Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildside saarijärven neuvolaan mennään me, mutta veikkaan kans pahoin että ei saaha kuunnella sydänääniä tai mitään.. uskon kans vahvasti että myös siellä on pelkkää höpöttelyä eka kerta :)
Tosin ainahan se ois ihana jos pääsis tarkistamaan että löytyykö sieltä kyytiläistä ;)

Aa niin sinne menette. Sain sellasen käsityksen, että muissa neuvoloissa ei ole ultralaitetta, kun tuossa keskustassa. Voin tietysti olla väärässäkin.
Toivottavasti pääsisitte kuitenkin pikkuista kattomaam <3

Wildside, Oho, tuohan oli perusteellista. Tällä tokalla kierroksella selvisin ekasta neuvolasta alta tunnissa. Mitattiin paino, verenpaine ja hemoglobiini. Alko ja huumepaperit täytin jo kotona, pikaisesti vilkaisi ne läpi. Sitten käytiin vain labralähetteitä läpi, milloin mihinkin ja katsottiin seuraava aika. Esikoisesta eka neuvola kesti vähän pidempään kun käytiin esim kiellettyjä ruokia ja sukurasitteita tarkemmin läpi.

Marlau 10+1

Wildside siellä saarijärven neuvolassa on just ennen mun aikaa ollu se avoin neuvola, niin elättelen pienen pientä toivetta että siellä ois sen takia laitteet paikalla ;)

Sylikinkku ihana kun pienen näitte <3

Mullekkin sanottiin että kannattaa aikaa varata ekalle neuvola reissulle se 1.5tuntia :)

Joo tuntu kyl kyselevän kaikki maholliset. :D mulla on viikon päästä labrat. Pissinäyte, veriryhmä, klamydia, tippuri, sikiöseulat. Ainaki noi :D

Aa niijoo. Tuossa neulamäessäkin oli aikoinaan se avoin neuvola, mut siellä ei ollu ultralaitteita :( Jospa siellä olisi, niin pääsisitte kurkkaa vähän :3

Sylikinkku IHANAAa!!! En malta odottaa omaa ultraa huomiseen, josko se tyyppi täälläkin jumppaisi, ainakin niin voisi olettaa sen perusteella, että koitti silloin muutamaan otteeseen karata dopplerilta khehehe, jääthän myös tähän ryhmään vaikka marraskuulle menee? :) :)

Sylikinkku ei se esikko aina yli mee meidän eka likka synty 1 päivää ennen la:) toka tuli 2 päivää ennen ja kolmas 2 viikkoa ennen, malttamattomia likkoja meillä:)

Eihän se nyt mikään vakio ole, että ensisynnyttäjällä menee aina yli, vaan on ihan naiskohtainen asia. Se on kyllä totta, ettei laskettua aikaa kannata liikaa tuijottaa, kuten aiemmin kirjoittelinkin.

Itselläni käynnistellään, kun on noin 38 viikkoa täynnä, eli voi olla, että meille tulee marraskuun lapsi. Riippuu ihan siitä, kauan käynnistys kestää.

Se on kyllä suurta rakkautta kun äiti juttelee norjaa wcpöntölle ja pieni 5v tyttö pitää hiuksista kiinni ja silittää samalla selästä " kyllä se äiti ohi menee, rakastan sua" ja hetken päästä " mun äiti on ihanin äiti, niin kaikkein paras, kun meillä on samalaiset tukat" <3

Meillä myös reilun tunnin kesti ensimmäinen neuvola. Tänään varasin ajan nt ultraan, joka 3.6 enää muutama viikko, siihen saakka olisi tarkoitus olla kertomatta lapsille. Kyllä on jännää kun ei tiedä mitä tuolla masussa tapahtuu ja onko siellä ketään.. oireita löytyy ihan listaksi asti, taitaa aika kullata muistot kun en tämänmoista väsymystä ja pahaaoloa muista ollenkaan.
Rv 9+6

Meitä neuvolaan menijöitä onkin huomenna monia:) Tsemppiä kaikille! Espooseen olen itte menossa ja se 1,5 h on varattu aikaa. Oliko niin, että tuolta neuvolasta saa sit lähetteet niihin kaikkiin labroihin ja seulontoihin, eli ennen sitä ei oo tarvinnu missään kokeissa käydä? Kun ei ainakaan mulle puhuttu mitään sillon kun aikaa varailin. NT-ultraan pyydettiin myös varaamaan aika suoraan Jorviin, eli ei vissiin mene sekään neuvolan kautta. Ainakin olen ajan jo varannu ja olis 12.6.

Henriikka ihana tyttö sulla meinaa ihan tulla itku kun luin ton sun postauksen :)
Elinatuuli joo Jorviin pitää ajat itse varata, vähän tyhmää kun sinne tais olla päivittäin vaan 2h soittoaika... Muistaakseni :) johan siitä on muutama viikko kun sen itselleni tilasin... Uskomattoman huono muisti mulla nykyään:)

Vähän omaa kakka elämää näin loppuun... Meillä täällä tää appivanhempi draamaa senkun jatkuu, nyt miehen siskokin asiaan puuttunut ja mulle viestejä laittanut ja soitellut, kerroin mun puolen tarinasta ja yllärioylläri oli sieltä toiselta puolesta tullut vähän erilainen tarina.
Taidan jäävää itseni kyseisestä suvusta, mun tarvii olla kaikkien mieliäpahottomassa:(
Ukkokin pahalla päällä kun mä täällä itken sille, puhelimessa sen porukat ja sisko itkee sille. Kaikilla vaan niin paha mielikaikesta... Ukkoni mulle mököttää ja tiuskii, en oikeesti jaksais tätä paskaa, tekis mieli lähtee porukoille mutta tää viikko täyteen puukattu niin oikein voi :( tää on niin hauskaa kun raskaana ollessa saa tapella suvunkanssa!
Ei jaksa...

Ngale, meille lähetettiin alkoholi- ja diabetesriskikyselyt kotiin ennen ekaa neuvolakäyntiä, niin niiden täyttämiseen ei mennyt aikaa neuvolassa. Tasan tunnin kesti meidän eka käynti, ja ensimmäinen raskaus kyseessä.

0e7723c722d974ae698edf783afd42a1
Tuleekohan tää kuva. <3 <3 Mut yllätykseksemme pieni papana vastasi viikkoja 11+5 eli LA on sit 2.12 ja luultavasti syntyy jo marraskuussa jo kun molemmat aiemmatki on syntyny rv 38+4 :) Helpottunu fiilis kyllä oli ku samantien ku anturi kosketti mahaa niin näky iso sikiö (tajusin heti et yli 10 viikolla mennään ku eilen just kattelin tytön ultrakuvaa rv 7+4 ja 12+3 ja ton myöhemmän näkönenhän tuo oli :) ).. Onneks ei kauan tarvinnu ootella odotushuoneessa :) Laiskasti neukkutäti kyl viikko sit etti sydänääniä, oishan ne pitäny löytyy ku muistaki on kuulunu jo 9+4. Nyt oli jo 10+5.. No, eipä se enää mitään haittaa :)

Takaisin