Joulukuun jupinat!

Heippa!

Sen verran ilmottelen että hengissä ollaan! emoticon On vaan niin pitäny kiirettä ettei oikein ehdi mitään muuta kun pyörittään arkijuttuja eli vauvanhoitoo ja vieraita... niitä käy liiaksikin ja stressitaso on välillä pilvissä! Yritän ehtiä joku kaunis päivä kirjotteleen kuulumisia.. 

 
Moikka!

Mitenkäs pitkiä päiväunia teillä nukutaan?
Meillä poitsu 5 vkoa nukkuisi ulkoilun yhteydessä vaikka kuinka pitkään. Mennään yleensä kävelylle kolmen maissa ja pari tuntia pidän vauvaa ulkona. Sitten otan sisälle, mutta annan olla vaunukopassa. Siellä se sitten nukkuisi varmaan hamaan loppuun saakka... Olen herätetellyt neljän tunnin jälkeen, kun iltayöt ovat aina niin hankalia. Kitistään yliväsymystä eikä nukahdeta millään.

Mietin, että pitäisikö vauvaa herättää jo kolmen tunnin paikkeilla vai antaa nukkua vielä nykyistä pidempään. Sama rytmi kun meillä on ollut joka päivä.
 
Meidän myöskin 5viikkoinen nukkuu vaunuissa yleensä sen kolme tuntia kun ollaan vaikka kaupungilla pyörimässä.
Ollaan aina aamupäivisin liikenteessä, jolloin annankin hänen nukkua niin pitkään kuin haluaa.
Mutta iltapäivällä en enää niin pitkään anna nukkua ettei se sitten haittaa yöunia.
Herättelen viimeistään parin tunnin jälkeen vaikka vaipanvaihdolla,
vauvakin ehkä ymmärtää silloin että vielä ei ole pitkien yöunien aika...
en tiedä onko tästä okeasti apua vai luulenko vaan :D
 
Täällä alkaa omat voimat palautua. Tikit lähti sulamaan kahden viikon jälkeen ja se helpotti huomattavasti oloa. En edelleenkään voi istua suoraan takapuolella. Tänään neuvolamatka 10min meni istumarenkaan kanssa (hyi), eikä yhtään enempää! Lomamatka vanhempien luokse maalle saa siis odottaa :( Luulin, että kolmessa viikossa olen jo ihan kunnossa! Mutta taisin revetä pahasti! Kylässä on käyty pariin kertaan. Mäkään en voi imettää istualteen, joten oon kysyny, et saan imettää kavereiden sängyssä.
 
Onnittelut msj:n poitsuille ihanista nimistä ja äiteelle & iskälle onnea myöskin yhteisestä sukunimestä! :)

Täällä ei oo ollu aikaa myöskään tapella tän foorumin kanssa kun on niin kauheen hidas.. nyt oon yrittäny pelastella täältä noita vanhoja mahakuviani koneelle, kun tajusin et oon koneelta ne poistanu ja olis kyllä ehkä kiva säilyttää ne kuitenkin jonkinlaisena muistona.. muutaman sain talteen ja ny tää foorumi ei taas suostu kuvia näyttään - voihan höh! :/

Vauva-arki sujuu välistä hyvin ja välistä hyvin huonosti. Imetys ja pumppaus täällä tyssähti samoin tein ja korvikkeella mennään siis kokonaan - pakko oli karsia pois joku stressi tekijä, kun tuntuu että pää sekoaa. Tänään on taas ollu ihan okei päivä ja tulevaisuus näyttää suht valosalta, mut siitä huolimatta täällä tilanne on nyt luultavastikin se, että tarvii ainakin käydä juttelemassa näistä mun ajatuksista jonkun ulkopuolisen kanssa ja katsoa mennäänkö tässä enää normaalirajoissa ja miten tästä edetään eteenpäin.. päässä on käyny sellasia ajatuksia joita ei täällä kehtaa edes ääneen sanoa ja oon saanu paniikkikohtauksia jo pelkästä ajatuksesta, että mies lähtee töihin reilun viikon päästä. En ois ikinä uskonu, että minä (ihminen joka ei mielestään yleensä ressaa mistään turhista mitään tai muutenkin oon ollu sellanen peruspositiivinen aina ja löytäny kurjistakin jutuista hyvät puolet) saattais sairastua mieleltään näin.. voihan tää olla astetta pahempaa baby bluessia vielä, mut nään kyllä ite tärkeeks puuttua näihin ajatuksiin mielummin liian ajoissa, kun liian myöhään. Onneks mulla on ihanat tukijoukot ja mun oman äidin kanssakin ollaan lähennytty entisestä hurjasti.. jo pelkkä tieto siitä että tukea on kaikkialla ympärillä saa vähän paremmalle mielelle ja elämän näyttämään hetkittäin aina valosalta :)

Itse vauva on ollut kyllä ehkä aika helppo.. vaikka väsyneenä pienikin kitinä tuntuu välillä siltä että tuo ei muuta tee kuin huutaa. Mut totuus on kyllä se, ettei meillä taideta ainakaan tällä hetkellä turhia kitistä :)

ps. Pakko vielä hehkuttaa, jotta alle 2 vk synnytyksestä ja jo eilen päästiin miehen kanssa harrastamaan aikuisten juttuja! ;) ..eihän tuo vielä ihan veroisensa ole, mut kyllä se asiansa ajo :D
 
Tervehdys täältäki suunnalta!

Onnea msj tosi paljon! Ja kivat nimet teidän pojilla, i like! :)

Eipä tosiaan kerkiä läheskään niin usein täällä käymään kuin raskaus aikana :) Nyt sen tajuaa, kuinka paljon tuollanen pieni rakas pötkylä vielä päivästä aikaa itselleen :)
Ihme jos kerkiän nyt tämän viestin kirjottaa loppuun..
Täällä alkaa ehkä pikkuhiljaa muodostua jonkinlainen rytmi herralle. Nyt ku sanon näin niin ens yö sit tieten valvotaan aamun tunneille asti :P
Tosin viime yönä kitisi tunteroisen ajan ja piti hereillä muutenki tuhinallaan. Toivottavasti ei oo pikkuselle tulossa nuhaa, sen verran nokka tuhisee. :/

Onneksi tää foorumi on nyt edes hitusen verran nopeempi ! Ei tartte kovinkaan enää taistella tän kans.
Eilen käytiin koko pienen perheen voimin kaupassa ja hyvin meni. Ukkeli nukku tyytyväisenä koko reissun ajan. Pakko mainita, että on muuten loistava keksintö tollanen kaukalopussi! Ei tartte toppapuvun kans ähälätä. Ja on voin sanoa, että on lämmin se pussi! Ei vielä oikeen oo hahmottunu et minkä verran täytyy pojalle pukia päälle vaatetta ettei ois aina ihan hikinen autoreissun jälkeen. Onko kellään muulla sellasta pussia, alinalla muistaakseni? Minkä verran ootte pukenu sitä käyttäessä vauvalle vaatetta jotta on hyvä?

Päiväunista, meidän poika nukkuu päivällä vähän miten sattuun. Iltapäivästä ehkä kaikist parhaiten. Tosin nyt nukkuu kun sai mahansa täyteen. Yöunille pääsääntösesti mennään joskus 11 maissa. joskus on venähtäny liki 1 saakka ennenkuin on nukahtanu. Mutta huomattavasti enempi on nykyään hereillä. Kovin on jo tomera ukkeli! Hymyilee tuon tuostaki äiskälle ja iskälle <3

Käytiin tosiaan tiistaina oysissa kuvauttamassa pojan lonkat. Syntymästä asti napsuneet ja ollu väljyyttä. Mutta kaikki oli onneksi kunnossa, mitään jatkotoimenpiteitä ei tartte. En tiiä oonko jo kertonu ton asian, en muista, mut tulipahan nyt sanottua joskin ehkä toiseen tai kolmanteen kertaan. Meinaa vaivata tuo dementia nykyään, toisinaan pahastikki :D Raskausdementia vissiin jääny päälle!? :O

satu´: hyvä, että haluat saada apua ulkopuoliselta sun pahaan oloon ja mietteisiin ja ajatuksiin! voimia sulle <3

Miten mä oon niin aikaansaamaton ja hidas etten kerkiä päivittäin ulos pojan kans vaikka ois hyvä ilma? tuntuu että päivät karkaa käsistä !! harmittaa ihan... pitäs vissiin jättää välillä vähän vähemmälle noita kotitöitä ja lähtä ulos enempi ! meinaan stressata välillä liikaaki kodin kuntoa yms. joskus tuntuu että viimesillä voimilla vielä pitää pyykätä tai muuten siistailla kotia. Ei vaan jaksa katella huonoa siivoa, alkaa ahistaan jos on joka paikassa jotaki roinaa ja likasta.. Alkaa stressata nuo ristiäisetki pikkuhiljaa, vaikka mun ei tarttis niitä stressata yhtään. Päädyttiin siis pitämään ne minun kotona, eli pojun mummulassa. Pääsen itse aika helpolla leipomisten suhteen. Ei tartte ku kuivakakut tehä ja täyttää ja koristella täytekakut. Pikkusisko halus tehä pikkupitsat, äiti suolasen piirakan ja täytekakun pohjat. hedelmäsalaattia ei tartte pahemmin valmistella ku ostan kaupan valmis salaattia ja laitan vaan sekaan lisukkeeksi banaanin paloja ja mummu toi vauvatuliaisena pullakranssin jonka oon pakastanu ja säästäny ristiäisiin :) . Keksit ostin suosiolla kaupasta, en todellakaan jaksa alkaa niitä itte tekemään vaikka raskaus aikana niin muka ajattelin :P Mutta se ristiäisistä.. :)

Mitenkäs muiden mammojen jouluvalmistelut? Mä aattelin jättää joulusiivoukset ihan suosiolla vaan perus siivoukseen. En jaksa alkaa sen enempää kaappeja koluaan ja joka nurkkaa jynssäämään koska ollaan kuitenki aatto minun kotona ja joulupäivä miehen kotona. Joululahjoja oon jonku verran ostellu, vielä ois kuitenki ostamatta vaikka mitä. Torttuja on leivottu valmiiksi jo pakkaseen, ei välttämättä vaan säily siellä jouluun saakka :D No, ainahan saa kaupasta lisää taikinaa...

Tuli mieleen, että kuin hölmö sitä on ollu, kun ei oo aikasemmin hoksannu kuin kätevä on maidonkerääjä! Saa hyvää maitoa pakkaseen kun laittaa imetyksen ajaksi kerääjän toiseen meijeriin!! Jopa 40ml tulee kerääjään puolentunnin imettämisen aikana!! :)

Tiesittäkö muuten, kuin arvokasta on oma maito? Oys maksaa 20e/litra jos luovuttaa !! Mulle se ainaki oli yllätys et niinki arvokasta.

Kauhia kun aika rientää. Poju jo kuukauden ikänen!! Tuntuu että vastahan sitä oltiin laitoksella punnertamassa tuota rakasta pientä miestä maailmaan <3 Totta se on, kun kaikki sanovat että vauva aika menee nopeasti ! Mutta edelleen mahtuu suurinosa 50cm vaatteista päälle ;)

Näkyykö teille muille tuo mun tickeri? Itelle se ei näy, kuva vain...


 
Msj:lle paljon onnea avioliittoon astumisesta sekä uuden tulokkaan nimestä emoticon

Onneks täällä on muitakin, jolla pienokainen valvotttaa. Viime yönä herättiin kahdelta ja sitten seuraavaksi nukuttiin aamu seiskalta. Onneks esikoisella on hoitopäivä, joten saa itse nukkua vauvan kanssa. Tosin, oon huomannut, että sit kun olis mahista nukkua, ei itseä nukuta tai sitten valitsee mielummin syömisen, suihkussa käymisen tai siivoomisen sen nukkumisen sijasta.

Meillä siis alku ollut pelkkää syömistä ja nukkumista tai vain syömistä. Aika on tosiaan kullannut muistot, koska esikoisesta en tällaista muistanut ollenkaan. Myös esikoisen kanssa on ollut aika raskasta. Hänen kun on tietenkin vaikea ymmärtää, että äiti ei voi leikkiä samalla kun imettää. Tästä sitten on tullut erittäin paha mieli sekä esikoiselle että itselle. Mutta toivottavasti arki tasaantuu.

Meillä siis nimiäiset ovat loppiaisena ja mua jo nyt jänskättää, kun ajattelin muistaa näitä mun kolmea synnytyksen tukihenkilöä: isää, joka hoiti esikoista, siskoa ja äitiä, jotka olivat synnytyksessä mukana. Miten hitossa pystyn puhumaan ja muistelemaan tätä tapahtumaa ilman itkemättä?? Mä liikutun ihan mitättömistäkin asioista nykyään.... NE hiton hormoonit!

Me ei olla ulkoiltu vielä yhtään, kun nyt vasta lauantaina tulee sitten se kaksi viikkoa täyteen. Toki ollaan kyllä käyty neuvolassa ja mun siskolla ja huomenna lähden poikien kanssa mun vanhemmille. Mutta vaunuilu aloitetaan varmaan vasta ensi viikolla.

Meillä ei ole tuota kaukalopussia, mutta taidan kyllä ostaa sen. Musta on kamala pukea tuota toppapukua noin pienelle, kun tuntuu, että kädet jää aina huonosti ja turvakaukaloon ei meinaa sopia kunnolla. Täytyykin sanoa äitille, että ostaa sellasen stokkalta, kun on sinne menossa. Eiköhän niitä myydä melkein joka paikassa?

 
Heips!

Oi kun te ootte ehtiny kirjottaa paljon juttuja! Meillä kun on jo tämä nettiyhteys niin hidas ja vielä tämäkin foorumi vähän hidastelee niin en ole ehtinny muuta ku käydä lukaisemassa äkkiä mitä muille kuuluu :)

satu`hyvä että oot itse huomannu avuntarpeen, toivottavasti helpottaa kun pääset puhumaan ihan jonkun ammattilaisen kanssa.

melela sun tickeristä näkyy tosiaan vaan kuva...

Joku kysyi noista päiväunista. Meilläkin typyrä saattaa nukkua semmoiset neljänkin tunnin päikkärit varsinkin kun käydään aamupäiväsyönnin jälkeen ulkoilemassa (ihana muuten että on lauhtunu!!!). Ja sitten valvotaan illalla jopa puolilleöin, joskus ylikin :) Pitää vissiin alkaa herättelemään tiuhempaan niin pääsis illalla ajoissa nukkumaan. Toisaalta ihan sama vaikka valvois kun aamulla saa nukkua pitkään jos siltä tuntuu. Meillä vauva heräilee 5-7 välillä syömään ja syönin päälle voidaan makoilla vaikka yhdeksäänkin jos ei tarvi lähteä aamulla minnekään asioille. Ja harvemmin tarvii ;) Kaipa sen "paremman" rytmin ehtii opetella sitten kun vauva on isompi?

Mun tekis jo hirveesti mieli jouluostoksille mutta neuvolantäti varoitteli flunssa-aallosta kovastikin, että mahtaakohan sitä uskaltaa vauvan kanssa? Ei olis kiva jos sairastuis, kumpikaan meistä... Sunnuntaina on kyllä pakko päästä seuran joulunäytökseen. Siellä on tottakai ihan hirveä ryysis mutta jos pääsis vauvan kanssa vaikka komentokeskuksesta seuraamaan esityksiä niin ei tarviis katsomossa metelissä ja tungoksessa heilua...mies kun on kuitenkin metällä niin mää menen sitten vauskin kaa!

Valitin tuossa aiemmin imetyksen tuskaa, mutta nyt on taas sujunu hyvin (tietty kun nyt näin sanon niin seuraava imetys lentää taas lattialle :)). Maito riittää ja pysyy sisällä ja korviketta on tarvinnu antaa vaan illalla. Tuupataan aina mukula sen verran täyteen että pärjää yösyötöt sit pelkällä rinnalla.

Meillä on alustavasti ristiäiset tammikuun puolessa välissä. Menee reilun viikon yli siitä kahden kuukauden määräajasta vaan kirkkoherranvirastosta sanottiin ettei se mitään haittaa. Kutsumanimi on jo päätetty, toista nimeä vielä maistellaan...jos ei löydy mieleistä niin pitänee sit antaa vaan yks nimi...onhan tuolle rakkaalle lapselle jo monenmonta lempinimeä keksitty :) Ja kotona pidetään juhlat, silleen meidännäköisesti, ei isoja krumeluureja eikä hienosteluhössötystä vaan hyvin kotoisasti ja rennosti, silleen että kaikilla on mukava yhteinen hetki lapsen lähellä.

Tämmössii täällä, nyt kuuluu taas kurinaa kopasta :))
 
Satu: Täytyy sanoa, että minusta on tosi hienoa et kerrot omista tuntemuksista. Pahemmalta varmasti tuntuis jos asioista ei pystyis puhumaan ollenkaan. Toivottavasti ajan kanssa fiilikset paranee.
Ihan hyvin meni yli kolmen tunnin automatka. Poitsu nukku melkein koko välin mennen tullen. Mummo ja vaari vaan höyrys niin kovasti pojan ympärillä,että meinas jo välissä mennä itellä hermo sen lällyttämisen kans. Aamulla ko ite silmät sai auki niin jo oli mummo pojalle lässyttämässä selän takana. Ja ko koitti rauhassa imettää niin silloinki änki mukaan. Huh huh. No onneks loppujen lopuksi ei niin usein nähdä. Ei tuommosta jaksais ite kuunnella kovin usein.. Poikahan tietty vaan tykkäs ko sylissä sai olla koko päivän ja koko ajan oli joku seurustelemassa hänen kans. Ny sitte pitäs kotonaki sylissä vain olla. Kovasti on täälläki alettu hymyilemään ja "juttelemaan" :) Ihanasti virnistää toinen <3
Ristiäiset pidetään loppiaisena. Nimi on päätetty jo ennen syntymää. 3 pariskuntaa tulee kummeiksi. Miehen siskon luona pidetään juhlat ku ei tänne meän 50 neliön kaksioon viitti tunkea 20 ihmistä. Eka oli tarkotus, että käydään kirkossa kastamassa, mutta sitte kuiten päädyttiin siihen et kastetaan juhlapaikassa.
Yhtään joululahjaa en oo ostanu enkä muutenkaan miettiny koko joulua. Ei viitti pojan kans lähteä kauppoihin ko on niin paljo kaikkia tauteja liikkeellä. Ens ma olis eka nauvola ja isyydentunnustus.
 
Perhanan perhana, kirjoitin pitkät pätkät ja lopuks painoin lahjakkaasti lähettämisen sijasta peruuta. Mun mielestä nuo on ihan väärin päin tossa :D
Ei auta, alotetaan alusta.

Melela (jonka tickeristä näkyy täälläkin pelkkä kuva) jeps, mulla on se kaukalopussi. Tosin, en oo käyttänyt sitä kun ehkä 5 kertaa kun löysin niin syötävän söpön haalarin tytsylle, on karvahuput ja kaikki :D Mutta ihan perus kauppareissulle/autoreissulle puen kummankin noiden alle:
- body
- housut & sukat
- kypäräpipo & kunnon pipo
- haalarin kanssa äitiyspakkauksen haalarin hanskat ja tossut
vaunuillessa samat +:
- villasukat
- joku pitkähihainen huppari/paita
- äitiyspakkauksen se vaaleensininen pussukka
- lampaantalja kaiken alle
Tuo tytsy taitaa kyllä ollut tullut muhun siinä mielessä, että mulla on aina lämmin. Nytkin kauppareissulla itki hikisenä, vaikka haalari oli auki, pipot pois päästä yms.. Mutta mistäs vähennät...??

Satu`Hyvä kun tunnistat ite merkkejä vaanivista pahoista olotiloista, kyllä kaikki pian helpottaa :) jaksamisia!

Eilen käytiin Rimpsun kanssa oikein 1,5 tunnin vaunulenkillä! Eipä tuo tytsy siitä taida mitään muistaa, kun nukkui niin sikeesti, mutta voivoivoi kun oli kivaa :) Voisin tänäänkin käydä lenkin kiskaisemassa. :)
Tänään varattiin pappi, ristiäiset olis nyt sitten 15.1. Nimestä ei vaan oo vieläkään minkään näköistä hajua, ei tuo tytsy näyttänytkään sen nimiseltä mitä oltiin mietitty :) Ehkäpä tässä jonkun nimen löytää, tuskin tuota voi Rimpulakskaan kastaa.. :>
 
Kaikki kirjoittelee kauheasti vauvajuttuja :) Täällä vieläkin odotellaan omaa..

Nyt ainakin sen verran selvyyttä, että jos ei maanantaihin mennessä tuu, niin sitten käynnistetään emoticon

Näistä teidän vauvakeskusteluista on kyllä todella paljon hyötyä ja osaan itsekin varautua mukaviin ja ei niin mukaviin jutuihin!

 
Satu': tsemppiä! Kyllä tää on yllätäävän raskasta, vaikka vauva onkin niin ihana :)

Joopa, täälläkin tikkaukset haittasivat elämää reilun viikon, mutta nyt pystyy jo istumaan ja imettämään muutenkin kun sängyssä pötköttäen. Mutta ei puhettakaan että tässä alettaisiin miehen kanssa harrastamaan mitään vielä moneen viikkoon! Huh! Pelottaa ajatuskin! Sen verran arkana noi värkit oli epiksen jälkeen.

Onneksi meillä on ollut rauhallinen lapsi ainakin nää kaksi viikkoa. Parhaimmillaan nukkuu jopa nelisen tuntia kerrallaan yöllä normaalisti kolmen tunnin pätkiä, mutta parilla syötöllä onneksi selviää. Ja niistäkin mies on hoitanut ensimmäisen alkuyöstä joko korvikkeella tai oman lypsylehmän tuotannolla :) Saan itse edes levätä, vaikka yleensä herään syötön ajaksi kuitenkin.

Tunteet on kyllä olleet pinnassa täälläkin ja tuntuu että itku tulee ihan mitättömistä asioista! Osan pistän kyllä väsymyksen piikkiin, kun ei vaan jaksa. Mies parka on varmaan ihan ihmeissään, että mikä sille nyt taas tuli! Nyt pitää mennä lepäämään hetkeksi, pirpana herää kuitenkin kohta ja vaatii ruokaa :)

 
Joo, ei täälläkään kyllä vielä miehen kanssa olla päästy harrastelemaan. Nyt synnytyksestä kuitenkin jo  yli 5 vkoa. Mua on jo moneen kertaan surettanut, että tuleeko musta entistä ollenkaan. Sen verran on paikat herkät yhä. :( Onneksi sentään edellinen kerta oli juuri pari päivää ennen synnytystä, joten aika hyvin ollaan onnistuttu minimoimaan tämä aika ilman seksiä.
Mutta en tiedä kauanko tässä pitää vielä odottaa... Haavat ovat kyllä parantuneet, mutta koko paikka näyttää yhä aivan vieraalta ja on aristava. No, nyt viimein alkaa jälkivuotokin pikkuhiljaa loppua, joten jos arkuuteen helpottaisi kun pääsee noista siteistä eroon. 
No, mies ainakin jaksaa vielä tsempata, että kyllä se siitä. Itsellä vaan usko alkaa välillä loppuun... :(

Joku puhui edellä maidonluovutuksesta. Mä luovutin jonkin aikaa myös maitoa. Meillä siitä saa 25 e/l. Lähinnä luovutin kyllä siksi, että oma lapsi sai sairaalassa luovutettua maitoa ja sitten multa tuppas tulemaan niin paineella, että poika meinasi tukehtua maitoon.
Mutta onhan tuo korvaus kiva.

Viime yönä/iltana meillä valvottiin klo 21-01:30. Oma vika kun annettiin pojan nukkua 14-17 ja 18-21. Mutta kun oltiin kyläilemässä niin ei sillon viitsinyt herätellä.
Viimeiset tunnit yöllä ennen nukahtamista oli huutoa ja kitinää, kun poika oli selkeästi väsynyt mutta ei nukahtanut. Lopulta sitten simahti tissille... Saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa ongelma tosta. Mutta kun tuttikaan ei kelpaa ja heijaamisesta ei ole apua, jollei kaveri ole aivan nukahtamaisillaan.

 
Täällä tuli käytyy tänään äitiyspolilla kun 10 päivää menny yli. Paino arvio vaaville 3,85kg ja huonoja uutisiakin tuli.Vauvan oikea munuainen on kunnossa mut vasemmassa jotakin vikaa..lääkäri sanoi että saattaa johtua jostakin virtsatie tukoksesta mut lastenlääkäri tutkii vauvan sen synnyttyä ja tarvittaessa leikataan. Tiistaina olis sitten käynnistämisen aika.
 
Me ollaan harrastettu seksiä kolmisen kertaa synnytyksen jälkeen. Eihän se samalta tunnu kun ennen, mulla nuo tikkien kohdat aristaa/kiristää ja liukkarin kanssa saa läträtä, myös kesken meiningin.
Mutta ei seksi nyt huonoakaan ole, on vaan totuttelemista vähän. Ehkä joskus helpottaa :) Toivottavasti! Ainut vaan et vuodan sit verta aina päivän seksin jälkeisenä päivänä, ei taida paikat vielä kunnolla siis kestää :S

Fjansku, toivottavasti ei mitään vaarallista niissä munuaisissa. Kuitenkin hyvä että huomattiin tässä vaiheessa :)

 

Tää uusi foorumi on kyllä niin huono!!! 

satulle tsemppiä ja msj:lle onnittelut!

Taaskaan ei enempää ehdi...varsinkaan kun tää ei vaan toimi!! 

 
Satulle tsemppiä!
Meillä ei poju vielä oo nukkunut kovin pitkiä unia putkeen päivisin, 1-2,5 h kerrallaan. Nyt on ollut 2 päivää tosi tiheetä syömistä, päivällä on syönyt melkein tunnin välein. Vaunuttelemassa kun on käyty, nukkunut vähän pidempään. Öisin on nukkunut onneks parin tunnin pätkiä.
Mies on just nukuttamassa pojua. Poju heräsi iltapäikkäreiltä saman tien ja on nyt yliväsynyt. Multa hamuaa vaan tissiä, vaikkei oo nälkä, ja hermostuu sitten mährystämiseen.
Harmittaa hirveesti, jos alkaa kovat pakkaset. Ollaan päästy nyt kunnolla vaunuttelun makuun ja poju on nukkunut parina päivänä myös parvekkeella. Ahdisti se muutaman viikon sisällä istuminen ennen synnytystä niin paljon, että ulkoilusta on nyt oikein nauttinut! Ja kun ei muuta liikuntaa saa vielä harrastaa...Millaisia ohjeita te saitte sairaalassa? Mulle sanottiin, ettei ennen jälkitarkastusta saa kuin kävellä.
Huikeen nopeesti on osa päässyt sekstailemaan :) Mulla on jälkivuoto vähentynyt tällä viikolla aika minimiin, oikeestaan öisin vaan vuotoa. Mitään kipuja ei enää oo (paitsi issias yrittää tulla nyt toiseen kankkuun, ennen synnytystä oli toisessa...), ompeleet tainneet jo sulaa. Mut en tiiä millon uskaltais jotain touhuta, ainakin vuodon loppuun pitää oottaa. Alapää kyllä näyttää vähän erilaiselta, ei onneks pahalta. Ja järkyttävää on ollut huomata, että aivastaessa pissaa karkailee...ainakin jos on vähän hätä :(
 
Fjansku, tsemppiä loppuraskauteen ja kyllä varmasti mietityttää tuo munuasi juttu. Onneks se huomattiin nyt ennen synnytystä ja pystytään seuraamaan ja tarvittaessa tekemään toimen piteet heti kun vauva syntyy.

Meillä nukuttiin ensimmäisen kerran kahteen viikkoon hyvin. Syötiin siis vain klo: 21, 00.30 ja 04.30! Siis ruhtinaallisia nukkumisjaksoja. Samoin poika nukahti heti syötön jälkeen omaan sänkyyn ja ilman tuttia tai heijausta. Aivan luksusta siis.

Meillä mulle tämä seksittömyys vaivaa enemmän kuin mistä :). Olisin jo valmis kokeilemaan, mutta mies ei. Vaikka tämä tilanne ei meille ensimmäinen kerta olekaan, tuntuu miestä enemmän jänskättää kuin itseä. Tosin mulla jälkivuotoa tulee vielä runsaasti. Mutta paikat eivät ole oleet kipeet ollenkaan, vaikka mullahan repes koko sisempi häpyhuuli poikittain synnytyksessä.

Mä niin ootan vaunuttelua! Sain kunnon kohoamaan nopeesti kun pääsee tarpomaan tonne lumeen. Meinaan ottaa heti sykemittarin käyttöön ja alkaa tosiaan reippailemaan sunnuntaikävelyn sijasta. Meillä mun äiti lupas myös hoitaa vauvaa jotta pääsen myös yksin lenkille ja salille.

Mä aloin pitää nyt päiväkirjaa tästä vuodesta molemmista pojista. Esikoinen on siis 3,5-vuotias ja hänestäkin on kiva kirjoitella uusia juttuja. Miten reagoi vauvaa, mitä uutta oppii ym. Nyt meillä lauletaan joululauluja mikä on aivan ihanan kuuloista. Joulupukki ja soihdut sammuu on nyt ihan ykkönen. Toisaalta hän myös laulaa elastisen hei, mikä boogi :).

Yhdestä asiasta oon supertyytyväinen! Nyt oon täysimetyksellä ja syöminen sujuu kuin tanssi! Esikoisesta kun ei se maito noussut, niin nyt tuntuu, että kaikki sujuu. Helppoa ja vaivatonta.
 
tervehdys pitkästä aikaa.
ei oo ollu oikeen nyt mielenkiintoa kirjotella eikä lueskella :( sattunu ja tapahtunu vähä kaikenlaista.. mutta kylläpä tää näyttäs nyt valosammalta.
vauva on edelleenki ihana ja mies osallistuu hyvin ja kyllä se pikkunen on meidän molempien päivien pelastus <3
imetys on nyt jääny vähä vähemmälle, pulloruokinalla mennään. se vähä harmittaa. tyttö nukahtaa tissille ja ku yritän herätellä syömään lisää nii ei enää kelpaa. ja hetken päästä sitte huutaa nälkäänsä :( eikä multa muutenkaan tuu maitoo tarpeeksi. tunnin päästä on aina nälkä  :( oli tosi vaikeeta alottaa korvikkeiden käyttö vaan nyt se tuntuu paljo helpommalta ku tulee massu nopeeta täyteen. ja mieski on ihan mielissään ku saa syöttää :)

aikusten juttuja en oo ees uskaltanu ajatella.. enhän ees revenny mutta muutaman tikin sain nii ne nyt "pilasi".. tai no.. oon vaan niin tikki kammonen että jotenki nyt pelkään koko asiaa..
mitä jälkitarkastuksessa tehään? pelkään sitäki :'(

anteeksi oma napa :(
 
Takaisin
Top