Joulukuun jorinat

Kaikennäköisiä elokuvia se alitajunta tuottaa uniin.
Meillä näköjään kaikki muutokset tapahtuu kerralla, ollaanntää vuosi yritetty tulla raskaaksi ja lisäksi olen etsinyt uutta työtä. Ja kuinka ollakaan, pari viikkoa plussan jälkeen mulle tarjotaan paikkaa jonka rekryssä olen roikkunut koko syksyn! Otin paikan vastaan, mutta nyt tietenkin hirvittää. Mun työnkuva muuttuu täysin ja joudun käytännössä opiskelemaan kaiken nollasta. Uuteen työhön kuuluu ensin lyhyt kurssi ja sen jälkeen 6kk koeaika, tässä nopeasti laskettuna mä jään äitiyslomalle ennenkoeajan päättymistä ja oon nyt vähän kauhuissani :depressed:. Mutta kai se elämä kantaa tässäkin asiassa. Missään nimessä en olis halunnut palata äitiyslomalta nykyiseen duuniini.

Jos äitiysloma on työnantajalle ongelma, se kertoo paljon muustakin työviihtyvyydestä. Selität vaan että nyt meni näin päällekkäin, mutta se on osa elämää ja elämä on arvaamatonta, ei siinä sen kummempaa :). Niillä on ollut pitkä rekry, josta juuri sut valittiin parhaiten työrooliin sopivaksi! Ei ne voi sulle kenkää raskauden takia antaa, se olisi laitonta myös koeajalla. Ja tämä laki suojaa raskaana olevia todella tarkasti, ja näyttöä sopimattomuudesta työhön pitäisi olla todella paljon, että työnantaja saisi läpi raskaana olevan koeajan purun.

Ymmärrän kyllä täysin kauhun xD. Mäkin mietin että miten oma työnantaja suhtautuu, kun oon ollut talossa alle vuoden ja sitten pamahdan paksuksi. Oon tosi miesvaltaisella alalla, jossa tiedän olevan hiukan sellaista homeista ”ei kannata palkata nuoria naisia”-asennetta. Ei paljoa, koska se on laitonta, mutta onpahan kuitenkin. Onneksi oma pomo on superihana ja työyhteisö muutenkin todella lapsiystävällinen, joten ei tarvinnut pelätä.

Kiitos Tilulilulaa, just tollasta uskonvahvistusta mä kaipaankin. Koitan pitää tän raskauden nyt kuitenkin uudelta työnantajaltani mahdollisimman pitkään piilossa. Pitää ehkä heti alkuun tilata liian isoja työvaatteita :D

Plussapallero sanoi, että sinne lisätään uusia ti ja pe iltaisin. Eli etköhän tänä iltana pääse. :) :) voi mennä myöhään iltaan, malttia. (;

En jaksanut lukea koko ketjua alusta loppuun, joku toinen kerta sit. :)

Oon tässä 1,5h väkisin maannu sängyssä, mies vielä nukkuu. Ollaan ulkomailla joulun vietossa ja hotellissa, niin en viitti toista herättää, ku ei oo pakko. Tein raskaustestin, ku heräsin vessahätään, enkä saanu enää unta sen jälkeen.

Josko se herra heräis kohta et pääsis aamupalalle, on jo nälkä! :D

Marmoritar, tämähän on aina mahdollista. Varmasti kuitenkin pyrittiin tekemään tarpeellinen rokotus ja siinä ajatuksessa varmasti suuri osa ihmisistä sen otti.
Harmi, jos näin ei olekaan, mutta itse en ainakaan pitäisi rokotteita turhana, ennenkuin näin uutisoidaan (kuten tässä tapauksessa harmillisesti kävi).

Sitten asiasta melkein toiseen. Olen todella onnellinen siitä, että asun Suomessa, jossa on mahtava terveydenhuolto ja mahdollisuus ottaa rokotteita (jopa ilmaiseksi) ja saada hoitoa vakavissakin sairauksissa. Kiitos Suomi! :Heartred

Jippijaijee... Mulla on kaksi alkuraskauden ultraa eikä mies pääse kumpaankaan mukaan töittensä takia :shifty:

Jippijaijee... Mulla on kaksi alkuraskauden ultraa eikä mies pääse kumpaankaan mukaan töittensä takia :shifty:

Mä just tänään ilmoitin miehelle, et sun pitää sit olla paikalla kaikissa ultrissa ja neuvoloissa :D Ihan vaan siksi, et se pysyy kärryillä missä mennään ja saa alkaa opetella uutta rooliaan. Toivottavasti ei ainakaan ultrien aikaan oo hänellä työesteitä!

Ootteko miettineet, käyttekö 3/4D-ultrassa? Mä haluan käydä, josko sekin konkretisoi sit miehelle tulevaa. :D Ja jos ne kuvat on oikeesti yhtä tarkkoja, mitä kuvahaulla tulee, niin onhan se itelleki huikeaa nähdä tyyppi livenä :)

Kun ei tälläkertaa ehditty sinne lapsettomuus hoitoihin/tutkimuksiin saakka, niin ei ole tuota varhaisultraakaan automaattisesti. Tässä nyt mietin mennäkkö vaiko ei omakustanteisesti. Aika moni tuntuu siinä käyvän. Onko täälä ketään joka ei aio mennä?

Mikähän tämä juttu oikein on kun jo toisena aamuna peräkkäin loppuu uni ennen viittä :(

Mä olin kans eilen aivan loppu illalla. Nukahdin samalla ku nukutin esikoista.. No nyt heräsin ennen 7 ja uni ei tuu enään. Mies ja esikoinen tuhisevat tossa vieressä täyttä häkää. Mä veikkaan et itellä tekee tä joulu sen, ettei malta nukkua. Oon sen verran jouluhullu et odotan sitä ku pieni lapsi :)

Ootteko miettineet, käyttekö 3/4D-ultrassa? Mä haluan käydä, josko sekin konkretisoi sit miehelle tulevaa. :D Ja jos ne kuvat on oikeesti yhtä tarkkoja, mitä kuvahaulla tulee, niin onhan se itelleki huikeaa nähdä tyyppi livenä :)

Minä haluan ainakin käydä. Kuopusta odottaessa kunnallisella puolella pääsin 3/4D ultraan, kun katsottiin, ettei ulkoisesti ole mitään poikkeavaa, kun 35 viikolla tavallisessa ultrassa vatsalaukku näytti kaksiosaiselle. Oli kyllä niin siskonsa näköinen poika masussa. Onneks ei sit lopulta ollu mitää vikaa, mut kyllä se säikäytti.

Tämä kun on minun viimeinen raskaus, haluan tehdä kaiken, mitä kahdessa onnistuneessa en ole voinut/saanut/pystynyt. Yritän nauttiakin sit jossain vaiheessa, kun niitten viikkojen yli päästään, jolloin keskenmenot on tullu. 2/4 on jo selvitetty.

Oon nyt nähnyt unia pitkästä aikaa. Viime yönä unessa mulle sanottiin, että mahassa on kaikki hyvin. Molemmilla. :bag: että perjantaita odotellaan.. olen laskeskellut, että syke saattaisi jo hyvällä tuurilla näkyä, silloin on vasta 5+3. Sehän riippuu hedelmöitysajankohdasta..

Hei onks jollain päivitettyä listaa asioista mitä ei saa syödä? Mä en oo vielä kerennyt neuvolaan ja kuulemma on säädökset muuttuneet kohtalaisesti vuodesta 2015 :arghh:

Ja lakritsi- ja salmiakkimakeisiin oli -15 rajoitus, nyt ei suositella ollenkaan.

Suomessa on niin hätävarjelun liioittelua tää mitä saa raskaana syödä ja mitä ei, voi elämä... :D kaikki pitää olla joko tai, koska suomalainen on niin mustavalkoinen luonne, että joko saa tai ei saa syödä. Mistään kohtuudesta ei tietyissä asioissa ole hajuakaan. :rolleyes:

Maalaisjärjellä! Esim salmiakkiin ei sikiö kuole, jos sitä vähän syö eikä säännöllisesti. Kun taas alkoholin kanssa nollatoleranssi (vaikka ulkomailla sitäkin lipittävät raskaana). Jos on oikea terveydellinen riski jossain ruoka-aineessa niin skippaa ne, ja kohtuudella niitä, joissa on pieniä riskejä. (;

Takaisin