No, mulla ei mennyt ihan putkeen toi hammashoito. Turussa jonotin neljä vuotta sitten hammashoitoon, jossa pääsin ensin hammashygienistille 4 kk kuluttua. Tarkasti tilanteen, saattoi jotain puhdistellakin ja varasi ajan hammaslääkärille 2-3 kk päähän. Hammaslääkäri teki hoitosuunnitelman mm. kiskoa varten ja varasi muutaman kuukauden päähän pari aikaa, joilla hoidettiin hommat.
Hoitojen lopuksi kerrottiin, että nyt saan jatkossa ajat helpommin. Tiesin myös, että raskaana olevat kiilaavat
Turussa jonojen ohi.
Sitten muutin vieruskuntaan. En jaksanut alkaa jonottaa hammasjuttuja alusta.
Kesällä päätin varata hammashuollosta ajan, jotta hampaat olisivat raskausaikana kunnossa. Sain ajan 5 kk päähän. Mies sai kuukauden päähän, koska oli "vanha asiakas". Kerrottiin, että jonotusaika on sama, oli raskaana tai ei (mutta tää aiempi kontakti vaikutti). Neuvolasta kerrottiin, että halukkaiden nimet laitetaan hammashygienistille, joka kutsuu tarkastukseen. Ilmoittauduin halukkaaksi.
Perhevalmennuksessa kävi ilmi, että kaikki tammikuun halukkaat odottajat ovat käyneet hygienistillä (jo aikaa sitten), koska laki sanoo että ensiodottajille pitää taata käynti hammashygienistille. Oma nimeni ei koskaan päässyt kyseiselle listalle, vaikka olin ilmoittanut että haluan tarkistukseen. Olen vähän laiska hammasasioissa, joten olen vaan iloinen kun asia saadaan hoidettua mahdollisimman pienellä vaivalla.
Joten kyllä mua vähän harmittaa se, että kun yritän hoitaa hammasasioitani, olen tilanteessa jossa tiedän ettei isoa hätää ole, mutta sitten keväällä aloitan tavallaan saman homman uudelleen: soittelen itse aikaa, jotta ne hammaskivet saataisiin pois... Erona se, että tiedän ettei tarvitse paikata.