Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Fantti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä se siitä vilkastuu. Nyt on joulu ollut ja välipäiväalet alkaa ja sit vielä uusi vuosi niin varmasti on monella tohinaa :) itselle tää alkupuolisko on ns se tylsin vaihe niin jotenkin vaan lipuu eteenpäin. Rakenneultran jälkeen tuntuu että aina sit aktivoituu enemmän :) ja monesti ollut tänne kirjoittamassa jotain mutta sit lapset tulee repimään että haluavat jotain tai tarttee jotain tehdä. Odotan niin että kerhot taas jatkuu loppiaisen jälkeen :D nytkin nukutan samalla pienimmäistä päikkäreille :D

Joo, onhan tämä joulunaika vähän sellaista, että monella on hässäkkää. Ehkäpä tosiaan vilkastuu sitten, kun iso osa alkaa olla toisella kolmanneksella tai vielä pidemmällä. :)

Mulla alko aattona menkkamaiset tuntemukset alavatsassa ja pienesti värjäytynyttä vuotoa tuli kanssa (pyyhkiessä). Eilen sama jatku, kunnes sitten illalla klo 22 tuli ihan kirkasta verta pönttöön, mistä mä tottakai menin aivan paniikkiin. Suuntasinkin hysteerisesti itkien acutaan jossa 1,5h venailin omaa vuoroani.
Lääkäri ultras vatsan päältä ja siellä se pieni heilu ja liikutteli käsiään ja piti jotain keskiyön-bileitään sydän sykkien... Ei sille vuodolle mitään selitystä löytynyt ja lekuri epäili jonkun verisuonen vaan katkenneen.
Mut hitto että säikäytti. Onneks on toi doppler kotona, niin voi sillä tarkistella menoa, kun edelleen on aika säikky olo.
(Viikkoja tänään täynnä 13+0)

Error, mäkin olisin mennyt tuosta paniikkiin. Onneksi pääsitte tsekkaamaan että kaikki oli kuitenkin hyvin <3

Nuppurainen, onnea hyvistä ultra-uutisista! :)

Mulla alko aattona menkkamaiset tuntemukset alavatsassa ja pienesti värjäytynyttä vuotoa tuli kanssa (pyyhkiessä). Eilen sama jatku, kunnes sitten illalla klo 22 tuli ihan kirkasta verta pönttöön, mistä mä tottakai menin aivan paniikkiin. Suuntasinkin hysteerisesti itkien acutaan jossa 1,5h venailin omaa vuoroani.
Lääkäri ultras vatsan päältä ja siellä se pieni heilu ja liikutteli käsiään ja piti jotain keskiyön-bileitään sydän sykkien... Ei sille vuodolle mitään selitystä löytynyt ja lekuri epäili jonkun verisuonen vaan katkenneen.
Mut hitto että säikäytti. Onneks on toi doppler kotona, niin voi sillä tarkistella menoa, kun edelleen on aika säikky olo.

Mulla oli ekassa raskaudessa samanlainen kokemus, tosin jossain 7kk paikkeilla. Mitään syytä ei vuodolle löytynyt! Mutta kyllä säikytti :( tsemppiä sulle!!

Hui, säikäytti varmasti kyllä todella.Onneksi kaikki oli hyvin!

Mulla oli ekassa raskaudessa samanlainen kokemus, tosin jossain 7kk paikkeilla. Mitään syytä ei vuodolle löytynyt! Mutta kyllä säikytti :sad001 tsemppiä sulle!!

Kiitos!
Menikö sulla sen raskauden kohdalla muuten kaikki ihan hyvin?

Onko muilla alkukuun odottajilla maha tullut näkyviin? Mulla nyt 12+3 ja kyllähän se jo vähän pömpöttää, illalla tuplasti enemmän. :angelic:

Kiitos!
Menikö sulla sen raskauden kohdalla muuten kaikki ihan hyvin?

Muuten kyllä mutta poika lähti sitten syntymään ennen aikojaan viikolla 37, lopulta sitten tehtiin pitkittyneen synnytyksen takia kiireellinen sektio 37+3.
Sieltä syntyi alle 3kiloinen ja 46senttinen terve pikkumies ^_^

Muoks. Mutta siis tuo verenvuoto ei liittynyt tähän ennenaikaiseen syntymään mitenkään. Että huoli pois :)

Muuten kyllä mutta poika lähti sitten syntymään ennen aikojaan viikolla 37, lopulta sitten tehtiin pitkittyneen synnytyksen takia kiireellinen sektio 37+3.
Sieltä syntyi alle 3kiloinen ja 46senttinen terve pikkumies ^_^

Muoks. Mutta siis tuo verenvuoto ei liittynyt tähän ennenaikaiseen syntymään mitenkään. Että huoli pois :)

Ihana kuulla, että syntyi terve lapsonen :happy:

Onko muilla alkukuun odottajilla maha tullut näkyviin? Mulla nyt 12+3 ja kyllähän se jo vähän pömpöttää, illalla tuplasti enemmän. :angelic:

Mulla pömpöttää kans, mutta näyttää toistaseks vaan siltä että oisin syöny kamalasti liikaa, varmaan kun tota elopainoa on ekstraa jo ennestään:laughing002
Ootan malttamattomana että maha pullahtaa kunnolla näkyviin, niin voi sit hyvällä omatunnolla pukeutua mihin haluaa, eikä tartte yrittää peitellä sitä enää.

Täällä näkyy jo selkeä pieni raskaus maha, viikkoja 13+0 :)

Mulla myös turvotusta aivan järkyttävästi ja tavalliset korkeavyötäröiset farkut on voinut unohtaa jo aikoja sitten. Turvotus alkoi tosi aikaisin ja töissä yksi tuli jo onnittelemaan koska maha kuulemma jo näkyy. Sanoin ettei se kyllä viikolla 11 varmaan vielä vauvasta johdu mutta kiitos vaan :smiley-angelic006

Mulla näkyy jo vauvamasu, salaisella puolella kuva :joyful: kyllä on merkitystä sillä, et on toinen vauva tulossa. Ja niitä repäisykipuja, mistä yhdessä ketjussa puhuttiin, ei ole läheskään niin paljon kuin ekassa. Varmaan ne kiinnikkeet ovat venyneet jo ekassa raskaudessa.

En ole vielä aikoihin hankkimassa vauvalle tarvikkeita, mutta eilen tuli mielenkiinnosta selattua läpi vuoden 2018 äitiyspakkauksen sisältö. Esikoiselta on kyllä kaikenlaista säästössä, mutta pitänee tehdä jonkinlainen inventaario kun välissä on niin monta vuotta ettei ole tarkkoja muistikuvia mitä tuolta varastosta löytyy... Joka tapauksessa aiomme ottaa äitiyspakkauksen. Minulle on sinänsä aivan sama, minkä vuoden pakkauksen saamme, otan sen tyytyväisenä vastaan. Mutta: huomasin silti, että tässähän taitaa lasketun ajan ajankohdan takia olla kikkailun mahdollisuus. Jos vuoden 2018 pakkaus on mieluisampi, hakee pakkausta niin pian kuin se on mahdollista, jos taas vuoden 2019, jättää pakkauksen hakemisen viime tinkaan. :grin Uusi pakkaus julkistetaan kai yleensä siellä maaliskuun puolivälin kieppeillä, pitää sitten kurkistella miltä se mahtaa näyttää...

Tänään oli neuvola, ja sain lähetteen sokerirasituskokeesen. Iiik..
Onko kukaan käynyt jo siinä?
Kammottaa jo valmiiks se olo mikä siitä tulee koko päiväks.

Muokattu viimeksi:
Joudun ensi viikolla sokerirasituskokeeseen, koska ensimmäisen kanssa jouduin siihen. Mulla on kahden tunnin rasitus, onneksi( joissain tapauksissa voi kuulema olla viisikin tuntia) . Esikoisen kanssa ensimmäinen rasitus keskeytyi koska oksensin. Toinen kerta meni paljon paremmin ja heti kokeen jälkeen menin sairaalan kanttiiniin syömään.pitää muistaa ottaa pientä syötävää mukaan. Onneksi sain sen päivän töistä vapaaksi, ei puhettakaan että töihin sen jälkeen menisin.

Tässä raskaudessa ei minulla ole sokerirasitusta tiedossa, ellei ilmene jotain syytä (sokeria virtsassa, epäily kookkaasta vauvasta tms.) kesken raskauden. Ekassa raskaudessa rasituksessa olin ennen kolmannen raskauskolmanneksen alkua, koska olin yli 25-vuotias ensiodottaja. Arvot olivat kunnossa, joten tässä raskaudessa rasitusta ei automaationa tehdä. Mulla rasitus meni ekassa raskaudessa helposti osittain sen takia, että glukoosiliemi oli jääkylmää eikä minusta maistunut ollenkaan etovalta kylmänä. Oli niin kova jano paaston takia, että huitaisin koko liemen kerralla. :joyful: Eväät mulla oli mukana, jotta saatoin syödä heti kun viimeinenkin verikoe oli otettu. Ei siis jäänyt mitään traumoja, mutta jokainenhan reagoi tuohon yksilöllisesti. Raskaudet voivat olla samalla ihmiselläkin hyvin erilaiset, joten toivotaan että niillä, jotka rasitukseen ovat menossa, menisi tällä kertaa iisisti!

Ens viikolla ois toi edessä. Jokaisessa raskaudessa käynyt. Inhottavinta on se jos labran penkit on huonot istuttavat nii selkä alkaa särkeä siinä. Muuten ei sit hankaluutta oo ollut sit kun on saanu syötyä taas.

Mutta kannattaa varautua siihen että saattaa iskeä jokin törkeä mässäilyhimo ja yrittää välttää sitä. Suunnittelee etukäteen mitä syö sen jälkeen nii se olokin tasaantuu nopeammin paremmalla ruualla

Takaisin