Joulukuun mammat 2015

Kiitos kaikki. :Heartred Vieläkään ei meinaa tätä uskoa todeksi, mutta nyt haluan vain nauttia tästä ja olla murehtimatta mistään.

Täällä on neuvola varattu jo ja se olisi 14.4. Sain sen onneksi samalle päivälle esikoisen neuvolatarkastuksen kanssa. :) Silloin olisi laskujen mukaan rv 7+0.
 
Täälläkin on menkkamaisia kipuja ollut.. tänä aamuna heräsin kauheaan kipuun ja olin varma että nyt menee kesken, mutta vuotoa ei ainakaan vielä ole tullut onneksi. Mäkin olen jo neuvolan varannut 15.4.

Jotenkin vaikea käsittää että on raskaana. Olen yrittänyt ajatella ja saada sitä tajuntaan mutta ei vaan onnistu! Ehkä sitten viimeistään kun on synnyttänyt niin ymmärtää :wink
 
Leijonanharja tsemppiä, toivottavasti kivut helpottaa pian. Mullakin oli niitä viime viikolla, mutta meni pian ohi.

Täällä on jotenkin hirveen hiljaista ollut.. Vai kuvittelenko minä omia? :D Verrattuna muihin ryhmiin niin tuntuu että täällä on ollut aika hiljaista. Tosin tuleehan tänne vielä paljon porukkaa lisää, mutta silti. :)
 
Ilmottaudun joukkoon :) la olisi 1.12, viikkoja tänään 5+0 mikäli nyt olen oikein laskenu.. vkl plussasin, intoa puhkun vieläkin plussasta :D

Meillä on esikoinen vuoden vanha eli ikäeroa tulisi reilut 1,5v :) mies jo eilen voihki, että millon saa kertoa, millon saa kertoa :D kun viime raskaudessa vannotin että ennen ultraa ei asiasta mainita kenellekään ja aion pysyä samassa kannassa tässäkin (jos vauvaa ei jostain syystä tulisikaan,en todellakaan haluaisi joutua selittelemään sitä muille)

viime raskauden aikana en kirjoitellut tänne foorumiin vaan seurasin lähes päivittäin 2014 maaliskuun ja huhtikuun ryhmää, vastakun tyttö oli syntynyt ja tuntui että tarvitsee vertais tukea niin kirjoittelin muutamia kertoja,,, nyt ajattelin olla mukana alusta saakka, on se vaan niin ihanaa tämä aika :)

vähän on menkkamaisia kipuja ollut,mutta muuta ei. toivottavasti pysyy näin oireettomana :)

Onnittelut vielä plussanneille ja etenkin Esmalle, toivottavasti loppu sujuu ongelmitta :Heartred
 
en minäkään ole vielä neuvolaan soitellut :)
tiedän,että menkkakivut kuuluvat alkuraskauteen,mutta silti ne ain pelottaa,kuitenkin on keskenmenoja ollut... itte oon huomannut,että miulla on menkkajuilinnat pahimmat aamulla ja sitten taas illasta,miten muilla?

ootteko muuten kertoneet jo kuin monelle raskaudestanne? :) itte oon vain kahdelle parhaalle kamulle,en vielä muille,vaikka mieli kyllä tekisi...kai sitä kuitenki pelkää,että jos jotain sattuu,niin sit pitää monelle selittää...

miten muitten oireet,ovatko lisääntyneet? itelle on tullut ettei kahvi enää maistu samanlailla ku ennen,ja jatkuva nälkä,mutta silti ruokaa ei tee mieli :D vaik eipä toi ruokahaluttomuus haittaa,ku muutenkin jo tuota painoa löytyy ihan liikaa :sad001 ihan hirvittää että mitähän eka neuvolas sit sanotaan painosta :sad001
 
Äityli85, mulla tulee semmoisia hyvin lieviä tuntemuksia aina sillon tällön. Päivää ennen ensimmäistä haamuplussaa oli sellaiset menkkajomot, että luulin menkkojen alkavan etuajassa.

Mun siskot ja äiti tietää plussasta, 2 parasta kaveria ja työyhteisö (pahoinvoinnin vuoksi piti kertoa)

Sylikinkku ja babybear 5+0
 
Dodii, neuvola varattu->20.4 ja varhaisultra 4.5
Eikös kohta sykkeen kuitenkin saa jo ultrassa näkyviin, sais varmuuden et kaveri on oikeassa paikassa ja ylipäätään on siellä. Mulla nyt siis rv5+0
*muoks! taidanpa ens kerralla lukea ketjua taaksepäin niin löydän vastauksen... sorry!
 
Mulla kans hirveä pelko, että koska alkaa menkat. Välillä sellasia menkkamaisia kipuja. Pitäs lopettaa tää stressaaminen, mutta helpommin sanottu kun tehty. Aattelin odotella neuvola-ajan varaamista, mutta pitihän sinne jo soittaa. Ensimmäinen aika 29.4. mikäli tämä nyt kestää edes sinne saakka. Jos kestää, niin sitten pelottaa, että löytyykö syke. :/
 
täällä meillä on vähän kummallisesti nuo neuvola jutut (antiikin ajan laitteet) esikoisen kohdalla oletin että heti ensimmäisellä neuvola käynnillä saisi jotain infoa edes onko tyyppiä olemassa, mutta siellä täyteltiin vaan lippuja yms..(tietysti otettiinhan se pissa testi joka ikinen kerta) ensimmäisen kerran on äitiyskortiin merkattu sydänäänten kuuntelu neuvolassa rv.17+2 o.O

onko täällä muita piikkikammoisia? minua pelottaa jo valmiiksi ajatella niitä useita verikokeita ja koska ylipainoa on n.20kg niin taas alkaa se vaahtoaminen siitä raskausdiabeteksesta ihan vamasti, edellisessä raskaudessa jouduin käymään 2kertaa sokerirasituksessa vaikka luvut oli ollu koko ajan normaalit.. nyt vielä painoa on muutama kilo enemmän kun esikoisen raskauden alussa, saa nähdä mihin tässä paisuu :/

itse en ole vielä neuvola aikaa varannut, ajattelin venyttää sen mahdollisimman pitkälle, mutta kuitenkin jos viikko 9 mennessä sinne soittasin, että saisi sitten sen ultra-ajan lähetteenkin joskus :)

toivottavasti Johanna..lla kaikki hyvin ja selviäisit vaan säikähdyksellä :>
 
En ole vielä varannut neuvolaa, olen ajatellut että tässä ei ole kiire. Täältä kuitenkin lueskelin, että monella täällä on ensimmäinen neuvola-aika aika pian. Edellisessä raskaudessa (viisi vuotta sitten) ensimmäinen neuvola oli vasta viikolla 13, minkä silloin tosin koin liian myöhäiseksi. Millä viikoilla ensimmäinen neuvolakäynti "nykyisin" on, vai onko tässä alueellisia eroja?
 
Johannalle tsemppiä!
Mä tein tosiaan viime viikolla pari liuskatestiä joissa ei näkynyt mitään. Sitten lauantaina sain viikkonäkymätestillä 1-2 vkoa tulokseksi. Mulla oli kotona vielä yksi liuskatesti jäljellä niin aattelin testata tänään, tulos oli haalea viiva. Tai ei tosi haalea, mutta ei tummakaan. Odotin, että nyt ois ollut kunnon viiva siinäkin testissä. Tämmösiä stressauksia täällä. Tilasin eilen netistä kaksi viikkonäkymätestiä (jotka onneksi tuli jo tänään ), aion toisen tehdä viikonloppuna. On tää vaan niin hullua aikaa, vaikka toista odottaa, ehtii miljoonaa asiaa miettiä päivän aikana vauvaan liittyen :D
 
Täällä edelleen hieman tuhrua. Kivut helpottanut vähän. Varaan huomenna ar.ultra. pakko päästä sinne, mikäli ei vuoto ala.
 
En ole vielä varannut neuvolaa, olen ajatellut että tässä ei ole kiire. Täältä kuitenkin lueskelin, että monella täällä on ensimmäinen neuvola-aika aika pian. Edellisessä raskaudessa (viisi vuotta sitten) ensimmäinen neuvola oli vasta viikolla 13, minkä silloin tosin koin liian myöhäiseksi. Millä viikoilla ensimmäinen neuvolakäynti "nykyisin" on, vai onko tässä alueellisia eroja?


Täällä ainakin eka neuvola 8 viikolla, lippulappujen täyttämistä ja kysymyksiin vastaamista.. Sit se nt ultra viikolla 12.

Itteä jännittää niin lujaa ku olisi se varhaisultra ens viikon torstaina.. Viime raskaudessa kaikki meni hyvin eikä mitään vuotoja/tuhrua mutta 12 viikon ultrassa todettiin että pikkusella ei sydän enää lyönyt vaan oli sammunut viikolla 9.. Vaikea sitten nyt olla stressaamatta..
 
Johanna mikä vointi tänään? Toivottavasti kaikki on hyvin.:Heartred

Hhank tsemppiä tulevaan ultraan, toivottavasti tällä kertaa on vain hyviä uutisia ja raskaus sujuu ongelmitta loppuun asti. :)
 
Takaisin
Top