Joulukuun jutut

Täällä on kyllä juuri tuota painetta,eikä pysty kävelemään pitkiä matkoja tai seisomaan pitkiä aikoja. Muutaman tunnin kun teki joulushoppailuja,oli alaselkä ja alavatsa niin kipeät että ei voinut kuin maata sohvalla loppuillan. Viilto ja sukkapuikkomaisten tuikkailukipujen lisäksi tuntuu välillä ihan kuin olisi harjoitussupistuksia.. Välillä vähän huolettaa mutta kaiken pitäisi olla OK.
 
Mutta siis teilläkin tuntuu ihan tuolla emättimessä? Ei mitenkään kohdun/alavatsan kohdalla..?
 
Mutta siis teilläkin tuntuu ihan tuolla emättimessä? Ei mitenkään kohdun/alavatsan kohdalla..?

Joo,paine tuntuu nimenomaan emättimessä varsinkin kun seisoo pitkään. Välillä on myös häpyluu tosi kipeä.Mietin jo että onko mulla joku kohdunlaskeuma tms.kun tuntuu paine jotenkin niin alhaalla,mutta eipä tuo ole ainakaan ennen tätä raskautta vaivannut mitenkään..tuntuu kyllä että kohdunsuu/kohdunnapukkakin on tosi alhaalla,paljon matalammalla kuin normaalisti :confused:
 
Mulla ei oo ollut varsinaisesti paineen tunnetta, mutta liitoskipuja on alkanut jo olla. Kesti hetken tajuta mitä se on. Häpyliitos, joka siis jotenkin löystyy, on suunnilleen emättimen kohdalla ja siellä päin olen tuntenut vihlaisuja. Välillä kävely on sattunut ja on pitänyt hidastaa tahtia. Silloin kipu tuntuu myös alaselässä. Onneksi ei oo ollut mitään pahaa kipua vielä, ehkä enemmänkin tuntemuksia.
 
Voi ei,alaselkä kivut on niin pahoja :sad001
Itse huomasin että tais olla liikaa joulustressi ja 4h autossa matkustaminen ku tuli pari napakkaa supistusta, onneks levol rauhottu ne sekä harjotussupparit.Ei tarvis kyl viel noita tulla..
 
Mulla ei oo ollut varsinaisesti paineen tunnetta, mutta liitoskipuja on alkanut jo olla. Kesti hetken tajuta mitä se on. Häpyliitos, joka siis jotenkin löystyy, on suunnilleen emättimen kohdalla ja siellä päin olen tuntenut vihlaisuja. Välillä kävely on sattunut ja on pitänyt hidastaa tahtia. Silloin kipu tuntuu myös alaselässä. Onneksi ei oo ollut mitään pahaa kipua vielä, ehkä enemmänkin tuntemuksia.

Joo sama alkanut täällä, ja tuntuu välillä kipeämmältä mitä ekan kanssa
 
Mulle tuli joogan jälkeen ihme paineen tunne ja "kohtu tuntui".. en tiedä mitä se sitte oli! Mut joo oli inhottava olo joten päätin vaa lepäillä. Jooga jää väliin tästä edespäin, tai no ehkä jtn mammoille suositeltuja liikkeitä :0)...

Käveleminen ja hiihtäminen on ok, testattu :)
Jumppaa koitan vuoden alusta.. et miltä tuntuis tuleeko noita ihme paineita..
 
Ja muuten jos on stressannut tai esim. itkettänyt niin silloin tulee heti ikävä olo ja paineen tuntu! Et ihan ku tulis muistutus et pitää höllätä ja rauhottua o.O
 
Onko kellään muulla ollut kipuja pakarassa/ takareidessä? mulla alkaa töitten aikana (yleensä töitten jälkeen) sattumaan pakara ja takareisi mutta aina vain oikealta puolelta. tekee tosi kipeetä ja en meinaa päästä ees sohvalta ylös ja perus liikkuminen tekee kipeää. en tiiä pitäiskö mennä käymään lääkärissä jo pikkuhiljaa. inhottavaa kun ei voi oikein liikkua töitten jälkeen ja sillon ku liikkuu niin hammasta saa purra ja lujaa. menee kyllä aina ohi illan mittaan onneksi.
 
Tuttua kipua :wink viime raskaudessa sama homma,alkoi rv 15 ja sama tälläkin kertaa. Lääkäri sanoi että iskias-hermo. Mitään helpotusta en tähän vaivaan löytänyt. Hammasta purren mennään etiäpäin :) välillä parempi, mutta jos oikeean touhuaa vetää hermo jumiin...
 
Voi ei. Toivottavasti ei kestäisi kovin kauaa. mä olen keittiössä töissä ja nostelua ja liikkumista paljon. :confused:
 
Onko kellään muulla ollut kipuja pakarassa/ takareidessä? mulla alkaa töitten aikana (yleensä töitten jälkeen) sattumaan pakara ja takareisi mutta aina vain oikealta puolelta. tekee tosi kipeetä ja en meinaa päästä ees sohvalta ylös ja perus liikkuminen tekee kipeää. en tiiä pitäiskö mennä käymään lääkärissä jo pikkuhiljaa. inhottavaa kun ei voi oikein liikkua töitten jälkeen ja sillon ku liikkuu niin hammasta saa purra ja lujaa. menee kyllä aina ohi illan mittaan onneksi.

Just tässä pari päivää paininut saman ongelman kanssa! Huh,onpa helpottavaa että muillakin ollut samaa. Pari pvää sitten veti koko oikean pakaran ja jalan nivusesta nilkkaan asti ihan jumiin. Tuntuu juurikin joltain hermosäryltä. Yöllä piti ottaa panadolia ja laitoin kylmägeeliä koko jalan mitalta. Oon yrittänyt venytellä ja rullailla pilates-rullalla mutta noh...eipä juuri oo ollut apua.
 
Taitaa tuo iskias kipuilu olla aika yleistä eikä siihen taida oikein muu auttaa ku lepo :/
Ite teen hoitotyötä ja tulee oltua jaloilla kans paljon pitkin päivää/yötä,ei ainakaan vielä ole kipuja missään tuntunut. Ei kyllä yhtään huvittais jäädä saikulle töistäkään kovin aikaisin jos nyt jotain kipuja tulis..aika menee muutenkin tosi hitaasti,oispa jo kesä! :)
 
Minä täällä taustalla seurailen teidän juttuja :happy: Nyt menossa rv 17+2, LA 7.6.

Noihin iskias kipuihin, liitoskipuihin, selkävaivoihin ym saa nopeasti apua osteopatia hoidolla tai kalevalaisella jäsenkorjaajalla. Varsinkin osteopatia on täysin kivutonta hoitoa jossa mennään vain sen mukaan mitä keho antaa myöten eli täysin turvallista! Kannattaa ihmeessä käydä jos sellainen kodin läheltä löytyy. Osa on vielä erikoistunut raskaana oleviin/lapsiin!
 
Huh kun väsyttää. Oli tänään sokerirasitus ja pikkuneidin kanssa herättiin jo poikkeuksellisesti viideltä kun yleensä nukkuu 7 asti.. Siitä sit labraan ja siellä ihan tokkurassa 2 h. Olin ihan satavarma että napsahtaa tässäkin raskaudessa radi mutta nyt ainaki ekassa rasituksessa oli arvot hyvät. Toisen kerran sit myöhemmillä viikoilla kattoon mikä on tilanne. Tänään rv 16+0.
 
Onko kellään kokemusta emmaljunga cerox rattaista? saisit 100 eurolla työkaverilta.

Melkein tekis mieli mennä jonnekkin jäsenkorjaajalle tai jonnekin tän jalan kanssa. ei pysty tekemään mitää ainakaa 3-4 tuntiin jos erehdyn menemään pitkäkseni sohvalle.
 
Takaisin
Top