Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikki
Täällä yksi hiljainen seuraaja. Huhtikuussa plussattua ilmoittauduin joulukuun odottaviin. Raskaus on kaikkine vaivoineen ollut kuitenkin niin rankka, että kirjoittelu on jäänyt. Kävin alkuperäisen listan lukemassa pari viikkoa sitten, että ketä on mukana ja ketkä jääneet matkan varrella matkasta. Nyt sitten olen lueskellut syntyneiden kuulumisia ja täällä viime hetkiä jännääviä. Itselläni tänään 40+0 ja alkaisin olla kypsä synttäreille. Toiveissa olisi että ei menisi käynnistykseen, kuten esikoinen 4 vuotta sitten. Tsemppiä kaikille!! ❤️

Päivä menny ei niin missään tuntemuksissa, vointi ollu ihan normaali kävin lenkillä ja oon töllöä+leffan katsonu sekä ruokaa väsänny. Pitää illan aikana mennä saunaan josko se mitää sais aikaseks...
Lukaisin netistä (terveys-sivuilta eli pitäisi olla luotettava lähde) että jos on yleisesti kuukautiskierto normia-28pv- pitempi niin usein raskauskin on pitempi ja menee helpommin LA:n yli, sit myös päinvastoin jos kuukautiskierto on lyhyt on todennäköistä että synnytys tapahtuu ennen LA:ta.
Mun normi k-kierto on helposti 32-34 pv että jutun mukaan tässä voi ootella vielä viikonki iha helposti...

^ Mulla ollu normi 28pv. Ja niin vaan tänään 41+5 paikat kiinni eikä tietookaan, että vois lähteä itsestään käynnistymään ihan lähiaikoina.. mies sanoikin eilen, että oon järjestäny vauvalle liian hyvät oltavat ettei se halua tulla ulos :joyful:

Me tultiin pojan kanssa vastasyntyneiden tarkkailuosastolle verensokeriarvojen vuoksi. Sokeri oli kuuden tunnin iän tarkastuksessa matala mutta nousi lisämaidolla. Oli taas matala seuraavassa mittauksessa mutta nyt ei noussut vaan jopa laski. Poika sokeritipassa nyt. Kellään kokemusta kuinka kauan yleensä moinen kestää? Mua niin huolettaa, esikollakin oli kyllä sama ongelma mutta sitkeällä yrittämisellä saatiin sokerit nousuun, nyt tämän kanssa tänne tippaan. Hyvä kyllä kun huolehditaan hyvin ❤ silti äiti täällä huolissaan.

Me tultiin pojan kanssa vastasyntyneiden tarkkailuosastolle verensokeriarvojen vuoksi. Sokeri oli kuuden tunnin iän tarkastuksessa matala mutta nousi lisämaidolla. Oli taas matala seuraavassa mittauksessa mutta nyt ei noussut vaan jopa laski. Poika sokeritipassa nyt. Kellään kokemusta kuinka kauan yleensä moinen kestää? Mua niin huolettaa, esikollakin oli kyllä sama ongelma mutta sitkeällä yrittämisellä saatiin sokerit nousuun, nyt tämän kanssa tänne tippaan. Hyvä kyllä kun huolehditaan hyvin ❤ silti äiti täällä huolissaan.

Itellä just sama tilanne päällä! Saattaa kestää muutaman päivän tai ihan vaan tunteja (keskolan työntekijä sanoi näin). Meillä alustavasti suunniteltu lääkärin toimesta että näytteet jos on ok niin heti vaan kun sokerit pysyy kohdillaan niin pääsee tänne mun kanssa takaisin. Mutta viikonlopun aikana kuitenkin eli joko huomenna tai ylihuomenna..

Pojalta otettiin vielä sokeriarvo ennen tippaa ja nyt olikin hyvä mutta päätettiin silti laittaa tankkaukseen. maitokin meni hyvin ja nopeasti. ehkä tää tästä ❤ tsemppiä teillekin fuji. Oletko itse eri osastolla? Meillä niin että ei tarvitse enää erottaa äitiä ja vauvaa ja samassa huoneessa ollaan.

Lapsi on keskolassa (onneks samassa tornissa eli hissillä vaan ylöspäin) ja mie oon sit ite täällä svo:lla.. Just mietin että jaksanko mennä käymään keskolassa vai en tässä 8 hoidolla.. Alan olemaan tosi väsynyt jo ja jouduin pyytämään toisen kipulääkkeen..

Hassu yhteensattuma kyllä täällä nyt! Tänne huoneeseen tuli aamulla uusi äiti jonka tyttö vietiin samasta syystä keskolaan kun meidän poju. Ja vielä hassumpaa on se että meillä on kummallakin sama sukunimi :DD

Oikee jalka puutuu kokoajan. Se on myös huomattavan turvonnut. Seistessä oireilee eniten ja sen päällä maatessa. Äsken suihkussa huomasin että oli täynnä sinisiä ja valkoisia laikkuja eli ei kiertäny veri... Liikutellessa taas palaa väri.

No kai tää menee ohi ku saa vauvan ulos. Ärsyttävä vaiva.

Mullakin oli edistyksellinen yö :p Tuli jomottavia supistuksia paljon, oli levottomat ja puutuneet jalat ja vauva myllersi villisti. Minä vaan vaihdoin minuutin välein kylkeä ja juoksin pissillä. Ois tehny mieli olla kontallaan, kun maha ei kestäny olla patjaa vasten. Jossain vaiheessa nukahdin ja kaikki tämä loppui. Jos jotenkin haluis edistää noita supistuksia, niin auttaisko jos ois pystyssä? Lisäksi siinä kuseskellessa mietin että miltä tuntuu kun lapsivettä valuu? No ensiyötä taas odotellessa :D
Just näin eli liikkeellä olo provosoi niitä supistuksia, ihan silläkin kun paine tulee sillon alaspäin. Käynnistyksessä sen huomaa hyvin, kun joutuu makaan käyrillä niin monesti laantuvat, mutta heti kun pääsee liikkeelle alkavat taas voimistua. Oma taktiikka toiminut nyt kahdesti erittäin hyvin supistusten kans; mitä kipeempää ja tiheemmin sitä enemmän liikettä, ja sitte kun saa jotain kipuun ni ei missään tapauksessa mitään lepoa vaan lisää pystyasentoa ja liikettä :p

Ykskaks tässä sohvalla istuessani huomasin yöpaidassa märän läntin pitkästä aikaa rupes tissit vuotaa. Mies innostui pumppaileen ihan käsin ja kokeiltiin meidän käsipumppua mutta se ei tuottanut tulosta.. nyt ollaan vitsiä väännetty että onkohan ens yönä supistuksia tai jopa lähtö kun sen verran antaumuksella halusi mies pumpata ja hyväillä xD

Hitto mä en jaksa tätä...

Oontaas heränny puoli 1, kun nukkumaan menin joskus 23 aikaan. Maata ei voi kun puutuu. Istua ei voi.no uhmasin puutumisia ja makasin olohuoneen sohvalla... Välil torkahtelin. Sohva vaan nahkaa ja oli nii epämukava ku hikosin ja oli kova ja iho tarttu mut asento jees kun oli selällekkin tukea toisinkin sängyssä. Turvotus vaan pahenee. Aivan järkkyä mahakin tuntuu kasvaneen hervottoman kokoiseksi yhdessä yössä.

Voiks synnärille soittaa ja sanoa että mä haluan tän vauvan ulos _NYT_?

Muokattu viimeksi:
Pöh, täälläkä mitään tapahdu, eilen lemmitty, saunottu ja syöty kebabit eli kunnol rentouduttu mut ei, ei mitään edistystä. Mut tajusin, poika on ku isänsä, aina myöhässä :D

Turhautuneisuus iskee täälläkin vaikka kuinka koittaa itteensä psyykata malttamaan. Sympatiat ja kärsivällisyyttä kaikille notkujille!

Pari hassua kevyttä harkkasupparia oli tulos eilisen rentoutumisen, saunomisen ja tissien pumppailun jälkeen...

Tää on kyllä ihmeellistä, kun on näin hyvin nukkuva ja tyytyväinen vauva! Olen kuullut legendoja, että tällaisia on, mutta esikoisen jäljiltä en uskonut niiden pitävän paikkaansa... Mutta ollaan me siis yöllä valvottu, kun tissistä tulee liikaa maitoa ja poju ei tykkää oikeasta. Itsellä oli niin tukala olo, kun rinta tuntuu räjähtävän. Ruokin sit vaan vasurista ja aamulla pumppailin oikeasta pahimmat pois - 150ml :dance008 Kyllä tuli hyvä fiilis! Ymmärrän paremmin lypsylehmiä taas...

Takaisin