Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiiSa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna olis neuvola, mutta enpä odota siltä paljoa koska sydänäänethän sieltä ei vielä dopplerilla kuulu ja ultraan taas ei pääsyä, siis kunnalliselle, vielä tässä vaiheessa.
Jotenkin turhauttavaa. Tai siis mun mielestä turha käynti kun ei ole edes vielä tietoa, että onko tuolla ketään ja onko sykettä. Ai minäkö pessimisti...? :confused:

Mulla poikaa odottaessa oli kaunis olo. Tyttöä odottaessa todellakaan ei. Eikä nyttenkään, ei niin millään tavalla. Veikkaan että nyt on tyttö tulossa. :)
Meillekin netin huhujen mukaan pitäisi tyttö olla tulossa... Katsellaan nyt. Ens kerralla kyllä toivon poikaa, vaikka sen tietenkin sen seuraksena mulle kasvaa viiksetki!! :laughing002

Onko kenelläkään muulla täydellisen saamaton olo koko ajan? Mä alan olla jo tosi kyllästynyt tähän olotilaan, kun en vaan saa kertakaikkiaan mitään aikaiseksi. En voi edes laittaa huonon olon tai väsymyksen piikkiin, koska ne nyt ei sen kummemmin vaivaa, vaikka vähän tuntuvatkin, mutta silti on niiiiiin vetämätön olo.
:greet025 Ei vaan jaksa, ei huvita, ei saa itseä niskasta kiinni. Ketuttaa, kun päivät menee sohvalla möllöttäessä. Mutta ku ääh, en tiiä. Oikea laiskuuden multihuipentuma. Oon joo ollut aiemminkin laiska, mutta tää menee jo ihan yli!!

Jep, ei nappaa, ei. Mullakaan ei oikeastaan ole tekosyytä olla näin vetelä, kun olen voinut aika hyvin koko raskauden ajan ja sehän siinä eniten ottaa aivoon. Se möllöttäminen on kyllä juuri oikea sana kuvaamaan meikäläisen aktiivisuutta. Jos jotakin pitää tehdä, niin täytyy ihan ittensä pakottaa. Esim tiskikoneen tyhjentäminen ja pyykkääminen ei voisi vähempää kiinnostaa. Jouluverhot sain keittiöön laitettua, kun tyhjensin aivoni kokonaan ajatuksista ja ohjelmoin itseni robottimaisesti toimimaan verhojen vaihdon ajaksi. Oikein ompelin osan verhoista ja se on kyllä melkoinen saavutus.
Hyasintin ja joulutähden olen jo hankkinut, toivottavasti niissä pysyy lehdet jouluun asti, koska ajattelin, että ne sais riittää. Muutenkin ajattelin olla kauheasti höösäämättä.

Joo aika lailla kiinnostus nolla mihinkään tekemiseen, mutta pakko mikä pakko kun on tuo 3 vuotias tuossa ja ruuat sun muut pitää duunata :) Toisaalta ihan hyvä. Aamuherätykset on vain niin tuskaa....
Jouduin peruuttamaan neuvolan kun sairastuin, uus aika ensi viikolla torstaina. Sitä ennen pitäis käydä verikokeissa.
Noh, toisaalta ihan hyvä josko se kokeilis sydänääniä jo sit ens viikolla kun on 10 + 4 silloin....
Esikoisen kanssa ens viikolla aloitetaan tarhaharjoittelut, kyl on jännää :D Onneks hän on kuitenkin pari päivää viikosta kotonakin <3 Tänäänkin käytiin stiigamäessä ja voi että oli kivaa <3

Mun tekisi mieli kailottaa koko maailmalle jo, että hei, olen raskaana, ihanaa! :happy093
Tai ainakin töissä kaikille, ja kaikille kenet tuntee. Tekisi mieli laittaa Facebookissa statuspäivitys aiheesta.

Mutta jos ei nyt vielä kuitenkaan. Vaikka kohta aletaan olemaan jo turvallisemmilla vesillä, sillä tänään lähti kahdestoista raskausviikko käyntiin... Mutta jospa nyt vielä silti malttaisi mielensä. Tärkeimmät ihmiset kuitenkin tietää jo.

Mulla on Martuti ihan sama aika menossa kuin sulla. Tänään starttas 12. viikko. Ensi viikon maanantaina on se ihana kamala np-ultra, ja sen jälkeen ei oo väliä enää, että koska kerrotaan. Pomollekin jo kerroin asiasta, ja kun hän kuuli, niin halusi halata ja toivotteli onnea. Kun kerroin oman ikäni (kysyttäessä) ja sen, että ekaa tässä odotellaan, niin pomo tokaisi, että teette sitten heti perään toisen, jos haluatte. Viittasi sillä kai ikääni, vaikka ei sitä suoraan sanonutkaan. Mitenhän mä saan nukuttua su-ma välisen yön, sillä ultra on maanantaiaamuna Naikkarilla klo 8.00?? Pomo vielä tokaisi, että käykää toki juomassa kahvit päälle ettei ole niin kiire takaisin töihin. Tuon ajankohdan takia oli pakko jo hänelle kertoa, koska en ehdi aloittamaan tuntejani klo 9.00. :)

Mie puplautin ihan melkeen vahingossa tänään työkaverille tiedon ja onnitteli kovasti, kerroin kyllä että aika epävarmoilla pohjilla vielä ollaan niin ei kertois kellekään. Tällä viikolla se uus työsoppari, niin sit vois jo pomollekin kertoa uuden vuoden jälkeen :)

Miks näiden viikkojen pitää mennä niin hitaasti!!!

Musta on niin upeaa seurata noita eri sivustojen tarjoamia (ja neuvolastakin saatua) Raskaus viikko viikolta -juttuja. Hämmästyttävää, miten kehittynyt sikiö on jo ensimmäisen kolmanneksen päätteeksi. Sillä on jo lähes kaikki tarvittava, toki ei toiminnassa vielä. Usein kuvittelen meidän pikkuisen Pähkinän (joka ei enää ihan pähkinän kokoinen ole, CRL n. 4-5cm) tuonne mun masuuni, mietin miltä se näyttää ja missä kohtaa se on. On tämä vaan niin ihmeellistä!

Hei, kun täällä puhelette noista sukupuolista. Pidetäänkö tänään oikein kunnon peijaiset, eli neula lankaan ja massun päälle. Jos heiluu, poika, jos pyörii tyttö. Testataan, testataan! Ja samoin listaatte, että onko kaunis vai ruma olo.

Mulla tänään:

- kaunis olo, vähän finnejä, enemmän karvoitusta
- neula heiluu, ei pyöri
-> poika

Juu, kiinalainen sanoo, että tyttö pitäisi tulla. Samoin mutu. ;)

:anyone

Muokattu viimeksi:
Kattokaa ny sitte samalla se kiinalainen syntymäkalenteriki! ;) Mää en jaksa tota neulajuttua ny alkaa tekee, mut syntymäkalenteri sanoo, että tyttö tulee. Olo on ruma! Naama täynnä näppyjä.. :p

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitihän se testata, ja sormus alkoi pyöriä.
Eli ruma olo ja sormus pyörii -> tyttö.

Meillä kans kaikki viittaa tyttöön. Töissä myös joku vuosi sitten oli samankaltainen ennustusjuttu jossa piti vihkisormus laittaa naruun ja sit heilumisilla ja pyörimisillä ennusti että tuleeko monta lasta ja poikia vai tyttöjä... silloin oli kolme lasta joista ensin tyttö, keskimmäinen poika ja kuopus tyttö... nyt siis eka raskaus ja ihan kaikki viittaa tyttöön :) yllättäen alan itse vähän kallistua miehen kanssa samoille linjoille että ei selvitetä sukupuolta. En kuitenkaan osta mitään pinkki/sinisiä vaatteita kun itse rakastan vihreää, keltaista ja ruskeeta ja nimivaihtoehdotkin tiedetään molemmille ja sehän voi muuttua jos lapsi ei näytäkään sen nimiseltä o_O

Mulla sairasloma vaan jatkuu ja jatkuu.... Ens viikolla toivon vaikka konttaavani töihin! En enää jaksa tätä möllötystä ja yökkäilyä... Haluan, että tulee jo oikeasti nälkä! Toivottavasti viimeistään jouluna, niin saan nauttia jouluherkuista :)

Mutta kuten neuvola täti Sanoi, niin hyvän asian puolesta tässä kärsitään. :)

Tapiirinen. En tiä onko tääkään kamalan kivaa et on nälkä, ja sit ku syö ni si tulee niin paha olo et välillä joutuu si oksentaa kaiken minkä just syöny. Ja sitten on taas nälkä :/

Mulla kalenteri puhuis kans tytön puolesta. Oloista en oikein osaas anoo, vaihtelee. Meilläki taidetaa kyl aika paljon neutraalii ostaa vaikka halutaanki sukupuoli tietää. Samoin ku nimii ollaan jo mietitty kummallekki sukupuolelle.

Sain tänään myös tietää että käly on raskaana kanssa ja sillä laskettu aika kesäkuussa. Nyt viikonloppuna ku kerrotaa anopille ni sehän on tupla onnellinen sitten :)

Minä kokeilin sitten uteliaana sitä neula ja lankahommaa, jonka perusteella poika olis tulossa. Neula heilui edestakaisin, vaikka kokeilin useita kertoja eri tekniikoilla. Olo on "kaunis" eli ei ole finnejä eikä näppylöitä. Paitsi tuo yksi finnipaise, joka ilmaantui leukapieleen juuri, kun pääsin kehumasta, että iho on niiiin hyvä. Mulla on tavallisesti ollut niskassa ja yläselässä aina finnejä, mutta mies sanoi ihan äskettäin, että nekin on suurimmaksi osaksi hävinneet. Ei haittaa :)

YöööK! Mä inhoan näitä päiväunien jälkeisiä oloja. ihan kun olis krapula x 100 :schocked028 Vaikka päätin etten tänään nuku päiväunia töiden jälkeen, niin oli silti pakko. Tai simahdin sohvalle kun vähän silmiäni lepuutin ja taas meni tunti :grin Mulla menee alkuviikko yleensä ilman päikkäreitä, kai se viikonlopun uni riittää vielä alkuviikonkin, mutta yleensä keskiviikko on jo aika paha ja siitä eteenpäin koko loppuviikko tuntuu tosi raskaalta.

Mäkin nukuin jossain vaiheessa päikkäreitä, mutta nyt en pariin viikkoon enää ole niitä ottanut. Sen sijaan yöunet edelleen maistuu, nukun n. 9h yöunia, siitä tosin heräilen monta kertaa yössä...

Mie nukuin alussa jonkin verran päiväunia, mut sit en oo nukkuna. Mulla alkaa jo muutenkin olla melko normaali olo (liekö huono merkki vai ei?) silleen että välillä ällöttää, mut ei enää kokopäiväisiä ällötyksiä oo ollu. Ja jotenkin tuntuu, että finnitki on alkanu kasvoista häviämään (toki niitä edelleen on)... Pelkään pahinta tietenkin ja että ku mennään sinne ultraan niin siellä oliskii pelkkä ruskuaispussi.. :( Mut eihän se auta kun odottaa ja katsella. Pitää yrittää sit uudelleen, jos ei tärpännytkään tällä kertaa...

Ää, mä nukun siis ihankamalasti. Nukun yössä 10-12 h ja sit vielä 1-2 h päikkärit, pahimmillaan kahdet päikkärit... Ompas mä oikea ameeba :D

Mulla kansa finnejä pukkaa, maha ei ole kasvanut, mutta kamala turvotus aamusta iltaan. Toki pahenee iltaa kohti.

Mutta parempaan suuntaan koko ajan ja kohta alkaa joululoma jee! :)

Voi kiukun kiukku! Esikoinen tunki taas aamuyöllä (siis kuuden jälkeen) meidän sänkyyn ja sehän sit tarkottaa et mä en saa enää nukuttua. Ikää tuolla on jo kohta 6 vuotta, ja nukkuu siis samassa huoneessa. Nyt viime aikoina on taas aloytanu sänkyyn tunkemisen, joka vie multa nukkumisen. Sit tietysti ärsyynnyn nanosekunnissa, enkä kestä edes sen lauleskelua. Ihan kun vaan väsyttää.. Ja mies ei edes tajuu et se pikkujätkä tunkee meidän väliin. Niin siis multahan nekin neliöt viedään, joten tilaa jää joku 20 cm sängyn reunalle. Eilen jo sanoin et me tarvitaan isompi sänky ja talo.

Ehkä pahinta on se, et kun väsyy niin sit kiukkuaa ihan aiheettakin. Ja sit on paha mieli itsellä ja muilla. Ei oo helppoo, kun ei pysty nukkumaan normaalisti. Työt stressaa, pissattaa ja nälättää, niin yöt kyllä sujuu kaiken muun toiminnan kuin nukkumisen kanssa.

Takaisin