Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miko_84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon lapsesta asti aina alkanu itkeen kaikista tuollaisista uutisista, missä pieni vauva/lapsi on joutunut kärsimään. Siiis ihan aina. Eikä tää uutinen ollut poikkeus. Piti hakea oma poika syliin leikkimatolla ja halata pitkään. Jokainen lapsi ansaitsisi rakkautta ja turvallisuutta.

Karseeta luettavaa koko juttu :(.

Meillä tuttuia syödään vaan nukahtaessa ja nukutaan ilman. Valillä tuntuu, että tuo koppakuoriainen, jolla jalat ja kädet heiluu joka suuntaan ei rauhoitu millään, mutta kun lyö tutin suuhun niin raajatkin lakkaa heilumasta :).

Tuossa mietin et jos oikeasti kokee ettei pysty lapsesta huolehtimaan niin eikö kannattaisi avata sitä suuta ja pyytää apua... Ja jos noin pahaa tekee et täytyy kohdistaa lapseen fyysistä väkivaltaa nii hakkais vaikka omaa päätänsä seinään mielummin... Ja sitten tuollaisille annetaan mahdollisuus lapsen saantiin... :mad:

Tänään jäbän posket on ollu äidin kuolassa ku oon pusutellu poikaa ja halinu sitä... Kai se aattelee et mikä äitiin ny on iskeny :D

Kaikista kauhein kyllä oli se missä se äiti tappo ne vastasyntyneet kaksoset.seiskasta sieltä rikospalstalta luin sen kaiken kaameuden mitä se oli niille tehny:sad010 vieläkii tulee kyyneleet silmii ku sitä muistelen:sad010

Ei puhuta tuommoisista surullisista jutuista :sad001

Onko kaikki j-lahjat jo hankittu? paketoitu? puunattu? kuusi hankittu? :)

Eihän noita uutisia voi mitenkään käsittää... Sairaita ihmisiä. Joskus kun olin pieni, ehkä ykkösluokalla, toivoin, et oisin löytäny vauvan ja saanu sen ittelleni. (vauvakuumeni on siis sieltä asti ollut kova ;)) Nyt niitä tuntuu löytyvän monesti eikä se oo ollenkaa hyvä juttu :/ Mut juu, puhutaan ehdottomasti jostain mukavammasta!

Kyllä on Tiutsi joululahjat hankittu ja paketoitu. Puunaaminen vaiheessa samoin leipomiset. Kuusi on kuulemma löytynyt! Katsotaan kelpuutanko sen ;) Oi ihana joulu <3

Lahjat on hankittu ja paketoitu.. ylihuomenna saa pakata kamat ja lähtee piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkälle joululomareissulle. Eli meillä ei oo kuusta tänä jouluna. En myöskään leivo joululeivonnaisia ja ruokia, koska tosiaan ollaan ensi vuoden puolelle reissussa, niin ei kannata. Mut ootan innolla sitä päivää, kun on se omakotitalo ja saa laittaa joulun omille vanhemmilleen. Kyllä he sen ansaitsisivat.

Me sovittiin perheen kesken et me ei lahjoja hankita... Sorruin kyllä ostaan omille vanhemmillemi ja anopille pikku canvas taulut pikkupojasta heille joululahjaks :)
Saas nähä vaan sitä tavaran määrää mitä pikkumiehes saa :D Eka lapsenlapsi siis kyseessä omille vanhemmille sekä anopille :D

Pitäs varmaan viritellä jonkinmoinen systeemi tonne häkkisänkyyn ku selkä vaan tuntuu olevan enemmän kipee mitä eilen.. Oli melkoinen säätö et sain jäbän tänää häkkisängystä :D

Voi nappo... :/ Noi selkävaivat on kyl pahimmasta päästä. Haet sellasen vinssin sinne ja nostat aina hihnoilla lapsen sängystä.. O.o

Toi oli hyvä idea :D Sain lääkärin täks päiväks ja se kirjottaa ukolle saikkulapun niin se saa olla kotona ja hoitaa jäbää :) onneks on tollanen systeemi keksitty et ku äiti on kipee niin isä saa tulla hoitaan lasta ja saa sairauspäivärahan.

Joo, onneks.. vois olla heikkoo hoitaa lasta, jos ois just selkä paskana tai ite vaik oksutaudissa..

Mä en ollu tuota ajatellukkaan, tosin mies on nyt pitkästä aikaa töissä ainaki pienen pätkän, nii voi olla että sais olla aika kipee, et viittis itelle hakee saikkua... Mulla on vasen ranne ollu kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän hajalla, aamusin on hyvä mut illalla on joskus aika tuskaa. Lääkäri määräis Buranaa ja lepoa, nii oon päättäny sinnitellä. Vaikka ois saikullakin, nii väkisin tulis poikaa kuitenkin hoidettua. Et miten sitä rasitusta tässä nyt välttää sitten? :)

Mun mies ei suostu pitään ikinä sairaslomaa tai muutakaan lomaa töistä vaikka tarvettakin olis esim jos on oikeasti flunssassa :o Kummallinen työnarkomaani... ei edes pitäny isyyslomaa yötäkään (käy yötöissä) eikä oo 7 vuoden uransa aikana pitäny ollenkaan syys-, eikä kevätlomia.. Ite oon sellanen et jos lomaa saan niin kyllä varmasti sitä myös otan ja pidän :D Tosiaan sillonkin kun poika synty niin herätin miehen vaan aamulla kun oli mennyt töiden jälkeen nukkumaan et nyt olis aika lähtee TAYS:siin ja sinne kun päästiin niin menin heti alkututkimuksen jälkeen ponnistaan niin kerittiinhän me sairaalassa ennen pojan syntymää olla hiukan päälle tunti.. siitä mies sitten lähti aika piakkoin kotiin takasin koiria hoitaan ja yöllä taas töihin... :o

Kuin sä Jozzuuh jaksat ? Aikamoinen taakka on omilla harteilla, jos joutuu yksin kaiken tekee. Mä ainaki kilahan miehelle, jos vähänki tuntuu siltä, ettei se tee omaa osaansa :D

Meillää ei mies ota kanssa mielellään saikkua, ainoastaan vatsataudissa. Isyysloman kyllä piti, mutta kun olin kuumeessa niin anoppi tuli auttaan vauvan kanssa, että mies pääsi töihin.

Jotenkin se ei vaan haittaa mua vaikkei mies aina tekiskään sitä "omaa" osaansa... Tykkään hoitaa vauvaa ihan yksinkin eikä se tunnu edes kauhean raskaalta. Kyllä mies sitten toki auttaa jos pyydän. Oon aina hoitanut koirienkin lenkityksen suurimmaks osaksi yksin eikä ikinä oo tuntunut että siitä olisi jotain outoa. :) Vielä samana aamuna ennenkö synnyttämään lähdin niin kävin meijän saksanpaimenkoirien kanssa reippaalla hihnalenkillä. Joillain ei toimis tää meijän tapa elää sitten alkuunkaan, mutta meillä se toimii just näin hienosti :)

Takaisin