Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän tää vähän pahalta tuntuu kun kaikki pois, mut kyl tässä alkanut olla jo tarvetta vapaalle kun toi ukkokin tehnyt pitkää päivää/viikkoa että yksin saanu pyörittää arkea... En meinaa kyl itseäni syyllistää vaan nyt kyl nautin ja laiskottelen vaikka outoohan tää on:p

Mulla ei ainakaan ole ongelmia että pitäisi saada lapsi hoitoon... Jos vaikka haluaiskin niin ei ole mahdollista. Näitä kun on niin monta. Isoin on liian iso ja ei keksi mitään tekemistä ja pitäis kaikkien kanssa tehdä hirveästi jotain että ne nukkuu ajoissa... Ja muita hassuja selityksiä. Lapsia ahdistaa ku pitää koko ajan olla tekemässä jotain... Mun äiti sitte taas on sitä mieltä edelleen että jos olet tyhmyyksissä tehny niitä noin monta ni hoida itse... Äidin kuuluu hoitaa lapsensa itse... Ja näin olen tehnyt. Hän voi kyllä tulla auttamaan jos on joku tärkeä meno, hammaslääkäri tai semmonen... No... Tästä tuli taas joku vuosisadan valitusvirsi... :D Piti tarkoittaa että antakaa ihmeessä lapsia hoitoon jos saatte... Joillakin kun ei oo sellasta mahista...

Olkaa tosiaan onnellisia jos saatte lapsen/lapset hoitoon edes pariksi tunniksi, yökyläilystä puhumattakaan. Meillä isovanhemmat tuhansien kilsojen päässä. Mielelläni pitäisin vapaapäivän tai menisin hyvään ravintolaan nauttimaan ajasta miehen kanssa ihan kahdestaan. Mutta kyllä se onnistuu Michelin tähti raflaan mennä lapsenkin kanssa:grin Oppiipahan tuo lapsi käytöstavat heti pienestä asti.

Ihanaa äippä, nauti <3
Ite en yöksi vielä voi vauvaa jättää hoitoon kun imetän, mutta ensi viikolla sisko on luvannut hoitaa päiväsaikaan poikia ja voidaan tehdä jotain kivaa miehulaisen kanssa kaksin :)

Täällä oli just keskustelua, koska veisitte lääkäriin lapsen? Neiti on ollut yli viikon tukkoinen ja nyt nousi lämpöäkin 37.7 kainalosta mitattuna. On ollut aika itkuinen tänään ja väsynyt, mut silti jaksanut vähän kiipeilläkin. Äskön tuli kipuhuutoa niin annoin panadolia.

Itse vieny lääkäriin tai ainakin soittanut neuvolaan jos lapsi on normaalia väsyneempi, jos kuume kipuaa 38-> tai jos lapseen selvästi koskee! Joten hansu melkeinpä soittaisin ainakin neuvolaan et mitä mieltä ovat... Varsinkin jos pikkusen koskee:( itse räkäsyys saattaa kestää pitkäänkin, mut mun korvaan kuulostaa et saattaa olla jo jotain muutakin kuin perus flunssa? Voimia ❤️

Mä kävin tänään Elisan kanssa lääkärissä paksun liman takia kun on jo viikon nenä valunu. Eipä sieltä mitään löydetty. Mutta tarkistettiin keuhkot, korvat ja crp. Kaikki hyvin. Voi sinne lääkäriin mennä jos arvelluttaa :) jos on ns turha reissu niin huojentaa se ainakin omaa mieltä :)

Panadol auttoi ja neiti on ollut oma itsensä. Mies tuli tietty sen jälkeen vasta töistä ja on sitä mieltä, että kaikki ok ja sanoi, että mennään illasta, jos pahenee tai huomenna. Ollaan me monesti käyty "turhaankin" lääkärissä, kun toi refluksi aiheuttaa myös tukkoisuutta ja kipuitkua. Onneksi tohon päivystykseen on sit lyhyt matka, jos olo taas huononee.

Käytiin tarkistuttaa sittenkin vielä lääkärillä. Kaikki hyvin ja lämpöä oli 38.1 niin lääkäri ei ottanut tulehdusarvoja. Neiti tyylikkäästi puklasi kurkustaan limat ja vielä maidot päälle lääkärin käsille, kun lääkäri kurkkasi kurkkuun :wideyed:

Hienoa hansu et pikkusella kaikki hyvin :) onhan se aina parempi käydä tarkistuttamassa jos vähänkään epäilyttää... No näkipä lääkäri ainakin millaisesta limasta on kyse:D

Pikaista paranemista Hansun pienelle.

Jeminalle onnea ekoista hampaista. Meillä tuli ekat hampaat alas 30.6. Ja syyskuun puolivälissä ilmesty yläikeneen kulmahammas ja etuhampaita.

Meillä ksns isovanhemmat asuu n 500km päässä ettei kovin usein saa niistä apua. Just nyt mun vanhemmat käymässä. Niitten hoitoapuun luotankin paremmin, kun anoppilan väki mm syöttää mitä sattuu vaikka olis erikseen kieltäny jotain ja ovat myös aika raihnasia. Toi vastoin ohjeita selän takana toimiminen on muuten tosi ärsyttävää.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Syömisestä. Meillä edelleen yökitään kököille ruuassa ja kieltäydytään syömästä kökköstä ruokaa. Sileitä soseita vetää kyllä hyvin pääasiassa. Syöminen vaihtelee toki kyllä aika paljon eri päivinä.

Joo, toi selän takana syöttäminen on raivostuttavaa! Esikoinen saattoi selkä kaarella huutaa ja oksentaa pari päivää kun oli exän vanhemmilla yökylässä :( Eihän ne oireet koskaan tullut heti, vaan päivän-parin viiveellä... Loppui ne yökyläilyt, kun ei mennyt päähän allergiat. Nykyään taitaa isoimmat ongelmat olla lähinnä uskon tuputtaminen ja vaatteiden arvostelu, onneksi :D

Meillä kans esikoisen kohdalla oli tuota seläntakana syöttämistä alk. 4kk. Silloin toiselle raasulle syötettiin jo kakusta kermaa. Siksi en mielellään päästä lapsia vieläkään yksin kylään tai ainakaan yökylään. Paitsi tietty omaan äitiin luotan ja sinne uskallan isommat päästää yökylään.
Äipälle mukavaa vapaata, nauti hiljaisuudesta :-) Pikaista paranemista sairastelijoille. Täälläkin vielä räkä valuu..

Takaisin