Joulukuun jupinat!

alina

Näppärä viestien naputtelija
Yleistä höpötystä :)

Mitäs mieltä marrasmammat on uudesta foorumista?

Ite en (ainakaan tällä hetkellä) tykkää yhtään. Toivottavasti saisivat ongelmia ratkaistua, ei oikeen pelitä mikään.
 
Nojuu.. kovin on hidas ainakin vielä.. ja totuttelua vaatii. Pahoittelen siis myöskii, ettei toi syntyneiden lista oo ehkä ihan ajantasalla - ei mukamas oo aikaa paneutua mihinkään, kun toi pieni vie äitin kaiken huomion :) ..vaikka aikaa oliskin, ni pää on kyllä vielä niin laho ettei sinne oikein mikään informaatio uppoa :D
 
Lyhyesti ja ytimekkäästi: En tykkää yhtään tästä uudistuneesta foorumista... :/
 
No joo, hidas on ja jotenkin ihan älyttömän sekava...hirmu tarkkaan pitää katsoa mistä kohti mitäkin löytyy...no jospa tähän tottuis.
 
.Juu en tykkää minäkään täästä uudesta systeemistä! Mitenkäs teillä muuten on joulukuu l.ähtenyt käyntiin? Meillä pikkunen sai jo ensimmäisen nuhan! :( Meillä koko perheellä on jo toinen kierros menossa niin tietysti tarttu pienimpäänkin!
 
Joulukuu lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö on uskomattoman virkee, ei malttais nukkua melkein ollenkaan päivisin, joten mä en oikeen saa aikaseks mitään :D
Nyt yritän nopeesti lähtee käväsee Maskussa hakemassa muutamia huonekaluja, säilytystila kun on loppunut kesken tytsyn tultua maailmaan. tai siltä ainakin tuntuu.

Ermu, koittakaahan jokainen parantua pian :>
 
Täälläkin alkaa pikku hiljaa vauva-arki luistamaan ja alun hormonihuuruista aletaan selviytymään.. ensimmäiset päivät oli aika kauheeta myrskyä, itkua itkun perään ja toivon tosiaan vaan et joku veis ton vauvan sinne mistä tulikin :D ..nyt tässä aletaan pikku hiljaa rakastumaan päivä päivältä enemmän tuohon tuhisijaan (öisin se rakkaus tuppaa olemaan välillä enempi hukassa ja tahtois vaan nukkua vaiks toinen rääkyy.. :D). Kertokaas koska noihin yöheräämisiin tottuu? :P

Tänään käytiin ekaa kertaa kaupoillakin ja mun työpaikalla pikasesti käärön kanssa ja kaveri vaan nukku tyytyväisenä koko reissun kaukalossa :) Huomenna olis edessä eka kyläreissu, kun lähtään mummolaan syömään etukäteis itsenäisyyspäivä sapuska.. :) Vähän vielä ahdistaa jäädä sitte joskus yksin vauvan kanssa ja murehdin jo valmiiks sitä kun mies lähtee töihin parin viikon päästä.. tolla kun on vielä sellanen työ, että tästä äipästä tulee melkolailla yh-äippä aina ton työpäivien ajaks.. kotiin kun tuo pääsee 12-15 tunnin työpäivän jälkeen, ni käypi nukkumaan ja seuraavana päivänä taas sama setti. Onneks sitte kuitenkin on pidempiäkin vapaita rankkojen työputkien päälle, mut rankkaa tulee varmasti silläkin olemaan jos me poitsun kanssa valvotetaan sitä öisin/päivisin kun sen pitäis nukkua. :/ Ehkäpä tää tästä :)

Tarviipa vielä todeta tähän, että mä kyllä rakastan tota mun isompaakin ukkoa ihan tajuttoman paljon! Siitä on niin sairaan suuri apu ollu vauvan kanssa ja oikeesti tahtoo ja tekee saman verran (joskus tuntuu että enemmänkin) kun minä :) Yrittää jopa saada mua jo lähteen joku viikonloppu rillutteleen, mut en mä taida kyllä vielä toviin malttaa.. :D
 
Heipsan kaikille!

Täällä ollaan vielä yhdessä koossa, eikä vauvasta kuulu vieläkään mitään. No josko pian... Tosin olen ihan tyytyväinen tähänkin olotilaan, kun ei ahdista ja on olo muutenkin vieläkin mitä mainioin! On myös saanu tehtyä kauheesti kaikkea vielä "viimetipassa". Remontissa olen ollu auttelemassa niin paljon, ku olen jaksanu ja eilen käytiin leffassa katsoos se paha pukki :) Oli muuten tosi hyvä! Viikkoja ois nyt kasassa 40+5 ja sen verran huomaa, että kävely ei suju enää niin juotuisasti, kun vauva on niin laskeutunu, että se ottaa oman tilansa. 

Tämä uus foorumi ärsyttää oikein urakalla. Ei tahdo ladata millään ja on ihan yli hidas ja takkuinen! Sitten en ainakaan kolmeen päivään päässy ees kirjautumaan tunnuksillani sisään.. :( 
No josko tämä tästä paranis ajan kanssa.... hope soo!

Hyvä, että satu'llakin on alannu vauva arki rullaamaan :) Ihana kuulla aina hyviä uutisia :)
 
Ihan outo tää uudistunut foorumi, ärsyttää tämmöset muutokset...
Täälläkin on lähtenyt arki rullaamaan, omat rutiinit alkanut muodostumaan. Ollaan käyty vauvan kanssa kahtena päivänä jo vähän vaunuttelemassa ja kaupoissakin kierretty. Poju on nukahtanut heti kun on päästy ovesta ulos :) Itselläkin on ihan eri fiilis, kun tietää, että päästään päivälläkin ulos, jos vaan jaksetaan. Ja kun tuo alakertakin on alkanut paranemaan, niin elämä helpottunut huomattavasti.
Meillä melkein minä olen hoitanut arkena vauvan. Tietenkin mies auttaa iltaisin, mutta itse tulee siinä helposti seurailtua vierestä...yritän kyllä kovasti olla neuvomatta :) Oon käyttänyt maidonkerääjää, että mies saa syöttää vauvan kerran päivässä. Muutenkin viikonloppuna pistän vauvaa miehen vastuulle, kun mahdollista.
 
Jei! Mä en ole yksin, joka on yhtenä kappaleena :D Minunkaan olo ei ole ollenkaan tukala tai mitään, mutta kovasti jo tahtoisin pienen tuhisijan syliini :) Niin kovasti, että tää odottaminen alkaa muuttua tuskalliseksi henkisesti.

En ole muutamaan päivään päässyt kirjautuun itsekään eikä sivut ladanneet kunnolla, mutta ainahan se kaikissa foorumeissa alkuun takkuaa ku tehdään näin suuria muutoksia :) kyl tää tästä
 
Mahtavaa, pääsin jo kirjautuun sisään saakka :) No eiköhän tähänki totu ajan kans. Täällä on kans ihan hyvin alkanu arki sujumaan. Edelleen kahen tunnin välein syödään yötä päivää,
mutta eiköhän seki aika pitene sitte joskus.. Päivisin nukkuu poitsu tosi levottomasti. Mitään ei meinaa saada sitte ite aikaseksi, mutta mitäpä kotihommista stressiä ottamaan.
Kyllä ne täällä odottaa tekijäänsä :) Yöt on menny vähän siihen, että meän keskelle pakkaa poika jäämään syötön jälkeen. Nukkuu paljo paremmin. Mahallaan saattaa nukkua vahingossa jopa kaks ja puoli tuntia.
Kuinkahan kauan menee ennen ku nuo alakerran tikit sulaa? Tuntuu, ettei oo sulanu ollenkaan.. Pääsääntösesti on vuoto loppunu, mutta vähän välissä tihkuttaa. 13pvä on eka neuvola, pitää siellä sitte kysyä et pitääkö ne poistattaa jos eivät ala itekseen häviämään.
Kerran ollaan käyty kylästelemässä :) Ja puol tuntia siitä ku päästiin sisälle, niin tuli sonnat ja sitte kamala nälkä. En edelleenkään osaa syötää istualtaan ja en halunnu alkaa kylässä syöttämään ku oli kämppä täynnä porukkaa joten se oli nopea reissu :)
Joka päivä ollaan käyty vaunuilemassa. Ihanaa ku pääsee ulos :) Päälle tunti oltiin eilen ja jäppinen nukkuu koko ajan. Kauppaan ei vaan kestä lähteä ku tulee kuuma hälle ja sitte alkaa kähinä.
Kohta lähetään ajamaan anoppilaan. Saa nähä kuin matka menee.. 300km kuiten matkaa. No eiköhän se hyvin mee. Pääsee muutamaksi päiväksi passattavaksi :) 
 
Heippati heit kaikille!

Tarunen, mä jo mietin että missäs oot ja joko oot lapsen käyny synnyttämässä.. :)

Täällä joulukuu lähteny suht hyvin käyntiin. Välillä on todella hyviä öitä pojalla eli nukkuu ja välillä syö :) Mut sitte on näitä resusia valvomis öitä niinku viime yö, puoli 9 maissa aamulla poika vasta nukahti kunnolla. Puoli 7 saakka itkeskeli ja piti hyssytellä vaan sylissä. Taispa olla omaa syytäni, ei tartte toista kertaa enää syödä kinkku-tonnikala-ananas-fetajuusto pitsaa :P
Jekovit tipat huomattavasti lisänny vatsanväänteitä. Rinnalla sen kans menee kyllä KuplaStopit. Uskon että niistä on apua.
Mulla haluttais lähtä koko pienen perheen voimin jouluostoksille, mutta en uskalla vauvaa viedä isoihin kauppoihin :/ oonkohan vähän liian varovainen? onhan tämä baby kyllä jo 3vko4pvä ikänen...

Rähmiikö teillä vauvojen silmät? Meillä tahtoo olla aika pahana rähmiminen. Viikon verran on saanu pyhkiä joka välissä vasenta silmää jotta poika saa sen auki unien jälkeen. Pahenee vaan. Siitä johtunee nenän tukkoisuuski. Toivottavasti ei kehkeydy silmätulehdukseksi ! Oho, nyt tulee vähän väärään osioon tätä vauvapulinaa, mutta suonette sen anteeksi :D

Carina79: Mulle sanottiin, että tikkien sulamisessa voi kestää jopa 4-8 viikkoa! Mutta musta tuntuu, että itellä ainaki ne on jo sulanu. Vuoto on ainaki loppunu, voisko sanoa, että kokonaan.

Ihana ku tulee joulu, pääsee kotona sitten joulusaunaan <3 Tädit ja enot saavat hoitaa pikkuista sillä välin :) Meidän pojan nuorin täti muuten on 5v. :D

 
Heippati taas kaikille :)

Täällä päivä mennyt kaikkea hirmuisesti touhatessa. Aika kuluu paljon paremmin, kun vaan siivoo ja laittaa kaikkea :D Mitähän mä taas kohta siivoon, ku ei ole enää siivottavaa... Näin iltaisin alkaa aina supistella kivasti ja yöllä jopa herää ja luulee että ehkä aamulla päästään synnärille, mutta sitte aamuun mennessä kaikki on rauhoittunu... No eipä tässä tarvi enää ku korkeitaan pari viikkoa odotella :D 

Onko Miimistä kuulunu mitään? Mitenkähän siellä menee? 

 
Kiva että kaikilla alkaa pikku hiljaa vauva-arki rullaamaan! Mekin ollaan jo paranemaan päin tästä flunssasta! Minattiin tiistaina suunnistaa jouluostoksille koko perheen voimin, saas nähdä mitä tulee kun esikoinen joutuu kävelemään!

Nii joo ja asiasta toiseen, voisiko joku kertoa miten ton lillypien jutskan saa vaihdettua, tai siis mihin se koodi piti liittää?
 
Meijän pojat sai tänään nimet: Niko Oskar ja Tatu Benjamin...ja samal mun sukunimi vaihtu=)
 
msj, tosi kauniit nimet :) onnea vain sinne paljon! Menittekö naimisiin samalla vai vaihdoitteko vain sukunimenne noin vain? 

Täällä voidaan edelleen loistavasti ja nukuin taas tosi hyvin yöni. Ei valittamisia, kastajaispäivää joutuu siirtämään, kun alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että joko vauva tai äiti ei ehdi lauantaiksi valmiiksi :D
 
Kyllä mentiin naimisiin samalla, ja juhlaväestä vain kaksi kaveriani tiesi asiasta etukäteen, muille se tuli täytenä yllätyksenä=)
 
Onnittelut msj! Vauvoille nimistä ja sulle uudesta sukunimestä ;D

Mukava kuulla että kaikilla sujuu arki hyvin, meilläkin menee ihan kivasti.

Ainut mikä on taas mammaa itkettänyt pari päivää on tuo imetys :( eilen ja tänään jokaisen rinnalla käynnin jälkeen vauva oksentaa - siis ei pulauta vaan ihan oksentaa kaiken rintamaidon pois...korvike sitten pysyy sisällä...Arvatkaa onko vähän paska olo kun tuntuu ihan kuin mun maito ei kelpais :(( Mitähän mä teen väärin? Imetän vähän kerrallaan ettei ainakaan ähkyyn syö, röyhtäytän ja yritän tehdä kaiken niinkuin on neuvottu! Enkä oo syöny tai juonu mitään erikoista itse, mikä vois ärsyttää vauvan mahaa...

Äh, nyt tuli tähän tätä valitusta, pakko vaan purkaa pikkusen. Päätinkin nyt sitten että tänään en oman mielenterveyden säilyttämiseks imetä yhtään vaan lypsän ja annan pullosta!
 
Onnea msj kaikesta :)) !

Melela, mä pyysin ekassa neuvolassa silmätipat tytölle, kun toinen silmä rähmi niin hirmuisesti. oli viikon kuuri ja nyt ei oo rähminyt ollenkaan. kannattaa kysästä itekin, noilla pikkuisilla kun tulee kuulemma tosi helposti silmätulehdus, kun ne kyynelkanavat ei oo vielä niin kehittyneet. (tai jotain sinnepäin) :>

Nyt vaunuilemaan, ihanaa kun ei oo enää ollut niin kylmä!

Ja ihanaa kun tää foorumi ei oo ollut tänään niin jumissa! :D
 
Takaisin
Top