa eikä edes äippäpolilla oo koskaan mainittu et kuume vois olla edes korkeena vaarallista sikiölle :O just luin Hussin sivuilta ja siellä tosiaan lukee että yli 38,5 voi aiheuttaa sikiölle jotain alkuraskauden aikana..

Taas järkytys tähän päivään, mun tissit ei mahu enää rintaliiveihin ja niihin on tullut raskausarpia! Normaalisti jo D kuppi..

Muokattu viimeksi:
Minä olen haaveillut hieman bumbleride indie twin vaunuista :) Saa vauvan itseenpäin ja vanhemman lapsen kasvot menosuuntaan :D Erilliset kuomut jne. Tiedä sit millaiset lykkiä. Täällä kainuussa riittää talvella lunta minkä läpi puskea joten pitänee lukea lisää kokemuksia työntöominaisuuksista.

Olen kyllä Emmaljungan kannattaja ollut henkeen ja vereen. Varmaan tulee ostettua lisäksi tavalliset vaunut ja niihin lisäksi vielä sisarlauta :D

Enkä voi luopua esikoisen emmaljungan scooter rattaistakaan. Niitä varmaan säilytän maailman tappiin asti joten saadaankin miehen kanssa etsiä taloa jossa on paaaaljon lämmintä varastotilaa x)

Oli surkeaa myydä esikoisen yhdistelmävaunut tilanpuutteen vuoksi. Halusin vain vaihtaa kevyempiin rattaisiin kun vaunut alkoi olla turhan isot kun rattaita vain tarvittiin :D

Vielä vain varoitan (taisinkin jo kerran aiemminkin varoittaa) että älkää ostako kauempana asuvalta yksityiseltä henkilöltä jos pitää yhtään maksaa etukäteen... ei ole kivaa tulla kusetetuksi :(

Hiustenvärjäämisestä. Itse värjäsin jokunen viikko sitten ruskeiksi (lähellä omaa väriä). Varmaan sit teen vain jotain värihoitoja jos alkaa olemaan kulahtaneen sävyiset ^^ Esikoisenkaan kohdalla en värjännyt kuin 1 kerran odotusaikana joten menen samalla linjalla nytkin :D

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! :)

Vaunuhaaveista: Meidän vaatimuslistalla on ainakin kääntyvät etupyörät, vaihdettavat talvirenkaat, menosuunnan vaihto joko heittoaisalla tai muuten, seisomalauta pitää saada, mitä pienemmät sen parempi käytännössä, yhdistelmät olis ykkösvaihtoehto. Sit tietty säätövaraa pitää olla kun eri pituiset ihmiset työntää, turvakaukalo olis kiva saada kiinni myös (sekin pitää ostaa uutena) ja helppo kasausmekanismi plussaa. Ulkonäkökriteerejä ei vielä oo, mut kyllä niiden pitää myös miellyttää silmää. Nyt on myös sellanen olo että pitää panostaa näihin kärryihin, koska jos kolmonen tulee ja enemmänkin niin olis kiva pystyä jatkaan sit samoilla.

Hiuksista. Mä aloitin hyvissä ajoin ennen joulua siirtymisen omaan vaaleaan väriin, nyt ollaan vaan kirkastettu raidoilla tyvä ja latvassa mulla on ollut liukuvärjätty violetti. Sen annan nyt ihan suosiolla matkan ajaksi haalistua pois, ei sen ylläpidosta kuitenkaan mitään tuu siellä auringossa ja kloori- ja merivedessä. Omalle värille aurinko taas tekee vaan hyvää :)

Nepppsu noi vaunut vaikuttaa hyviltä mutts ite en tuota kaukaloa ottas vaan ostasin sellasen mihin saa telakan. Epäilen onko tuo miten testattu? Lisäksihän voi ostaa matkarattaat joihin kaukalo käy, jos tuntuu et tarttee, nehän kerkee ostaa sit vasta ku tarvii :)

Tuplat meillä on carenat ja voin kehua, mutta mitkään matkarattat ne ei oo. Emmaljungan double vikingejä (siis ne päällekkäiset) oon kuullu haukuttavan. Koppa on pakko laittaa päälle ja alemmalla lapsella on ahdasta. Niitä vierekkäisiä on kehuttu ja iso plussa siitä et saa istuimet käännettyä (y)..

Tata87 bumblerideista ite tykkäsin, harmittaa vähän etten ostanu niitä vaan säästin 400€ (no se ei harmita) ja ostin carenat. Ne bumblet menis nii paljo pienempään tilaan.. Lähes kaikkiin tupliin saa vauvankopan erikseen itseensä päin, taapero matkustaa useimmissa naama menosuuntaan (ja vauvakin koppa-ajan jälkeen).. Ja monissa on erilliset kuomut. Huomioikaa sit onko erilliset turvakaaret ja yhteinen turvakaari! Kopan kans ei saa yhteistä turvskaarta ollenkaan eli sit taapero ois ilman..

Tsc92 katoppa gesslein f6.. Täyttää aika paljon sun vaatimuksista. Meillä on ne ollu reilu pari vuotta käytössä (kahdells lapsella) ja jokatoinen hetki ne on turhat ja oon myymässä niitä ja jokatoinen hetki muka tarvinki. Meillähän on myös kahet muut kärryt :D Meil on nykymallista poiketen ilmskumit..

Blondasin hiukseni juuri ennen viimeisiä kuukautisia. Nyt on armoton juurikasvu, mutta ehkä silti odotan tään ekan kolmanneksen yli...

Tänään lähden viikonlopuksi patikkareissulle kolmen naisen kanssa. FB-keskusteluissa on kovasti mietitty ja lähetelty kuvia jekkupulloista ja muista juomingeista. Mahtaa siinä porukalla leuat loksahtaa, kun ilmoitan, että meikäläinen jättää viinanjuonnin väliin.. hehe. Toivottavasti ei ole kauhean huonoa oloa. Koitin sellaisia eväitä pakata mitä pystyn syömään, vaikka vähän etoiskin. Hyvä puoli on tällä reissulla, että yksi tsupu ajaa autolla rundia yöpaikkojen välillä, niin selässä ei tartte kantaa kuin päivän eväät kerrallaan. Jännittää vähän kyllä miten pärjään huonon oloni kanssa. Mutta jos tulee paha tilanne, voin hypätä huoltoauton kyytiin! Nyt kun sellainen kerta meillä on.

Apua naiset mä olen laihtunut 3 päivässä 3 kg, olen syönyt ihan normaalisti, mutta aivan älytön stressi päällä noiden miehen sukulaisten takia...
Eihän noin nopea painon pudotus ole vaarallista vauvalle/vauvoille ( tiedä vielä puhunko monikossa:)) ?
Vitutus ainakin täällä kohdallaan, täällä keksittiin mahtava syy sille miksi olen tällä kertaa kamala, hormoonit :( voiko vitutukseen kuolla?
Ainakin siltä tuntuu...
Rv 11+3

Metsäläiselle hauskaa patikointia :)
Mekin poistutaan 5.6 Iisalmen kupeeseen paisuaan metsän rauhaan, minun mummoille ja muille sukulaisille pitäis ilouutiset mennä kertomaan:)
Siellä ainakin mieli lepää ja stressi unohtuu, toivottavasti!

Äippä, ei tuo vaarallista vauvalle ole, en ainakaan uskoisi. Tietysti heillä joilla ei ole muutenkaan yhtään ylimääräistä niin voi olla tärkeämpää pitää paino samassa mitä on ollutkin. Eli riippuu paljon varmasti ihmisen omasta rasvaprosentista :)

Takaisin