Joulukuun jutut

No niin siitä painosta... mulla kans nousi alkuun pari kiloa, mut tällä hetkellä ei ole kuin kilo ekstraa. Jopa ihmettelen sitä kuin vähän - en oo nimittäin syönyt niin terveellisesti kuin ehkä joskus olisin toivonut tässä tilanteessa tekeväni :) huomasin sittemmin että turvotukseen auttaa se, ettei syö iltasin kuin ihan vähän, varmaan sama keino estänyt turhat lihomiset.
 
Joo mä oon huomannu kans ku en syö illalla paljoo ni paino pysyy ja turvotukset paremmin hallinnassa.
 
Mulla tuli alkuun vaan miinuskiloja oksentelun ja sen takia ettei mikään mennyt alas. Painoa on nyt alkanut kuitenkin tulemaan 200-500g viikossa ja plussalla oon sellaisen 1,5 kg. Ei nyt kovin paha, mut tuntuu et turvotus on iltasin jäätävää. Mun täytyy syödä illalla ihan kunnolla tai herään yöllä pahoinvointiin. :sad001 Jospa tpi pahoinvointi kohta helpottais ja vois vähän vähentää iltasyömistä... Tänään 13+6.
 
Mulla on sama Vadelma_16, jos illalla ei syö hyvin niin yöllä tulee nälkä mistä tulee yökkö. Tai viimeistään heti kun avaa silmät aamulla. Sillä sitä painoa sitten kertyykin...
 
Täälläkin paino noussu plussauksesta sen 1-2 kg. kun välillä tullut syötyä nälkäänsä mitä vaan käsiin sattuu ja mitä tehnyt mieli huonon olon aikana. :D
 
Täällä taas tippunu 3kg mutta mun ylipainolla se ei haittaa yhtään.Ensimmäisen kohdalla tippu ensin 2kg ja sit nousi yhteensä vain 5kg
 
Mutta voi apua että jännittää perjantain ultra.Miks tätä tokan kohdalla jännittää miljoona kertaa enemmän kuin ekan kohdalla?
 
Ai eikö ultrajännityksen määrä olekaan vakio! :D Sulla ei sentään ole enää ku muutama päivä, mulla on vielä viikko. Kyllä tänkin jaksaa jos tänne asti on jo päässyt selväjärkisenä.
 
Ai eikö ultrajännityksen määrä olekaan vakio! :D Sulla ei sentään ole enää ku muutama päivä, mulla on vielä viikko. Kyllä tänkin jaksaa jos tänne asti on jo päässyt selväjärkisenä.

Joo en tiiä miten ekan kanssa en jännittänyt mitään missään vaiheessa ja nyt panikoitu tulevaa ultraa jo montaa viikkoo (ku täälläpäin vakio että oltava yli rv12 että ultrataan vasta) ja tsemii kyl maltat ja jaksat oottaa :happy:
 
Ah meillä kuitenkin ultrattiin neuvolassa ja nähtiin 2cm toukka rv 9+3. :) Eli ei nyt silleen ole niin kova odotus kuin sulla, ehkä enemmän jännittää se et onko edelleen kaikki ok ja joko saa lopettaa suurimman salailun...
 
Ah meillä kuitenkin ultrattiin neuvolassa ja nähtiin 2cm toukka rv 9+3. :) Eli ei nyt silleen ole niin kova odotus kuin sulla, ehkä enemmän jännittää se et onko edelleen kaikki ok ja joko saa lopettaa suurimman salailun...

Joo siis meillä on neuvolassa tooooosi kivikautinen dopleri mil ei oo mitn toivoakaa löytää sydänääniä ennen rv12 (ollaa siel yritetty ja sit neuvolatäti totes et yleensä aina yritetää vast ton rv12 jälkeen) et tää alku on aina pelkkää odottelua sinne ekaan ultraan asti.siks sitä nyt onki kerenny kehittelee kaikki pahimmat ajatukset vaikka kyllähä tuo maha kovasti kasvaa..
 
Ei hemmetti... Eilen illalla alkoi oksentaminen ja loppua ei näy. Vatsa aivan sekaisin ja tässä neljältä yöllä mietin pitäisikö aamulla hakeutua johonkin lääkäriin kun en saa tippaakaan nestettä pidettyä sisällä. Vaikuttaa enemmänkin oksutaudilta kuin raskausoireelta. Pelottaa että vahingoittaa vauvaa nyt jotenkin :sad001 olo on ihan hirveä tekisi vaan mieli itkeä. Limppaa tekee mieli mutta kotona on vaan vettä ja pitäisi aamuun asti odottaa vielä.
 
Ei hemmetti... Eilen illalla alkoi oksentaminen ja loppua ei näy. Vatsa aivan sekaisin ja tässä neljältä yöllä mietin pitäisikö aamulla hakeutua johonkin lääkäriin kun en saa tippaakaan nestettä pidettyä sisällä. Vaikuttaa enemmänkin oksutaudilta kuin raskausoireelta. Pelottaa että vahingoittaa vauvaa nyt jotenkin :sad001 olo on ihan hirveä tekisi vaan mieli itkeä. Limppaa tekee mieli mutta kotona on vaan vettä ja pitäisi aamuun asti odottaa vielä.

Nyt on aika kovia vatsatauteja liikkeellä, tsemppiä! Jos ei nesteet pysy sisällä niin kannattaa mennä lääkäriin, käsittääkseni noin muuten tuollaiset taudit ei vauvaa vahingoita.
 
Tänään on rv 11+1 (menkoista) ja alkuraskauden ultran mukaan rv 10+4. kävin neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan. perjantaina ois ultra, mutta neuvolan tätikkä yrittää saada järjestymään poliklinikalle ultraus aikaa jo tälle päivälle jotta mie saisin mielenrauhan.
 
Tänään on rv 11+1 (menkoista) ja alkuraskauden ultran mukaan rv 10+4. kävin neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan. perjantaina ois ultra, mutta neuvolan tätikkä yrittää saada järjestymään poliklinikalle ultraus aikaa jo tälle päivälle jotta mie saisin mielenrauhan.

Toivottavasti saisit aiemman ajan, perjantaihin on aika pitkä aika odottaa..meilläkään ei saatu sydänäänii kuuluu neuvolassa mutta siellä tosissaa ei oltu huolissaan ku niin huono dopleri, ekanki kanssa siellä kuultiin vast 12+2
 
Tänään on rv 11+1 (menkoista) ja alkuraskauden ultran mukaan rv 10+4. kävin neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan. perjantaina ois ultra, mutta neuvolan tätikkä yrittää saada järjestymään poliklinikalle ultraus aikaa jo tälle päivälle jotta mie saisin mielenrauhan.

Minäkin kävin ultrassa kun neuvolassa ei sydänäänet kuuluneet noilla samoilla viikoilla, kaikki on luultavasti ihan hyvin, tyyppi on vielä aika pikkuinen ja liikkuu paljon, ehkäpä siksi äänet ei kuuluneet. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu, mikä ilmeisesti haittaa kuuluvuutta entisestään. Toivotaan, että siellä ultra järjestyy ja kaikki on hyvin! ❤️
 
Sainkin pikaisesti ajan ultraan. ja tosiaan sykettä ei löytynyt. :sad001 Huomenna aamulla kuudelta osastolle ja aloitetaan lääkkeillä tyhjennys. Tyypin koko vastasi noin 9 viikkosta.
 
Takaisin
Top