Joulukuun jorinat

Jaahas... Se ois elämän eka äitiyslomapäivä! :eek: :grin
Aika hassua... Ei ois vuos sitte osannu arvata, että näin on.

Paljon kaikkee kivaa tiedossa tälle viikolle, mut arkisesti aloitin tämän loman kuitenkin imuroimalla. Nyt pienellä paussilla, 60neliöö on kuitenkin niin hirmu iso ala imuroitavaks. :p

Hyvää maanantaita, tytöt! :)

Hyvää maanantaita kaikille!♥ Hyvä että Felidzzi supistukset tyssäsivät kuitenkin tältä kerralta! Täällä on päivittäin niitä kivuttomia ja aina muutamia kipeitä joiden aikana paineen tunnetta alavatsalla...mutta toivottavasti varmaan vie vaan lähemmäs synnytystä ja "kuuluu näillä viikoilla jo asiaan." Viimeksi SVOn lääkäri sanoi että 34 viikon jälkeen saa supistella minkä supistelee ja pari päivää enää siihen joten tuskin mitään tekisivät asialle kuitenkaan ellei nyt ihan tähän paikkaan ois tulossa..mä nyt sitten noudatan tätä ohjetta, saa nähdä kauanko pysytään yheskoos :)

Tänään saapuu Ikean tilaukseni (säilytyslaatikoita ja muuta kotiin sekä esikon joululahjoja), ihanaa! Pääsee laittamaan vihdoin kodin kunnolla kuntoon :) tällä viikolla suunnitelmissa vielä myös joululaatikoiden teko pakkaseen ja pari pellillistä kinuskipiirakkaa! Sitten alkaa olemaan jo kaikki suht kondiksessa joulua, vauvan tuloa ja esikon synttäreitä varten. Esikolla kun on 2v synttärit 2.1, pitää sitäkin varten jo leipoa valmiiksi jos sattuu että on olot sillon kaameat..

Johan tämä toimii! Oli jostain syystä heittäny mut perjantaina ulos tästä sovelluksesta (käytän pääsääntösesti siis puhelimella ja oon aina kirjautuneena) ni valitti että väärä käyttäjätunnus vaikka säpö ja käyttis oli ihan oikein. En päässy koko vkloppuna lueskeleen teijän juttuja :( Nyt onneks näyttää pelittävän :)

Käytiin miehen kanssa la ja su muutaman kilsan lenkillä! Maha muuttu kyllä ihan parinsadan metrin jälkeen pinkeeks, mutta hiljaa kun käveli ni pysty meneen :)

Muokattu viimeksi:
Hassua kun musta tuntuu et olo paranee mitä pidemmälle mennään! Toki supistelee joka pv, välillä kipeitäkin ja kävely/liikkuminen on hidasta mutta silti. Energia vaihtelee melkein tunneittain! Välillä on pari tuntia energiaa tehdä ihan mitä vaan ja sitten voi mennäkin pari pv ettei jaksa tehdä mitään :rolleyes: Paino ei ole noussu kolmessa viikossa kuin 200g niin varmaan silläkin on osuutta ettei ole mikään " ähinä,puhina,ahdistaa" olo. Lähtöpaino oli ihan normaali niin nyt nää +10kg on jotenkin helppo kantaa. Olon puolesta voisin jatkaa raskautta vielä pitkäänkin, mutta kun ei jaksai odottaa!

Ajallisesti esikoinen syntyi viime yönä :grin Tämä pikkuinen viihtyy siis masussa pidempään kuin esikoinen! Nyt pikku unille kun poitsukin nukkuu :sleep011

Marinamelina eihän täällä supistukset tyssänny oo, iha samalla tavalla on koko vatsa kovana ison osan ajasta. Synnärillä ollessa niitä ei vaan ollu kun ihan jotain 2 min kestäviä kun sain siellä sen lääkkeen.

Vissiin voin vaan sit olettaa ettei näistä mitään haittaa oo ellei oo kipuja tai veristä vuotoo tms.

Perjantaina alkais mullakin vihdoin äitiysloma :) vaikka ei se mitään muuta kun muutenkin vaan kotona oon ollu tähänki asti.

Niimpä, vaikka ei tässä enää jaksais odotella. Eniten siinä hirvittää se, et jos nyt päättäis tulla niin joutuis lähtee tyksiin synnyttämään, enkä oo sieltä kovinkaan paljoo positiivista palautetta kuullu. 36 viikosta eteenpäin voi synnyttää tässä omassa sairaalassa.

Jospa saisitte masun kanssa sen 36 viikoa kasaan ja pääsisit omaan sairaalaan. Juu se on inhaa kun ois itse jo valmis näkemään pienen mutta ei uskalla sellasta ajatella kun ei toinen vielä ole valmis..itsekin hyvinkin olisin valmis ottamaan neidin vastaan mutta samalla tietenkin toivon että likka pysyy masussa kunnes on valmis!

Eikö Saloa suljetakaan vuodenvaihteessa?

Mä taas olen kuullut ihan positiivisiakin juttuja Tyksista, mutta varmaan riippuu tosi paljon siitä, kenet saa kätilöksi ja ketkä hoitajat on vastuussa osastolla omasta huoneesta. Kuulemma sektiolla synnyttäneet saa paljon sympatiaa ja apua, mutta jos synnyttää alakautta, oletetaan että pystyt tekemään itse..

Kamala kun te kaikki otte niin aktiivisen kuuloisia! :)
Jouduin oikein alkaa miettimään, että mitä sitä on ite tehnyt viimeiset pari viikkoa kun on saikulla ollut, mutta pakko oikein kirjoittaa listaa tähän..

- kaikki joululahjat on hankittu
- eteisen lipasto tyhjennetty ja inventoitu kaikista huiveista, pipoista yms ja laatikollinen saatu siivottu sieltä poiskin
- pinnasänky kasattu ja makkarin sisustus laitettu uuteen uskoon
- olkkarin verhot vaihdettu
- kantokopan pehmusteet ja kankaat pesty, kuten myös yhdet vaunun pehmusteet ja matkarattaiden myös..
- äitiyspakkaus avattu ja purettu, ei tosin pesty vielä :D
- olen jopa imuroinut!!
- kouluhommia on ihan sikana...

Mutta jotenkin tuntuu että on tullut vaan laiskoteltua. Olen nukkunut puolille päivin ja käyttänyt aikaa ruuan laittoon
monta tuntia päivässä... Onneksi ensi viikko on vain aikaa tehdä kotijuttuja, silittää ja pestä pyykkiä. Niin ja suunnitella joulun lopullinen menu!
Tällä viestillä halusin ehkä buustata omaa olemistani, sillä tuntuu että kukaan ei kotona huomaa näitä roikkuneita mutta oleellisia hommia joita on tullut tehtyä..
Joulukortitkin on askarreltu ja kirjoitettu, mutta postimerkit uupuu, kukakohan ne kävisi minulle hakemassa kaupasta :D

Nyt en oo ottanu asiasta selvää mut viimeks kun aiheesta on täällä suunnalla aktiivisemmin puhuttu niin mun tiedon mukaan ei olla sulkemassa.

Tyksistä tosi paljon kuullu juttuja varmaankin sen takia kun on isompi sairaala ja isompi kaupunki niin siel on hoitajilla ja kätilöillä niin paljon kiirettä että kesken ponnistusvaiheen juostaan huoneesta ulos ja joillakin tosi töykeitä kätilöitä sanoo äidille et ole hiljaa tai muuta vastaavaa.

Salosta oon kuullu positiivista palautetta just siitä et hoitajilla ja kätilöillä just on aikaa jäädä vaikka juttelemaan ja jos osastolla on kiirettä niin siitä ei synnyttäjä välttämättä tiedä mitään.

Mulla on täällä kaikki vauvan vaatteet ja petivaatteet pestynä mutta silittämättä. Omaa silitysrautaa vaan kun ei oo niin odotan että saan semmosen lainaan ni sais niitäkin hommia eteenpäin. Sänky on makkarissa paikallaan. Hoitopöytä tulee mun vanhemmilta ja se on vieläkin hakematta, koskaan ei olla tarpeeks isolla autolla liikenteessä.

Mua ei kauheesti innosta toi ajatus ruokien tekemisestä pakastimeen, varsinkaan pullien tai muiden leipomusten. Varmasti paljon parempia tarjottavia tuoreena. Mun sisarukset niinkun mäkin ollaan ainakin niin kovia leipomaan et jos en ite pysty niin he kyllä luultavasti leipoo mun puolesta sitte.

Mä synnytin 2 vuotta sitten tyks:ssä ja olihan siellä kamala kiire ja just tota että kesken ponnistamisen häivytään. Kätilöissä ei ollut mitään vikaa, mutta liian kiire heillä oli, ja uskon että osaltaan vaikutti siihen että esikoisen synnytys meni vähän pieleen. Toivottavasti nyt ei ole yhtä kiireinen päivä syntyä. Se kyllä taisi olla poikkeuksellisen kiireinen päivä, pieniä villasukkia vierivieressä oli siinä syntyneiden taulussa. Tyksiin olen menossa nytkin kuitenkin kun esikoinen joutui teholle synnyttyään ja haluan että se puoli on kunnossa jos on tarvetta. En tosin yhtään tiedä miten Salossa on ton tehohoidon kanssa...

Heippa!

Silloin tällöin on tullut käytyä foorumia lueskelemassa ja joskus jopa ajatuksena kirjoitellakin jotain.. vasta nyt sain kuitenkin tunnukset tehtyä ja ajattelin ilmoittautua mukaan keskusteluun :)
Tammikuun 13. olisi ensimmäisen laskettu aika! Joulukuu on vierähtänyt täälläkin käyntiin ensimmäistä äippälomaa ihmetellen. Ristiriitaisin tuntein kuitenkin kotona, kun tuntuu, että päivät ovat jotenkin pitkiä ja tylsiä.. vaikka toki tekemistäkin riittäisi juurikin näissä joulutouhuissa sun muissa mistä muutkin ovat puhuneet! Kai tähän olemiseenkin tottuu (juuri sopivasti ennen kuin huomaa, että nyytti on sylissä ja tekemistä on taas riittämiin :D)

Lähinnä eläinallergioita

Noista en en niin tiedä. Oletan, että tutkitaan jos on hyvin varhain pahoja hengitystieinfektioita tai vaikeaa atopiaa. Voi olla, että jos alkaa tulla lastenlääkärit tutuksi noiden ym. myötä, niin aletaan selvitellä allergioita. Yksityisellä päässee helpommin tutkimuksiin, tosin luulen että silloinkin pitää olla perusteltu oletus asiasta.

Makarelli, tervetuloa! Joko olet listautunut tonne ekaan ketjuun?

Mun häntäluu on tulessa! Ja siis kaksi päivää sohvalla lähes pelkästään maannut. Siitä se varmasti johtuu!
Mun verenpaineet ollu nyt nii korkeet et on joutunut pysyttelee ihan kotona vaan ettei pukkaa mitään raskausmyrkytystä vaan päälle. No huomenna pääsee ä-polille synnytystapa arvioon niin pitää puhuu taas noista paineista. Siellä jo kyllä sanottiin et pitää ottaa rennosti kun muutenki verenpaine tauti on....
Mut tää makoilu on vaan nii tylsääää!!!

Onneksi on paljon vauvanvaatteita vielä pesemättä, siis isompia kokoja :D

Täällä jalat on kun tulessa :rolleyes: nyt on ikean kuorma purettu ja vaatehuone vihdoin ojennuksessa. Huh, sen kyllä tuntee olossaan. Huomiselle jäi tuttipullojen, rintapumpun ym. keittäminen ja asunnon imurointi sekä joululiinojen silitys (silittämisen meinaan tehdä kun esikko on päikkäreillä, se nimittäin käy kun terapiasta). Jos jaksais niin tekis muutaman pellin kinuskipiirakkaa kans jossain vaiheessa. Torstaina ihanainen siskoni tulee esikon leikkikaveriksi niin saan laatikot tehtyä pakkaseen. Sit mä kyllä pyhästi lupaan levätä loppuajan etten oo ihan puhki kun vaaveli tulee♥ varmasti sitten taas valvotaan ja ollaan kun muumioita...mutta nyt isäntä nukuttaa likkaa ja sitten vähän laatuaikaa ois tiedossa ;)

Mä kävin lukemassa joulukuisissa synnytyskertomuksia ja tarinoita... Nyt alko oikeesti jännittämään ja vähän pelottamaankin!! Kohta se taas tapahtuu... En oo yhtään varma onko se parempi vai pahempi kun nyt vähän tietää mitä on tulossa kun yks synnytys on takana! :eek: Pitäisköhän alkaa vielä silittämään jouluverhot olkkariin niin sais ajatukset muualle :smiley-chores007

Takaisin