Joulukuun lörppisketju

Murunen2015

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukokuunmammat 2015
Niin se vaihtuu taas kuukausi ja pikkuiset meille kaikilla jatkaa kasvuaan. :)

Kohta pääsee jouluostoksille ja suunnitteleen mitä sitä tänä vuonna joulupöydässä oliskaan tarjolla.. Ihanaa! :)
 
Tässä just tajusin et aamulla saa avata ensimmäisen luukun mun ihan ikiomasta suklaakalenterista :) Ihanan rento viikko tulossa ku huomenna hieronta :Heartred sitten olisi pari työvuoroa ja perjantaina pääseekin jo ikeaan shoppailemaan haaparannan puolelle :) :)
 
Me ollaan kyllä niin jouluihmisiä, että tää aika on aivan ihanaa :Heartred Vielä kun saatais vähän lunta, että poistuis kaikki harmaus! :)
 
Ihanaa joulukuuta ja joulun odotusta kaikille! ♥
Mulla onkin tänä vuonna vähän terveellisempi joulukalenteri, nimittäin teejoulukalenteri :) anopilta sain kun on terveyskaupassa töissä. Varmasti hyvä vaihtoehto mulle, kun en oo kahviakaan saanut menemään alas sitten syyskuun :wink
 
Mä en ole tehnyt vielä mitään joulun eteen. Yleensä teen aina itse lahjoja ym mutta tänä vuonna ei minkäänlainen askartelukärpänen puraissut, huoh. Enkä todellakaan jaksaisi lähteä ostamaan mitään, täällä pienessä pitäjässä ei oikein edes ole kauppoja. Nooh.

Minäkin tosiaan ostin ihan vain sen tuubimallisen tukivyön näin alkuun, satsaan sitten siihen tukevampaan jos tunnun tarvitsevan myöhemmin.
 
Me käytiin lauantaina ostelee joululahjoja enkä kyllä enää ikinä laita saapikkaita jalkaan tollaselle reissulle :D harvoin käytän korollisia kenkiä ja nyt sit aattelin uudehkot kengät laittaa jalkaan...6h myöhemmin mies sano et näytän perunasäkille kun tuntu etten pysty ees jalkoja nostamaan kun koski niin paljon :D kaikenlisäks oli joulukadun avajaiset niin joka paikka oli ihan täynnä...sai jonotella vessoissa mummojen ja lapsien kanssa kun ite piti ravata tunnin välein pissalla :confused:
 
Mulla korkokengät on tehny ihan kamalan alaselkäkivun. Täytynee tyytyä pitämään vaan tasapohjaisia kenkiä koko loppuraskauden ajan, tai sitten ahkeroida selkä-pakarajumppia niin paljon kun vaan voi. Painopiste muuttuu väkisinkin eteenpäin ja vetää lantiota eri asentoon ja korkokengät vielä pahentavat sitä. Itselläni alkuvuodesta on vieläpä todettu (hieman erityyppisten kuin nyt) selkäkipujen taustalla toispuoleinen pakaralihasheikkous, joten pitää todella jaksaa jumpata riittävästi fysioterapeutin ohjeiden mukaan jos haluaa pitää selkäkivut poissa!
 
Jipiii, joulukuu! Mulla on ihan sairas kiire 20.12. asti töissä. Sitten koittaa pitkä loma. Eteneepä tämä raskausaikakin kohti puoliväliänsä ripeään kun juosten mennään... :grin
 
Alle 2 viikkoa jouluun :eek: mihin tää aika menee? Mä oon eläny viikon suklaalla ja piparilla, en ehkä halua käydä vaa'alla ens viikon neuvolalääkärissä :grin
 
Mä oon vaiheessa joulukorttien kanssa! Rajattiin et vain läheisimmät saa ja niitä tulee silti yli 20! Ö_Ö
 
Mä sain onneks kortit kirjotettuu ja mäkin karsisin tänä vuonna jotain pois mut silti niitä oli n.20..Täällä kärsitty eilen ihan sikana häpyluun tai jonkun muun mikä tuo alhaalla on niin vihlonu ihan hirveesti.. :sad001
 
Mie aloitin valmistelut varmaan jo lokakuussa :D Ei niitä esim. korttien tekoa saa kuitenkaan valmiiks yhdeltä istumalta. Yhtenä päivänä leikkaa kartonkia, toisena päivänä liimaa, kolmantena kirjoittaa tekstit jne... Yhdet villasukat neuloin lahjaksi jo ihan ekana (viime raskaudessa oli kipeet ranteet, ainakin loppuvaiheessa, et neulominen teki kipeää. Nyt ei vielä ainakaan ole tullut samaa vaivaa). Nyt on kuusi (muovi) jo koristeltuna ja ikkunoissa tonttuja jne. Herkkuja tulee välttää radin takia, vielä on ollut helppoa, mut pakkohan se on ainakin yks pelti torttuja paistaa ja yks paketti pipareita et mies ja tyttökin saa.... Olen pystynyt olla ostamatta suklaarasiaa, mut 1pieni löytyy jo kun mummu osti. Himoan jo nyt maksalaatikkoa :sad001 Ja lunta sais tulla!!!
 
Meillä ei oo oikeen mitään joulukoristeita kotona kun on ollut todella hektinen syksy enkä oo saanut ostettua/laitettua mitään. Toisaalta vietetään joulu muualla niin ei haittaakaan :) seuraavana jouluna ostetaan kuusi niin pikkuinen pääsee sitä ihmettelemään, ja muutenkin vietetään ensimmäinen joulu kotona ♡ Joululahjat olen jo suurimmaksi osaksi onneksi hankkinut :)

Tänään sain tehtyä taas yhden tentin koulussa pois alta ja enää on 2 koetta ennen joululomaa!!! :)

Iltapäivällä lähtee lento Osloon, ihanan ystäväni luo viikonloppua viettämään ♥

Mahtavaa viikonloppua ja joulun valmistelua kaikille! :)
 
Puuh, meillä on ollut muuttorumba päällä tässä kohta kuukauden. Nyt on vähän pakko avautua :confused: Itse muutto meni ihan uskomattoman liukkaasti ja hyvin. Kaikki toimi. Mutta sitten uudessa asunnossa alko kaikki ongelmat. Itse asunnosta tykkään kyllä kovasti, ja 20 neliömetriä lisää tuntuu luksukselta!

Täällä on ollut putki- ja sähköremppa hiljattain. Vettä valui vessan alakaappiin yhdestä putkiliitännästä, mutta se taidettiin saada hoidettua (ehkä). Sähköpistokekin oli hajalla ja tarvittiin pari sähkömiestä jäljittämään vika (muutenkin sähköpistokkeet kortilla 50-luvun taloissa). Televisiosta näkyy vain pari algerialaista ja itävaltalaista kanavaa, vaikka mitä tekis. Internet- ja televisiokaapelit on vedetty remontin yhteydessä vain makuuhuoneen kauimmaiseen laitaan. Siis MAKUUHUONEESEEN, joka on ihan selvästi makuuhuone. Olohuoneessa ei ole pistokkeita, paitsi vanha TV-pistoke, joka lakkaa pian toimimasta. Ollaan yritetty saada langattomalla verkolla toimiin meiän pönttötietokoneita, mutta ilmeisesti neljä betoniseinää estää Internet-yhteyden muodostumisen tai siis se on tämänhetkinen ykkösteoria. Yks vanha koodari kävi myös katsomassa tilannetta, ja hänenkin oli vaikea keksiä, missä vika piilee, kun kaikki on ristiriidassa (kaikki osatekijät ovat jossain vaiheessa osoittaneet toimintakykynsä).

Koko sotkussa ehti hajota mun tietokoneesta näppäimistön ja hiiren pistokkeet, ja tarvi hankkia USB-liitännällä olevat vehkeet. Nyt pääsin nettiin, kun pingotin taas kerran 15 metrin kaapelin huoneiston yhdeltä laidalta toiselle. Ei mee ovet kiinni, ja kompastelen jatkuvasti johtoon. Erinäisten välivaiheiden kautta on nyt päädytty tulokseen, että mun isäni vetää Internet- ja TV-kaapelin olohuoneeseen ja pyytää yhtä tuttua sähkömiestä tekemään loput liitännät. Näin vois vihdoin purkaa kirjat kirjahyllyihin eikä tarttis elää tämmösten valtavien laatikkotornien keskellä. Nii ja remppamiehet oli varmaan hajottanu vuokranantajan pesukoneen, jota oltais saatu käyttää. Pari putkea oli halki. Pesukone oli lisäksi täynnä käsipaperia. Lopulta tartti hankkia oma pesukone. Vinttiin ei saatu pariin viikkoon tavaraa, koska kongolainen maalariharjoittelija oli maalannut vintin ovet ovien ollessa kiinni. Karmien väliin mennyt maali oli kuivunut ja juntannut ovet täysin kiinni. Lopulta saatiin muskelikas rakennusmies repimään ovi auki :grin Kaikkeen normaalitoimintaan menee tässä uudessa asunnossa 20 minsaa ekstraa, ku yrittää säätää jotain asiaa toimiin.

Mutta valoa jo näkyvissä tunnelin päässä :) Hain pari päivää sitten oman peipipoksini Lastentarvike-liikkeestä ja kokeilin työntää vaunuja ekaa kertaa elämässäni. Ultra on ens viikon perjantaina, iiks! Toivottavasti kaikki on hyvin. Luin jo eilen kohtukuoleman kohdanneiden tukisivuja, koska oon vähän paranoidi. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin, ku saatiin avioliittolakiesityskin läpi (vielä kun saataisiin transihmisten pakkosterilisointi loppumaan sukupuolen korjauksen yhteydessä, ei kuuroja, mielenterveyspotilaita tai kehitysvammaisiakaan pakkosterilisoida nyky-Suomessa tietääkseni).
 
Jee mies kysy haluunko joulukuusen kotiinki, tänään se osti kuusenjalan ja jotain koristeitakin ja huomenna mennää mehtään ettii puuta :P
 
Enpäs ollut huomannut että oli joulukuulle oma lörpöttelyketju :eek:

Hyviä Oslon reissuja Kirsikka2014! :)

Voi vitsit mää repesin tuossa kongolainen_maalariharjoittelija kohdassa :D Toivotavasti alatte pikkuhiljaa saamaan asuntoa kodin oloiseksi Mangusti tuosta kaikesta sähellyksestä huolimatta :)

Täällä tullut yön aikana ekat kunnon lumet maahan, ihanata sanon mä :grin Jos en ois flunssassa niin menisin tonne hankeen pyörii saunan lauteilta, nyt vielä kun tota lunta tuolla on :P Ja meillä meni aikalailla saman kaavan mukaan nuo joulukortit, parisenkymmentä niitä tuli tehtyä, mut onneks oli muksut niin innoisaan perunapainatus-muoteista että meni yllättävän sutjakkaasti nui askartelut :) (mielestäni siis, joku muu saattaisi olla eri mieltä, aloittettiin noiden teko noin 1½kk sitten ja eilen ne saatiin postiin kiikutettua :grin )
 
Mangusti, anteeks ja samalla kiitos. Mä kärsin ihan infernaalisia kipuja tällä hetkellä, mutta sun teksti sai mut nauramaan ääneen! Lähinnä toi kongolainen maalaustyyli :D
Voin myös sieluni silmin kuvitella ton piuhaongelman, koska olisin ihan raivona itsekin. Tosin mun mies on sähkäri, joten minä saan nopeasti kuntoon moiset jutut mutta silti pystyn kuvittelemaan sun ahdingon!!

Minä tosiaan olin taas sairaalassa kipujen takia kolme päivää. Alkais nyt todenteolla jo riittää.. Alan olemaan jo ihan loppu näihin kipuihin. Toivon että ennen joulua jo olisin kunnossa. Ihan kaikki hommat levällään vielä, onneks kaikki ymmärtää :)
 
Jes, me vihdoin käydään valmistelemaan vauvan tuloa! Muutetaan miehen tyttö pienestä makuuhuoneesta isompaan huoneeseen, joka on ollut työhuoneena. Pienestä makkarista tulee sitten vauvan huone. Työhuoneen tavarat sitten päätyvätkin ympäri taloa... Vuodesohva sijoitetaan toistaiseksi vauvan huoneeseen, pöytätietokoneelle tehdään paikka portaiden alle, työhuoneen tv laitetaan yläkerran aulaan, yläkerran aulassa ollut kirjahylly siirretään olohuoneeseen, olohuoneesta videotykki käännetään 180 astetta ympäri toiselle seinälle ja muutetaan huonekalujen paikkoja. Olohuoneessa ollut matalampi hylly vaihdetaan yläkerran aulaan kirjahyllyn tilalle. Vaatehuoneesta otetaan lipasto lisäsäilytystilaksi miehen tytölle, portaiden alla ollut arkku laitetaan johonkin ja ja... Tämä sotku selvinnee kunhan lähdetään hommiin. Huh, pyörryttää jo tämä huonekalujen uudelleenjärjestelyn määrä. :happy090
 
Juu, tää muutto meni vähän komedian puolelle :grin Vitsit, Hennannaa, oon kateellinen sun sähkärimiehestä (vaikka sen avainniput heliseekin aamuisin)! Vedettiin isän kanssa vähän piuhoja, ja se oli yllättäen ihan hullun hauskaa :p Tuli sellanen fiilis, että vois lukee sähköasentajaks. Tosin mulle tulee usein näitä innostuspuuskia, ku oon aina niin kiinnostunut kaikesta. Muistan, ku kävin opetushallituksen luennoilla liittyen opettajan pedagogisiin opintoihin ja olin ihan tulessa erilaisista laeista, jotka pitää ottaa huomioon kunnallisena viranhaltija. Sillon olin ihan lähdössä seuraavaks oikeustieteelliseen :grin

Miten oot, Hennannaa, jaksellut leikkauksen jälkeen? Ei kuulosta helpolta, jos sairaalaankin on tarttenut lähteä. Paljon, paljon jaksamista sinne!

Pikkuhiljaa oon tiedostanut joulun olevan kynnyksellä. Suurimman osan lahjoista oon jo hankkinut. Yritän aina miettiä sellasia lahjoja, jotka olis hyödyllisiä tai ainakin sellaisia, etteivät jää kaappeihin pyörimään. Itse en ole krääsän ystävä enkä erityisemmin ilahdu jonninjoutavista lahjoista, joita pitää sitten säilytellä kohteliaisuudesta. Tämä ajatusmalli tosin aiheuttaa normaalia enemmän päänvaivaa lahjahankintojen kanssa. Joululaulujakin kävin jo laulamassa kirkossa (otin sen ehkä piirun verran liian vakavasti, kun lämmittelin ääntäkin 45 minsaa ennen "suoritusta" :oops:). Mutta laulaminen kirkossa on vähän turhauttavaa näin mezzosopraanona. Haluaisin laulaa kunnolla, mutta viimestään useimpien joululaulujen kertosäkeet menee sellaseks vinkumiseks, ku ei ääniala riitä ylhäältä. Tai oikeestaan mulla on aina ollut semmonen "aukko" äänialassa, eli menee ylempää ja alempaa, mutta just siitä aukon kohalta ei kuulu ku pihaus. Ison osan lauloin sitten asteikon alempaa miesten tyyliin, mutta vähän tuntu kurkussa se mörinä.
 
Mäkin yritän aina epätoivoisesti keksiä jotain erityisempää lahjaa, tai elämyspainotteista, tai jotain oikeasti käytännöllistä tai "kuluvaa". Hermostun kanssa itse kaapit täyttävistä tavaroista, jotka on lahjaksi saatu. Usein vielä niin, että tavara on kyllä periaatteessa ihan kiva, mut eipä tuu käytettyä ja ilman pärjäisi ihan yhtä hyvin (ja pienemmällä kaappikaaoksella). Tänä vuonna olen ihan tyytyväinen keksimiini lahjoihin :)
 
Takaisin
Top