Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä hiipui olot eilen, olen onnistunut nukahtamaan ja nukuinkin koko yön kunnes esikko heräsi kuuden jälkeen :grin edelleen reisikoipelot aristaa, samaten selkä ja nivuset. Myös kyljissä tuntuu. Ja tämä väsymys o.O mihin se energia katosi, nyt vaikka yöt nukuttu hyvin niin väsymys jäätävää.

Caarina, mulla ihan samaa. Älyttömän kömpelö oon. Siihen päälle itkuherkkyys niin tuntuu, etten viime päivinä oo muuta tehny ku keräilly astioita, ruokia, tavaroita, jne.jne.lattioilta ja itkeny. Mies on aivan pihalla mun pillityksestä ja arvatkaas mitä, sehän sit itkettää vielä enemmän! Argh!

No hyvä etten oo ainoa... :P itkupilli kans. Linnanjuhlat ja veteraanien vastaanotto oli mulle liikaa... Tyttö kattoi et mikä tota äiti ny taas vaivaa... :P

Neuvolapäivä. Vein pojan kouluun ja housut kastu. Siis ihan reisiä myöten. Ristus. Aattelin et nyt meni vedet mut valkkaria näytti olevan ainakin pikkareissa ja pyyhkiessä. Mut olipa paljon ja vetistä. Aina vaan valuu ja vuoto nauraa mun onnettomalle ph suojalleni... Kiva mennä neuvolaan kun valuu ku kraana ois auki... Mullei koskaan oo menny vedet spontaanisti niin en tiiä mitä tapahtuu ja miltä näyttää ja onko seassa valkkaria.

Jännää, ihan kuin Kotimama olisi mun oireet kirjoittanut. Täällä aivan samanlaisia oireita. Ollaankohan viereisissä saleissa kohta Porissa? :D

Käytiin äpolilla tarkistamassa tilannetta. Ei mitään merkkiä että synnytys olisi alkamassa. Painoarvio pompsahti viikon takaisesta 3500g -> 4200g! Silti seuraava käynti vasta ensi viikolla 41+5 eli varmaan 5 kg silloin tätä menoa! V#tuttaa ja turhauttaa! Yli viikko lisää möllöttämistä kotona. Eniten syö henkisesti kun vielä joutuu stressaamaan liikkeiden kanssa kun niitä ei vaan välillä tunnu millään.

Päikkärit nukuttu ja nyt on palkkiona huono olo ja kipeä maha.. Vähän joka paikassa kolottaa ja jomottaa näin toisaalta..

Meillä toinen kissa on ruvennut käyttäytymään oudosti.. Ihan ku toi nuorempi jotenkin ei tunnista vanhempaa kissaa ja hyökkäilee kimppuun.. Ei ole kyllä ennen ollu tällästä meillä.. Viimeiset pari päivää jatkunut niin mietin että mahtaako johtua jotenkin musta toi..

^ fuji saattaa johtua sinusta. Meillä koira alannut makaamaan niin että näkee mut jatkuvasti. Ja tuijottaa siis ihan jatkuvasti vaikka nukkuisikin. Ihankun se vahtisi mua.

Samoten äidin kissa. Se ei yleensä osoita vieraille kiintymystään niin kuin tekee mulle. Hyppää syliin kun istun ja kiehnaa päällään mun mahaa.

Joo no nää on jo pitkään seurannut mua ja toinen nukkuu yöt mun tyynyn vieressä.. Mut tää uusin muutos on jotenkin hämmentävää. En tiiä yrittääkö toi jotenkin suojella mua tai jotain.. Ylipäätään tosi outoa käytöstä. Ja toi ilmenee ainoastaan sillon ku olen käyny vessassa ja vaan toinen kissoista on mukana siellä (istuu lavuaarissa ja odottaa että olen valmis :D) ja sit ku tullaan pois vessasta niin nuorempi mäykähtää ja läppää vanhempaa tai yrittää hypätä kimppuun..

Jotenki tosi levoton oli viime yö. Ensin illalla närästi ettei pystyny mennä maaten, renniellä helpotti. Sit jalat tosi levottomat. Pohkeet etenki, ihan hirviä tunne! Sit jossain vaiheessa olin nukahtanu, heräilin vähä väliä yöllä pyörimään, vessaan, kuunteleen meteliä ko lumi tippu katolta.... tosi tosi levoton yö siis. Ja nyt aamupäivä ollu hirvee väsy tietenki. Jospa kahvi helpottas. Ja muutamia supistuksia tullu, mut ei kauheen kipeitä, selässä ja mahalla tuntuu. Jatkunu nuo supistukset harvakseltaan tänään..

Ehkä toiveajattelua et lähtisin täsä illan päälle synnyttään. Veljen vaimo on mennyt tänään käynnistykseen (haluaisin tietenki yhtä aikaa sinne ja samalle osastolle:grin). Huomenna meillä on 4v hääpäivä, olis aika ihana lahja:Heartbigred

Yritin mennä illalla joskus 23 jälkeen nukkumaan. Heitti mahan niin sekaisin, että ravasin siinä sitten muutaman tunnin vessassa. Välillä tuntui, että hyvä kun pöntölle ennättää, mutta sitten ei välttämättä mitään tullutkaan. No, aikani kun ravasin ja valvotin miestä, tulihan sitä sitten. Ja sen jälkeen olikin aika autuas olo nukkua, kun sai kunnolla itsensä tyhjennettyä :p Nukuin 6.30 asti todella sikeästi, ilman mitään kipuja ja särkyjä. Mies kun lähti töihin, multa katosi uni. 8.30 olisii ollut herätys ja siinä vaiheessahan tietenkin taas olisi väsyttänyt ihan hulluna. Pakko oli nousta, että ehti neuvolaan. Tänään tähän mennessä ei mitään oloja. Neuvolassa harkkasuppareita kun th yritti kopeloida, mutta ei muuta.

Jaksoin käydä shoppailemassa! Ostin 8 kerää lankaa! Miehelle joululahjaksi farkut (se ei voi sietää käydä vaateostoksilla) ja pojulle tommosen rapisevan mustekala purulelun :D
itelle tarttui matkaan samalla myös vadelmanlehtiteetä mikä oli päässyt jo loppumaan kotoota!

Voehan...justiin keräilin noita pumpun osia ja katoin että kaikki tallessa. Pitäiskö itekki kohtakoittaa. :P tuliko maitoa? Siis herusiko lainkaan?

Hei tuosta pumpusta tuli mieleen. En oo mitään noita pulloja sun muita keitelly tai mitään vielä. Niin onko sillä väliä missä vaiheessa sen tekee, kuinka ne säilyy, jos kovin aikaisin keittelee? Että joutuuko pian uudestaan käsittelemään vielä ennen käyttöä? Myös tutit vielä ihan koskematta. Enhän tiedä tuleeko niille edes tarvetta, senkin takia jäänyt vielä koko asia, kun ei tosiaan kovin moneen kertaan viitsisi samaa asiaa tehdä, jos niissä on joku aika minkä puitteissa sitten pitäisi käyttääkin ennen kuin tarvitsee uudestaan puhdistella.

Meillä ei ole edes tutteja ostettuna! Eikä pumppua. Mitäköhän kaikkea sitä vielä pitäis ostaa.. Täytynee sit lähettää mies vaan kauppaan jos joudun ite jäämään huomenna tyksiin.

Meillä ei ole edes tutteja ostettuna! Eikä pumppua. Mitäköhän kaikkea sitä vielä pitäis ostaa.. Täytynee sit lähettää mies vaan kauppaan jos joudun ite jäämään huomenna tyksiin.
Mä ostin joskus ite semmosen 2-packin tutteja ihan kaiken varalta ja toisen melkein samanlaisen sain baby showereilla. Pumppu sattui löytymään s-marketista -30% alesta, pakko oli käyttää tilaisuus hyödyksi :D

Kun pitkästä aikaa on oikeasti ollut jotain kunnon tekemistä, päivä on hurahtanut ihan hurjaa vauhtia! Tässähän pitäis varmaan ruveta ruokaa suunnittelemaan, kun mies tulee tunnin päästä töistä :) Oon ihan täpinöissäni, kun ollu niin kiva päivä :p

Onko kellään rautalisä vetänyt mahaa löysälle? Tänään otin ekan kerran ja parin tunnin päästä kauhea varpusparvi. Vai onko ennakoiva merkki lähenevästä synnytyksestä :D

Aluks katoin et vau kun suihkuaa! Vaan lopputulos oli noin 2ml... :P

Täytynee itsekin kokeilla. Valuu meinaan kyllä muutenkin, ni uskoisin et heruis kyllä pumpullekin.
Ja siis mä pumppasin esikoiselle 7kk lähes kaikki maidot, joten siks mulla monta sähköpumppua entuudesta. En ostaisi pumppua heti. Jos vaan saa lainaksi joltakin, niitä saa kuitenkin helposti ihan marketista jos tarve tulee äkillisesti. Me ajettiin aikanaan suoraan laitokselta kauppaan ;) . Ja tutinkin saa tarvittaessa laitokselta. Ainakin tyksistä sai 3 vuotta sitten.

Takaisin