Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näinpä! Onhan Suomessa ensisynnyttäjien ikä yli 30, että vähemmistöhän tämä "alle 30v:na muksut tehty" on :)

Meijän tyttö ei suostu nukkumaan kuin selälteen.. ja nyt alkaa takaraivo olemaan ihan littana :/ jos asettelee kyljelleen ni raivoaa ja keplottelee ittensä takaisin selälleen. Ei auta mitkää pyyhkeet yms. Muilla litta päitä?

35 vasta alkaa isommalti riskit lisääntyy. Toki ideaali olis kai joskus 20+. Ja uskon, et omilla elintavoilla voi niihin myös vaikuttaa. Tai ainakin haluun ajatella, että omaa ansiota ees vähän, että raskaus meni hyvin :D Hyväkuntoinen terveellisesti elävä 35 parempi ku joku tupakoiva/päihderiippuvainen kakskymppinen.

Eniten tässä iässä harmittaa, et on niin kiire alkaa toista toivoon ja kun on tosiaan niin vanha jo kun lapsi kasvaa.

Satuin tänne pitkästä aikaa, ja ihana oli lukea kuulumisia teiltä Ninnu ja Mea! Hienosti on teidän neiti kyllä kasvanut <3

Kiva lukea myös muiden kuulumisia, itse tulee useimmiten pyörittyä tuolla vaipparyhmässä, ja valillä tulee mieleen et onkohan siellä tuttuja täältä :)

Meillä pikku T on huomenna 4kk, jäpikkä painaa jo 7,5kg ja on topakka ja hymyileväilen tyyppi <3 Isoveli on myös hurmioitunut veljestä, vaikka välillä vähän mustasukkaileekin. Pakko sanoa että arki kahden lapsen kanssa on ollut sekä ihanaa että välillä hermoja romahduttavaa. :D

Kuinkas monen vauvelit täällä jo kääntyy? (Sori jos tätä on justiinsa kysytty.) Tai onko joku lähtenyt jo ryömimään? Meillä käännytään kyljelleen ja jäädään siihen ähisemään. Melkein toivon ettei ainakaan vielä lähtisi liikkeelle, vaan pysyis vielä hetken mun vauvana :)

Salli ihanaa kuulla teistä :)
Meilläkin käännytään kyljelleen ja käsi stoppaa et pääsis mahalleen:/ kohtakohta...

Meillä välillä kääntyy typy ihan liukkaasti, mut välillä jää käsi jumittamaan. Vaippaa ku vaihtaa, niin silloinhan se on aina paras kääntyä :D

Meillä lättäpää..Nukkuu vain selällään, sitteri käytössä vain syödessä. Lattialla on paljon selällään myös. Mahallaan ei voi olla kauan kun kaikki tulee ylös. Ja tietääkseni ihan normaali vauva vaikka olen "jo" 35... Eka lapsi saatu 19v ja oikeastaan väsymys ja nivelet jne kovilla enemmän viimeisen kanssa. Jos kaikki menee hyvin niin hän saa kyllä vielä pikkusisaruksen eli varmaan veljen ku en mä enää tyttöjä näköjään saa :D kyljelleen osataan kääntyä nimenomaan vasemmalle. Oikealle ei osata kääntyy mut jos hiukan nostaa jalkaa tai kättä niin osaa kääntyä oikealta kyljeltä mahalleen. Mahalla "ui" kauheeta vauhtia mut mitään ei tapahdu, välillä vahingossa kääntyy sentin tai pari sivulle... Kiva kuulla kuulumisia muiltakin :)

Meillä juu käännytään, ryömitään ja harjoitellaan konttausasentoa. Meillä toki tulee sunnuntaina ikää 5 kk.

Ja ei tosiaan ollu mikään tarkoitus mollata plus 30 äitejä :) ite vaan alitajuisesti asetin itselleni ton 30 rajaksi. Mun monet ystävät (ollaan näit 3-kymppisiä ja päälle) viilettää viel sinkkuna ja töiden ja opintojen parissa, mut eiköhän monelle heistäkin vielä vauvakuume iske ja hyvä vaan, et saa oman uran ja hyvän miehen ja sitä kautta perheen myöhemmin ku että parikymppisenä sotkis kaiken.

Salli, mahalta käännytään selälleen, toisinpäin tuottaa vähän vaikeuksia kun se käsi tuppaa aina jäämään tielle.. :) mutta yritys on kova! Kunnolla ei ryömitä, mutta masulla ollessa eteenpäin mennään kun peppua nostetaan ja jaloista pinkaistaan vauhtia. Hitaasti mutta varmasti :)

Voi että mikä piristys päivään kun mies laittoi töistä viestiä, viestissä kertoi kuinka paljon arvostaa minun äitinä olemista ja jaksaa muistuttaa että hyvä äiti olen pojallemme. Noin pieni mutta samaan aikaan niin arvokas "teko", kyllä nyt hymyilyttää. ❤️

Joo siis tietysti syntyy terveitä 30v jälkeen! Hedelmällisyys vaan alkaa laskea ja riskit nousee iän myötä, ei siinä muuta :) Johonkin ihmiset sen rajan yleensä laittaa, tai sit lisääntyy niin pitkään ku mahdollista, kukin tavallaan.

Ainiin, piti vielä ottaa kantaa tuohon ikä asiaan. :) Mä olen pikkutytöstä asti haaveillut, että haluan nuorena äidiksi, esikoinen syntyi kun olin 20v. Ja olen myös ajatellut, että haluan lapsiluvun olevan täynnä ennen kuin täytän 30v, mutta vielähän mielipide voi muuttua ja elämäntilanne. :)

35-vuotiaana ite sain meidän ekan vauvelimme. Raskaus nyt meni miten meni, mutta en painon tai geenien tms mihinkään riskiryhmään kuulunu eikä lapsivesien ennenaikaselle menolle syyttä löyetty. Ja kanssasisaria samasta tai muusta raskauden komplikaatiosta johtuen oli vuodelevossa koko naisen hedelmällisen ikähaitarin leveydeltä.

Totta että olisin itse halunnut lapsen ja lapsia aikaisemmin, mutta näin nyt meni ja kiitollinen olen omasta rakkaasta. <3

Meillä olikin tänään neuvola. Poika nyt 5,5kk. Painoa 6050g ja pituus tasan 60. Sai roiset rokotukset ja on nyt illan huutanu kipuitkua että piti suppo antaa reppanalle.

Hauskaa perjantai iltaa!

Meillä paristi poika kääntynyt itsestään kyljelleen ja hengannut siinä. Montaa kertaa en kyllä ole tätä nähnyt. Mutta jos kädellä auttaa kyljelleen, niin kääntyy siitä kyllä vähemmällä tai enemmällä ähinällä mahalleen. Mahallaan puskee jo hienosti käsillä ylös ja jalat potkii ja sätkii. Harjoittelee myös konttausasentoa.

Meillä käännytään selältä masulleen, kummasti on tuo masullaan olokin kiinnostaa kun oppi ite menemään :) Meillä oli tänää 4kk neuvola ja voi hyvä ihme miten kirppu tää meijän kuopus on :O 5730g ja 61,5cm <3 Siskonsa oli samassa iässä n. 7,5kg ja 65cm :D Mutta kuopus näyttää menevän mun vauvavuoden kans identtisissä luvuissa :)

Totesin neuvolassa, että vähä oon nuhanen ollu. Sen jälkee alkoikin kuume kivuta ja nyt mennään 38.8 o.O

Poodle paranemisia sinne! Ja toivottavasti Metsäläisellä menee rokotusvaivat nopeasti ohi!

Meillä käännytään taas selältä mahalleen vaan vasemmalta puolelta, mutta oikealta yrittää myös. Pari viikkoa sitten treenaili ahkerasti kääntymistä ja sitten ei kiinnostanut koko homma yhtään vähän aikaa ja nyt jatkuu taas kääntyilyt :happy: Mahallaan ollessa peppu nousee jo hienosti ja yrittää eteenpäin, mutta ei liiku vielä. Sylissä vääntää ittensä välillä väkisin jo melkein istumaan asti.

Meillä alkoi maitoaltistus eilen. Sai eilen normimaitoa 1dl, tänään 2dl ja huomisesta eteenpäin 5dl. Saa nähdä kuinka huomenna käy :eek: Pientä ihottumaa havaittavissa poskissa ja rakeista puklua noussut taas sekä vähän itkuilua ja nieleskelyä. Viimeksi, kun kokeiltiin normimaitoa niin seuraavana päivänä ei nukuttukaan päikkäreitä ja itkuilua koko päivän. Silloin sai koko päivän ruuat normimaitoa.

Takaisin