Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rauhallista ja kotoisaa ;) joulua tammimammoille

Kylmää on, mutta niin ihanan kaunista =) Kyllä näistä kortti maisemista kelpaa nauttia. Piristää kovasti mieltä.

Oikein hyvät joulut kaikille! emoticon

Taidanpa vielä päihittää muut kertomalla, että täällä mittari näyttää -34c. Tänään kävin neuvolassa, kaikki ok. Vähän jo vihjaili, että ei enää kauaa tartteis näiden kaikkien kipujen ym kanssa elää. 5.1. on seuraava neuvola-aika, sanoi täti että "soita jos synnyttämään lähdet ennen sitä". emoticon En kyllä uskalla toivoa, ettei menisi yli, mutta melko aikaisin rupee vihjailemaan, mulla kun kuitenkin vasta loppukuusta la.

Muistakaahan herkutella ja rentoutua. emoticon

Huh mitä pakkaslukemia. Meillä on täällä vain -25 pakkasta. Meidänkään koirat ei oikein viihdy tuolla kylmässä, pienemmällä varsinkin tulee kauhean helposti kylmä vaikka onkin fleecepuku päällä.

Kinkku on juuri uunissa ja lähes valmis. Itse tehdyt laatikot odottavat vielä pakkasessa vielä muutaman päivän. Huomenna olisi iso yritys lähteä anopin luokse syömään jouluateriaa josta löytyy kaikki a:n ja ö:n väliltä. Syö sitä miten vähän tahansa niin varmasti tulee ähky.. emoticon

Ihanaa joulua kaikille! Toivottavasti yksi jos toinenkin saa viettää joulunsa jossain muualla kuin sairaalassa vaikka kaipaisimmekin tukalaan oloon jo helpotusta emoticon

Täällä kanssa nyt vihdoin ja viimeinein kaikki Joulu valmistelut tehty!
Aamusta tampattiin matot, jonotettiin kukkatalon kassa jonoissa tunti emoticon ja vietiin joulukukat sukulaisille. sitten olikin tuskainen kauppareissu edessä...puuh mitkä jonot mutta nyt ei ruoka ainakaan lopu!! Sauna lämpeämään..haudalla käynti kirpakassa pakkasessa ja löylyihin lämmittelemään.. Nyt odotellaan kinkun kypsymistä ja sitten nukkumaan. Aamulla riisipuuron keittoon ja sitten joulukirkkoon emoticon

Nukka toivottaa kaikille tammimammoille

Oikein hyvää ja rauhaisaa Joulua!! emoticon

Meillä menikin sitten jouluvalmistelut ja suunnitelmat uusiksi, kun eilen illalla 22.12. iski todella raju mahatauti meikäläiseen emoticon . Koko yön oksensin kaiken nesteen ulos 15 min välein eikä mikään pysynyt sisällä. Aamulla olo olikin sitten niin heikko ja kuivahtanut ja huolestuin jo vauvankin voinnista, joten hakeuduin lääkäriin jossa sitten sainkin tipan kätöseen. Oysissä makoilin monta tuntia nesteytettävänä ja kyllähän se olo siitä vähän helpottikin kun litran laittoivat suoneen. Nyt olo on jo ihan ok kun hain vielä kotimatkalla apteekista ripulijuomaa joka tuntui auttavan.

Mutta ei kyllä tunnu yhtään jouluaatonaatolta :) Kun samaan syssyyn miehenkin sama tauti kaatoi sänkyyn, tosin paljon lievempänä, niin eipä ole paljon joulukinkkua paisteltu - eikä paisteta tänä vuonna. Huomenna jos vointi sallii, kevyt imurointi ja kuusen koristelu - ehkä sitä jotain kiinteää voisi jopa syödä.

Tällainen vähän erilainen Joulu tällä kertaa täällä emoticon  Mutta tärkeintä on että vauvalla on kaikki hyvin ja taudista aletaan parantua :)

Vielä hyvät joulut kaikille teille!

Oi oi, Sadepilvi. Inhottava tauti mutta onneksi näyttää olevan tyyppiä joka myös menee ohi nopeasti?! Ja onneksi teillä on tuo mahdollisuus ottaa sitten joulujutut kevyemmin, ei ole mitään velvollisuutta kestittää puolta sukua tai viihdyttää taaperoa ;-) 

Nyt ei taida mitään suurempaa flunssa- tai vatsatautiaaltoa muuten olla meneillään vaikka teille osuikin - huomaan vain että kun yleensä on jouluisin facebookpäivityksissä varsinkin lapsiperhetuttavista AINA jollain, että "lapset kuumeessa jaksoivat sentään lahjat avata" tai "puoli perhettä oksennustaudissa hohhoijaa ja sen sellaista, niin nyt ei ole näkynyt :-o 

Kauhea ikävä 12-vuotiastani, itkinkin tänään vähän, kun täällä muuttopakkaan ja löytyi laatikoista hänen piirustuksiaan ja valokuviaan. Hän on siis muuton alta evakossa viettämässä oikeaa lasten joulua enolassa, eikä kuulemma ikävöi minua, on jo soiteltu pari kertaa. Hänellä ei siis ole oikeasti mitään hätää ja on kiva joulu.

En tiedä miksi minulla näin kova ikävä onkaan. Ehkä tämä muuttostressi, joulu, elämänmuutos, lähestyvä laskettu aika.... kaikki tämä saa oman psyyken jotenkin terästäytymään, että "nyt tapahtuu suuria! nyt tarkkana!" ja siitä seuraa alkukantainen ajatus: "pidä lapset lähellä ja turvassa!". 

Voi sadepilvi ei kuulostanut kivalta taudilta! Onneks pääsit siitä nopeesti eroon.. Ja kai kuitenkin sait vähän syötyä?

Mitenhän ne mammat on koossa? Tää ainakin on ihan tukevasti :) En sit ihan pyhien yli malttanut olla avaamatta konetta.. Mut sentään pari päivää :)

Joulu meni perinteisen kaavan mukaan... Rentouttavaa, kauhee ähky (joskin olosuhteitten pakosta ruuan kulutus oli normaalia pienenpää :D ) muutama pikku kina ja pari isompaa sotaa :D Se on kun pistää kolme kovapäistä aikuista naista samaan tilaan kolmeks päiväks niin siinä käy aina niin. (siis minä, sisko ja äiti..iskä vaan myhäili erotuomarina sohvan kulmassa :D ) Ihana, rakas perhe mulla on mutta kyllä oon ihan innoissani ens joulusta jos saatas viettää se täällä kotona "oman" perheen kanssa. Jos vaikka leikkisin emäntää ja pyytäisin molempien vanhemmat tänne syömään...no vuos aikaa miettiä sitä :D

Kovasti tunnuin kiltti olevan kun kauheasti oli paketteja tullut..tosin vauva verotti muutaman paketin :D Vanha koira herrakin pärjäsi ihan kivasti mun kakaran kanssa..vähän meinas tulla ärinää välillä kun mentiin valtaamaan toisen tai toisen "Omaa tilaa" mutta muuten meni yllättävän hyvin. Tulin sitten 25. pvä illalla jo kotiin kun rupesi ilmenemään vanhuksella tärinä stressiä ja kun oma koira ei uskaltanut yläkertaan mennä avoportaita pitkin missä on makkarit enkä koiria keskenään uskaltanut alas jättää niin piti sohvalla nukkua niin ei siitä tullut oikein mitään niin oli pakko päästä kotiin nukkumaan vaikka mies onkin vielä sukuloimassa toisen koiran kanssa.

Öisin on alkanut tulla hirveetä hikoilua että siinä 3-4 aikaan yleensä herään siihen että kaikki vaatteet ja peti vaatteet on ihan hiestä märkänä.. Ei kiva. Nyt on niskat vähän kipeet sohvalla nukkumisesta joka mukavasti johtaa sitten päänsärkyynkin.. Ei oo proteiineja ilmenny pissaan ja verenpaineet ollu oman mittarin mukaan hyvät mutta silti pitää päivittäin pissiä testata..plah. Vauvakin anto tulevalle mummolle joululahjaksi muutaman mojovan potkun käteen kun tupaa enempi potkimaan tonne selkään päin mikä ei niin tunnu ulos päin.

Nyt sit vaan oottelen millon pääsee lähtemään laitosta kohti! Sairaala kassi on vielä vähän auki mutta konvehdit jo sinne pistin oottamaan koitosta :D Jos sitä huomenna vaikka koittais alkaa jo jumppailemaan vähäsen et sais jo muutamia supistuksia niin pääsis sit perjantaina kohti synnäriä ;) Pitää koittaa tällä hirmu eroottisella olemuksella vietellä tuo mies peti puuhiin joka päivä jos sekin auttais :D Sain vähän rahaa joululahjaksikin ja tahtoisin päästä alennusmyynteihin kattelemaan vaatteita kun heitin niitä antaumuksella kiertoon muuton yhteydessä..mutta en tän mahan kanssa halua shoppailla.."vauvaaa.. tulisit sä jo kohta puoliin sykkyyn?"

heips vaan!!! täälläkin edelleen kasassa ja olo on sellanen ihan ku en raskaana nyt oliskaan... välillä nivusissa pientä kipuilua havaittavissa, mutta lenkkeily matkat ovat pidentyneet ja askelki reipastuu näköjään jota ihmettelen todella...  :D enemmän on kyllä ruvennu alapää vuotamaan ilmeisesti ihan vaan valkovuotoa, mutta en kyllä ole havainnut limatulppaa, mikäli sen nyt piti olla niin kiinteä hyytelö pallo niinku jostain olen lukenut... 

alkaahan tämä ihan tosissaan pikkuhiljaa ahdistamaan, en varmasti kerkee alennusmyynteihin ja ihan varmasti menee yliaikaiseksi, mitä enemmmän toivon lapsen syntymää...onneksi pakkaset lauhtuivat niin pääsee koirien kanssa tuonne ulkoilemaan.. tänäänki umpihangessatallustelin..

Mulle on tänään iskenyt paniikki ja pakkasin tuossa sitten vihdoin ja viimein sairaalakassin ja laitoin kaiken valmiiksi koirien hoitajalle. Lisäksi on koko päivän ollut sellainen yököttävä olo, ei tee mieli syödä eikä juoda. Koko viime yön ja tän päivän on supistellut aina välillä. Jokohan tää enteilisi lähtöä? Muutaman päivän sitä voisi tietty yrittää vielä pidätellä, että päästäis tammikuun puolelle. :D

Kurjaa olla joulun aikaan mahataudissa :( Menikö nopeesti ohi sadepilvellä?

Kotipuolessa oli pakkasta -33 astetta kun päästiin torstaina perille. Onneksi lauhtunut, tuntuu keli niin lämpöseltä nuitten lukemien jälkeen :D
Reissusta eilen kotiuduttu. On toi joulun aika ihanaa mutta matkaaminen aina yhtä rasittavaa, kun piti taas kaikki mummolat kiertää läpi. Noo eipähän tarvi pitkään aikaan lähettyä :)
Jouluruuat oli ihan mahtavia. Tapaninpäivänä äiti teki muuta ruokaa kun käytiin vielä ennen lähtöä siellä. Oisin voinut silloinkin vielä syyä jouluruokia, ei tullut kiintiö täyteen :)
Masukkikin sai muutaman paketin: pinnasänkyyn nallepuh suojan ja nallepuh petivaatteet sekä kasan vaippoja. Vaihoinkin noi nallepuh jutut vauvan sänkyyn kun ne oli niin ihanat. Nii ja täti oli tehnyt ite semmosen ihanat tilkkutorkkuviltin pikkuiselle. :)

Kasassa vielä ollaan, mutta päivittäin tulee kipeitä supistuksia, tänäänkin aamulla veti aamupalaa tehdessä ihan kaksin kerroin kun sattu ja vihlo niin paljon.
Piti tuolla alennusmyynneissäkin käydä kaupungilla ku kävin pankista hakee verohallinnolta palautusrahoja(ihan olin ihmeissäni kun tuli kirje kotiin). Ja kävin sitten ostaa kunnon toppaulkoilupuvun. Tietty eihän se nyt mee päälle mutta jakautumisen jälkeen mahtuu, pääsee sitten kärrylenkeille pikkuisen kanssa eikä palellu, kun en oo kunnon pukua omistanutkaan vuosiin.
Otin tuossa äsken melkein 3h päikkärit kun oli niin väsynyt olo kaupungilla olon jälkeen :)

Mie oon nyt niin täpinöissäni ollut.... Oottelen jatko uutisia kun ystävä on synnyttämässä. Laitto puolenpäivän aikaan että lähtö tuli. Nyt oon kännyä vahtinut että milloin tulee lisä tietoa että kumpi saadaan kummilapseksi <3
Hän oli aamulla iso elin otassa kun mennyt viikolla yli eikä merkkejä että tulisko, niin päivällä rupes tapahtumaan :)

Jänniä aikoja rupee olemaan meillä kaikilla käsillä! :)
Tänään rv 39+1 <3

Vieläkö ne mammat on joulu ähkyn kourissa kun on niin hiljasta? Vai onko käynnissä joku joukko poksahtelu? :D

Täällä on vaihteeks niin tylsää.. Tvstä ei tuu mitään, dvd jostain syystä ei pelitä, mies on töissä, koirat painii vaan keskenään, enkä vielä viitti siivotakkaan. Pyh ja pah..

Mut lucky tuolla just ajankuluks lueskelin synnytys tarinoita niin voi se limatulppa olla sellanenkin että luulee sitä lapsi vedeks..näin ainakin jollain oli..

Oon koittanu keksiä "oireita" jotka kielis tulevasta synnytyksestä mut plah.. Aika vähän niitä taitaa olla kun lueskelin niistäkin keskusteluja :D Tulis jo...ihan sama vaikka jäiskin tän vuoden puolelle.

Tänään kaaduin kyllä ekaa kertaa ihan naamalleni metässä! Onneks oli vaan pehmeetä lunta alla ja onnistuin kuitenkin sen verta kääntää kylkee eteen etten ihan maha eellä menny. Tuli kyllä melkosta urpo olo sieltä itteeni kerätessä ku eikös yleensä nuo raajat tuppaa menemään eteen ku tulee jotain päin näköä mut nyt lumi vaan täytti kaikki naaman reijät :D Onneks oli mies mukana eikä hirveesti yleisöö mut silti vähän nauratti tämä oma sulava olemukseni :D Siellä onpi vähän liukasta..

hohoija..mitäs sit keksis..vois miettiä mitä söis uutena vuotena ku vähän pahaa pelkään ettei ihan taida mun suunnitelma vuoden ekasta vauvasta toteutua.. Onko ideoita? muutaku perunasalaatti..ja miehelle nakkeja..

Heips,

Täällähän alkaa kohta jännitykset jo tiivistyä alkukuun odottajilla! ;-)

Ei sitä oikein itekään tajua, miten laskettu aika lähenee (mulla huomenna rv 38+0). Mutta ei ole kyllä minkään valtakunnan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä täällä, eli varmasti saapi odotella vielä monta viikkoa :) Vaippaharsojen taittelua kuitenkin jo rupesin reenaamaan, onneksi ei tunnu olevan kovin hankalaa.

Mahatauti meni varsinaisesti ohitse sen aatonaaton tiputuksen jälkeen mutta vasta eilen tapanina pystyi kunnolla syömään. kestäähän se aikansa että vatsa palautuu normikuntoon. Laitettiinkin jouluateria eilen illalla laatikoineen päivineen, ja kyllähän se maistui hyvältä!

Joulusiivous jäi muuten täysin tekemättä mutta loppujen lopuksi, ihan sama vaikka vähän pölyistä olikin - joulu tuli silti tähänkin pirttiin ja oleskeltiin kynttilöiden valossa leffoja katellen :D

Vielä muutaman päivän pidättely niin sitten saapi tammimuksut poksahdella maailmaan!

BASURA: sori vaan mutta alkopa naurattaa pitkästä aikaa ihan kunnolla kun kuvittelin sinun rymyneen naama lumessa.. kuvittelin itseni siihen tilalle tämän mahani kanssa... ja oman miehen ilmeen kun yrittäisin könytä ylös sieltä... ei kyllä varmaan siinä tilanteessa naurattas ainakaan minua, mutta mielikuvitukseni laukkaa...
Olitkos se sinä joka jo kovasti kaipaili pulkkamäkeen ja muihin rymyämisiin...?  :)

itsellä on ollut nyt taas viimepäivät niin levottomia että jopa olisi tehnyt mieli lähteä hiihtämään vaikka en ole hiihtänyt viimeksi kun yläasteella... ehkä reilu 8vuotta sitten.. enkä ikinä ole hiihtämisestä tykännyt... ihana olisi tehä lumienkeleitä hankeen ja käydä lautailemassa... juoksemaankin tekisi mieli... mutta se ei taida olla hyvä idea kun jo pieni kävely tuo paineen tunteen alakertaan...

niin ja ompa kiva kun meitä odottavia tammikuisia on taas yks vähemmän... siis siinä mielessä tietenkin että saamme jokainen oman pienemme syliin... :D
tänään sitten minäkin rohkaistuin ja lähdin ihan yksikseni kaupungille (1h ajomatka), että jos vaikka jotain kivaa löytäisin... no perkule en löytänyt mistään edes parkkipaikkaa vaikka puoli tuntia sitä etsiskelin... olipa ihmisiä... onneksi edes niitä näin.. kävin sitten vain kiertelemässä huonekalu kauppoja ja lastentarvikeliikkeestä löysin imetystyynyn, vaikka olin ajatellut etten moiseen turhuuteen rahojani laita, mutta kun en päässyt rahojani tuhlaamaan muuhunkaan :D sitten askosta puoleen hintaan vauvanlakanan ja jonku puu kipposen missä hiiren kuvia ja samaan sarjaan kuuluvan kirjan pidikkeen vai mikä tuo nyt onkaan... niin ja koiralle piti ostaa toppa liivi... eihän sekään nyt mikää turha ostos ollut :D 50€ siihenki uppos... 

ihan kaameen väsymyksen siitä sainki tehtyä itselleni... :D mutta tuo imetystyyny varmaan onki nyt aika ihana... yöllä voin käpertyä sen ympärille... :D

no enhän minä sitten tiedä joko olen limatulppani menettänyt... eihän tuohonkaan LA:n ole kuin 1vk ja 4päivää että voishan se jo mielellään lähteä syntymään... mies olikin nähnyt viimeyönä ekakertaa unta lapsensyntymästä... oli itse joutunut olemaan vielä kätilönä :D 

Täälläkin voidaan vielä hyvin ja hyvin paksusti :D
Aatonaattona ja aattona oli kovasti liitoskipuilua ja huono olo mutta taisi johtua ylensyönnistä, nyt kun on normalisoitunut tuo syöpöttely niin olokin on parempi. Neuvolassa kävin päivällä ja olihan tuota 1,5 kg tullut viime viikosta ;) mutta tasoittunee sekin tässä...

Reippaat 4 päivää vielä ja sitten voi heittäytyä täysin odottavalle kannalle, nyt ainakin tuntuu siltä että sinne päästään mutta eihän sitä koskaan tiedä jos äkkilähtö tuleekin.

Huomenna päästään ainakin Wiin ja Sadepilven kanssa syöpöttelemään, jokohan se on viimeinen kerta tässä muodossa? Toisaalta voidaan ehtiä tavata vielä monta kertaa, mene ja tiedä :)

Mut vähiin käy ennen kuin loppuu, eiköhän nyt ala tulla jo uutisiakin tiheämmin, Suzella ei ainakaan taida enää kauaa mennä ja Bofinkilla taitaa myös olla lähtö lähellä :D

Toimiikohan tää muokkaus? Kokeillaan...

Käly on nyt 29. viikolla ja kovien supistelujen takia ollut sairaslomalla. Hältä oli otettu streptokokkitestit ja oli positiivinen ja kuurille joutui ja ilmeisesti synnytykseen sitten penisilliinitippaan ettei vauvaan tartu tjtn... Ja se streptokokki on siis testattu tuolta alapäästä... Ilmeisesti hältä on testattu noiden supistusten takia mutta oli ymmärtänyt että testaaminen on ihan yleistä nyt, onko täällä kellään testattu? Mä en oo koskaan kuullutkaan moisesta :O

Heippa vaan kaikille!

Täältäpä tulee yhden mamman kuulumiset. Elikkäs huomenna tulee viikko täyteen kun ollaan saatu olla kotona. :)

Tyttö ei oikeastaan tee mitään muuta kuin syö ja nukkuu.. syö ja nukkuu.. yöllä sitten pitää iskää ja äiskää hereillä 1h-3h.. rytmiähän näillä ei ole mutta ähinä sattuu aina tuohon öiseen aikaan ;)

Se voi olla tuo "ennenaikaisuuskin" tehdä sen että vauva tykkää vaan nukkua! :) 

Mutta olipas se kiva kun ei ollut enään joulupöydässä tuhdissa kunnossa, ihana oli syyä kaikkia herkkuja!! :P nam!

Neuvolan täti kävi tänään myös kotikäynnillä ja kaikki oli hyvin.. miettinyt koko viikon että saako vauva tarpeeksi maitoa kun syö 3h välein toisesta rinnasta 15min, mutta mulla onki tämmöset suihkutissit että saa pumpata ja lypsää jääkaappia ja pakkasta myöten, ei oo kiva kyllä kun rinnat tuntuu kovilta koko ajan.. :/

Tässä me nyt ootellaan että isukki tulee kaupasta niin päästään ekaa kertaa kokeileen kylpemistä kotona :):)

Kaikkea hyvää teille "ei vielä poksahtaneille" !!! Kyllä ne sieltä tulevat ennemmin tai myöhemmin.. voi olla että jokainen teistä toivoo että  vauva syntyis ens vuoden puolella, mutta toisaalta samahan tuo on kunhan syntyy terveenä! :)

Paksusti täälläkin voidaan ja vielä onneksi yhtenä kappaleena. Vielä ois neljä viikkoa jäljellä ja nyt ihan viime päivinä on tulu tooooooosi paksu olo. Ei enää taivu mihinkään ja mitenkään ei oo hyvä olla. Nyt ootan kyllä jo tosi kovasti, että pääsis synnyttämään.

Suze, en vissiin osaa oikeen käyttää noita privaviestejä, kun edellinenkin jäi näköjään lähettämättä. Niistä vaatteista siis, huomenna ne matkustaa sinne. Voisitko laittaa mulle sähköpostiin oma sähköpostiosoitteesi niin onnistuisi kommunikointi hiukka helpommin? mun osote jenni.ojanpera@hotmail.com

Joulun aikana oon huomannut, että kaikki muut taitaa stressata lähestyvää h-hetkeä meitä enemmän. Sitä ettei tapahdu ja sitä että kohta tapahtuu. Jotenkin lähinnä huvittavaa :) 

Huomenna siis viikko jäljellä laskettuun aikaan. Tänään sain ommeltua omaan makuun sopivan hoitoalustan päällisen ja  
kolailin tunnin pihaa (sulattelin kinkkua kun ähky tuntui sietämättömältä) eikä tunnu kyllä missään mitään merkkejä. Jotenkin luulen, että kaikki tulee tapahtumaan sitten rytinällä.

Voisin ruveta kanssa noita harsotaitteluja treenaamaan, sairaalakeikan ajattelin kyllä mennä ihan kertakäyttöisillä.

Hauska lukea miten homma etenee, moniko ehtii synnyttämään tämän vuoden puolella. 

Voimia vaan kaikille!

Täälläkin Joulun herkutteluista toivuttu emoticon
Vikan neuvvola lääkärin jälkeen tänään oltiin isännän kanssa ale ostoksilla ja tulihan sieltäkin pari kassia mukaan. Nyt vaan tekee mieli tehdä kaikkensa että alkaisi tapahtumaan emoticon
Lääkäri antoi "lääkärinmääräyksen" seksiin emoticon spermassa kuulemma samaa ainetta kuin mitä käynnistys pillereissä eli se kypsyttää kohdunkaulaa synnytykselle,eli sanoi että seksiä vaan niin paljon kuin kykenee emoticon ja sanoi terveisiä isille että ei  voi satuttaa vauvaa!!

Dippa dai....taidankin tästä lähteä isännän juttusille emoticon

mulle ei tehny nuo sänkypuuhat mitään... sain vain todistettua ettei siitä ole haittaa vauvalle eikä se tunnu myöskään minusta pahalle... 
no, olihan se nyt tietty kivaa pitkästä aikaa... mutta ei erityisemmin tullut supisteluja tai muuta enempää kun normaalistikkaan... en tiedä, kait sitä pitäis sitten useemmin ja sitten pehmenee paikat kun on pehmetäkseen... TOIVOTTAVASTI PIAN!!!! pääsis tästä mahasta, ja sais pienen tuolta pihalle niin pääsis tekemään jotai.. sais korkata piiiiiitkästä aikaa edes yhden siiderin, vaikkei se nyt olekaan se ongelma mulle, mutta maistus kyllä :D

Täälläkin ollaan vielä kasassa, tänään onkin enää tasan kuukausi laskettuun aikaan.
Viime yönä iski joku kamala stressi että nyt on ihan pakko pian pakata mahd pian sairaalakassi valmiiksi. Siellä on tällä hetkellä vasta ihan muutama juttu. En vain oikein tiedä miten paljon pikkuiselle pitäis ottaa sitä vaatetta mukaan. Jotkut sanoo että pitäisi olla kolmeksi päiväksi ja toiset että vaan kotimatkalle..

Aloin sunnuntai iltana vähän ihmettelemään kun olo oli hiukan erilainen. Mietiskelin oisko pikkuinen vähän jopa laskeutunut. Mies eilen kyllä totesi että on se vähän muuttunut. Suukkoja antaessa on kuulemma enemmän edessä.

Supistelut ovat taas palanneet. Koirien kanssa ei oikein voi enää käydä kuin ihan pelkästään hoitomassa tarpeet pois alta. Pelkkä farkkujen laitto saa jo masun ihan kovaski. Voi kun nuo liitoskivut helpottaisi. Palaako muuten lantio edellisiin mittoihin synnytyksen jälkeen? Olen nimittäin huomannut että on levinnyt aika reilusti, ei olisi kyllä tarvinnut kun on muutenkin jo niin leveä. Oishan se aika ilkeää jos se oikeasti jää näihin mittoihin. On muuten aikamoinen laihdutus edessä. Odotan kyllä jo että pääsen kunnon lenkeille koirien kanssa. Mies voi vaikka jäädä kotiin pikkuisen kanssa tai sitten mennään koko perhe. emoticon

Miehen veli vaimoineen oli käynyt eilen np ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin. Ihanaa!

Takaisin