Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun ei tartte ainakaan näillä näkymin osallistua sokerirasituskokeeseen, kun eka neuvolakerralla oli arvot ja bmi ja muut ilmeisesti niin hyvät, etten kuulune riskiryhmään. Mutta katsotaan, tilanteen mukaan, että miten alkaa paino nousta ja muuta...

Mekin osallistutaan sikiö seulaan, sokerirasitus on pakko mulle 2 kertaa kun on aikasemmin ollu raskausdiabetes, muistaakseni jos ei ole mitään riskiryhmää niin pitää käydä puolenvälin jälkeen joka tapauksessa. Mulla eka tossa rv13, onhan se vähän ilkeä se koe kun pitää olla syömättä 12h ja ei saa juoda kun lasin vettä. Koko homma kestää 2h ja 3 kertaa otetaan verta! Alkuun pitää juoda sellainen glukoosi litku, joka on tyhjään mahaan aika kamala, super makee! Ja oksentaa ei saa muuten alkaa alusta, ei se koe mikään kamala ole, mutta ei kuulu lemmpareihinkaan :)

Juu ja sitä joutuu suorittamaan jos esim ylipainoinen tai on PCO
Ainakin mun kohdalla oli pcon taki ja nyt varmaan ylipainon.. Yök

Mulle sanottiin neuvolassa, ettei veden juomisen suhteen ole enää niin tarkkaa rajoitusta siihen yhteen lasilliseen. Kunhan ei ihan tolkuttomasti juo. Onneksi, se juomattomuus oli pahinta viimeksi..

Me osallistutaan seulontaan ja huomenna menen näytettä antamaan :) täällä käydään nykyään kahdesti. En ajatellut mennä.

Mie osallistun kans sikiöseulontoihin ja joudun myös sokerirasitustestiin, koska suvussa on sokeritautia ollut ja olen yli 25-vuotias. Tääl sano neuvolatäti, että lähes kaikki yli 25-vuotiaat joutuu sokerirasitustestiin automaattisesti...

Mäki oon ymmärtäny, et toi sokerirasitus ois kaikille pakollinen, mut näin Turussa. On kaiketi kuntakohtaisia eroja käytännöissä. Ute yritän kyllä tehdä kaikkeni välttääkseni sen. Mulla nyt on niin harvoin neuvolakäyntejä ton sikiöseulonnan takia, et ehkä ne unohtaa koko homman ;) Toivossa on hyvä elää :)

7+4

Mä kävin ekassa neuvolassa ikinä maanantaina :) sanoivat siellä, että koska en ole riskiryhmää, niin sokerirasitukseen ei tarvitse mennä mutta toki halutessaan saa mennä. Tämä Helsingissä.

Osallistun kans seulontoihin.

Mulla ollut kans masennuslääkitys käytössä varmaan 10 vuotta, ite tein aina raskauksissa sen päätöksen, että en syönyt lääkettä kun en uskaltanut. Psykiatri oli erimieltä. Se oli rankka päätös myös koska vieroitusoireet oli kamalat ja loppuraskaudesta masennus pukkasi päälle kuin höyryveturi :( En todellakaan tiedä oliko päätös oikea. Viime raskauden lopussa pääsin aivan loistavalle psykoterapeutille, ja sain työkalut masennusta vastaan. Olen lopettanut lääkityksen tammikuussa ja vielä ainakin on hyvin mennyt, eikä masennus ole uusiutunut... Toivon parasta :)
Sori tää tarinointi...

Isäntä työmatkalla, se on aina niin kurjaa kun toinen lähtee reissuun :( No onneksi jo sunnuntaina iltasella pitäs tulla kotiin...

Mukkis rv 7+0

Me myös osallistutaan seulontoihin. Osallistuttiin myös esikoisen kohdalla niin miksei nytkin.

Sokerirasitukseen en onneks joudu kun painoindeksi on kohdallaan, ikä alle 25 eikä suvussa diabetestä. Esikoista odottaessa en myöskään joutunut eikä ollut mitään ongelmia sen suhteen raskaudessa.

Täällä on mielialat ihan vuoristorataa... Töissä nyyhkin tunnin aikana kun oli niin liikuttavia biisejä, mies ja anoppi ottaa hermoon niin ettei mitään rajaa ja toisaalta kaipais vaan hellyyttä ja mukavaa yhdessäoloa. Ja inhottavaa kun en saa näitä mielentiloja kuriin vaikka tiedän että kaikki on oikeesti ihan ok :D

11+3

Jaiks! Kylläpäs tuo sokerirasitus testi vaikuttaa inhottavalta! Tärkeähän se on taatusti ottaa en sitä ees epäile, mutta kauhee jos sitä joutuu tuommosia aikoja olemaan syömättä ja juomatta! :O

Luulisi tuon sokeritestin olevan aamulla, eli illalla kasilta vika ruoka nassuun ja pää tyynyyn, aamulla puol kasi hereille ja vessan kautta neuvolaan. Toki jos on ennestään lapsia niin saattaa hankaloitaa tällasta suunnitelmaa..

Me ei osallistuta seuloihin koska vastaukset ei vaikuta meidän raskauden jatkumiseen.. Sokerirasitukseen en joudu kun bmi 23 eikä riskejä. Ikä 22. Eikä edellisissä raskauksissa oo ollu myöskään sokerirasitusta.. Ehkä sit ku ikää tulee koska äitillä ollu yli 30v raskaana ollessa RaDi, sitä ennen ei..

Mukkis, minulla ei ole masennuslääke, vaan muu psyykelääke ja tosiaan ilman sitä, menen tosi huonoon kuntoon. Nähty on. Hoitava psykiatri ehdotteli nyt masennuslääkettä lisäksi, mutta kieltäydyin siitä. Yritän pärjäillä näin. Terapiassa käyn säännöllisesti ja tiheästi.

Minulle ei tehdä okerirasitusta. Oli vain ekassa raskaudessa. Minulla ei myöskään seurata painoa ollenkaan anorektisuuden vuoksi - etten ala välttelemään syömistä painon nousun pelossa.Käyn äitipolilla säännöllisesti, niin vauvan kasvu tulee seurattua ultralla.

10 + 0 (JEEE!!!)

Edit: Mulla on doppler, ja aiemmin sanoin, että en ehkä aio käyttää sitä, ettei tule paniikkeja. Äsken päätin, että kokeilen nyt, mutta minuutti on aikaraja, jonka jälkeen lopetan etsimisen. Jos etsin ja etsin enkä löydä, siitä se kauhu syntyy. No, törkkäsin laitteen sattumalta yhteen kohtaan, ja välittömästi alkoi kuulua hirveää vauhtia paukuttava pieni sydän :).

Muokattu viimeksi:
Taas minä täällä panikoin :D
Eli tänää tuli kunnon kellertävä valkovuoto möykky?! :O ei haise, eikä kutise tai ole rusehtavaa vuotoa. Onko tää nyt sit ihan normaalia? :O koko aika pelko persiessä jos taas tuulimuna :/

Ihana kun oot lumikatriina saanu dropperilla pienen äänet kuuluviin <3

Käytin tyttöä avoneuvolassa ja pyysin kuuntelee sykkeitä ja ihanaa kun löyty ainakin yhden sykkeet, ei ollut varma että onko liikkuvaa sorttia mutta kaksi kertaa löysi jyskyt:) varmuutta ei siis vielä asukkaiden määrästä mutta olen NIIN onnellinen kun edes yhden vahvan sykkeen löysi :) vielä kaksi viikoa ultraan!
Rv 10+4

No nyt tulee täällä verta :/ harrastettiin just seksiä et voi toki johtuu siitä mut vähän pistää nyt pelottaa :( onneks ultra jo torstaina ni ei tartte sen pidempää olla epätietoisuudessa..

Rv 11+1

CiCado, mullakin tullut muutaman kerran juurikin seksin jälkeen vuotoa, mutta mennyt nopeesti ohi. Toivottavasti kaikki hyvin ja ne on vaan ne herkät limakalvot sielläkin, jotka tekee pieniä lisätykytyksiä sydämeen..

9+6

Takaisin