Joulukuun jutustelut

Mulla alkanut hirmu into miettiä vauvan huonetta. Pitää ehkä ottaa ihan joku suunnitteluohjelma/kuvanmuokkaus käyttöön.

Tänään ompelen jouluverhot meille. Ihanaa että joulu kohta! :love017
 
Meillä on laitettu joulua siltä osin kuin huonovointisuus antaa myöten (paha raskauspahoinvointi se vaan jatkuu yhä). Eli oksentaen, nukkuen, syöden ja joulua laittaen lähinnä =)

Ensi viikolla neuvola (toinen käynti). Vauva masu kasvaa vaikka olo itsellä onkin huono. =)
 
Elevine, ihanaa, että se kuuluisa pesänrakennusvietti on iskenyt päälle!:love017 Mä niin toivoisin, että mullakin ois jo enemmän (mitä nyt pinterestiä on tullu vähän selailtua), mutta jotenkin en vaan uskalla antaumuksella vielä antaa itelleni lupaa. Mutta hei, kerro jos löytyy joku hyvä ohjelma! Vois auttaa muakin. Paremmin, kun ruutupaperi tai piirtely kirjekuoren kulmaan.:laughing002

Myrsky21, ai siellä on toinen pahoinvoinnin kanssa elelijä? Onpa ikävää kuulla.:sorry: Täällä päivärytmi on vähän sama. Sillä erotuksella, että yleensä 150% jouluihminen ei jaksa oikein ees kiinnostua joulusta kaiken väsymyksen ja muiden olotilojen keskellä. (”Onneks” pakotin itseni koristelemaan meiän mörskän joulukuntoon jo marraskuussa, eipä tartte enää suorittaa kuin joulusiivous.:facepalm:)
 
Melliina: Ai sielläkin voidaan pahoin, tsemppiä jaksamiseen! :cat: Mä oon kanssa niin joulu ihminen ja ärsyttää kun olo on niin naatti että joulujututkin käy voimille. Ihanaa on silti ollut laittaa jouluverhot tms ja että koti on nyt joulu kuosissa (sitä siivousta lukuunottamatta) meilläkin ja enää on lahjojen pakkailua sekä niiden ja joulukorttien vientiä ohjelmassa jos vaan vointi sallinee. :angelic: Katsellaan myös varmaan paljon joululeffoja ja köllötellään vaan masun kanssa ensi viikolla :)
 
Melliina: Ai sielläkin voidaan pahoin, tsemppiä jaksamiseen! :cat: Mä oon kanssa niin joulu ihminen ja ärsyttää kun olo on niin naatti että joulujututkin käy voimille. Ihanaa on silti ollut laittaa jouluverhot tms ja että koti on nyt joulu kuosissa (sitä siivousta lukuunottamatta) meilläkin ja enää on lahjojen pakkailua sekä niiden ja joulukorttien vientiä ohjelmassa jos vaan vointi sallinee. :angelic: Katsellaan myös varmaan paljon joululeffoja ja köllötellään vaan masun kanssa ensi viikolla :)
Kuulostaa ihanalta viikkosuunnitelmalta!:happy::happy: Mun täytyy ens viikolla yrittää taas tehä töitä, että sen jälkeen voin lomailla kaks viikkoa. Menee kyllä joulu varmaan sellasissa olotiloissa tänä vuonna, että huhhuh.
 
Vähän erilaisempi olo tänä jouluna kyllä juu. :smileToivottavasti joulun ruuista ja herkuista pystytään edes jotenkuten nauttimaan tänä jouluna :angelic: On outoa ajatella että ensi jouluna on masu asukki todennäköisesti viettämässä myös joulua. :happy: :santa
 
Sitä todellakin toivon että korona olisi jo pois elämää rasittamasta. Voi korona :banghead:
 
Millaisia teidän neuvolat on? Taas neuvola aikaa puskee (toinen käynti) :angelic: meidän neuvola täti on sellainen lässyn lässyn lää täti ja jotenkin itseäni hirvittää taas mennä istuun sinne sen kanssa. Puhuu siis kuin pienelle lapselle tai koiranpennulle :joyful: meillä on vain yksi neuvola täti asuinalueemme alueella niin ei voi ees vaihtaa:banghead: lisäksi ajat on tosi hankalasti saatavissa eli jos joutuu vaihtaan aikaa niin menee aina n 2-3 viikkoa eteenpäin. Mietin että mitäs jos jollain odottajalla ois murhetta yms ja kaipais tukea :angelic:
 
Meiän täti on puhelimessa aina kamalan etäinen ja nihkee, mutta paikan päällä ollut tosi asiantunteva, empaattinen ja tunti on sujahtanut höpötellessä aina hirveetä vauhtia. Eli on kyllä käyny super hyvä tuuri, vaikka alkuun mietinkin (just sen ekan soiton jälkeen), että pitääkö laittaa vaihtoon. Meillä ois nimittäin sentään yksi toinenkin.

Myrsky21, voisko kuitenkin olla, että hän osais ottaa sellasen jämäkämmän roolin, jos tois jotain murheita esille? Ja mietin, että toimiikohan hän myös lastenneuvolatätinä - jos ois vaan tietty moodi jääny vahingossa päälle.:hilarious:
 
Melliina:
Emmä tiiä mutta sen kanssa jutustelu on raskasta kun on sellanen 2 vee olo :angelic: Onneks noita käyntejä nyt ei ihan joka viikko ole niin eiköhän sen kestä. :oops: Noo tuleepahan lapsen kans varmaan hyvin juttuun jos on myös lastenneuvolatätinä :happy:

Mymmelintyttö:
Kiva että pahoinvointi jäi pois sulta :) Tää raskauden aikainen väsymys on kyllä raskasta :angelic: Kyllä se joulu tulee sieltä vähemmälläkin laitollakin :happy:
 
Mulla alkoi joululoma ja NYT teen jouluverhot loppuun :hilarious: piti tehdä jo ties millon, mut aina on ollu rekan alle jäänyt olo tai jotain menoo. Muut joulukoristelut ollaan tehty yleensä vasta aattona.
 
Meidänkin neuvolatäti on mukava, mutta se voimavaralomake oli mun mielestä huvittava,vaikka hyvä että tällaisia kartoitetaan! Olen siis voinut todella hyvin, mutta muutamaan kohtaan lomaketta täytyi laittaa että 'välillä ollut väsynyt / stressaantunut tms olo' lähinnä siis johtunut työkiireistä yhdistettynä väsymykseen. Tuli sellainen olo että neuvolatäti oli tästä todella huolestunut, ja niitä 'masennus' pisteitä tuli myös jonkin verran vaikka en siis ole kokenut itseäni yhtään alakuloiseksi. Miten porukka näihin sitten yleensä vastaa, kai kaikkia väsyttää välillä? o_O
 
Ihanaa tosiaan että joululoma alkaa pian! olen voinut nyt tokalla kolmanneksella tosi hyvin ja myös väsymystä ollut vähemmän, mutta jouluvalmisteluja en ole juurikaan jaksanut vielä tehdä.. Lähinnä oon suunnitellut meidän makkarin ja vauvanhuoneen remppaa :) olen aika minimalistinen joukukoristelujen kanssa (valot ja joulukukat on kyllä ihania, mutta muusta tilpehööristä en oikein välitä). Ehkä tähänkin sitten tulee muutos tulevina vuosina, lapsena joulutavarat hamstrattiin varastosta jo marraskuussa :happy:
 
Takaisin
Top