Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Caarina, itse kävisin varmistamassa lääkärissä, ettei oo veritulppa.

Rv 40+0, kävin eilen 7,5 km lenkillä ja pesin auton penkit märkä-kuivaimurilla. Ranteet meni kipeiksi, mutta synnytyksestä ei merkkiäkään.

Mä en usko että kyse veritulpasta koska ei ole ns. Klassisia oireita (pohjekipu, punoitus, toispuoleinen turvotus) turvotusta on molemmilla puolilla, myös käsissä ja kasvoissa. Eniten jalkapöydissä ja sormissa. Veri myös kiertää kun vaihdan asentoa sille suotuisaksi. Luulen että oikealla puolella kehoa on joku suuri verisuoni pinteessä kohtuni alla ja aiheuttaa nämä oireet.

Ja edelleen. Raskaus olis ihan jees vaikka menis rv50 asti kunhan ei tulis kokoajan jotain uusia oireita ja vaikeuksia liikkua ja kipuja. Helpommallahan pääsee kun vauva on sisäpuolella :P mutta kun tämä alkaa olla jo fyysisesti niin kovin kuormittavaa.

Muokattu viimeksi:
Alaonttolaskimohan tuppaa jäämään oikealla puolella vähän pinteeseen kohdun painosta selin maatessa, ja se heikentää laskimopaluuta, mikä tekee huonoa oloa ja mm turvotusta.

Mä en tajua kui mun mies voi nukkua yhä. 13 tuntia jo nukkunu :O nukku kuitenki päivällä eilen 4 tunnin päikkärit.

Toivottavasti ei nuku noin ku vauva syntyy. Häntä kun ei saa herättää.

^No kumpikohan lienee tärkeämpi vauva vai miehen unet... Jos taloon on tulossa vauva ja miestä ei saa herättää, niin lienee miehn paras vaihtaa osoitetta jo tässä vaiheessa.

^ hän itseasiassa on tehnyt jo työnjaon. Kun tulee töistä niin voi mennä nukkumaan vauvan kanssa :D toivottavasti bebe suostuu iskän klo 16-20 päikkäreihin. Ja kun kuulemma kerta oon päättäny imettää enkä ees yrittää korviketta, niin hänen ei tarvi osallistua yöllä kun ei voi syöttää. No noinhan se kyl karkeasti ajateltuna onkin mutta mä en näe itse asiaa ihan noin. No aika näyttää miten käytäntö alkaa sit sujumaan. Mä luulen et mä valvon ja nukun jos ehdin.

Jaa,a. Jos lähtis ajamaan laihialle kattomaan iha valtakunnan mediassa vatvottua olkilinnaa... Ei menis päivä maatessa.

Meillä mies vaihtoi aina vaipat ja mä imetin eli osallistui näin "yösyöttöihin" :) tarvittaessa ensipäivinä lämmitti myös lisämaidon ja täytteli mun vesipulloa ja tarkisti onko vauvan imuote oikea. Nyt kun esikko vasta 2v ja heräilee toisinaan öisinkin niin mies hoitaa esikon yöhulinat ja mä kuopuksen.

^ no toisaalta hölmöä jos oon kuitenki hereillä kun syötän vauvaa ja sit herättää toinen vaihtamaan vaippa.

Vius onnea Pojasta! Samat mitat kun mun esikoisella, tosin mun poika oli 3925 ja 54 :)

Meillä ei miestä tarvinnut varsinaisesti herätellä, mies itse halusi vaihtaa vaipan syötöillä ja osallistua :) ei mun tarttenut nousta ja mennä edestakaisin kun imetin. Vaipanvaihdon jälkeen mies toi vauvan vierelleni rinnalle. Ehkä sain liian hyvää palvelua? :grin Nyt en oleta samaa koska esikoinenkin tarvitsee vielä auttajaa mutta jos hän nukkuu hyvin niin toki mies saa autella yölläkin kun kerta isyyslomallakin on :)

Esikoisen kanssa meillä yöt meni niin, että mä hoidin alkuyön ja mies sai nukkua ja sit tehtiin vaihto joskus neljän aikoihin. Esikoinen oli siis tosi huono nukkuja ja valvoi usein öisin tuntikausia. Tietty Herra huusi ajoittain niin paljon ettei kukaan nukkunut...

No nyt on nähty olkilinna :) vaikka mentii nii syvälle metsään ja pompotti nii huono liukas tie että ajattelin että syntyy just...

Kuten huomaatte kuvassa kaksi lastani seisovat nätisti linnan edessä että saan kivan kuvan... :P

WP_20161217_15_51_11_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Meillä mies tekee paljon päivisin etenki esikoisen kanssa, ja käy kolmivuorotöissä niin meillä hänen ei kyllä tarvi yöllä nousta ja aamullakin pyritään siihen että hän sais nukkua pitkään. Ite kuitenkin lomalla vaikka välillä väsyttääkin.

Onneks olin valmiiks makkarissa kun miehen työkaveri tuli tyttökaverinsa ja lastensa kanssa. Enkä aio tulla täältä pois ennenku lähtevät. Inhoon yllätysvieraita. Tuo on nii tunkeileva pariskunta muutenkin enkä halua olla niiden kanssa missään tekemisissä ja ärsyttää kun luulevat että mä haluan. Mies saa mun puolesta kaveerata niiden kans. Mies sano että ne oli pyytäny päästä kummeiksi. Hah. Vain kuolleen ruumiini yli. Tää nainen on just se joka sano tulevansa tänne joka päivä kun vauva on syntyny ja hoitaa vauvan kokonaan ettei mun tarvi.

Menee vaan koko ilta pilalle ku ne ei tajuu lähtee vaan on aina tyyliin 3 tuntia.

Muokattu viimeksi:
Kävin lenkillä ja nyt on sit selkä, lonkat ja nivuset niin hiton kipeet että voi taivas! oisin toivonu ennemmi niitä supistuksia enkä näitä kovia liitoskipuja :/

Te kun sanotte että mies siivoo ja auttaa jne. No mä kokeilin sitä. Laitoin miehen imuroimaan ja aattelin et mä pesen lattiat. No tässä kuvaku mies on imuroinu ja mä keräsin luutulla roskat et pääsen pesemään. Ei toi osaa ja tulee vaa mulle tupla duuni :D

Ja kyllä. Lapsiperheen lattia näyttää tältä vaik joka päivä imuroi.WP_20161217_20_26_57_Pro.jpg

Muoks. Se karkas talliin korjaamaan jotai vekkaria (kun huomautin työn huonosta jäljestä) jonka oon pyytänyt korjaamaan joskus 3 vuotta sitte. No hänen tärkeyslistallaan se oli näemmä imurointia ekana.

Muokattu viimeksi:
Jotenkin yhtäkkiä rupes pelottamaan tää tuleva yö ja alkoi oksentamaan jännitys..

Poju ei anna mitään merkkejä nälästä eikä herää itse välttämättä syömään.. Mut hänet on oikeastaan pakko herättää syömään ettei hänellä laske verensokerit liian alas taas..

Onneks Yövuoron kätilö kävi tässä niin sovittiin että he tuo silti maidon huoneeseen vaikka en soittaisi kelloa.. Ku jos poju ei herätä mua niin saattaa olla että en itse herää häntä ruokkimaan.. :(

Kohta meen vaihtamaan pojun vaipan vielä ja sit on se syöttö ja pääsen kokeilemaan rintapumppua ku yhdeksältä lypsin 8ml yhteensä ja taas tuntuu kiristystä, kuumotusta ja painoa rinnoissa.. Toivottavasti heräisin sit edes tähän kiristyksen tunteeseen sit yöllä!

Takaisin