Joulukuun jorinat

Heippa taas pitkäst aikaa. Meillä neiti ollu FLUNSSASSA. Vieläkin yskä on. .
Mut on täs kerkenyt tapahtuu kaikkee.

Huomasin yksi päivä 2 viikkoo sitten
Kun hieroin neidin pikku varpaita. Keskimmäinen varvat turvonnu ja erittäin tumma. Mä sit hätäpäin soitin lääkäriin. Mikä ihme sen varvasta vaivaa. Varvas että ei pahemmin häirinny tyttöö. No sairaalassa olis iha hirveesti porukkaa. Ja oltii sit 3h odottamassa näytettiin monelle hoitajalle et mikä ihme on ja lääkäri ei kerenny tulla kattoo vaan jouduttiin odottaa. Lääkäriin päästyä kyseltiin mitä tapahtu. Oltiin en tiedä yllätyshän tää oli.niin varpaassa oli semmoinen syvä vekki. Ei verta. Mut kuin jokin kiristäisi siitä kohtaan ja turvonnu sit. No epäiltii et onko joku nauha tai hius tehny mut sit olis koko varpaan ympäri menny mut ei menny. Lääkäri määräs antibiootti rasvaa viikoksi ja jos näyttää pahalta ni päivystykseen. Meni vkoppu turvotus vähän laski mut varvas vieläkin mun mielest pahan näkönen. Soitin uudestaa ja päästii saman tien lääkäriin lastenlääkäriin. Noh eri lääkäri. Mä olin oikeesti huolissaan toisen varpaasta siksi tulin. No lääkäri sanoi näyttää paremmalta ja sanoi et ei enään antibiootti rasvaa. Sanoi et puhtaanapito parempi vaihtoehto. Viikonpäästä näytille jos näyttää pahalle.

Mä oon niin kyllästynyt noihi lääkäreihin ei tutkia mistä toi johtuu. Jokin puristaa mut mikä. Varvan on jo vähä parempi mut punertava. Jos jotain tapahtuu viel ni meen suoraan yksityiselle makso mitä makso.

Meillä harjotellaan seisomista ja muutamaa askelta. Joulupukku tuokin neidille taapero kärryn lahjaksi.

Olin joululahja ostoksilla neidin kanssa. Sen ilme kirkastu leluhyllyn välissä. Kaikki tyttöjen jutut oli kyl niin mageit.☺
Ja sain menee 290e mut nyt lahjat hankittu. Kaikille lapsille 2 lahjaa. Mitä ne on hartaasti itse halunnu. Ei tänä vuonna mitään heti hajoavia lelu kasoja. Huh huh...
 
Meillä on täysin samoja fiiliksiä ku muillakin. Minä oon ihan tööt välillä ja hirveen epävarma kaikesta,hermo meinaa mennä useesti päivässä ku ei tunnu mikään onnistuvan... poju kiipeilee ja pitäis koko ajan mennä perässä, vaipan vaihto ja pukeminen on hirveetä ja tuskallista. Paikalla ei voi olla hetkeekään! Ruoka ei maistu pojalle vieläkään ja imetys takkuaa päivisin, nokkamuki treenit edistyy tooooooooosi hitaasti.

Yöt on perseestä! Nyt ku ei päivisin halua syyä niin yöllä kyllä kelpaa tissi....sen jälkeen on tietysti ihan mahdoton rauhottua takas nukkuu. helpottaiskohan kohta?!?!

Mut hei, joulu on kohta ovella! Jotain mitä odottaa ja saa syödä kaikkee hyvää:dance011
 
Täällä kans yks tööt. Meilläkin valvotaan aina vaan ja edelleen. Hyvä yö on 4 herätystä ja huono sit puolen tunnin-tunnin välein ja siihen vielä muutaman tunnin valvomiset päälle. Ja jos sattuukin pojalle hyvä yö(4 herätystä) niin mä oon jo niin sekasin etten osaa enää nukkua sillonkaan. Toissayönä valvoin yhdestä viiteen ja viime viikolla yks yö 00-06. Päivisin ei pysty ottaa päikkäreitä kun poika on sillonkin niin levoton nukkuja että usein pitää pitää vaunuja liikkeessä että pysyy unessa. Unohtelen mm.maksaa laskuja mitä en oo koskaan ikinä tehnyt ja on tosi noloo.

Meillä muuten poika kans taputtelee yöllä jos ei saa unta. On osannut jo monta viikkoo. Neuvolassa oli hauska kun näytettiin tädille et osataan taputtaa. Sit käytiin tapaamassa välillä neuvolalääkäriä ja tultiin sen jälkeen takas neuvolatädin luo niin poika muisti että jaa tää oli tää täti kenelle piti taputtaa ja alkoi heti taputtaa kun näki tädin :gen014
 
Mä luulen et me mennään talvi töppösillä vaan ja kevääksi sit hankkis ensi kengät. Tosiaan on vaikee sulloo pientä jalkaa koviin kenkiin.​
 
Kuomista on tarjolla sitä bayversiota, sitä missä on vetskari edessä ja lyhkäsempi varsi. Meillä on sellaset, niihin saa jalan hyvin kun se aukeaa lähes varpaisiin asti. Ei vain voida niitä käyttää kun palleron jalka on niin läski, ettei sillä mahdu vetskari kiinni jos on joku sukka tai sukkis jalassa :sad001

Me ostettiin sit stonzit. Mä luin kokemuksia, että toisilla oli kulunut puhki ja toisilla ei. Toisilla pysyi hyvin jalassa ja toisilla ei. Uskalsin investoida kun sain yhden tutun stonzia kokeilla ja hypistellä. Ostin sen karvavuorenkin kun ne oli alennuksessa, mutta se ei ole kätevä. Varresta tulee niin paksu, ettei sitä oikein saa toppahaalarin, ainakaan äp;n, lahkeen sisään vaikka on rauhallinen ja yhteistyökykyinen lapsi, rimpuileva ja vempuileva lapsi on mahdoton pukea niihin. Ilman lisäkarvaa ne on helpommat ja ne saa silloin myös lahkeen päälle. Aika näyttää oliko hukkaostos vai ei. Ilman lisäkarvaa ne ei maksa kun reilu 30 €, eli halvemmat kuin normikengät.
 
Muokattu viimeksi:
Meille tuo joulupukki huopikkaat. Stonzeja mietin kanssa ensin, mutta huopikkaisiin päädyttiin. Ne on tosin nyt niin reilua kokoa, että säkällä menisi sitten ensi talvenkin.
 
joulun jälkeen alesta päätettiin metsästää toppis ja ehkä kengät... tai no saa nähä kannattaako ees mitään toppista ostaa ku nuo ilmat on mitä on... meillä ei mee ne äp:n töppöset/rukkaset ollenkaan, hirveen tiukat ne suut niissä:eek:
 
Meillekkin olis muuten ne äp:n töppöset kelvannu, mutta ne puristaa pohkeesta ja jotenkin ne on muutenkin pienet. Tumput on ihan käyttökelpoiset.
Oletan, että pallero osa keväällä kontata ja ottaa edes tukea vasten muutaman askeleen, niin silloin ne stonzit varman on parhaimmillaan. Jos se vaikka oppis kuukauden-parin sisällä ryömimään, niin tuskin sitä kuitenkaan tulee tuolla maassa makuutettua. Jos tuolla maalis-huhtikuussa on lunta, niin silloin tarvii varmaan jotain muuta kuin villasukkaa jalkaan, oletten, että konttaus luonnistuu ja tavallinen toppatöppönen kastuu melko nopeaan. Ne stonzit varmaan mahtuu niin kauan, että voikin ostaa jo kumpparit ja kevätkengät.
 
Onnea! Ja samaan hengenvetoon: voimia ja jaksamista. Veljellä tytöt 1,5 vuoden ikäerolla ja nro 2 oli koliikkivauva. Kyllä oli siinä perheessä rankka alku vuosi, mutta puolen vuoden jälkeen alkoi helpottaa, ja nyt kun nuorempi täyttää pian vuoden, tytöt leikkivät hienosti toistensa kanssa. Itse en uskaltaisi niin pienellä ikäerolla tehdä, mutta jos tulisi ylläri, olisin kyllä onnellinen... lääkärillä käyty ja taas totesivat, että ei pitäisi näillä osilla lapsenteon onnistua, ja ihmettelivät Lilliputin olemassaoloa. Mun on varmaan turha ryhtyä "yrittämään"...

+ pääsin sanomaan liian aikaisin, ettei meillä ole eroahdistusta. Nyt on alkanut iltaisin itkemään vähän nukahtamisen jälkeen. Rauhoittuu, kun näkee mun olevan paikalla, mutta itku tulee jos lähden ja neiti avaa vielä silmät.

Vielä lisäksi: nyt Lilliputti hytkyy (melkein) konttausasennossa. Kädet eivät vaan vieläkään ole suorana. Kyynärät maassa ja peppu ylhäällä. Kukin tyylillään... ehkä tämä vielä lähtee liikkeelle ennen juhannusta.
 
Onnea ellinorsu! :)

Tulipa tässä mieleen kun katseltiin valokuvia minusta kun oon ollu pieni, onko kellään leikkikehä käytössä tai aikooko kukaan ottaa käyttöön? :) mulla on pienenä ollut sellanen ja se on tallessa vieläkin ja hyväkuntoinen, en ainakaan toistaseksi ole kokenu tarttevani sitä tytölle.
 
Onnittelut Ellinorsulle! :) mä just mietin ite, että en tosiaan pystyis synnyttämään ihan heti. Vaikka oonkin todella hyvin palautunut, silti tuntuu vielä vähän "löysältä" olo, jos tiedätte mitä tarkoitan :wink
 
Meillä on nyt keksitty sellanen kiva juttu että pinnasängyssä voi nousta seisoon ja vähän kävelläkkin. Meillä alettiin viime viikolla kävellä tukea vasten pieniä matkoja. Täytyy kyllä sanoa että meillä ei ikinä ole nukkuun laittaminen ollu näin vaikeeta. Vielä vähä aika sitten tyttö nukkui tissille, ei enää, ei kerkee kun on niin kiire paasata. Ennen oli ihanaa kun sai kaikessa rauhassa imettää maaten mutta enää siitä ei tule mitään, neiti pyörii saman tien pois vaikka olis kuinka nälissään. Syömisen jälkeen laitan selälleen sänkyyn, sillä sekunnilla kun itse menen maate sänkyyn, tyttö on jo pystyssä. En käsitä mistä tota virtaa piisaa vaikka on todella väsyneen olonen. Tän seisomaan nousemisen takia meillä on illat venyny ja venyny. Tyttö nousee pystyyn, äiti laittaa maate takas, sit alkaa huutokonsertti kun ei saanu olla pystyssä, tuo kuvio toistuu ja toistuu. No kai tämä tästä sitten kun tuo seisominen ei enää ole niin kiva juttu.
 
Martza onko teillä unipussi käytössä? Meillä se auttaa, muuten pinniksessä kontattaisiin ja seisottaisiin koko ajan...
 
On meillä unipussi käytössä mutta tyttö pääsee nouseen seisomaan vaikka olis siinä pussissa. :D meillä oli jonkin aikaa peitto käytössä ja sit toi seisoskelu alkoi, ajattelin heti et unipussin pitäs rauhottaa niin otin sen käyttöön mutta ei menny ihan niin, kävelemään sen kanssa ei oikein pääse mutta seisominen ei tuota ongelmia. :)
 
Sympatiaa kaikille yöseisoskelijoiden äideille.

Meillä mies sai kunnon naurut, kun imetin makuulla ja tyttö nosti pepun pystyyn ja alkoi hytkyä konttausasennossa, mutta ei päästänyt irti tissistä... hyvinhän se näytti venyvän. Rinnat muutenkin kuin pentueen hoitaneella emokoiralla. Tarviiko niitä nyt vielä lisää venyttää? Lilliputti harrastaa tätä siis nykyään aina rinnalla. On nyt ymmärtänyt, että pystyy liikkumaan. En mäkään malttaisi paikallani syödä, jos olisin yhdeksän kuukautta makoillut.
 
Kylläpäs nämä kehittyvät eri tahdissa. Meillä ryömiminenkin on uutta.

Toivottavasti joulu on sujunut hyvin. Meidän neidille mieluisinta joulussa oli lahjanarujen paljous. Erilaisia kiharrettuja nauhoja oli kiva venyttää käsissä suoraksi ja ihastella. Joulupukki oli tosi pelottava... Uni on maistunut, joulu on ollut siis niin jännittävä, että pienikin uupuu. Putti on uinunut aamu-unia yli yhdeksään.

Ensi yönä meillä onkin edessä koettelemus, kun pitäisi jo viiden jälkeen lähteä lentokentälle. Tuntuu pahalta herättää toinen kesken unien ja viedä pois tutusta ja turvallisesta ympäristöstä. Ehkä tästäkin taas selvitään.
 
Takaisin
Top