Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältäkin tsemppiä Kataaksi. Toivottavasti pienokaiset malttais pysyä yksiössään vielä tovin.

En täällä vähän aikaan oo ehtinyt käymäänkään. Tänään oli äippäneuvola ja rv 31+4. Sanoin neuvolassa, että jos en ihan omiani kuvittele niin vauva on jo laskeutunut hyvästi, kun ei enää paina kylkiluita eikä oo niin tukala olo, viikko sitte huomasin.Neukkatäti oli vähän silleen, että nyt jo. Ja niinhän se oli, pää oli jo vissiin tukevasti alhaalla ja sen kyllä välillä huomaa, kun on joskus vähän sellasta paineen tunnetta ja liikkeitäkin tuntuu todella alhaalla, pää alaspäin on ollut jo rv 24 alkaen ainakin. Olis ihan mielenkiintosta tietää, mikä se kohdunkaulan tilanne on, kun suppareita on ollu jo kauan, suunnilleen puolivälistä raskautta melkeinpä. Tosin ei mitään kipeitä missään vaiheessa, vähän pistäviä ja epämiellyttäviä vaan välillä jos on ollut esim reippaammalla kävelylenkillä. Ihan harjotussuppareita vaan siis. No, nyt saa sitten ravata neuvolassa kahden viikon välein tän loppuajan. Totes kans, että tämä nassikka on kyllä sitten huomattavasti isompi ku edellinen (neiti oliki sellanen kirppu, painoi 2760g vaikka syntyi rv39+1) varmaanki isoveljen kokoluokkaa (joka oli 3400g) tai todennäkösesti vähän isompikin, ainakin näppituntumalta. Ultra olis sitten 4. tammikuuta siellä sitten tarkemmin arvioidaan se koko.
Kunhan ensvuoden puolelle pysyis matkassa tämä masukki, vaikka en mä nyt tiedä onko tässä edes mitään riskiä, että tulis aikasemmin. Vähän vain mietityttää, kun se on jo niin alhaalla. Ja täällä saa synnyttää vasta sitte joskus rv35-36, riippuu tapauksesta. Sitä ennen pitäis lähtee Turkuun synnyttään ja se ei oikein innosta.

Mietinpä vain, että miten teillä toi (vuode)lepo onnistuu kotona jos siellä on taapero hoidettavana ja on yksin kotona? Syödä kun täytyy ja mahdollisesti vaippoja vaihtaa yms.

Mietinpä vain, että miten teillä toi (vuode)lepo onnistuu kotona jos siellä on taapero hoidettavana ja on yksin kotona? Syödä kun täytyy ja mahdollisesti vaippoja vaihtaa yms.

Mulla on taapero päiväkodissa. Aiemmin hoidin kodin askareita enemmän, nyt on pakko vähentää.

Haastavaa se välillä toki on, kun ei taapero oikein ymmärrä :(

Tämä oli aika hyvä. :D

eef61cf071a7025a20578277a7c4d92b

Tiistaina käytiin taas kasvukontrollissa. Painoa pienellä oli nyt 1800 g. Neljään viikkoon siis painoa tullut 600 g. Ihan alakäyrän tuntumassa mennään edelleen, mutta omalla käyrällään eli kai se on sit ok. Heti joulun jälkeen taas kontrolliin.

Rv 33+2

Mä oon kans käyny noissa kasvukontrolleissa. Edellinen oli rv 32 ja silloin painoksi arvioitiin 1300g. Kasvu oli alakäyrällä mutta lääkäri sanoo että ei ole huolta ja vauva on siro. Nyt sitten maanantaina uusi kontrolli. Esikoisesta kävin kans ja rv33 paino arvio oli 1800g. Esikoinen syntyi 38+4 ja painoi 2570g

Mulla oli jännä tilanne ku tutkittii vaavien paino arvioita. Tähän mennessä a-poika ollut isompi, mut nyt rv 32+5 käänty ihan päälaelleen :-D nyt b-tyttö on isompi. Mut onneksi painoeroa on vaan 200g. A-poika siis 1999g ja b-tytsy 2200g :-) kuites virtaukset oli ok. Näin hassusti vaa käyny <3

Tiistaina käytiin taas kasvukontrollissa. Painoa pienellä oli nyt 1800 g. Neljään viikkoon siis painoa tullut 600 g. Ihan alakäyrän tuntumassa mennään edelleen, mutta omalla käyrällään eli kai se on sit ok. Heti joulun jälkeen taas kontrolliin.

Rv 33+2
Mä oon kans käyny noissa kasvukontrolleissa. Edellinen oli rv 32 ja silloin painoksi arvioitiin 1300g. Kasvu oli alakäyrällä mutta lääkäri sanoo että ei ole huolta ja vauva on siro. Nyt sitten maanantaina uusi kontrolli. Esikoisesta kävin kans ja rv33 paino arvio oli 1800g. Esikoinen syntyi 38+4 ja painoi 2570g

sikurina ja Sipinen, onko teillä joku erityinen syy noille kasvukontrolleille vauvan pienikokoisuuden lisäksi?
Meillä kanssa vauveli kasvaa alakäyrällä, ehkä millin sen yläpuolella ( kyllä, katsoin hyvin tarkkaan:grin), mutta mulla oli vaan kaksi kontrollia, viimeinen viikoilla 30+2. Silloin painoarvio 1328g.
Nyt jännittää tietenkin koko loppuraskauden ajan, että kasvaahan se siellä mahassa hyvin.

Mulla oli jännä tilanne ku tutkittii vaavien paino arvioita. Tähän mennessä a-poika ollut isompi, mut nyt rv 32+5 käänty ihan päälaelleen :-D nyt b-tyttö on isompi. Mut onneksi painoeroa on vaan 200g. A-poika siis 1999g ja b-tytsy 2200g :) kuites virtaukset oli ok. Näin hassusti vaa käyny <3

Mulla oli ihan sama! Tyttö oli huitaissut 2,2 kiloon ja poika oli 2,1 kg. Aiemmin poika oli isompi :)

Minnie89, mä käyn kontrolleissa kun napanuorasta puuttuu toinen valtimo. Normaalisti napanuorassa siis on yksi laskimo ja kaksi valtimoa :) se saattaa vaikuttaa kasvuun. Siks on kasvua kontrolloitu neljän viikon välein viikosta 28 ja jatkuu loppuun asti.

Mulla on vaa syynä että kasvaa siellä alakäyrällä ja nyt siis myös käyn äitipolilla kun jouduin vuodelepoon kun vauva meinasi syntyä. Haluavat muutaman mitan ottaa kasvukäyrää jotta näkevät että vauva kasvaa tasaisesti. Luulen että kasvukontrollit olisivat loppuneet jos näit muita juttuja ei olis tullut

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin, sikurina ja Sipinen :Heartred Vauvoillemme tehokas loppuaika masuissa ja reipasta kasvua!

Mä oon hurjan ilahtunut kun voitin tääl Disney-kerhon jäsenyyden vuodeksi!! Oon niitä jotka ei KOSKAAN voita mitään:hilarious:
Kiva alkaa kerätä omaa kirjavalikoimaa tytölle, on ne kirjat kuitenkin sen verran tyyriitä että aikansa niitä ottaa keräillä. Nyt saakin osan ilmaiseksi. :love2

Mulla oli aamulla lääkärineuvola, rv 36+2. Kaikki varsin hyvin. Sf-mitta oli 32cm, verenpaineet ja pissa ok. Painoa tullut tasaisesti, viime neuvolasta 600gr/vko. Vauva oli raivotarjonnassa ja pää melko alhaalla, muttei kuitenkaan ihan kiinnittynyt vielä. Kahden viikon päästä sitten seuraava neuvola.

Hui, huomenna viimein se päivä, jolloin mut ja kaksi masuasukkia tuomitaan. Päästäänkö kotia lepäileen vai jatkuuko lepo osastolla. Kaipaan nii kaikkea. Ulkoilmaa ja jouluhommeleita :)

Toivottavasti kaikki menisi hyvin! Olisi se varmaan melkoisen kurjaa viettää joulunaika osastolla. Kotonaolo ja jouluilu on ihan parasta:Heartred

Takaisin