Joulukuun jorinat

Täällä on vielä kengät mietinnässä. Kai tuolta kaapista jotkut vanhat voi kaivella, ettei tartte uusia ostaa.

On tää lapsen saaminen muuten kallista kaikkine hankintoineen, mutta tietty vielä kalliimpi on sitten se pikkupaketti sylissä :). Kävin apteekkiin pudottamassa reilun 70 €, kun ostin D-vitamiinitipat, itseltäkin oli vitamiinit loppu niin niitä kans ja vielä lisäkalkit D3 lisällä, panadolit myös kun niitäkään ei ennestään ollu, ja koiran korvapuhdistetta. Sitten otin vielä pikakuumemittarin vauvaa varten - pitää vaan tutkailla, että mikä on sen oikea tasaantumisaika. Ihan en siihen 10s lupaukseen usko, kun normi digimittarikin nostaa lukemia vielä ainakin puolisenminuuttia sen jälkeen kun on piipannut.

Huomasi kyllä yöunien vaikutuksen, ja sen että nuha on lähes poistunut. Apteekki- ja pikakauppakäynnin tein kävellen. Sen jälkeen saavutuksena pellillinen torttuja, perään uunilohta lohkoperunoilla, ja nyt on vielä uunissa meetwurstikiusausta iso vuuallinen. Piparitaikinan taidan jättää vielä odottelemaan pakkaseen.

Sukkapuikkovihlasuita lonkissa. Varsinkin vasemmalla. Onks muilla? :D
Muutama vihlasu vaan ihan siellä itessään.

(Suunnittelin muuten jossain vaiheessa perustavani sellasen yökukkumisketjun tänne jossa vois öisin kirjotella muiden valvovien kanssa, mutta se jäi...) Tsemppiä kaikille unettomille! ♥♥
Huutelen helmikuisista, mut toi yökukkumisketju olis ihan paras, vaikka tonne yleiselle LA 2015-puolelle! Alkaa olemaan valvojia meilläkin.

Kiva kun tää hikkaa nyt yhtäkkiä monta kertaa päivässä. Tuntuu alhaalla ja peräsuolessa.

Piti tossa naureskella miehelle kun välillä mm. sohvalla kääntyessä olen NIIN raihnainen, mutta se sulkapallopeli (josta olin varoitellut etukäteen että voi mennä lyöntiharjoitteluksi ja jälkeenpäin mies totesi, että hyvin ne sykkeet silläkin nousi) sujui ilman ihmeempiä ongelmia, vaikkei nyt ihan ketterimmillään oltukaan. Tää vatsa on enemmän mallia "tyyny", eli ei mikään valtava pallo. Multa menee nyt kaikki pohja valittamiselta
:smiley-angelic008

No, totesin miehelle kyllä myös, että reippaassa kävelyssä tunnen supistuksia enemmän tai paremmin kuin urheilussa. Oletettiin, että endorfiinit varmaan vaikuttaa. Eniten huolestutti se, että vekara oli normaalia hiljaisempi.

No, tää päivä on ollut taas normisettiä.

Nyt aion mennä kokeilemaan nukkumista. Sormet ristissä...

Peukut pystyssä unien puolesta niitä kaipaaville.

Itse sain jo parit muutaman tunnin unet, ja nyt melko pirteenä mietin, että mitäs nyt. Taidan rapsutella vähän karvakorvaa. Ja kokeilisko pitkästä aikaa ottaa kirjan käteen - jos on vaan hyvä kirja, niin sitten ei ainakaan tuu nukuttua, että riskinsä siinäkin.

Täällä ollaan myös hereillä. Esikko havahtu hetkeks vaatimaan viereen ja ennenkun se nukahti takasin niin oli vaaveli masussa jo herännyt melskaamaan. Joku tunti sitten valvoin kun supisteli taas aika tiukasti ja säännöllisesti, mutta ohi meni, onneksi. Nyt sitten mietintään yrittääkö unta vaiko jo aamuteetä...

Jei! Neljän jälkeen suljin silmäni ja totesin itseni paljon rauhallisemmassa kuin edellisyönä. Asentoa ei tarvinnut koko ajan vaihtaa ja pidin vain silmiä kiinni ja annoin kehon levätä. Lopulta sitten nukahdinkin.

Saa nähdä, miten viikon päästä pääsee neuvolaan kun se on kuitenkin aamulla, ei onneksi ihan kahdeksalta.

Hirvittää kyllä te, joilla on lapsia joiden päivärytmi ei ole kovin anteeksiantava äidille. Itse kun voin kuitenkin sulkea silmäni päivälläkin tarvittaessa (eli joka päivä).

No älä muuta sano. Itsekin tuossa yöllä mietin, että kolmisen viikkoa, ja LA on käsillä - ja periaatteessa vaavi voi olla sylissä vaikka jo huomenna!!! Sitten iski lähes iik-paniikki päälle, kun ei täällä kotona vielä niin siistiä ole kuin haluaisin. Oon niin karmee sottapytty, ja tavaroiden järjestely ja niiden paikoillaan pitäminen ei oo mun suosikkihommaa!
Pölyjä sentään illalla pyyhin, ja äsken pistin setin vauvan vaatteita koneeseen. Osa on kyllä jo käyny koneessa, mutta kun ovat kokolajittelun jälkeen menneet jo sekaisin, niin pistin sitten kaikki vaaleemmat koneeseen kerralla, ja tällä kertaa ihan silitetäänkin. Tais kyllä mennä niin, että pitää vielä ainakin kaks koneellista pyörittää, että on ihan kaikki käyneet varmasti koneessa. Isommat 74/86 koot jää kyllä odottamaan.

Mä huomasin että oon hamstrannu ihan liikaa varmaan noita 62 kokoja. Pikkuserkun jäbä on nyt vähän yli 3kk ni sille menee enää isoimmat 62 koot. Että jos tää meijänki jäbä kasvaa samaa mallia (ollaan miehen kanssa molemmat yli 170cm) ni sitä joutuu kaupoille aika nopsaan :D
Ei taija olla ku muutama 68 koon juttu nääs.. Mutta sen näkee sitten kun vauvveli on maisemissa :)

Pikkupaniikista johtuen tänään on sitten otettu koiran karvausta, sen jälkeen imurointia ja luutuamista olohuoneesta alkaen. Pakko vaan välillä istua alas hengähtämään. Just vaan sain sohvan takas paikalleen, kun putsasin sen alusen. Ja oli muuten kertynyt tonne tyynyjen taakse selkänojan päällekin pölyä imuroitavaksi!

Muksu on tänään ollut todella hiljainen - antaa vissiin äitille puuhausrauhan. Yleensä pitää aamulla vähintään tunnin muksautteluhetken. Pitää varmaan seuraavalla lepohetkellä kuulostella enemmän, tahi ihan oikeesti liikelaskea.

Täällä on varmaan puolet nuista vaatteista 62 tai alle, ja loput on sitten isompia. 74/86 koot on isommissa vähemmistönä.

Uskomattoman nopeasti aina siivousvimman jälkeen unohtuu päätös pitää tavarat paikoillaan ja asunto siistimpänä ;) Viime viikon loppupuoli meni siivotessa kun tänään kävi vieraita, saa nähdä milloin saa taas tehdä saman urakan.. Kolme kissaa karvoineen pitää kyllä omalta osaltaan huolen, että melko pian.. :( Täällä ainakin pieni aina rauhoittuu kun touhuan jotain raskaampaa.. Tänäänkin kun vieraiden jälkeen siivosin varastoituja laatikoita pienempään tilaan niin huomasin, ettei liikettä ole kuulunut pitkään aikaan.. Tosin sitten onnistuin lyömään vatsaa vähän keittiön tuolin selkänojan kulmaan :( ..silloin löytyi ne ensimmäiset liikkeet tauon jälkeen.. Kun jäi sohvalle lojumaan niin alkoi taas tuttu mylläys :)

Viimeinen koneellinen vauvapyykkiä pyörimässä! Vaatteet on kyllä ollu lipastossa viikattuna jo monta viikkoa, mutta pinnasänky oli vielä täynnä muuta vauvakamaa, seassa petivaatteet, harsot ja kestovaipat. Eilen aloin sit peseen niitä loppuja ja isäntä nosti pinnasängyn pohjan ylös. Huomenna vähän silitystä ja sit petaan pinniksen valmiiks! Tänään laitan vielä koneellisen villasukkia niin saan huomiseks suosikkivillikset kuivaks ja huomenna pakkaan sairaalakassin! Kattava lista on kyllä puhelimessa, eli mulla kassin pakkaus on vaan sitä että kerään kaikki tavarat mitä listassa lukee.

Ens viikolla käydään joku päivä isossa cityssä hakeen vikat julelahjat, sit ois paketointia ja perussiivousta, muuten koitan ottaa vielä ens viikon aikas iisisti. Ens sunnuntaina kun tulee 36 viikkoo täyteen nii sit kyllä lopetan tän nyhväämisen ja varomisen ja alan touhuileen!

Nii ihan unohtunu tällanenki asia kertoo. Mä löysin oman alueen face-vaihtoringistä ilmotuksen jossa joku kyseli oktaloo just täältä meiltä päin ja mä sit piruuttain vastasin. No, keskiviikkona kävi pariskunta kattomassa taloo ja olivat kiinnostuneita! :-o Ihan puskista tuli tää mutta oisin onnellinen jos tää torppa meniskin yhtäkkiä kaupaks! Ollaan siis myyntipäätös tehty jo aikapäiviä sitten, mutta päätettiin odotella vielä. Toi ilmotus vaan hyppäs silmille ja päätettiin kokeilla! Ei voi ku odotella!

Oho, olin ihan unohtanut tämän palstan olemassaolon! Keväällä kävin kyllä lueskelemassa ja sen jälkeen olen pyörinyt satunnaisesti toisen foorumin tammikuisissa, ihmetellyt vaan kun siellä on niin kovin hiljaista... Fb-ryhmissä varmasti osa, mutta täällähän näkyy olevan huomattavasti aktiivisempaa meininkiä (ja kivoja hymiöitä). :computer005

Täällä lähestytään täysiaikaisuutta ja äitiyslomasta alkoi justiinsa kolmas viikko. Odotusaika on mennyt suht ongelmitta, mitä nyt harjoitussupistukset vaivaavat välillä enemmän eikä liikunta ole ollut mukavaa enää viikkokausiin. Neuvolassa huomattiin sattumalta rv35 että mahassa oleva kaveri ei olekaan pää alaspäin, mistä seurasi käynti äitiyspolilla normaalin synnytystapa-arvion sijaan. Kääntöä en kokenut tarpeelliseksi edes yrittää (istukka edessä) ja alatiesynnytys on toiveissa, joten vauvan kokoa mittailtiin ultralla ja lisäksi kävin magneettikuvassa lantion koon osalta. Beibi vaikuttaisi olevan pieni ja siro, lantio taas varsin tilava eli alatiesynnytys voi hyvinkin onnistua. Kontrolliajan sain muutamaa päivää ennen laskettua, mikäli ei ole silloin vielä päättänyt itse tulla ulos. :) Tottahan vauva voi vielä kääntyäkin, mutta sen verran sitkeästi tuntuu olevan pyllyllään etten elättele toiveita sen suhteen. Olen itse perätilatapaus ja ihan normaalia kautta syntynyt, ehkä siksi osasin vähän jopa odottaa tätä eikä asia tunnu sen hurjemmalta kuin synnytys ylipäänsä. :grin Sillä mennään mikä annettu on!

Taidanpa jatkaa ketjujen selailua vielä hetken ennen nukkumaanmenoa, luettavaa riittää. :)

Olen itse perätilatapaus ja ihan normaalia kautta syntynyt, ehkä siksi osasin vähän jopa odottaa tätä eikä asia tunnu sen hurjemmalta kuin synnytys ylipäänsä. :grin Sillä mennään mikä annettu on!

Taidanpa jatkaa ketjujen selailua vielä hetken ennen nukkumaanmenoa, luettavaa riittää. :)

Tervetuloa takaisin:)

Muoks. Jos haluaa lukea perätilsynnytyksistä, niin yleisellä puolella niistä oli ihan kiva ketju, positiivisia synnytyskokemuksia.

Nää illat on ihan mahottomia! Voisin syyä vaikka kuinka paljon! Ja nimenomaan hedelmiä ja herkkuja. Viikko menny niin että aamulla ei jaksais herätä tai syyä ja sit on huono olo ja huimausta puoleen päivään asti (vaikka söis). Sit ei maistu ns. "oikea" ruoka vaan haluun hedelmiä. Tai sit just hampurilaisia. Tai suklaata. Ja illalla on ihan pallona ku pitää vetää kaikkea.

Sande, mä voisin kanssa tankata koko illan pitkälle yöhön :oops: muutaman kerran kun mies on ollu illassa joutunu laittaa viestiä, että tuokko pari hampparia tullessas, vaikka ei niitä hamppareita tekis ees mieli. Tekee vaan mieli syödä jotain, omenat ja salaatti on aika kova juttu tällä hetkellä :grin Ja himoitsen toki kaapissa olevia joulusuklaitakin jo, onneksi kohta on joulu ja pääsen niihin käsiksi :p

*muoks* Ja kaurapuuro, sitäkin voisin syödä vaikka kuinka paljon, mutta sen pitää olla Fazerin alkupuuroa, se maistuu hyvältä!

Joo kaurapuuro on pakko vetästä aamulla! Enkä oo ennen raskautta oikee ikää syöny kaurapuuroa :D
Hampparit ja ranut oon vielä pystyny jättään, mutta suklaat ja sipsit ja keksit. Naminami. Nytkää ei ois nälkä mut tekis mieli ruveta nakertaan voileipäkeksejä ja laittaa päälle iso kasa juustoa ja kurkkua :D

Mua on nyt myös ruvennu närästään. Tää on kolmas päivä. Ja ennen raskautta en tienny mitä on närästys. Nyt tiijän..! :D Pitäs varmaan jättää nää suklaat ja muut hirveen suolaset ruuat nyt vähemmälle. Tai sitten tää johtuu paprikamausteesta tai omenasta.
Vai kasvattaaks vauveli vaan hiuksia? ;D

Takaisin