Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana juttu Kataaksi! :)

Mun jouluvalmistelut alkoivat tänään kun ostin innoissani jouluvalot ikkunoihin. Ripustin niitä varmaan pari tuntia ja näyttää edelleen melko hirveältä, miten muut osaa? nyt jo teipit (joilla ovelasti kiinnitin nuo valoketjut) ripsahtelee irti tuolta verhopaneelista, mut roikkukoot, mun kädet on ihan maitohapoilla olkapäistä alkaen.:dead:
Rankkaa tää joulu. Eiköhän koristelu riitä...:hilarious:

Ihana juttu Kataaksi! :)

Mun jouluvalmistelut alkoivat tänään kun ostin innoissani jouluvalot ikkunoihin. Ripustin niitä varmaan pari tuntia ja näyttää edelleen melko hirveältä, miten muut osaa? nyt jo teipit (joilla ovelasti kiinnitin nuo valoketjut) ripsahtelee irti tuolta verhopaneelista, mut roikkukoot, mun kädet on ihan maitohapoilla olkapäistä alkaen.:dead:
Rankkaa tää joulu. Eiköhän koristelu riitä...:hilarious:

Niimpä siis jotkut osaa laittaa tosi ihanasti. Kateellinen. Oli ihana tulla kotiin ku oli kuite joulua jo laiteltu sisälle ja vähä valojaki näytti olevan :) no nyt jää joulu miehen harteille, mutta ainahan sitä voi sohvalta huudella neuvoja :-D

90c7a2c694aad4bd359b039e98f754a9

Meille tuli joulu :)

Mä tuskailen miehen joululahjan kans. Oon sille jo jotai vaatetta hommannu, mutta tuntuu että jotai kumminki vielä puuttuu. :shifty:
Meillä mies joutui ripustamaa jouluvalot ikkunaan ja lisäks se oli ostanu mulle yllärikukan. Noihi oikeestaan rajottuu meidän joulukoristeet tällä erää. Tuikkuja oon poltellu joskus ku ne niin kauniita. Niistäki vaa sanotaan (en tiiä onko miten paljon perää) että hengitysilmaan irtoo ties mitä myrkkyjä ja siks oon rajottanu kynttilöiden polttoa tänä vuonna etten myrkytä Pullaa :confused:

Meillä on kanssa lähinnä valoilla luotua joulutunnelmaa tänä vuonna. Ja ikkunoissa muutama tähti + joulupallo. Joulukuusta ei tänä vuonna nyt tule, kuusenjalka on säilössä 400km päässä yhden muuton jäljiltä. Ens jouluna sitten!

Niimpä siis jotkut osaa laittaa tosi ihanasti. Kateellinen. Oli ihana tulla kotiin ku oli kuite joulua jo laiteltu sisälle ja vähä valojaki näytti olevan :) no nyt jää joulu miehen harteille, mutta ainahan sitä voi sohvalta huudella neuvoja :-D

Neuvojen huutelu sohvalta on ihan parasta!:woot: mullakin suppareitten takia käskettiin ottaa rauhallisesti joten nyt en tee enää edes jouluvalojen vertaa. Ei kyllä haittaakaan, lepo on juurikin bueno.

Mä tuskailen miehen joululahjan kans. Oon sille jo jotai vaatetta hommannu, mutta tuntuu että jotai kumminki vielä puuttuu. :shifty:
Meillä mies joutui ripustamaa jouluvalot ikkunaan ja lisäks se oli ostanu mulle yllärikukan. Noihi oikeestaan rajottuu meidän joulukoristeet tällä erää. Tuikkuja oon poltellu joskus ku ne niin kauniita. Niistäki vaa sanotaan (en tiiä onko miten paljon perää) että hengitysilmaan irtoo ties mitä myrkkyjä ja siks oon rajottanu kynttilöiden polttoa tänä vuonna etten myrkytä Pullaa :confused:

Ihanaa yllärikukat ja tuommoset! :woot:
Mun miehestä ei kyl oo koristelijaksi, toki yritystä löytyy mut taiteellista silmää ei niinkään.. näin nätisti sanottuna:hilarious:
Mut voiko noista kynttilöistä muka tulla jotain ilmaan? :eek: tai jos tuleeki niin tuleeko niitä myrkkyjä niin paljon et ne oikeasti ois vaarallisia, plus et menis verenkiertoon asti?

En mie ainakaan usko että ne niin haitaks ois vaikka jotain ilmaan irtoiski. Omaa maalaisjärkeään voi käyttää :D mutta kukin tavallaan. Mie laitoin ihan vaan verhonipsuihin jouluvalot roikkumaan ja ikkunanväliin koristeita+valoja. Meille tulee joulukuusi, ihan lastenkin iloks. Ja se tuoksu on vaan niin ihana miusta :D

http://yle.fi/uutiset/3-5462952

Tuossa esim joku uutinen aiheesta. En tosiaan tiiä onko oikeesti miten vaarallista - luulis että on sitä ennenki kynttilöitä poltettu ja lapsia terveinä syntyny. En halua kenessäkään ny mitään hysteriaa tai kynttiläkapinaa herättää. :grin Ehkä enempi omalla kohalla stressaa viiden keskenmenon jälkeen ettei vaan ainakaan ite tee mitään vauvalle haitallista. :sorry:

Täällä kyl mies osaa ja muistaa yllättää aina sillon tällön. :) En oota mitään isoja juttuja. Oma-alotteisesti se on mulle kantanu toisinaan kukkia, skumppapullon ja mutakakkua, kengät ja Ted Bakerin käsilaukun. (en ois ikinä uskonu että mies ostaa tollasia :woot: :rolleyes: )

En mie ainakaan usko että ne niin haitaks ois vaikka jotain ilmaan irtoiski. Omaa maalaisjärkeään voi käyttää :D mutta kukin tavallaan. Mie laitoin ihan vaan verhonipsuihin jouluvalot roikkumaan ja ikkunanväliin koristeita+valoja. Meille tulee joulukuusi, ihan lastenkin iloks. Ja se tuoksu on vaan niin ihana miusta :D

Joo voihan niistä kynttilöistä jotain palohiukkasia irrota mut tuskinpa mitään oleellisia määriä. Mut onhan se hyvä olla tietoinen kaikesta:happy:
Nouu, miks mä en keksinyt tuota verhonklipsuniksiä! Pitääpä muistaa ens jouluna, nuo teipit ei ollu fiksu idea.:shifty:
Ja kuusen tuoksu on jotain niiiiiin ihanaa:love7

http://yle.fi/uutiset/3-5462952

Tuossa esim joku uutinen aiheesta. En tosiaan tiiä onko oikeesti miten vaarallista - luulis että on sitä ennenki kynttilöitä poltettu ja lapsia terveinä syntyny. En halua kenessäkään ny mitään hysteriaa tai kynttiläkapinaa herättää. :grin Ehkä enempi omalla kohalla stressaa viiden keskenmenon jälkeen ettei vaan ainakaan ite tee mitään vauvalle haitallista. :sorry:

Täällä kyl mies osaa ja muistaa yllättää aina sillon tällön. :) En oota mitään isoja juttuja. Oma-alotteisesti se on mulle kantanu toisinaan kukkia, skumppapullon ja mutakakkua, kengät ja Ted Bakerin käsilaukun. (en ois ikinä uskonu että mies ostaa tollasia :woot: :rolleyes: )

No ihan varmasti kyllä haluaa olla mahdollisimman tarkkana kaiken suhteen kun nyt onnistunut raskaus ja näinkin pitkällä jo! :Heartred

What, en mä kestä! Ted Bakerin käsilaukku yllätykseksi kuulostaa aika mahtavalta! Mullakin mies tykkää yllättää mua herkuilla sun muilla, onneks tykkää kun mä tykkään niitä syödä:hilarious:

Meilläkään ei sisällä oikeita kynttilöitä polteta mut syynä on että talon kaikki rakenteet on puuta joten tää palais hetkessä jos jotain kävis. Sen kerran kun oon kynttilöitä sytyttänyt oon melkeen onnistunut aiheuttamaan vaaratilanteen joten parempi vaan pelata varman päälle...tykkään kyllä kynttilöistä mut tykkään kodistani vielä enemmän :)

Mulla kyllä palaa tuikut ja kynttilät joka ilta :) En oo edes osannu aatella, et olis mitää haittaa.. Meilläki jo joulu kaikkineen tilpehööreineen ja jouluverhoineen kaikkineen. Vain kuusi puuttuu, mut senki saan viikon päästä tupaan! :) Jee!

Mä teen joulun vasta aatonaattona. Minusta jouluista pitää olla vasta nimenomaan jouluna, että se joululta tuntuu. Eikös siihen ehdi jo turtua, jos jouluiselta näyttää jo viikkoja ennen varsinaista juhlaa?

Mä teen joulun vasta aatonaattona. Minusta jouluista pitää olla vasta nimenomaan jouluna, että se joululta tuntuu. Eikös siihen ehdi jo turtua, jos jouluiselta näyttää jo viikkoja ennen varsinaista juhlaa?

Ei ehi :D joulu on parasta :D <3 mulla on normaalisti jo lokakuusta asti joulujutut :D

Joulu on vuoden parasta aikaa ja iiiiiihan liian lyhyt, niin pakko ottaa aina varaslähtö ja vasta loppiaisena suostun luopumaan kyntteliköistä ja tontuista ja kuusesta ja....kuusiki melkii saa olla niin kauan ku ei varista neulasiaan. :)

Olen ihan samaa mieltä siitä, että joulun aika on ihan liian lyhyt. Mutta mun pää on asennettu niin ihmeelliseen ajatteluasentoon, etten voi tehdä joulua ajoissa ja nauttia siitä jo etukäteen, vaan sen joulun pitää olla "valmista" vasta aatonaattona. Mun äiti on NIIN jouluihminen ja sillä on kans jo joulu valmiina kotonaan:grin
Mulla joulu jatkuu sitten paljon pidemmälle ensi vuoden puolelle. En tosiaankaan vielä loppiaisena ala purkamaan joulua pois. Saattaa olla, että kuusi laitetaan ajoissa pihalle. Se on syytä saada pois ennen lapsen syntymää kummiskin...
Voipi olla, että lapsen myötä ja sen, että ensi joulun alla en ole lainkaan töissä, alan laittaa joulua jo aiemmin...ehkä tällainen vanha jääräkin voi vielä oppia uusia tavoille ja nauttia joulusta jo etukäteen, mikä olisikin kauhean fiksua, kun se joulu menee siinä kauheassa kiireessä. Ja joululaulujen soittaminen radiossakin lakkaa tapaninpäivän jälkeen kuin seinään...ei sillä, että Mä koskaan radiota kuuntelisin. Mä en jaksa kuunnella jorinoita, haluan kuunnella pelkkää musiikkia. Siksi kuuntelen aina joko levyjä tai tubesta jotain... joululauluista kuuntelen melkein pelkästään "Raskasta joulua", eli levyt pyörivät joulusiivousta tehdessä lähes aamusta iltaan.:santa

Meillä kun joulutunnelma luodaan suurimmaksi osaksi valoilla, niin laitan ne kyllä ihan surutta jo marras-joulukuun vaihteessa. Mikä tahansa tätä pimeyttä helpottaa, niin otan käyttöön!
Mies halus itsenäisyyspäivänä laitella tähdet ikkunoihin, ja niin tekikin. Jos tänä vuonna olis tullut kuusi, niin se olis kyllä kanssa vasta aatonaattona sisään nostettu, ei aiemmin.
Mulla vanhana kuorolaulajana alkaa aina tuo joululaulukausi jo lokakuussa :D niin niihin ehtii jo välistä vähän kyllästyäkin.

Takaisin