Joulukuun jutustelut

Meidänkin neuvolatäti on mukava, mutta se voimavaralomake oli mun mielestä huvittava,vaikka hyvä että tällaisia kartoitetaan! Olen siis voinut todella hyvin, mutta muutamaan kohtaan lomaketta täytyi laittaa että 'välillä ollut väsynyt / stressaantunut tms olo' lähinnä siis johtunut työkiireistä yhdistettynä väsymykseen. Tuli sellainen olo että neuvolatäti oli tästä todella huolestunut, ja niitä 'masennus' pisteitä tuli myös jonkin verran vaikka en siis ole kokenut itseäni yhtään alakuloiseksi. Miten porukka näihin sitten yleensä vastaa, kai kaikkia väsyttää välillä? o_O

Menemme välipäivinä kolmannelle terkkarin neuvolakäynnille, eikä vielä ole tällaisia lomakkeita täytetty. Koen kyllä tärkeäksi jokaiselle perheelle.

Olennaista noihin vastaamisessa taitaa olla, että tarkastelee kysyttyä "viimeistä viikkoa" tai "viimeisintä kuukautta" tai miten asia lomakkeessa on esitetty. Sanoisin että mieluummin yläkanttiin kuin vähätellen :)
 
Meidänkin neuvolatäti on mukava, mutta se voimavaralomake oli mun mielestä huvittava,vaikka hyvä että tällaisia kartoitetaan! Olen siis voinut todella hyvin, mutta muutamaan kohtaan lomaketta täytyi laittaa että 'välillä ollut väsynyt / stressaantunut tms olo' lähinnä siis johtunut työkiireistä yhdistettynä väsymykseen. Tuli sellainen olo että neuvolatäti oli tästä todella huolestunut, ja niitä 'masennus' pisteitä tuli myös jonkin verran vaikka en siis ole kokenut itseäni yhtään alakuloiseksi. Miten porukka näihin sitten yleensä vastaa, kai kaikkia väsyttää välillä? o_O

Ei meillä oo tuollaista tehty:angelic: se alkoholikysely oli 1 neuvola kerralla ja pitkään kahtoi vastauksiani. Kysyi sitten vielä että enkö enempää käytä alkoholia... Mä juon tosi vähän nykyään ja siis vain tyyliin saunakaljan todella harvoin :angelic: totesin vaan etten juo juurikaan nykyään kun harvoin tulee kavereitten kaa lähdettyä minnekkään ja jos lähen niin oon yleensä autolla kun meille on matkaa keskustasta :cat:
 
Meidänkin neuvolatäti on mukava, mutta se voimavaralomake oli mun mielestä huvittava,vaikka hyvä että tällaisia kartoitetaan! Olen siis voinut todella hyvin, mutta muutamaan kohtaan lomaketta täytyi laittaa että 'välillä ollut väsynyt / stressaantunut tms olo' lähinnä siis johtunut työkiireistä yhdistettynä väsymykseen. Tuli sellainen olo että neuvolatäti oli tästä todella huolestunut, ja niitä 'masennus' pisteitä tuli myös jonkin verran vaikka en siis ole kokenut itseäni yhtään alakuloiseksi. Miten porukka näihin sitten yleensä vastaa, kai kaikkia väsyttää välillä? o_O

Kyllä me ihan suoraan puhuttiin väsymyksestä ja työstressistä, ei siitä puhuttu sen enempää kun kerrottiin myös et paljon taitoja purkaa paineita, ja väsymys hormonaalista. Olisiko teillä extraherkkä neuvolan hoitaja :)
 
Meidänkin neuvolatäti on mukava, mutta se voimavaralomake oli mun mielestä huvittava,vaikka hyvä että tällaisia kartoitetaan! Olen siis voinut todella hyvin, mutta muutamaan kohtaan lomaketta täytyi laittaa että 'välillä ollut väsynyt / stressaantunut tms olo' lähinnä siis johtunut työkiireistä yhdistettynä väsymykseen. Tuli sellainen olo että neuvolatäti oli tästä todella huolestunut, ja niitä 'masennus' pisteitä tuli myös jonkin verran vaikka en siis ole kokenut itseäni yhtään alakuloiseksi. Miten porukka näihin sitten yleensä vastaa, kai kaikkia väsyttää välillä? o_O

Mä en edes haluaisi tehdä tollasta voimavarakyselyä nyt kun joutuisin vastaan moneeseen kohtaan neuvolan tätiä huolestuttavasti... Nyt kun elämässä on lähinnä vain jatkuva oksentelu, kotona neljän seinän sisällä olo ja järkyttävä väsymys :yuck: en kyllä sanoi olevani alakuloinen tai masentunut:cat:ootan kyllä kesää enemmän kun joulua :angelic::cat:
 
Menemme välipäivinä kolmannelle terkkarin neuvolakäynnille, eikä vielä ole tällaisia lomakkeita täytetty. Koen kyllä tärkeäksi jokaiselle perheelle.

Olennaista noihin vastaamisessa taitaa olla, että tarkastelee kysyttyä "viimeistä viikkoa" tai "viimeisintä kuukautta" tai miten asia lomakkeessa on esitetty. Sanoisin että mieluummin yläkanttiin kuin vähätellen :)

Kolmannelle? Meillä on ollut vasta 2 neuvola käyntiä :angelic:
 
Meillä on toi voimavarakyselyn vastausten läpikäynti seuraavassa (3.) neuvolassa (tammikuun puolvälissä). Täytyy sanoo, että kun sitä yhdessä tossa yhtenä iltana jo täyteltiin, nii sai tosi hyvää keskustelua kyllä erilaisista aiheista aikaseks! :) kummallakaan meistä kun ei oo lasta entuudestaan, niin ihan hyvää valmistautumista muutokseen antoi tuokin lippulappunen.
 
Joo ehdottomasti hyvä että henkistäkin hyvinvointia kartoitetaan, meilläkin tuli juteltua miehen kanssa vielä enemmän tuon lomakkeen pohjalta.. Onhan tää ollut aika hurja vuosi kun on lähinnä erakoitunut kotona kasvavan masun kanssa, ettei ole ihmekään että on välillä ollut pinna vähän kireällä. Itsekään en oo kokenut olevani yhtään alakuloinen, pikemminkin olo on tosi tyytyväinen ja onnellinen ❤️
 
Meillä on toi voimavarakyselyn vastausten läpikäynti seuraavassa (3.) neuvolassa (tammikuun puolvälissä). Täytyy sanoo, että kun sitä yhdessä tossa yhtenä iltana jo täyteltiin, nii sai tosi hyvää keskustelua kyllä erilaisista aiheista aikaseks! :) kummallakaan meistä kun ei oo lasta entuudestaan, niin ihan hyvää valmistautumista muutokseen antoi tuokin lippulappunen.

Mä oon samaa mieltä että eniten sain koko hommasta irti kun täytettiin omilta osilta miehen kanssa ja oikeasti kunnolla juteltiin.

Jotenkin kun on puolet elämästä ollut yhdessä, toisesta oppii eniten uutta kun vastailee jonkun "ulkopuolisen" ehdottamiin kysymyksiin.

Hirveästi muuta iloa/hyötyä en tosta kyselystä saanut. :rolleyes:
 
Noo toivotaan että myökin se testi saadaan joskus täytettäväksi kunhan neuvolan täti ei hysterisoi vastauksista. :angelic: seuraavaan neuvola käyntiin on onneksi vielä useampi viikko.:cat:
 
Meillä ei ole mitään noita kyselyitä sen enempää käyty läpi...
Alkoholikyselystä katsoi pisteet ja totesi, että kaikki hyvin ja sitä voimavarakyselyä ei pyytänyt edes tuomaan takaisin.
 
Takaisin
Top