Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Riittävästi kuituja ja nestettä, eipä siihen varmaan muuta apua ole. Sit toki ”pukamajumppaa”, eli ihan lantionpohjan lihaksia treenaa 5-10min aamun illoin nopeita jännityksiä ja paljon toistoja, muistaa vaan pitää välipäiviä ja tehdä rentoutumisharjoituksia :)Hei naiset tämmönen ärsyttävä juttu eli pukamat tuli mulle sillon kun joulukuinen synty. Nyt mulla vatsa niin kovalla että kun saat vihdoin käytyä kakalla ni tulee verta hitosti. Pukamien takia ei ole ees kiva käydä vessassa koska ei tunnu mitenkää erikoisen kivalta! Hiton ärsyttävä vaiva, mikä hitto tähä auttaa
Vähän riippuu mitä syönyt ja millaisia määriä? Pitäs kiinteiden aloituksen jälkeen tulla kakka päivittäin, mut jos suolistoon tuupataan jatkuvasti jotain epäsopivaa(tai aluksi liian isolla annoksella), niin ei luumusta tms kovin pitkään ole apua. Vettä voi antaa ruuan jälkeen pieniä määriä suun huuhteluun halutessaan, mut ei ole mitään tarvetta muuten vedelle.Täysimetetyn vauvan kiinteiden alotus ja nyt ollu 4 pvää kakkaamatta. Karseen hajusii pierui kyl tulee.. mietin et annan luumua mut onko jotn muuta vinkkiä? Oliko niin että täysimetetylle ei anneta vettä lainkaan vielä? On siis 6kk..
Vähän riippuu mitä syönyt ja millaisia määriä? Pitäs kiinteiden aloituksen jälkeen tulla kakka päivittäin, mut jos suolistoon tuupataan jatkuvasti jotain epäsopivaa(tai aluksi liian isolla annoksella), niin ei luumusta tms kovin pitkään ole apua. Vettä voi antaa ruuan jälkeen pieniä määriä suun huuhteluun halutessaan, mut ei ole mitään tarvetta muuten vedelle.
Peruna voi kovettaa vatsaa, sen jättäisin pois :) En osaa soseista sanoa kun meillä oikeastaan vain sormiruokailtu, mut varmaan rauhoittaisin tahtia uusien ruokien kanssa ennen kuin tilanne helpottaa. Voit tietty itse ottaa tupla-annoksen magnesiumoksidia jos imetät niin voi pehmentää vauvan vatsaa myös.Apua.nyt tuntuu että oon antanu liikaa kerralla... Aloitin alussa puol teelusikallinen/pari tl. Nyt maisteltu omena,päärynä,bataatti,porkkana,peruna. Tänään hedelmä puuro. Syötän sen verran mitä poitsu haluaa... Mitä nyy sit teen
Sormiruokaa vain ja ainoastaan sormiruokana, samalla ruokailulla ei siis sosetta. Voi itse kokeilla muussata ruokaa omassa suussa kielellä kitalakeen niin tietää mikä muussautuu sopivasti myös vauvan suussa. Turvallisuus otettava huomioon, että vauva pääsee vapaasti nojaamaan eteen päin ja yskimään/kakomaan liian isot palat pois. Kyllähän monet ottaa riskin ja syöttää soseita sitterissä, sormiruokailu siihen nähden monin verroin turvallisempaa! FB:ssä simppeli sormiruokailu (jos sitä täällä saa mainita) ja kirjastosta löytyy myös luettavaa :)Meilläkin poika kyllä höpöttää hirveästi, mutta ulkopuolisten on vaikea saada selvää. S tulee ihan oikein, mutta r ei edes yritä sanoa ja täällä myös kirjaimet välillä sekoittuu keskenään. Paljon on omia hassuja sanoja esim. makarooni on matokiini ja vihreä on vihliäinen.
Mulla jotenkin pelottaa tuo sormiruokailu hirveästi. Siis, että jos vauva saakin liian ison palan ja tukehtuu siihen. Vinkkejä otetaan vastaan jos uskaltautuis tämän 4kk pojun kanssa kokeilemaan.