Joulukuun jutustelut

Odotan esikoistani 8+2 menossa tällä hetkellä. Tänään oli jo käytävä osatamassa ensimmäiset äitiyshousut, kun omat kiristävät liikaa pidettäväksi, pienen vatsakummun takia. Alku painoni oli 45kg ja aiemmat vaatteet tekevät jo tiukkaa. Onko muilla tässä vaiheessa jo ollut pientä vatsakumpua?
 
tako: Olen kuullut, että joillakin voi alussa esiintyä turvotusta, joka saattaa sitten joidenkin viikkojen jälkeen helpottaa. Eli se vatsakumpu voi vielä hävitäkin, kunnes tulee takaisin. Siulla nyt ei alkupainoakaan ole kauheasti, joten aika hoikka varmaan olet, pituuttasi kun en tiedä, joten toki voi muutenkin näkyä aikaisemmin. Itsellä näkyi viimeksi kyllä aika myöhään ja aika pitkälle sai mennä ihan samoilla vaatteilla. Itsellä pituutta 165 cm ja viimeksi alkupaino 53 kg, nyt ehkä 54. Eli ihan hoikka olen itsekin, mutta viimeksi ei hirveän isoa mahaa kasvanut. Saa nähdä, kuinka käy tällä kertaa. :)
 
Piparin tuoksu, kiire ja juoksu.
Ainainen hoppu, nyt se on loppu!
Seisahdu hetkeksi, lopeta touhu,
luoksesi saapuu oikea joulu!

Ihanaa odotuksen täyteistä joulua kaikille elokuisille! Itsestä tuntuu että todella olen raskaana: tippa linssissä melkeinpä kokoajan jostakin. Toivotaan ettei ikäviä uutisia meille kellekkään tule.
 
Nonii, joulut vietetty flunssan kourissa. Ei oikein tahtonu joulusiivous luistaa ku oli kai vähän kuumettakin silloin, kamalan tukkonen olo ainakin. Jouluruuat maistui kuitenkin ihan hyvin :)

Kerrottiin molempien sukulaisille ja myös kavereille, kun mulle ilmestyi ihan hillitön turvotus mahaan. Näytän siltä ku olis jo paaaljon pidemmällä. Eilen illalla jo kaivoin äitiysvaatteetkin uudestaan esiin, kun tuntu ettei tavallisissa farkuissa pysty olemaan, niin pahasti ne puristi tuosta mahan kohdalta.

Ja sain vihdoinkin varattua ekan neuvolan, 9.1. Meillä ei neuvolassa ultrata, joten sinne rv12 asti pitää odotella et näkee tämän öttinkäisen ekan kerran. Jotenkin tuntuu ihan hirvittävän pitkältä tää aika, kuluikohan nämä ensimmäiset viikot esikoisen kohdalla näin hitaasti...? Ja vaikka sen tietääkin ettei ne oireet ole mikään tae pikkuisen hyvinvoinnista, ni silti on pieni huoli mielessä, kun ei ole mitään kunnollista pahoinvointia vielä tullut. Oikeestaan toi turvotus on ainut oire, väsymys menee ehkä enemmän oman, pojan ja miehen flunssan piikkiin kun kaikki ollaan vuoroviikoin sairastettu. Noh, odotellaan...
 
Takaisin
Top