Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, Neppppsu, että on helpompi olo! Ja voi Äippä <3. Mulla on nyt kiire, kun työpäivä alkamassa, mutta kirjoittelen, kun ehdin, omasta anopistani. Aivan käsittömiä juttuja myös hänellä. En ymmärrä, miten aikuiset ihmiset voivat käyttäytyä miten sattuu.

Sain hyviä uutisia aamusta: minut oli valittu hallituksen jäseneksi yhteen tosi mielenkiintoiseen yhdistykseen :happy:.

10+3

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä ultralaisille <3
Ja nepppsu, hyvä että oot jo paremmilla mielin, varmasti oot ihan täydellinen Äiti :)

Darkmint onnea ultraan:) varmasti kaikki hyvin!

Lumikatriina mulla satavarma fiilis että se on mustasukkainen kun mun mies on niiden viimeinen lapsi ja vieläpä poika...
Onneksi olkoon sinulle hyvistä uutisista :)
Pikku kakkonen alkaa olla lopussa ja samoin aamu lusmuilu, nyt pelit käyntiin ja kohti uutta päivää :)

Huomena olis eka neuvola... mitä ne tekee siellä ekassa käynnissä? Perusjutut joo... mutta tekeekö ne ekan ultran? En muista miten se esikoisen kans meni ko siitä se 9 vuotta aikaa... nyt vasta iski jännitys päälle että onko siellä kaikki hyvin,löytyykö syke jne... onneks tämä ilta menee tasasesti töissä jospa ei kerkiäia nii paljon hermoilla :(

Hömötiainen täällä Espoon suunnalla ne ei ekassa neuvolassa ultraa eikä kuuntele sykkeitä, siellä vaan jutellaan ja käydään läpi terveys historiaa... Otetaan vp, hemoglobiini, paino, pituus ja virtsaproteiini, saat lähetteen labraan ja np- ultraan joka viikolla 11-13:)

Yhessäkään mun neuvolassa ei oo ollu ees ultra laitteita. Ja Espoossa siis asun. Oon ymmärtäny et niissä paikoissa joissa se ultra on niin saatetaan kurkata jo ekalla kertaa missä pikkuinen majailee mutta ei oo siis joka neuvolassa sellasta luksusta.

Käsittääkseni ei täällä kuopiossakaan oo ekalla neuvola kerralla ultrausta eikä sydänääniäkään kuunnella. Tosin me vasta esikoista odotellaan ja eka neuvola perjantaina, mutta mitä olen kuullut niin ei täällä ultrailla.

Joo siis mä olen ollut 3 eri Espoon neuvolan asiakkaana ja yhdessäkään sellaista mahdollisuutta ei ole:( mutta ei ole enää kuin 1viikko ja 4 päivää että pääsee Jorviin np-ultraan hurraa :)

Mä myös kolmen espoon neuvolan asiakkaana. Mutta muistaakseni Itä-Helsingissä oli joku neuvola jossa oli myös ultra :D Kaveri oli sen neuvolan asiakas :)

Huhhu, ompa täällä moni pääsemässä jo ensimmäisen kolmanneksen yli. Itsellä huomenna ensimmäinen neuvola, mutta sitä en jännitä kun tiedän, että siellä vain rupatellaan.

Ilkeistä anopeista. Täällä onneksi miehen vanhemmat ovat hyvin ihania, mutta kauhulla odotan mieheni isoäidin reaktiota raskausuutisiin. Se nainen vihaa minua jokaisella solullaan! Mieskin kokee hänet hyvin ahdistavaksi eikä sen vuoksi pidä pahemmin yhteyttä. Ja vanha rouva sitten ihmettelee miksei koskaan käydä kylässä...

Mindis täällä ei ultrata neuvolan yhteydessä. Vaikka neuvolassa on ultralaitteet. Ultra-ajat ja neuvola ajat on täällä erikseen. Ainakin jos keskustaan oot neuvolaan menossa. Meillä oli tänään eka neuvola. Lappusia lippusia täyteltiin ja kyseltiin taustasta jne.. Puoltoista tuntia siinä hurahti :D

Hei, osaako joku kertoa mulle miten pitkään ensimmäinen neuvola kestää. Jossain luki, että puolitoista tuntia, pitääkö tämä paikkansa?

Mulla on kanssa huomenna eka neuvola! Täällä on hauska huomata, kuinka pitkä aika kuukausi onkaan. Kaikilla on laskettu aika joulukuussa, mutta osalla tosiaan jo alkaa olemaan eka kolmannes takana, kun itse vasta menen ekaan neuvolaan ja raskausviikkoja on 7+6.

Hieman ihmettelin, kun postiluukkuun kolahti kutsu äitiyspoliklinikalle ja lähete labroihin. Aika olisi jo ensi maanantaina ja labrat pitäisi ottaa viim. keskiviikkona. Ja en tosiaan oo vielä käyny ees neuvolassa... Huomenna kyselen sitten, että riittävätkö neuvolan labrat myös lääkärikäynnille vai siirretäänkö maanantaista käyntiä eteenpäin, jottta ehdin labroihin. Täällä siis kaikki aamuajat jo menneet labroista. Ohjeissa oli myös mitata sokeria käyntiin saakka joka päivä, mutta eihän minulla ole verensokerin mittaria itselläni... Hieman hämärää. Onneksi voin huomenna kysellä, että menikö tämä nyt ihan oikein o_O

Onnea porukalle ultriin ja tsemppiä hankalien sukulaisten kanssa! Kuulostaa kyllä niin raivostuttavalta, en tiedä miten itse kestäisin moista!:mad:

täällä tänään ollut eka lääkärineuvola ja samalla reissulla labrassa otettiin ne verikokeet :)
lääkärin matkassa oli myös kandi...ja molemmat sörkkivät alapäätä siihen malliin että olivat varmaan kyynärpäätä myöten mun sisuksissa! kohdunkaula oli kuulemma niin kaukana,ettei kunnolla yltäneet siihen,,vaan eikkait sitä silti ois nuin tarvinnu sukeltaa sinne! :( nyt pakottaa alaselekää ja varmasti johtuu tuosta räpeltämisestä :(
ihanaa kun katsottiin myös jälleen ultralla :Heartbigred (täällä neuvolassa ultralaite) pikkunen oli kasvanut ihan mahottomasti! :Heartbigred:Heartbigred lääkärin mukaan tänään rv 12 omien laskujen mukaan 11+4

Ngale: mulla ainakin tänään kesti puolitoista tuntia. Ja edellisessäkin raskaudessa, jossa kerkesin neuvolaan niin kesti puolitoista tuntia. Lähemmäks just sen kaks tuntia.
Menee aikaa kun katottaavat kaikki suvun sairaudet, tehhään alkoholi ja huume kyselyt. Jutellaan ruokavaliosta, otetaan verenpaine ja hemppa. Tehdään henkilökohtainen suunnitelma raskauden seurannasta ja kirjataan ylös kaikennäköstä asiaa.

Takaisin