Joulukuun juttelut

Uskon NewMoon että tuntuu epätodelliselta. Musta tuntuu välillä ihmeelliseltä sekin että oon saanut jo kaksi lasta, raskaus kun todellakin on jo itsessään ihme. Mä en oikein anna itseni vielä täysin heittäytyä tähän raskauteen kun on toi keskenmeno takana. Ehkä sitten jos pääsee näkemään elävän alkion ultrassa niin tää alkaa tuntua todelliselta :)
 
Oon tuijotellut pitkin päivää tota digiä.
Jotenkin uskomaton tunne. Edelleen jauhan tätä. Mua alkaa heti itkettää kun ajattelen sitä että mulla on vauva mahassa :rolleyes:

Eikä yhtään haittaa että jää skumpat juomatta huomenna :hilarious:

Pitäiskö jotain vitamiineja alkaa syömään jo?
Joo, ihanan hämmentävä tunne se eka plussa on :love7

Niitä mammamonivitamiineja kannattaa syödä. Niitähän suositellaan syötäväksi jo 3 kk ennen raskautta (lähinnä tärkein on foolihappo, mutta hyötyä niistä muistakin on). Ei varmaan muuten ole mitään erityisiä suosituksia.
 
Niinjoo unohdin, mulla on vain foolihappo ja D-vitamiini ollut aina raskauksissa ja ne neuvolasta sanottiinkin kun viime raskaudessa soittelin.
 
Totta, D-vitamiini on tosi tärkeä varsinkin näin talvella. Siinä monivitamiinissa on tosi vähän D-vitskua eli kannattaa ottaa sitä erikseen. Mä syön myös maitohappobakteereja jatkuvana, päivittäisenä kuurina. Suolistoa sanotaan ihmisten toisiksi aivoiksi, ja parantavathan mhb:t todistetusti myös vastustuskykyä. Vissiin myös omegat on hyvä lisä raskausaikanakin.
 
Ensimmäisestä raskaudessa en uskaltanut kirjotella mihinkään enkä liiemmin seuraillut keskusteluja. Mulla on siis perussairaus joka lisää 2-3kerta keskenmeno riskiä. Kolme kuukautta meni enempi vähempi jännittäessä(pelätessä) sit lisäksi olin aika huonovointinen. Siitä kun olo neljänkuukauden jälkeen tasaantui syntyikin neiti 25+4. Nyt päätin että en pelkää vaan meen päivä kerrallaan iloisesti iteenpäin ja uskaltaudun vähän enemmän. (Viimesestä on yks masukuva)

Ihastuttavaa uuttavuotta teille kaikille :Heartbigred
 
Hyvä asenne Peekaboo, vaikka rankka koettelemus sulla onkin takana :eek: hurjan aikaisin kyllä syntynyt, menikö kaikki lopulta hyvin?
 
Omegakapseleita ei saa ottaa, ainakaan mitään kalaöljyvalmisteita A-vitamiinin takia. Kysyin erikseen neuvolassa koska en syö kalaa. Raskausajan monivitamiinit kannattaa ottaa. :)
 
Takaisin
Top