Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tullut tänään napakoita vihlaisuja ja jomotuksia. Kaupoilla ihan tuskastutti kun tuntui vauva syntyvän siihen paikkaan. Menkkajomotuksia potenssiin sata. Ei mitään säänöllisyyttä ja levossa helppaa mutta liikkeessä palaavat.

Huomenna laskettu aika, oisko typy niin jämpti et tulis tasan 40+0 ? :P

Pyllerö80, mun anopilla on myös tänään synttärit, eikä kyllä näytä siltä et tulis mummon kans sama synttäripäivä..:grin eikä se mua kyllä hirveenä haittaa, toki anoppi olis varmaan onnesta hykkyränä..:p

Miks muuten se, että mies osallistuu lastenhoitoon katsotaan äidin auttamiseksi? Yhtälaillahan se vauvan hoito on senkin homma kun on sen lapsen toinen vanhempi.

Tarkoitin kommentillani sitä, että äitiä auttamalla isäkin osallistuu siihen vauvan hoitoon silloin, kun äiti imettää. Se kun on se ainoa homma, jota isä ei vaan pysty tekemään. Auttamalla äitiä niin, ettei äidin tarvitse tehdä muuta, kuin imettää, pääsevät molemmat osallistumaan yhtä lailla. :)

Ostin kans kaks tuuti korviketta. Yhden minkin tappaman pupumme nimi oli muuten Tuuti. Hauska yhteensattuma. Aikasemmin kun lapsille syötin soseita, oli Muksu nimisiä soseita ja mulla oli silloin koira jonka nimi oli Muksu :P

Ihana toi yökkö! Ensimmäisenä kysyi että kummalle rinnalle haluan pojan! No poju tuli sit rinnalle ilman kumia ja Imi hyvin ja pitkään. Lisäks kätilö haki mulle rintapumpun kokeiluun että jos sais herumaan sillä vielä lisää! Ja kasvatettua tosiaan määrää..
Osastolla sanoivat ettei pelkkiä pissivaippoja tarvitse välttämättä vaihtaa yöllä joka kerta, varsinkin jos vaipan pissimittari ei oo täynnä, kun syöttöväli oli se kolme tuntia. Nykyvaipat sen verta imukykyisiä. Kotona yöllä väli venyy neljään viiteen tuntiin niin pitää kyllä vaihtaa myös pissivaipat. Ihon kunnosta huomaa vaihtaako vaipan tarpeeksi usein, iho ärtyy liian harvasta vaipanvaihdosta.

Mulle sanottiin taas että ei kannata vaihtaa yöllä vaippaa (edes kakkavaippaa!) vauva herää liikaa eikä opi mukamas nukkumaan tms..

Kyl sit ku kotiin menen niin täytyy vaihtaa tosiaan jos kakkaa on koska hän ei välttämättä herää ite syömään.. Tosiaan saatiin varmistus että huomenna saadaan lähteä mikäli vaan tuntuu siltä että pärjää Pojun kanssa kotioloissa :) parit syöttöpunnitukset ajattelin vielä tehdä ja mies kävi kaupan kautta hakemassa valmiiksi rintapumpun ja vaippoja! (pojulle on melkein jopa noi keskosvaipat leveydeltään liian suuria :grin)

huh huh että shoppailu on rankkaa! viimeiset lahjat hommattu, onneksi... nilkat niin turvonnu että ihan sattuu kävely! odotan sitä kun pisn pääsee taas selälleen ja nostaa jalkoja ylös! <3

Mie ootan sitä että pääsen nukkumaan kyljellään! Vielä se venyttää turhan paljon tota haavaa ettei pysty kauaa olemaan

Mie ootan sitä että pääsen nukkumaan kyljellään! Vielä se venyttää turhan paljon tota haavaa ettei pysty kauaa olemaan

Minä nukuin ja imetin tänään ekaa kertaa kyljellään! Näin kauan siinä meni, että se ei tuntunut itsestä ihan kauhean epämukavalta. Kokeilin tänään luopua särkylääkkeistä mutta jouduin ottaa vielä, haavaa alkoi kiristämään epämiellyttävästi. Kyllä se tästä.
Me nukutaan varmaankin ens yönä perhepedissä, vauva ei halua nukkua omassa sängyssä enää ollenkaan. Minun antibiootit varmaan vaivaa pienessä masussa niin!

Mies on tänään ahkeroinu, asensi keittiöön kaks uutta valaisinta, siivos oman työpöytänsä, järjesteli tulostimille oman hyllyn, pesi saunan ja kylppärin sekä teki ruuaksi jauhelihapihvejä. Miun saavutus on lähinnä kuusen koristelu ja vauvan sukkien ja pipojen järjestely.

Mulle on läheiset saanut tosi huonon omantunnon siitä, etten nyt olenkaan synnyttänyt heidän toiveidensa mukaisesti :(

Äiti sanoi eilen että mun pitää jos synnyttää kun hän kerran otti sitä varten lomaakin töistä, äiti kun oli päättänyt et vauva syntyy 15. Päivä. Ja veli tuli pitkän matkan takaa että näkisi vauvan ja joutuu lähteä jo keskiviikkona pois ja mä petän hänet jos en ennen sitä synnytä. Mies soitti aamulla että joko se syntyy kun tänään on se päivä?? Ja että joutuuko hän olla vielä ens maanantaina töissä, mä taidan pilata hänenkin joulunsa... :( ja ne lukuisat "jokojoko" tekstiviestit... Tekis mieli kadota maan alle.

Ihan tuli itku tänään asian tiimoilta :(

Käynnistys oli suunniteltu tälle päivälle kahdeksalta aamulla. RV 41+5.

Aamuneljältä heräsin koko raskauden ekaan kipeään supistukseen ja sitten niitä tulikin viiden minuutin välein. Sairaalaan kun soitin käskivät ottaa panadolia ja ottaa rauhallisesti... no panadolit tuli ylös samantien ja ilmoitin miehelle et nyt muuten lähdetään.

Kuudelta oltiin sairaalassa, mä ensisynnyttäjänä auki jo 7cm ja taisin vaan hokea, että kipulääkitystä :D 3,5h ekasta supistuksesta syntyi joulutoukka 51cm ja 3830g. <3

Ainiin. Heitti muuten rv41+1 tehty ultra kevyesti 0,6kg... arvio oli siis päälle 4,4kg

Caarina voimia! <3 ihan hirveää syyllistää ihmistä noin. Ethän sinä asialle mitään voi...ja vauva syntyy kun on vauvan aika. Aivan kamalaa!! :(

Onnea Quaakkelille!
Ja Caarinalle kovasti sympatiaa täältä. On kyllä erikoista sakkia sulla siellä perheessä. Pöh.
Mä kuulin kans eilen, että miehen isän vaimo oli sanonut, että tämä vauva syntyy 15. tai 16. päivä. Oli kehoittanut miestään olemaan puhelin kourassa valmiina lähtöön meille esikoista hoitamaan. Onneksi eivät sentään ole tänne vielä paukanneet yöllä oven taakse. :hilarious: Laskettu aikakin on vasta 22. päivä, eli mitään oletusta ei noille aiemmille päiville ole. Esikkokin tuli rv 41+0, eli ennemmin odottelisin rauhassa joulun yli.

Onnea Qaakkeli!:love7 Melko nopeaa toimintaa! Ja vielä ensisynnyttäjä, huh, ihan hengästyttää ittiäkin :grin

Sympatiat Caarinalle <3

Takaisin