Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä teen lähtöä kaupoille. Jos olisi viimeisin kerta kaupungilla ilman vauvaa. Pakko hakea loput joululahjat ja jo kuivat ja pakastettavat ruuat jouluksi. Mies joutuu sit ens perjantaina hakea loput ruuat jos en enää pääse itse.

Olen myös harkinnut siivoojan palkkaamista, että saan kodin jouluksi kuntoon, mä en enää oikein pysty kyykkimään kun heti supistaa ja puuskuttaa. Taidan facessa huudella jotain teinityttöä tai kahta, saavat joulurahaa ja mä saan siistin kodin :P

Ihan kamala yö takana....viiden aikaan taisin saada unta lopulta. Edelleen maha kipeä...en tiiä. Tarttiskoha soittaa synnärille...vai odotella vaan. Ku ei nää tunnu synnytys suppareillekaan. Huoh. Jos saisin uusiks nukuttua...ku aamupala nautittu.
Ja tsempit kaikille :)

Olipa huonosti nukuttu yö. ensin tuli jomottavia supistuksia sitten pikkukaveri jumppaili ahkerasti sitten tuli levottomat jalat ja kauhee särky nilkkoihin ja jalkaplytiin, huomasin aiemmin illalla jalkojen olleen näistä kohdista turvoksissa. ja nyt oon heränny aikaisin vessaan ja sen jälkeen ajattelamaan sairaalassa oloa: nukunkohan ite siellä ollenkaan, nukkuuko vauva vieressäni vai omassa sängyssä, onkohan samassa huoneessa muita, miten kipeä ja väsynyt olen synnytyksen jälkeen, onko henkilökunta mukavaa ja ymmmärtäväistä, päästäänkö kuinka nopeasti kotiin.... huoh mitä sitä taas ajatteleeki...

Fuji, esikoinen sai myös voimaa sokeritipasta. Aika äkkiä saatiin se purettua ja meillä oli sillon aika pahasti sokerit.

Joo s siis meillä oli 2 tossa aamulla ja annettiin lisämaitoa + oli tissillä ja silti laski 1,9. Lääkärin mukaan tää ei oo vielä ihan kamala tilanne kuitenkaan mut koska hän on niin pieni..

Itteä surettaa tää hämmennys kun ei vielä osaa tulkita mitä poju haluaa.. Nostan rinnalle ja sit tää taas nukahtaa siihen tai jatkaakin huutoa.. Hän kyllä huutaa muutenkin aika vähän verrattuna noihin muihin huoneisiin..
Muistan tuon esikoisesta.. hän huus aina vaikka mitä ois tehny. Mutta niitä oppii kyllä tulkkaan. Jossain oli lohduttavasti että tärkeintä ei oo aina että vsnhempi ymmärtää heti mitä vauva haluaa, vaan se että tekee jotain, eikä anna vain huutaan. Että se vauva tuntee sen että hänestä välitetään kun nostetaan vaikka rinnalle vaikkei se oiskaan sillä kertaa se syy :)

Joo eikä asiaa auta se että oon yksin vieraassa ympäristössä ja nukkunut huonosti jo pidempään. Olisi niin paljon opittavaa lyhyessä ajassa että meinaa mennä pää pyörälle. Kyllä tää kuitenkin tästä kun pääsen liikkumaan enemmän vaan joka päivä ja sit ku saa sen maidon nousemaan :)

Meilläkin oli vähän rankka yö. Maitoa tulee niin paljon, että vauvaa ärsyttää ja alkaa kiljumaan. Esikoinen tietenkin herää tähän, kun nukkuu samassa huoneessa ja haluaa viereen, ei suostu olemaan miehen vieressä ja kun nousen vaihtamaan vauvan vaippaa, haluaa mukaan. No lopulta suostuu nukkumaan omassa sängyssään, mutta herää aina vauvan huutoon. Maitomäärän tasoittumista odottaessa... Miesraukka joutui lähtemään töihin koko päiväksi ja esikoinen lähti mummolaan, eli mä saan kyllä levätä :) vauvakin nukkuu nyt.

Kiitos! ❤ mä olen ihan järkyttynyt synnytyksen nopeudesta. Tosiaan kun mies haki esikon hoitajan meille niin mulla tuli eka paineen tunne vihlaisuna supistusten ohessa. Automatka oli kammottava, tuntui ettei kyennyt istumaan laisinkaan ja roikuin käsikahvassa supistuksen tullessa. Kun päästiin sairaalalle tuli heti ponnistamisen tarve, nopeassa tutkimuksessa paikat auki ja vähän reunaa jäljellä. Hyvin meni kaikki, nopeus vain järkytti ❤ synnytys oli todella paljon helpompi kun ensimmäinen synnytykseni.

Paljon onnea kotimama! Voin kuvitella automatkan tuskaisuuden, kun ei pääse liikkumaan supistuksen tullessa! Mekin lähdettiin sairaalaan, kun alkoi pientä painetta tuntua supistusten yhteydessä, mutta meiltä ajoi sinne vaan 5min ja meni vielä 6h ennen kuin pieni syntyi :)

Mullakin oli edistyksellinen yö :P Tuli jomottavia supistuksia paljon, oli levottomat ja puutuneet jalat ja vauva myllersi villisti. Minä vaan vaihdoin minuutin välein kylkeä ja juoksin pissillä. Ois tehny mieli olla kontallaan, kun maha ei kestäny olla patjaa vasten. Jossain vaiheessa nukahdin ja kaikki tämä loppui. Jos jotenkin haluis edistää noita supistuksia, niin auttaisko jos ois pystyssä? Lisäksi siinä kuseskellessa mietin että miltä tuntuu kun lapsivettä valuu? No ensiyötä taas odotellessa :D

Tiedättekö sen kun joku sanoo että "mä kärsin niin kun mä katon sua" tai että "mä en kestä katsoa sua kun näytät niin vaivalloiselta"

...joo... Huoh... Ihan oma valintani on raskaus eikä siitä mun mielestä muiden pitäis mennä kärsimään. Sitäpaitsi, en mä mitään kärsi, mitä nää muut sit kärsii?? Ei tartte kattoa muhun päin jos oon nii kamalaa katsottavaa.

Caarina, mä varmaan ottaisin vaan empatian osoituksena, riippuen toki siitä että millä äänensävyllä asia ilmaistaan. Tosin mä oikeasti koen kärsiväni, vaikka raskaus ja vauva on kovinkin toivottuja niin tuntuu niin hirveältä kun en ole puoleen vuoteen pystynyt tekemään työtäni (joka ennen tätä oli enemmänkin elämäntapa, työ ja harrastus yhdessä) eikä ole tietoa siitä koska sen pääsee taas aloittamaan.
Lisäksi tää vaivalloinen ähiseminen ja aina himpun verran epämukava olo rupeaa vaivaamaan ..
Onneks nyt jo niin voiton puolella, korkeintaan kaksi viikkoa enää, ja varmaan helmikuussa jos pystyisi jo vähän töihin :)

Hurjasti onnea Kotimama!♡ Hyvä että ehditte sairaalaan. Mulla oli onnea, että oli osa vesistä mennyt ja sain jäädä sairaalaan. En olisi ehtinyt kotoa vesien kokonaan mentyä enää sairaalaan takaisin.

Onnea Kotimamalle ja perheelle ❤️

Vaikka mua tietyllä tasolla vielä vähän turhauttaa että meidän pallero ei vielä näköjään halua tulla ulos, niin kuitenkin olen nyt jostain löytänyt mielenrauhan, ettei tällä nyt kiire ole. Ja olisin kyllä mieluummin kokonaisena vielä joulun kuin laitoksella. Mutta itselle tuli jotenkin parempi mieli kun ei enää ns. Pakko odota että olisipa tullut jo eilen :)

Rv 38+5

Kuusi pystyssä ja puettuna. Yleensä laitetaan vasta 23. Päivä ja aito mut olkoon ny muovinen tänävuonna ja sattuneista syistä hieman aiemmin.

Aikamoisen sotkun sai mun adhd henkiset lapset aikaan. Muovineulasia pitkin kämppää ja koristeita siellä täällä ja osa jopa kuusessa... Lopuksi herpaantu niin että toinen alkoi mittaamaan verenpainetta nilkasta ja toinen leikkasi itseään saksilla sormeen.

Tervetuloa joulukaaos, se on taattu joulun merkki meillä <3 :PWP_20161216_13_04_17_Pro.jpg

Takaisin